Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acumulatori auto


leoncris

Postări Recomandate

Astazi a mai stat pe redresor inca 6 ore bateria Rombat. A fost pusa pe un redresor mai mare din care primea peste 10A. Cand am decuplat-o avea la borne 6,9V. Dupa cateva minute a scazut la 6,5V. Bateria era calda, la fel si redresorul. M-am resemnat ca e dusa. Mai e buna doar de dat la schimb pentru alta noua.Numai bine tuturor.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 101
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    19

  • gogutu

    15

  • remus68

    12

  • costy

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ceea ce ai incercat tu imi aminteste de o vorba..."nu forta,ia un ciocan mai mare" :rade: Mai mult ca sigur ai pasta cazuta pe fundul cuvei si placile in scurt,deci orice redresor ai folosi,rezultatul va fi acelasi.In mod sigur,depozitarea pe perioada lunga fara sa fie in serviciu i-a fost "fatala",asa ca aici ai dreptate,e buna de dat la schimb.

Link spre comentariu

care e plaja tensiunii in care trebuie pastrata bateria(depozitata) atunci cand nu se foloseste?si o alta intrebare,daca incarcarea pe redresor chiar si la amperajul potrivit,dauneaza bateriei,sau mai bine zis,la cate cicluri de incarcare cu redresorul este bine sa fie supusa bateria?

Link spre comentariu

scuze ca ma bag si eu.as vrea sa stiu daca eu merg in fiecare zi cu masina,30 km dus, 30 km intors iar sambata si dumineca nu,mai trebuie sa o pun pe redresor?mai ales ca acum suntem obligati sa mergem cu farurile aprinse.dimineata inainte de plecare pornesc masina si o las sa mearga 10 min.ca sa se incalzeasca motorul inainte de a pleca.bateria e un rombat de 75A

Link spre comentariu

care e plaja tensiunii in care trebuie pastrata bateria(depozitata) atunci cand nu se foloseste?si o alta intrebare,daca incarcarea pe redresor chiar si la amperajul potrivit,dauneaza bateriei,sau mai bine zis,la cate cicluri de incarcare cu redresorul este bine sa fie supusa bateria?

Depinde daca depozitarea e activa sau inactiva...daca in timpul depozitarii ai un consumator de curent mic,ce tine bateria "treaza" e bine ca in momentul cand ai ajuns la 11,5V sa cuplezi incarcarea in ciclu complet(14,4V si curent aproape de zero),nu doar o ora sau mai stiu eu cat ai tu timp sa stai,sau ideal,asa cum am mai spus,un redresor automat,care supravegheaza starea bateriei si ii da cand si cat ii trebuie.Nimeni nu poate spune cu certitudine un numar fix de cicluri de incarcare,sunt prea multe variabile de luat in calcul,dar daca tii cont ca o baterie merge pe masina in medie 4 ani si circuli cu aproximatie zilnic,poti face singur o socoteala,desi regimul pe masina e cu totul altul decat in starea de depozitare,dar e bine sa tii cont ca o baterie cu plumb se strica mai repede daca sta decat daca e in serviciu,de asta si in conditii de depozitare e bine sa incerci sa-i simulezi conditiile de lucru,pe cat posibil.

scuze ca ma bag si eu.as vrea sa stiu daca eu merg in fiecare zi cu masina,30 km dus, 30 km intors iar sambata si dumineca nu,mai trebuie sa o pun pe redresor?mai ales ca acum suntem obligati sa mergem cu farurile aprinse.dimineata inainte de plecare pornesc masina si o las sa mearga 10 min.ca sa se incalzeasca motorul inainte de a pleca.bateria e un rombat de 75A

Daca instalatia electrica,respectiv alternatorul functioneaza normal,nu are importanta daca mergi cu faruri sau fara,asta o simti doar la consum,si de regula in astfel de conditii nu trebuie pusa pe redresor...dar daca ai bafta sa nu circuli de vineri pana luni dimineata si in timpul asta au fost temperaturi de -20 grade,in mod sigur pornirea se va face cu emotii :rade:
Link spre comentariu

sa stiti ca nu am probleme cu pornirea,chiar acum 10 minute i-am dat o cheie sa vad daca o ia.a pornit din prima fara probleme si asta avand in vedere ca in zona unde locuiesc eu acum sunt -19 grade,masurat cu termometr de exterior.cu stima

Link spre comentariu
Vizitator erteph

tensiune redresor ,in gol, 13,3 vtensiune baterie 13 v !!!!!!!!!!!!!tensiune la bornele bateriei,cu redresor pe ea ,13,2 vtensiuni masurate cu un multimetru,DT-830B.made in china.pe "+"-ul redresorului este inseriat un bec de far de 45w,12 v

Link spre comentariu

Daca ai inseriat becul de far (este bilux cu fazele conectate in paralel?) curentul de incarcare este redus si tensiunea nu va creste brusc cind conectezi redresorul.Nu cred sa fie probleme daca nu decuplezi acumulatorul din instalatie. Oricum, monitorizeaza incarcarea si cind tensiunea pe acumulator atinge un maxim de 15V vei decupla redresorul.Presupun ca redresorul este cu transformator si punte redresoare fara alte "jucarii" inauntru.

Link spre comentariu

traf de 15A, punte 20PM4 fara alte chitibusuri.acum e in teste si vad ca isi face treaba.am reglat sa incarce la 14,4v maxim si sa reia la 13v.scuze am vazut mesajul si am crezut ca pe mine ma intrebi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări