Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Acumulatori auto


leoncris

Postări Recomandate

Azi dimineata , desi nu foarte rece mi'a invartit cam greu motorul.E drept ca fac doar drumuri scurte cu "Zambilica", porniri dese...Cat despre pus la incarcat ... pauza.Mea culpa. :jytuiyu Din experienta voastra ce Branduri merita achizitionate (durata de viata) si ce trebuie ... evitat ?Incazul meu este necesar un 60- 63Ah pentru benzina.Dieselul vad ca nu'mi face probleme ...inca.Recomandari ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 101
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    19

  • gogutu

    15

  • remus68

    12

  • costy

    8

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Orice baterie se comporta multumitor daca este corect exploatata. Se aplica si aici regula "ce e mai scump e mai bun". Acum am pe masina o "Caranda" de 65A. Au trecut trei ierni peste ea, incepe a patra si inca nu da semne de oboseala. Insa circul zilnic si destul de mult cu masina, are timp sa se incarce. Cand se anunta ger puternic, pe timpul noptii o iau in casa. Daca faci drumuri scurte si multe porniri nu e ok. Ori o conectezi la redresor din cand in cand, ori faci cate o plimbare mai lunga macar in weekend.

Link spre comentariu

"Orice baterie se comporta multumitor daca este corect exploatata." -Corect,dar lenea'i mare. :jytuiyu "Se aplica si aici regula "ce e mai scump e mai bun".-nu si in RO.Multi acumulatori de pe piata au ani buni de "odihna" prin depozite, dupa care ajung la noi si daca nu esti atent (cazul meu) o iei gata ...obosita."Cand se anunta ger puternic, pe timpul noptii o iau in casa."-A mea le'a prins pe ...masina. :rade: "Daca faci drumuri scurte si multe porniri nu e ok." -Teoria'mi e clara."Ori o conectezi la redresor din cand in cand, ori faci cate o plimbare mai lunga macar in weekend."- Pentru weekend ,sau distante lungi folosesc alta masina ceva mai mare.Acum ,desi modul de exploatare a fost acelasi ,un Steco m'a tinut 7 ani,un Tudor 11 luni ,dupa care a ... "fatat" :rade: , iar Bosh_ul de acum 2ani.Ma batea gandul sa incerc si cu Varta.Sau sa revin la Steco ?

Link spre comentariu

Recomandarea mea : Rombat Premier, marfa noua adusa direct din fabrica, fara jdemii de intermediari ( iei Varta, Bosch, Monbat etc. gata descarcata , trec 2-3 luni de la iesirea din fabrica pina la tine pe masina ). Oricum auzeam deunazi ca Rombat are contracte de export pe 80 % din productie. Excelent raport pret-calitate. Si uzina Dacia foloseste Rombat. Ai grija de ea, o incarcare pe saptamina daca nu mergi zilnic cu masina, si chiar daca mergi zilnic drumuri scurte tot o incarcare pe saptamina recomand.Am avut pe masinile mele de-alungul timpului mai multe marci, toate au tinut in jur de 4 ani, doar una Tesla ceheasca a tinut mai mult, 5 ani, Caranda > cea mai proasta, 3 ani cu greu

Link spre comentariu

Saptamanal ? :speriat Sa nu exageram , sper sa reusesc macar o data la 3 luni.

Eu ma duc simbata ( sau duminica ) dimineata pina in garaj si pun bateria la incarcat, dupa doua ore o deconectez, dureaza 3 minute toata distractia. Nu mi se pare greu deloc, doar nu credeai cumva ca scot bateria de la masina s-o duc in casa ? Nici macar bornele nu le deconectez.
Link spre comentariu

Am o Caranda de 6 ani si merge beton;ca si drumuri 30-50 km pe luna ,dar asta inseamna minim 10-15 porniri.O foloseste babacu pe o dacie veche de 34 ani,care nu mai porneste chiar la prima cheie.

Ca si recomandare,trebuie sa ai un releu(preferabil electronic),foarte bine reglat in plaja 13-14,3V.

Cand cumperi o baterie verifica prima data curentul de [ rupere ] sa fie cat mai mare pt bateria data.

Eu in prezent am un Rombat de 45Ah cu 480A rupere si are deja 3 ani.Nu intotdeauna bateriile de marca sunt si bune,mai ales dupa ce zac prin magazinele romanesti cu anii,si se modifica data de fabricatie.

De mentionat ca nu obisnuiesc sa pun redresorul sa incarc bateriile cand stationeaza o perioada mai lunga;ex:un Rombat de 100Ah pe un leut a stat iarna trecuta pe tractor sub zapada(in suportul lateral)iar in martie a pornit folosind un spray de pornire;stiu ca nu este tocmai indicat,dar bateriile romanesti nu mau tinut niciodata sub 4-5 ani;conditia fiind alternatorul OK si releul OK.

Link spre comentariu

alfabit@ ok,dar tu ai garaj,eu am ... strada :rade: gcom61@ da am auzit ca Rombat au placi Olandeze si ar fi bune.Asta a fost si recomandarea vanzatorului.Cat despre alternator,releu, ... e totul OK.Stie cineva unde'i "pirogravat" anul fabricatiei pe baterie ?

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Salutare,Am si eu o aventura cu niste baterii auto. Am o Caranda Durabila 62Ah de la vechea dacie 1310 (are aproximativ 6 ani) si un Rombat 60Ah cu care vine Loganul din fabrica. Situatia sta asa:Bateria Caranda a fost folosita aproape 1 an pe vechea dacie 1310 dupa care masina a fost dusa la remat. Bateria am pastrat-o ca era ca noua. Apoi cu programul rabla a fost luat Loganul benzina. Initial am zis sa vand bateria Caranda, dar cum nimeni nu vroia sa o cumpere, am pus-o in balcon sa mai luminez casa cand se ia curentul (destul de des la noi). Apoi am zis sa le schimb cu randul pe masina ca sa nu se descarce de tot. Asa ca vara mergeam cu bateria Rombat a masinii, iarna cu Caranda. Asa am facut in fiecare an cu exceptia acestuia ultim. Asta primavara cand urma sa pun bateria Rombat pe masina am zis... dom'le are bateria Caranda 5 ani si ma gandesc ca nu ma mai duce mult, asa ca sa o lasa pe masina pana moare si apoi pun la loc Rombat-ul. A venit toamna, a venit iarna... a venit clipa prezenta si bateria Caranda este inca in forma. Cand e foarte ger afara parca zice un pic ca e obosita. Saptamana trecuta am avut nevoie de o baterie mobila pentru iluminare intr-un loc unde nu era curent electric. M-am dus fuguta in balcon sa vad Rombat-ul care statea acolo deja de un an si ceva. Din pacate nu l-am mai verificat periodic sa vad care-i starea lui. Avea la borne 9V si ceva si ochiul negru. Am zis hai sa o pun pe masina sa se incarce in mers. Zis si facut. Am schimbat bateriile, am pornit-o cu cabluri si am lasat-o sa mearga vreo 15 min. Insuficient pentru orice baterie sa se incarce, dar puteam sa inchid cu alarma masina.Dimineata, cum era de asteptat, bateria rombat moarta pe masina. Am deschis cu cheia, pornit cu cabluri. La serviciu am pus-o vreo 5 ore pe redresor. A pornit la cheie cu rombat-ul. Fericire mare. Am lasat-o cateva ore nepornita si iar nu mai pornea la cheie. Am pornit-o iar cu cabluri si am tinut motorul pornit 4 ore. Urmatoarea dimineata iarasi moarta. Am scos-o de pe masina si am pus din nou Caranda cea veche. Am zis ca sa verific lichidul din Rombat ca poate d-aia nu se incarca si nu tine energia. Azi pe la pranz am desfacut dopurile, i-am completat cu apa distilata ca nu avea suficienta in unele celule. Am pus-o iar vreo 2 ore pe redresor. De data asta intra in protectie redresorul la 6A. Am zis ... oooo... acum suge curent, deci se va incarca. Dupa o ora si ceva in care s-a incins tare redresorul, am deconectat-o. Am masurat la bornele ei 6,5V. Am mai obseervat ca are si lateralele un pic umflate. Am mai citit ca daca se descarca bateria, punctul de inghet al electrolitului creste de la -60grade pe la -10 grade, deci e posibil sa fi inghetat in balcon si sa se fi umflat. Intrebarea mea e daca se mai poate face ceva cu ea?Pe dacia veche inainte de ultima Caranda care o am acum pe logan, a fost o alta Caranda care a tinut aproape 7 ani (vreo 2 ani nu a fost folosita masina), dar oricum, e o performanta avand in vedere ca electromotorul la dacia veche avea 1,1kW (parca).Deci, ce parere aveti? Sa mai chinui Rombatul cu redresorul? O mai fi buna de ceva? Pe ea zice ca sa nu se umble la dopuri. La incarcarea bateriilor zice ca se scot dopurile la incarcare. Ce sa fac? Sa le desfac sau nu?Stima.

Link spre comentariu

In general Rombat-ul sucomba dupa 2 ani... Foarte proaste sint niturile care conecteaza elementii din bacuri alaturate, pasta dupa elementi cade cam repede... Prefer Caranda; nici una nu m-a tinut mai putin de 5 ierni.Dopurile le poti desface. Daca au orificiile de aerisire infundate, bacul se umfla ca urmare a acumularii de gaze in interior, in timpul incarcarii.

Link spre comentariu

N-as vrea sa fie partinitoare expunerea. Trebuie sa-i acordam circumstante atenuante Rombat-ului. A stat totusi in balcon in caldura verii si in gerul iernii un an si ceva de zile fara sa fie reincarcata.Un amic de-al meu cu Logan diesel tocmai ce a schimbat bateria originala Rombat. Este in al 4...5lea an (nu mai stiu exact). Poate sunt partinitor, dar totusi, parca as prefera Caranda.Nu are gaurele in dopuri acest Rombat. Zice pe ea ca nu se scot dopurile... Nu zice daca sa nu le scoti niciodata sau doar cand nu e incarcata pe redresor.

Link spre comentariu

Daca nu are aerisire, in timpul incarcarii poate chiar exploda deoarece se degaja foarte multe gaze. Scoate dopurile in timpul incarcarii pe redresor, la orice tip de acumulator.Am cumparat sute de acumulatori in 23 de ani de "pastorit" un parc auto maricel... sint vreo 10 ani de cind nu mai primesc rombat nici de pomana...

Link spre comentariu

O sa incerc sa scot iar dopurile, dar e chinuiala sa le desfac... Sunt facute in asa fel incat sa aiba dinti de agatare doar pentru strangere, nu pentru desurubare. Cred ca daca nici la incarcarea asta nu isi revine cat de cat o las balta.Multumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu

In general Rombat-ul sucomba dupa 2 ani... Foarte proaste sint niturile care conecteaza elementii din bacuri alaturate, pasta dupa elementi cade cam repede... Prefer Caranda; nici una nu m-a tinut mai putin de 5 ierni.

Nici eu nu vreau sa fiu partinitor, dar pe Loganul 1,4 benzinar am bateria originala din 2005 si este tot Rombat. Pana acum am reusit de trei ori sa o descarc incat sa nu mai porneasca masina si de fiecare data din vina mea.Ce-i drept, este ca dupa patru ierni ma gandeam sa o schimb, citisem si eu ca asta ar fi viata ei, dar de fiecare data spuneam ca daca mai merge o mai las. Si uite asa a intrat in a saptea iarna si tot nu da semne ca ar trebui inlocuita. Mentionez ca nu am umblat niciodata la dopuri si nu am mers cu ea la verificari sau intretinere, dar masina o folosesc, cu mici exceptii, zilnic.
Link spre comentariu

Si eu folosesc rombat de ceva ani,si nu am avut probleme,dar am avut grija sa nu fie expusa la frig (ger),si mai ales,cand nu circulam mai mult de 2-3 saptamani(desi se intampla f rar asa ceva),o scoteam de pe masina si o puneam pe redresor,am facut o schema uzitata, publicata si in vechiul Tehnium,cu incarcare automata si decuplare la sfarsit de ciclu,la care am adaugat un montaj cu un bec de 21W care se cupleaza automat la sfarsitul incarcarii si se decupleaza cand tensiunea pe baterie ajunge la 10,8V si binenteles cupleaza incarcarea.Chiar daca lasata pe masina la -20 grade porneste,pt durata de viata conteaza sa fie evitate pe cat posibil asemenea regimuri.Pana acum,nici una nu m-a tinut mai putin de 4 ani,si pt un an in plus cat se spune ca tin cele straine,am zis ca nu se merita suma platita in plus la achizitie,mai ales ca am avut rombat calciu de 72Ah care a tinut 5 ani fara probleme.Fiecare vrea sa exploateze acumulatorul dupa capul lui,dar sa tina ca la carte...nu prea se potriveste :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări