Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SCHEMA VOLTMETRU AUTO CU LEDURI


vfp_mihai

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ticu

    3

  • Dr.L

    2

  • vfp_mihai

    2

  • kzr66

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

salut, nu sunt sigur nu am probat , dar cred ca plusul nu poate fi comun pe alimentarea integratului si tensiunea de test , trebuie incercat, totusi sfatul meu e : te complici fara sa te doara , ACUL e sfant ,nu se decalibreaza , nu necesita alimentare , nu necesita mentenanta ,problema e cu gravitatia in rest totul e ok ( eu pe ace merg) , unde ai vazut tu in panourile de comanda beculete , imagineazati cate gradatii poate avea un ac destept , tu cate becuri(diode ) poti pune in acel buton , intreaba pe cine vrei asa mai bataran in ale electronicii si mai vorbim.

Link spre comentariu

incet - incet ramanem cu hobbyul (respectabil) si cu chinezarii.probabil ar trebui sa ne aparam de chinezarii prin (si) acest site,si cu mult timp dedicat electronicii,greu sa ne aparam de cele mai sus. :speriat

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • 10 luni mai târziu...
  • 3 luni mai târziu...

Daniele, si eu faceam jucarii de-astea acu' 30-35 de ani.... Ce tinar eram!Si pen'ca le faceam pentru uz propriu, am "scobit" nitel subiectul... Si uite ce am observat:1) indicatia ORICARUI instrument va fi eronata de faptul ca pe instalatia de 12 (pana la 14-15) volticircula curenti relativ mari (multi amperi) care produc caderi de tensiune pe orice contact nu foarte sigur (cat de putin slabit, oxidat). In consecinta, indicatia va fi eronata din aceasta cauza.2) pragurile de comutare sunt expuse la un domeniu relativ mare de temperatura, mai ales montajul ala cu 3 led-uri fiind echipat cu diode zenner "clasice", are intai imprastierea tehnologica a tensiunilor de prag, apoi variatia cu temperatura...3) chiar si instrumentele cu ac (ridicate de unii fani in slavi!) au problemele lor: echipajele magnetoelectrice (cele mai liniare si precise) sunt scumpe si delicate, sensibile la socuri si vibratii, motiv pentru care NU se folosesc pe automobil. Ramane "clasicul" voltmetru cu bimetal (ala fabricat de Sacele si instalat in anii socialismului pe TOATE vehiculele fabricate in RSR care aveau voltmetru pe bord (o taraneala expirata prin anii '60); mai nou, instrumentele din bordul automobilelor moderne, desi arata "retro" cu ace, sunt construite cu mici motorase si traductoare de pozitie, adica sunt iar complicate (adica scumpute si inaccesibile, bordurile avand probabil integrate "custom design")Nu te lasa insa descurajat!Succes!

Link spre comentariu

Eu am realizat montajul din poza. E functional de aproape 2 ani, si si-a facut datoria. Asta pentru ca bateria masinii era pe duca si vroiam sa ma atentioneze daca tensiunea scade sub 11V. Si domeniul de indicare e bun, am mai ajustat in functie de ledurile folosite valoarea rezistorilor. Acum, cu motorul pornit ledurile galben si verde sunt aprinse. Daca pornesc de exemplu dezaburirea, ledul verde scade din intensitate pentru o fractiune de secunda - exact cat dureaza ce ECU sa corecteze turatia motorului pentru compensarea consumului de curent. La fel, daca pun avaria, ledul verde scade din intensitate putin si palpaie in acelasi ritm cu becurile. Mentionez ca montajul e legat direct pe cablajul masinii, pe un fir de +12V dupa contact.

post-28942-139829576908_thumb.jpg

post-28942-139829576914_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări