vfp_mihai Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 salut, daca nu te preocupa gabaritul , incearca un vumetru cu lm 3914sau 3915, sunt folosite mai mult ca vumetru audio .spor la treaba Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 28, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2011 salut, nu sunt sigur nu am probat , dar cred ca plusul nu poate fi comun pe alimentarea integratului si tensiunea de test , trebuie incercat, totusi sfatul meu e : te complici fara sa te doara , ACUL e sfant ,nu se decalibreaza , nu necesita alimentare , nu necesita mentenanta ,problema e cu gravitatia in rest totul e ok ( eu pe ace merg) , unde ai vazut tu in panourile de comanda beculete , imagineazati cate gradatii poate avea un ac destept , tu cate becuri(diode ) poti pune in acel buton , intreaba pe cine vrei asa mai bataran in ale electronicii si mai vorbim. Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 As vrea ceva cat mai mic.Totusi vumetru respectiv(am vazut ceva scheme) se poate folosi fara modificare ,ca si voltmetru?Merge LM3914 (indicatie liniara), nu are probleme cu masa comuna intrare-alimentare. Cu scala limitata la domeniul de interes 10-15V gasesti aici descrierea schemei:http://www.electronicecircuits.com/elec ... or-circuit Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 5 leduri = AN6884 http://freecircuitdiagram.com/2008/09/1 ... an6884-ic/ Evident ca in loc de semnaul audio pui un divizor rezistiv,cum e si in schema cu LM3914 Putine sunt indicatoarele mecanice care rezista la socurile mecanice si la gama de temperaturi din masina... + ca sunt dependente de pozitia de montare! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 LM3914 ...http://www.adelaida.ro/advanced_search_ ... 14&x=1&y=5 Link spre comentariu
kzr66 Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 incet - incet ramanem cu hobbyul (respectabil) si cu chinezarii.probabil ar trebui sa ne aparam de chinezarii prin (si) acest site,si cu mult timp dedicat electronicii,greu sa ne aparam de cele mai sus. Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 schema postata de Ticu vine ca o manusaSchema a gasit-o @BazsoDombiAndras care a si realizat-o practic. Vezi:viewtopic.php?f=74&t=86077 unde mai sunt niste comentarii utile daca te hotarasti la aceasta varianta. Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 10, 2011 Partajează Postat Noiembrie 10, 2011 Nu e cazul sa faci reclama,se gaseste pe toate drumurile integratul ala cunoscut... Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Nu trebuie sa ne suparam pentru interzicerea reclamei. E o regula generala (punctul 3.3 din Regulamentul forumului http://elforum.info/viewtopic.php?f=94&t=2390 ) si se datoreaza faptului ca reclamele au alt regim legal. Nu este cazul sa creem probleme juridice sau materiale administratorilor forumului de care beneficiem cu totii gratuit. Link spre comentariu
djx700 Postat Octombrie 7, 2012 Partajează Postat Octombrie 7, 2012 super am sa incerc si eu Link spre comentariu
MifTy Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 ... ce noroc pe capul vostru că mi-am adus aminte că sunt moderator și aici!!! se mută la DIY... Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 9, 2013 Partajează Postat Februarie 9, 2013 Daniele, si eu faceam jucarii de-astea acu' 30-35 de ani.... Ce tinar eram!Si pen'ca le faceam pentru uz propriu, am "scobit" nitel subiectul... Si uite ce am observat:1) indicatia ORICARUI instrument va fi eronata de faptul ca pe instalatia de 12 (pana la 14-15) volticircula curenti relativ mari (multi amperi) care produc caderi de tensiune pe orice contact nu foarte sigur (cat de putin slabit, oxidat). In consecinta, indicatia va fi eronata din aceasta cauza.2) pragurile de comutare sunt expuse la un domeniu relativ mare de temperatura, mai ales montajul ala cu 3 led-uri fiind echipat cu diode zenner "clasice", are intai imprastierea tehnologica a tensiunilor de prag, apoi variatia cu temperatura...3) chiar si instrumentele cu ac (ridicate de unii fani in slavi!) au problemele lor: echipajele magnetoelectrice (cele mai liniare si precise) sunt scumpe si delicate, sensibile la socuri si vibratii, motiv pentru care NU se folosesc pe automobil. Ramane "clasicul" voltmetru cu bimetal (ala fabricat de Sacele si instalat in anii socialismului pe TOATE vehiculele fabricate in RSR care aveau voltmetru pe bord (o taraneala expirata prin anii '60); mai nou, instrumentele din bordul automobilelor moderne, desi arata "retro" cu ace, sunt construite cu mici motorase si traductoare de pozitie, adica sunt iar complicate (adica scumpute si inaccesibile, bordurile avand probabil integrate "custom design")Nu te lasa insa descurajat!Succes! Link spre comentariu
danielliviu Postat Februarie 9, 2013 Partajează Postat Februarie 9, 2013 Eu am realizat montajul din poza. E functional de aproape 2 ani, si si-a facut datoria. Asta pentru ca bateria masinii era pe duca si vroiam sa ma atentioneze daca tensiunea scade sub 11V. Si domeniul de indicare e bun, am mai ajustat in functie de ledurile folosite valoarea rezistorilor. Acum, cu motorul pornit ledurile galben si verde sunt aprinse. Daca pornesc de exemplu dezaburirea, ledul verde scade din intensitate pentru o fractiune de secunda - exact cat dureaza ce ECU sa corecteze turatia motorului pentru compensarea consumului de curent. La fel, daca pun avaria, ledul verde scade din intensitate putin si palpaie in acelasi ritm cu becurile. Mentionez ca montajul e legat direct pe cablajul masinii, pe un fir de +12V dupa contact. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum