Vizitator Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 ...sugerez folosirea unui o-ring...Inelele "O", sau Oring-urile, se folosesc doar in combinatii cu mansetele de etansare si doar in cazul tijelor si/sau pistoanelor cilindrilor pneumatici - unde arborele (tija) nu se roteste. Pentru etansarea unui arbore care executa miscare de rotatie, buza de etansare a mansetelor trebuie sa realizeze o priza ferma la arbore. Acest lucru, nu il pot face decat mansetele de etansare de tip simering. Se mai poate utiliza - ca si la unele pompe - o etansare cu presetupa, cu inel de presare din grafit. Aceasta solutie se foloseste insa mai rar. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 Salut,Pentru rezolvarea etanseitatii din constructia prezentata sugerez folosirea unui o-ring, un inel de cauciuc.Cu stima.Etansarea cu O-ring,este buna in cazurile cand mecanismul se roteste lent si nu foarte mult timp.In functie de dimensiunea(diametrul axului poate opta pt etansari moi(semering)sau tari(stil presetupa pompa apa dacia(auto in general).In functie de destinatia etansarii mai poate folosi presetupa,insa aceasta este cea mai voluminoasa.scuze ola_nicolas raspunsese acelasi lucru Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 Pentru rulmenti, puteti descarca: Timken Products Catalog 7.0; Cataloage KOYO la alegere Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 ...vreu sa 'lucreze' in apa , la diferite adincimi si evident temperaturi ...Daca instalatia va lucra in imersie, atunci in mod obligatoriu, se vor monta simeringuri de etansare de ambele parti ale rulmentului. Unul ofera protectie la trecerea aerului dinspre interior spre exterior, in timp ce celalalt la trecerea apei spre interiorul instalatiei. Doar capacul de protectie al rulmentului, nu garanteaza etanseitatea perfecta in regim dinamic. Iar din alt punct de vedere, expune partile metalice ale ajustajului rulmentului, actiunii oxidante a apei. Link spre comentariu
en Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 In general, simeringurile se folosesc pentru regimuri usoare de functionare:presiuni si temperaturi mici, agentii vehiculati trebuie sa aiba pH neutru. Pentru regimuri mai grele de functionare si cu fiabilitate ridicata, se folosesc etansarile mecanice tip Crane.Decat denumirea suna pompos, ele se folosesc in mod curent si la noi sunt cunoscute ca etansari cu inel si manseta de rotatie. Iata aici explicatii in detaliu: http://www.kupujucpavky.cz/e-catalogue/ ... ciple.html Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 ...etansarile mecanice tip Crane...http://www.kupujucpavky.cz/e-catalogue/ ... ciple.htmlBuna si chiar necesara completarea. Complicata si prea scumpa insa solutia, in regim diy. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 ...Complicata si prea scumpa insa solutia, in regim diy... Editat prin Modificarea citatului, de ola_nicolas. Scuze pt citat integral...eu am folosit 15 ani o etansare simpla,pe acelasi principiu;se confectioneaza o bucsa din material moale(grafit,textolit,fibra sticla)cu exteriorul mai mare decat al axului care trebuie etansat cu 15-20mm;exteriorul bucsei va fi cilindric,iar interiorul va fi conic pe 2/3 din lungimea ei.Gaura interioara va fi aprope fixa pe axul de etansare,insa trebuie sa culiseze foarte usor.Intre ax si partea conica va fi pus un O-ring cu grosime de 3-6mm,care sa fie strans pe ax;oringul va fi presat in partea conica a bucsei de un arc,care se va invarti cu axul,oringul si bucsa,presand bucsa pe o suprafata dura(preferabil otel),in acest fel realizandu-se etansarea.De specificat ca aceasta etansare a functionat la o pompa de apa de 16 bari,care continea foarte mult nisip.O bucsa(textolit) cu dimensiunile de 40mm lungime x 35mm diametru x 20 mm gaura ,oring de 5mm grosime si partea cilindrica a gaurii(1/3 x 40mm)16mm a functionat cca 6 ani(cate 4-6 ore pe zi). Daca cineva este interesat de acest tip de etansare,voi incerca sa fac si un desen. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 ...Daca cineva este interesat de acest tip de etansare,voi incerca sa fac si un desen.Bineinteles, vor fi destui interesati! Si in plus tema topicului iti permite. Link spre comentariu
Vizitator Daniel25 Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 Am atasat citeva link-uri si am facut un comentariu dar nu este pe acest topic ! Am facut ceva gresit !? ola_nicolas: Daca este in legatura cu subiectul de fata, atunci repeta postarea aici. Daca-mi vei spune unde ai postat-o, voi avea eu grija sa fie stearsa. Link spre comentariu
Vizitator Daniel25 Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 Nu stiu exact ce s-a intimplat ... Deci site-urile de mai jos : http://jkseals.com/special_seals.html http://www.chetra.de/web/e_produkt_12756.htm http://www.amsseals.com/ControlledSeals.htm http://www.nearfield.com/Sales/datashee ... F-5934.htm http://www.emo-hannover.de/41738?modus= ... TECHNIKMBH Am citit raspunsurile voastre si sint interesante . Eu NU imi doresc sa construiesc acea structura etansa , sau sa improvizez . Aceas structura etansa (aer) as dori sa o folosesc pentru a obtine rotatii folosind aer sub diferite presiuni , in diferite medii . Rotatiile sint defapt raspunsul final al problemei mele . Evident ca tipul de structura etansa cit si structura ansamblului vor influenta rotatiile dar , la momentul potrivit voi cauta o solutie optima . Nu stiam aproape nimic inainte de a primi raspunsurile voastre . Referitor la link-urile atasate , care nu are nevoie de lubrifiere permanenta !? Am citit , imi pot da cu parere , dar nu sint convins . Avind experienta mai mult mai mare poate imi puteti recomanda unul potrivit . Multumesc. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 ...o etansare simpla,pe acelasi principiu;se confectioneaza o bucsa din material moale(grafit,textolit,fibra sticla)cu exteriorul mai mare decat al axului care trebuie etansat cu 15-20mm;exteriorul bucsei va fi cilindric,iar interiorul va fi conic pe 2/3 din lungimea ei.Gaura interioara va fi aprope fixa pe axul de etansare,insa trebuie sa culiseze foarte usor.Intre ax si partea conica va fi pus un O-ring cu grosime de 3-6mm,care sa fie strans pe ax;oringul va fi presat in partea conica a bucsei de un arc,care se va invarti cu axul,oringul si bucsa,presand bucsa pe o suprafata dura(preferabil otel),in acest fel realizandu-se etansarea....si...poza Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 @gcom61: In principiu este valabila, dar exista si critici.- critica de forma: intre arc si inel, trebuie intercalata o saiba;- critici de fond:1 - o complicatie, este aceea de a construi intotdeauna arborele cu acel prag, sau eventual cu un canal de siguranta, care va sprijini o saiba in care va impinge arcul;2 - o alta complicatie este constructia bucsei conice la interior (cu suprafata lustruita) si care sa se fixeze in acelasi timp etans pe suprafata frontala de etansat. In concluzie, eu personal as evita acest tip de etansare.Imi mentin deci parerea ca pentru presiuni de pana la 6 barr, simeringul este preferabil. Daca rezista la pompe de apa pana la presiuni de 6 barr, de ce n-ar rezista si la aer?! Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 @ola_nicolasDesenul este facut foarte repede in paint,bineinteles ca fara cele spuse de tine nu se poate,si inca o remarca:arcul se poate fixa singur pe ax,facand o gaura de 5-6mm adancime si diametru egal cu al sarmei arcului;capatul spirei arcului sa deformeaza pt a intra in acea gaura.Partea conica se strunjeste usor si nu necesita suprafata foarte fina intrucat o-ringul,doar se aseaza pe aceasta suprafata;in schimb partea de ax pe care culiseaza oringul si bucsa trebuie sa fie foarte fina pt a prelua uzura partii frontale(de etansare)a bucsei.De asemenea partea frontala a bucsei,este preferabil sa aiba initial 1-2 canale concentrice de 1mm adancime,canale care initial vor fi umplute cu vaselina pt a facilita alunecarea initiala pe suprafata de etansare si pt a forma amprenta respectiva.Avantajul acestui tip de etansare este durabilitatea lui in raport cu semeringurile,care in cazul apei este redusa la 1max 2 ani.Singurul inconvenient este faptul ca aceasta metoda poate fi aplicata doar atunci cand exista suficient spatiu pt montare.Ca si exemplu se poate lua sistemul presetupa de la D1300,care are etansare[pe viata].Sistemul descris de mine se gasea la Scoda S100 la pompa de apa,iar fixarea arcului pe ax era cea cu gaura in ax de mai sus. Link spre comentariu
Vizitator Daniel25 Postat Noiembrie 1, 2011 Partajează Postat Noiembrie 1, 2011 Eu nu am atelier si nici posibilitatea de a confectiona ce am nevoie . @en mi-a trimis un link dintr-un catalog etansare cu inel si manseta de rotatie . Este ceea ce caut din punct de vedere tehnic : (http://www.kupujucpavky.cz/e-catalogue/ ... ciple.html) De unde pot cumpara ? Ceva asemanator am gasit aici : http://www.chetra.de/web/e_produkt_12756.htm Revin deasemeni cu o intrebare referitor la etansarile mecanice : au nevoie de lubrifiere permanenta sau des ? Link spre comentariu
gcom61 Postat Noiembrie 1, 2011 Partajează Postat Noiembrie 1, 2011 ... au nevoie de lubrifiere permanenta sau des ?In primul rand se ia in consideratie,turatia,materialul bucsei de frictiune si apoi mediul in care va lucra.De obicei aceste tipuri de etansari au nevoie de lubrefiere/racire ,care se face cu lichidul in care lucreaza. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum