Vizitator Cristian Giurgea Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 Salut,am un vw passat din 2005 ( modelul 3b ), sunt interesat de un circuit care sa ma notifice la fiecare rotatie a rotii. Notificarea sa fie sub forma de impuls de 5V. Daca, prin mufa obd, pot primi un semnal pe o mufa seriala sau alt tip, catre un laptop, un pachet de date, ceva, la fiecare rotatie a rotii, este si mai bine. Apelez la cei ce s-au jucat in depth cu computerul masinii. Varianta ar fi un senzor magnetic cu bobina agatzat cumva de roata, dar as prefera sa existe ceva gata facut in computerul de bord si la care sa am acces prin laptop si cablul obd / obd2.Orice info e bine venita. Link spre comentariu
alfabit Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 Ai cumva ABS ? Daca da, atunci ai scapat mult mai usor, deja exista senzorii sesizori de rotatie la fiecare roate care trimit informatia in ecu ABS ( pe care poti sa-l citesti prin OBD), depinde de sw iti arata viteza fiecarei roti in parte ( cel putin la unele firme, asa e de ex .Reno, in meniul ABS arata viteza fiecarei roti in parte )Fara ABS...Sa-i pui tu senzori de sesizare a vitezei unghiulare a rotii ( pe principiu magnatic - Hall sau bobine care citesc o rotita cu caneluri solidara cu roata ) mi se pare mult prea complicat, dar daca vrei se poate si asta . Iei toate piesele necesare de la dezmembrari de la un passat cu ABS si ajungi in situatia expusa la inceput. Link spre comentariu
Vizitator Cristian Giurgea Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 Ceea ce ma intereseaza in final este sa stiu precis fiecare moment de timp la care roata a terminat o rotatie. Nu turatia rotii. Scopul final este un fisier pe hdd-ul laptopului cu o serie de momente de timp de genul 0s, 0.5 s, 0.831s, 1.1s, 1.213s, etc insemnand ca la mom. 0.5s roata a facut prima rotatie, apoi a 2-a rotatie s-a terminat la 0.831s, apoi a 3-a la 1.1s, etc. Masina are ABS, ESP, etc. Link spre comentariu
alfabit Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 Ai raspunsul. Iei din ABS impulsurile si faci ce vrei cu ele.Oricum " Gogu " te asteapta cu intrebari. Poate gasesti si un hex sa-l scrii intr-un PIC, ca am vazut ca asa se procedeaza pe aici, stie Gogu ce vrem noi. Gogu e singurul care a invatat carte si stie sa programeze PIC-uri ! Link spre comentariu
Vizitator Cristian Giurgea Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 alfabit,mersi de raspuns, stiu sa programez atmega, nu-mi trebuie altceva decat acel semnal. Am o mufa obd ( sau obd2, cred - asta e problema, ca nu ma pricep la astfel de mufe ) si imi trb sa stiu pe ce pin este acel semnal si la ce nivel de voltaj. Sau care este modalitatea prin care cineva poate citi acel semnal. O schema, un link, ceva sau cum se procedeaza pentru a citi acel semnal. Tot restul ( microcontroller, daca trebuie ), softul de scriere in laptop, etc, le fac singur. Doar ca nu stiu sa citesc acel semnal de la abs Link spre comentariu
alfabit Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 In mufa OBD2 gasesti linia K ( si eventual si linia L ), si bus-ul CAN ( CAN-L si CAN -H ). Astea sint generale pentru toate tipurile de autodiagnoza, oricum prin aceste linii se face diag la tot ce e ECU in masina. Nu sint linii specifice pentru injectie, airbag, ABS etc. Exista protocoale de comunicatii intre echipamentele de diag si ECU-urile masinii prin adresare specifica, pentru interogare speciala a fiecarui ECU. In mufa OBD nu ai sa gasesti semnale de la fiecare ECU, ci un semnal ( de obicei cel mai folosit K ) sau astea mai noi bus CAN ( care trece pe la toate ECU, se face o retea, >> CAN = controlled area network << cam acelasi principiu ca la toate retelele de calculatoare )Deci in esenta poti accesa ABS prin adresarea lui cu un ucontroller, pe linia K sau pe CAN ( asta e o mare problema , CAN-ul asta ! ), stabilesti comunicatia intre ucontrollerul tau si ABS si apoi citesti din ABS tot ce vrei tu.Cam asta ar fi in doua vorbe, nu stiu daca m-am facut bine inteles, poti citi despre protocoloalele pe linia K in ISO 14320 - protocoalele KWP2000.Oricum te bagi in niste chestii foarte,foarte complicate si crede-ma ca stiu ce spun. Nu pot decit sa-ti urez succes ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum