Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

consum dacia 1310


ionut20

Postări Recomandate

nu, releul este nou :finga: electronic, si a fost schimbat odata cu celalalte piese de care aminteam mai sus cred ca acu ~ 1 an 2. prin subdimensionare, m-am referit ca(virgula)cablurile sunt cam subtiri, si aici ma refer la cele de la alternator si la releu ......

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ionut20

    13

  • yo9hrb

    6

  • niq_ro

    2

  • vasilenicolae52

    2

Top autori în acest subiect

- cablurile daca sunt cele originale nici o problema - constructorul cand le-a pus a ales fi sigur sectiunea necesara -verifica releul de incarcare - oricum tensiunea de incarcare nu trebuie sa depaseasca cca 15V. - in ce priveste intrebarea initiala poti monta un releu intermediar cu mai multe perechi de contacte [si poti intrerupe atat circuitul releului de pornire si pe alte contacte circuitul bobinei de inductie] - releu pe care sa-l actionezi cum si cu ce vrei [cel mai simplu cu un intrerupator ascuns intr-un loc numai de tine stiut] - contactele releului intermediar trebuie sa suporte pt. releul de pornire cca 20A [se pot cupla in paralel 2-3 perechi de contacte] , bobina de inductie ia doar cativa amperi.

Link spre comentariu

pentru a nu face un alt topic, postez in acelasi loc pt. urmatoarea problema:Am de gand sa imi fac un redresor comandat cu tiristoare, pentru incarcarea bateriei la masina. Schema care o am foloseste un traf toroidal de 2x18V la 63VA, si poate debita un curent de incarcare de max. 3.5 A.In magazin, si la niste cunostinte, am vazut redresare care aveau si functia de incarcare, la cativa A, si functia de robot de pornire, care presupunea, evident un curent ceva mai mare aplicat bateriei....Intrebarea mea este: cam ce curent poate debita un redresor, atunci cand este setat pe functia de robot, ce transformator trebuie folosit, si cum se face redresarea?????????? :smt006

Link spre comentariu

traful: destul de mare+diode zdravene. mai bine iti iei baterie noua=1...1,5 mil. Gandeste-te ca trebuie sa pornesti on motor fara baterie (robotii de pornire asa sunt proiectati) deci iti trebuie ceva de dimensiunile unui aparat de sudura. In plus, tensiunea nu o poti filtra cu condensatoare (la curentul ala trebuiesc valori f. mari) de obicei se monteaza o inductanta serie, care este aprox. cat transformatorul. Asa sunt robotii de pornire seriosi (vezi parcuri auto). Am vazut si eu in comert, mai demult, niste asa zisi roboti, care nu puteau dacat sa suplimenteze curentul la pornire cu cativa amperi. Este un fel de a da ..... sare. Nu te ajuta.P.S. Am povestit de filtrare, si chiar trebuie, daca nu crezi, cupleaza releul de pornire la o tens. nefiltrata. face ca soneria (la 50 sau 100Hz) :snakeman:

Link spre comentariu

Cum sa pornesti un motor fara baterie? Ai mari sanse sa faci praf toata electronica din masina, pentru ca nu se va mai stabiliza curentul de incarcare de la alternator si o sa te trezesti cu o tensiune de 18-20 volti in loc de 13-14... eu n-as face asta cu masina mea.

Link spre comentariu

da la asta ma refeream yo9hrb

 

azi dimineata masina no mai vrut sa porneasca

:axe: :axe: :axe: :axe: totusi or fost -15 grade azi noapte

electromotoru e bun dar bateria, desi avea 12.5 V masurati nu mai avea curent decat sa invarta putin de tot motoru, la fiecare cheie.... :rolleyes:

e clar ca am nevoie de o baterie noua, dar mie sa nu fie circuitul de incarcare dus :toimonster: si deaia nu incarca cum trebuie, chiar daca pe bord, imi indica ca incarca.... ideea e ca pe vreme buna, porneste imediat masina, dar pe frigu asta face figuri

De pornit am pornit cu niste cabluri, si niste amperi imprumutati de la bateria unui prieteten, dupa care a inceput sa se reincarce si bateria mea :smt003

 

la robot de incarcare ma refeream la un redresor de vro 20-30 A legat in parelel cu bateria si capabil sa porneasca motorul dupa care ar fi decuplat

alternatorul preluind sarcina de incarcare

Link spre comentariu

- EXISTA si roboti de pornire "home" care au un mic acumulator intern de cativa zeci Ah , care "ajuta" acumulatorul masinii .... redresorul fiind unul normal de incarcare ! .... dar banuiesc ca acumulatorul masinii trebuie sa mai aiba si el ceva "curent" !?

Link spre comentariu

gata..... am alta baterie :finga: porneste masina bine, dar nustiu pt cat timp :axe: tare mie ca nu incarca bine alternatoru si releul de incarcare...Am inteles ca daca o dioda este arsa la alternetor, din cele 6, nu mai incarca cum trebuie........De aceea va intreb pe voi, cum se poate verifica circuitul de incarcare, eventual m-ar ajuta oa schema a instalatiei in acea zona a masini ..........pls pls pls pls............. :yawinkle: A doua rugaminte, este cea legata de incarcare....momentan nu am nici un incarcator, si ma gandeam daca pot folosii pt incarcare o sursa de calculator, si ce anume trebuie sa adaug pt a face o limitare de curent la un curent de 2-3 A pe 12V. Daca spun prosti, va rog corectati-ma :smt003Si inca ceva: am inteles ca se gaseste apa distilata su o concentratie de acid sulfuric, in ea, pt completat in baterie. Cat se poate adauga in baerie, si cum anume, caci la bateria mea veche am lichid cam pana la 2-2.5 cm de capacul superior.. :rolleyes: Mersi

Link spre comentariu

1. Curentul de incarcare se poate masura. Cand aveam o dacie fara bord electronic (dacia 1100) pur si simplu scoteam o borna, cu motorul pornit (aceasta incercare o faci pe propria ta raspundere :finga: ). Daca se oprea, inseamna ca nu incarca. Altfel, masori tensiunea la borne in timpul functionarii. Tb. sa fie 13,8...14,4V2. electrolitul se completeaza numai cu apa distilata. Aceasta operatiune se face controland densitatea cu un densimetru (1,28g/cmc)3. daca bateria e noua, ai garantie la ea, si nu te juca.

Link spre comentariu

am scos plusu de pe baterie, si nu moare motoru' :finga: asta am facut mai demult.bateria nu e noua oricum, e imprumutata pana fac rost de bani :snakeman: da reabilitat bateria, ma gandeam la bateria cea veche ( ~1-2ani, cred)ceva idei pt un incarcator cu sursa AT nu aveti ......

Link spre comentariu

am mai verificat odata faza cu scosu plusului de pe baterie in timpul mersului, si motorul nu isi scimba turatia deloc.singura modificare ce are loc in prima secunda de functionat fara borna + este o crestere a intensitatii luminii bordului, dupa care lumina becurilor revine la starea normala.o chestie interesanta este ca in momentul decuplari bateriei, turometrul o ia efectiv razna, acul osciland in jurul capatului de scala :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: banuiesc ca, fiind vorba de un turometru electronic, are ca referinta tensiunea de la bornele bateriei...................daca nu e asa, va rog sa ma lamuriti cum sta treaba :prayer:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări