ionut20 Postat Ianuarie 18, 2006 Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 salutare,ma intereseaza si pe mine cam care e curentul pe care il consuma o dacie 1310 din '93?ideea e ca vreau sa-mi intercalez la masina, pe firul de +, in imediata apropiere a baterie, un releu de putere, si de aceea imi trebuie sa stiu ce curent circula in mod normal prin acel cablu; aici ma refer la curentul necesar pornirii motorului, si curentul de incarcare din timpul functionarii.daca aveti ceva ideei va rog sa da-ti un reply.... :prayer: tnx Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 18, 2006 Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 Da' te mananca rau! Vezi ca electromotorul, la pornire poate sa ia 200-250A lejer (depinde in ce stare este motorul). Curentul de incarcare nu este asa mare, daca releul tau rezista la pornire, nu ai probleme. Pentru ce iti trebuie? Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Ianuarie 18, 2006 Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 Electromotorul e de 0,8kw,daca nu ma insel,iar la pornirea ia curent de cateva ori mai mult decat Inom,iar acum iarna,cu uleiul inghetat e nenorocire.Gandeste-te la alta solutie. Link spre comentariu
ionut20 Postat Ianuarie 18, 2006 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 off, deci asa de rea e situatie........vroiam sa comand acest releu cu un montaj cu cititor de cartela, cu pic, si as fi vrut ca atunci cand cartela este scoasa din cititor, masina sa nu mai porneasca nici macar cu cheia potrivita :finga: dar asta e.... tot nu ma las pana nu intercalez pe undeva un releu :snakeman: eventual pe alimentarea bobinei de inductie.. ca is vro 5 A max parca. Link spre comentariu
nikos Postat Ianuarie 18, 2006 Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 poti intercala acest montaj in circuitul demarorului, unde sunt curenti mai mici...nu trebuie sa-l pui pe cel de forta... Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Ianuarie 18, 2006 Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 Da,poti sa pui la bendix! Link spre comentariu
ionut20 Postat Ianuarie 18, 2006 Autor Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 ok,meci in primul rand de raspunsuri, si de clarificarile asupra curentului mancat de electromotor :rolleyes: am sa incerc cu alimentarea la bobina de inductie, fara de care nici daca te pui in cap nu poti porni masina :finga: ms inca odata Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Ianuarie 18, 2006 Partajează Postat Ianuarie 18, 2006 Nu uita ca bobina de inductie e un autotransformator. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 19, 2006 Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 Oricum, daca-l pui pe bendix tot iti porneste masina (cu surubelnita sau impinsa). Eu am pe bobina de inductie, cuplat cu alarma. Daca iti porneste alarma (chiar daca-i deconectezi goarna) nu mai porneste nici cu cheia ei. Dai la automat pana termini bateria. Link spre comentariu
ionut20 Postat Ianuarie 19, 2006 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 pai da asta ziceam si eu :finga: il voi pune pe firul ce inchide sircuitul primar al bobinei de inductie, fir care vine de la platina, si deci,vorba ta, poti s-o tragi, s-o impingi sau sa dai la chee pana te doare capu' ca scanteie tot nu o sa faca :finga: Link spre comentariu
niq_ro Postat Ianuarie 19, 2006 Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 cred ca mai indicat e sa pui pe plusul bobinei.. chiar daca da dusmanul la cheie nu se duce bobina... Link spre comentariu
ionut20 Postat Ianuarie 19, 2006 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 aha, buna idee niq... :finga: daca tot suntem la electronica auto, as mai avea o rugaminte:are cineva ceva date despre instalatia electica la dacia 1310 de '93 cum am mai spus.M-ar interesa sa refac toata instalatia in viitorul apropiat .Ma intereseaza mai ales cablaraia din bord spre motor.... Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Ianuarie 19, 2006 Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 Cablaraia o gasesti de cumparat cu totul.Se respecta si culorile.Sa te interesezi sa vezi cat costa. Link spre comentariu
ionut20 Postat Ianuarie 19, 2006 Autor Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 ok, ma voi interesaideea e ca ma intereseaza deoarece, inainte sa cumpar masina, fostii proprietari au facut un accident urat de tot, in urma caruia, "botul" a fost complec schimbat, dar instalatia a ramas cea veche.spre exemplu, radiatorul, alternatorul, si alte componente, precum si unul dintre faruri, au fost schimbate, si dupa cum m-am uitat, am observat ca firele ce vin de la alternator la releul de incarcare si care pleaca de la releu la baterie, sunt cam "subdimensionate", si din cauza asta cam variaza tensiune de incarcare.......am masurat cu motorul pornit tensiunea de la baterie, si aveam aprox. 14,2 V cat de cat ok, dar altadata la aceeasi masuratoare am obtinut cam 17,5 V :rolleyes: momentan, totul e ok, adica pornirea etc. pe frigu asta merge destul de bine dar ............... niciodata nu se stie :snakeman: Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Ianuarie 19, 2006 Partajează Postat Ianuarie 19, 2006 Nu are nici o leg.dimensiunea firelor cu faptul ca tie nu iti regleaza bine releul de incarcare(banuiesc ca ai modelul vechi,electromecanic).Vezi doar sa nu ai cablurile roase si puneti sigurante calibrate. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum