valer650 Postat Octombrie 19, 2011 Partajează Postat Octombrie 19, 2011 Am o problema foarte grea.La un camion IFA ,consumatorii sunt de 12V ,alternatorul de 12V,are 2 lacumulatori, pornirea pe 24V ,are un releu care comuta bateriile din paralel in serie intimpul pornirii. Lucrand la utilaj {este o automacara}, am gasit 24V si atunci mi-am permis sa-l contrazic pe sofer ca alternatorul nu-i de 12V.Am masurat iesirea din alternator si era 14V.am mai gasit in cabina un releu actionat pneumatic,care leaga si desleaga minusul uneia cu plusul celeilalte ,dar mai are inca 4 borne [releul]care n-am reusit sa vad de unde vin firele si pe una din borne am masurat 24V .Oare sa incarce doar o baterie in timpul lucrului ? Link spre comentariu
gica70 Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Am sa incerc sa-ti raspund; la servici am un asemenea montaj cu 2 incarcatoare pe 2 baterii iar ele, bateriile sunt legate in serie si sunt folosite numai la demaror. La tine cred ca numai la pornirea demarorului se face automat inserierea lor, in rest o baterie este in permanenta pe consumatori si pe releul de incarcare iar cealalta se incarca prin acea comutare, adica atunci cand este in paralel cu cea principala.L.E. Ar trebui sa ne spui si ce curent da alternatorul la 12V (tip si putere). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum