Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de spalat Whirlpool Led service aprins


Vizitator dragosvoda_is

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Bună seara, verificați dacă electrovalva este alimentată cu tensiune (220v), dacă este tensiune verificați rezistivitatea ei adică rezistență electromagnetului care trebuie să fie în jur de 3,5 kohmi, personal eu am întâlnit contact electric imperfect, o seară frumoasă vă doresc, toate cele bune Cosmin 

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Bună ziua o mașină de spălat Whirlpool 6 sense MODEL WWDC 9614S eroare F12 am schimbat rezistenta și senzorul de temperatură dar tot nu porneste o bag în priza și după 5 min apare iar eroarea. Când o bag în priza nu merge niciun buton.Stie cineva cum se face o resetare? Vă mulțumesc 

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Bună ziua!
Am o mașină de spălat Whirlpool AWE 8727. Trece prin programul test fara nici o eroare dar daca pun rufe in ea deja apar probleme.
Am avut eroare F07 am schimbat triacul desi nu avea nimic, acum apare eroare F06. Acest lucru se intampla daca il pornesc pe programul lung rufe albe (2h20min). Daca il pornesc pe programul mai scurt (1h) atunci termina spalarea si da eroare F06 dupa cca 30minute cand trece la clatire. Atunci il rotesc pe programul Clatire/centrifugare si isi termina treaba fara a mai da vreo eroare. Totusi nu cred ca o sa reziste mult timp la aceasta manevra de acea va rog daca cineva are vreo idee sa ma ajute.
Motorul nu are nimic, m-am uitat la perii sunt ca noi. Totusi nu poate roti cuva, vad ca se chinuie desi nu pun mai mult de 2kg rufe (teoretic scrie 5.5kg). Dupa eroare daca incerc sa-l rotesc cu mana chiar ca merge greu, parca ar fi 10kg datorita apei. Inainte de a da erore se vede cu ochiul liber ca vrea sa-l roteasca, face jumatate de rotire apoi se chinuie si mai poate, dupa 3-4 rotiri de jumatati apare se opreste si da eroare F06. Acum am schimbat si fulia deorece atat s-a chinuit ca axul motorului se misca in fulie oricat il strangeam.
Fara rufe nu face nici un zgomot parca zboara asa de frumos se invarte la 1200rotatii in program test.
Orice ajutor ii binevenit, Vă mulțumesc!
Link spre comentariu

Verificați contactele releelor, sunt două care acționează motorul, iar triacul face doar reducerea turației.

Nu le verificați doar cu buzzerul, măsurați rezistența de contact prin metoda punții Kelvin.Sau ,,four wire resistance measurement,, ca să fie mai ușor de găsit....

Dacă găsiți o rezistență mai mare de câteva zeci de miliOhmi, schimbați releele cu unele noi.Eventual dați jos releul care dă o rezistență semnificativ mai mare, desfaceți-l și vedeți cum arată contactele....

Link spre comentariu
Buna seara!
Pana la urma nu m-am incurcat cu masuratul, am schimbat releul k1 care se ocupa cu turatia, pe celalalt, cel raspunzator pt schimbarea directiei doar l-am masurat, a dat acelasi valoare ca cel schimbat, sub 1ohm.
Daca pornesc pe programul scurt eroarea F06 apare doar la intrarea in centrifugare, dupa care daca-l rotesc la pozitia centrifugare normala, isi termana treaba fara eroare.
Daca il pun pe program de spalare lunga (alba, cca 2h20min) dupa ce se umpla cu apa face cateva rotiri la dreapta apoi la stanga, apoi face un sfert de rotire la dreapta si nu mai poate roti ,motorul bazaie se chinuie dar nu-l poate roti, apoi se repeta aceasi lucru spre stanga apoi iar dreapta si abia apoi apare eroarea, deci pur si simplu nu-l poate roti, cum am scris mai devreme, dupa eroare daca incerc sa-l rotesc cu mana chiar ca merge greu, parca ar fi 10kg datorita apei, desi nu pun mai mult de 2kg. Poate se curge prea multa apa in cuva si de aceea este asa de greu, cum as putea verifica acest lucru? Taho l-am masurat, are 67ohm, genereaza 0.8-1V la rotire cu mana deci inteleg codul inseamna eroare taho, dar problema reala este ca motorul nu are forta de a roti tamburul, se chinuie si apoi dupa 2-3 incercari PCB-ul il opreste si da eroare F06.
Ceva idee? mutumesc anticipat!
Link spre comentariu

Dacă mașina ia prea multă apă, asta ar fi fie din cauza comunicării pneumatice dintre presostat și cuvă, de exemplu furtun gâtuit de ceva mizerii sau poate chiar presostatul cu probleme mecanice.La mașinile verticale fără hublou, nu poți vedea din afară câtă apă a luat, decât oprind programul și deschizând tamburul.

Când am scris de rezistența contactelor de relee, eu vorbeam de miliOhmi, care se măsoară cu Puntea Kelvin nu cu un multimetru ordinar.Se poate folosi și un multimetru ordinar, dar numai măsurând tensiunea (mV) ce cade pe contactele închise și prin care trece un curent constant de 100mA sau 1A.Un articol excelent mai jos, eu folosesc de ani metoda asta cu succes.Necesită puține materiale:

http://aeroelectric.com/articles/LowOhmsAdapter_3.pdf

Poate ar trebui verificat și motorul, să nu aibă probleme, de exemplu colectorul cu lamele scurtcircuitate de praf de cărbune, înnegrit sau ovalizat.Astfel de probleme se pot diagnostica dacă citiți topicul de la Electrocasnice, este fixat chiar la începutul secțiunii.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări