Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

L, C, ESR meter


Marele Savant

Postări Recomandate

Cand o sa ajung acasa (in tara) o sa-mi incerc norocul si eu cu montajul asta.Cu toate ca acele comutatoare au rostul lor (rezistenta mica, contact bun) vreau sa-l fac putin diferit, poate da semne bune.Ma gandesc totusi de unde sa iau conzi aceia de 1nF (sa comand online cateva bucati...). Am renuntat la o gramada de piese din perioada cand erau piese de baza si le gaseai pe toate drumurile (am pastrat cateva componentele rusesti din acea perioada). Poate mai au baietii mai vechi pe la reparatii televizoare...Cablajul nu este testat dar o sa-l postez dupa ce il testez.

post-41815-139829502524_thumb.png

post-41815-139829502528_thumb.png

Link spre comentariu

si daca fac eu un minicablaj care sa-l pun perpendicular pe placa "de baza" chiar in pinii releului schema este urmatoarea:[attachment=0]inlocuitor releu....pdf[/attachment]am uitat sa precizez: A este +-ul bobinei, C este -ul bobinei, si contactul normal deschis ar fi intre B si C...

Uite unde gasesti un releu de ala cu 4 pini in linie si ieftin: http://www.okazii.ro/componente-computere/modem/placi-fax-modem-56000-kbps-1-fax-modem-cu-placa-de-sunet-incorporata-toate-pe-slot-pci-poze-reale-a117323407scrie tot de mai sus, legat, fara pauze pe un singur rand
Link spre comentariu

marian_ariciuc, să nu-ți treacă prin cap să înlocuiești releul cu montajul ăla!!! :speriat s-o fi comportând el ca un releu, dar aici o să reușești să pui în contact niște puncte care NU trebuie să se atingă, și o să ai probleme mai mari decât lipsa unei piese!!!convinge-te simulând în Proteus schema cu montajul indicat de tine în locul releului...nu te sfătuiesc și să încerci ”pe viu”, decât dacă mai ai un pic de rezervă...folosește un releu oarecare, numai de 5 volți să fie, folosește doar una din perechile de contacte ND, și conectează-l la placă cu fire, ceva temporar, până găsești unul potrivit, și gata...

Link spre comentariu

PT.Marele Savant: Apreciez ceea ce ai realizat, am vazut foto de la inceputul topicului,intrebarea mea este,la cat estimezi costurile de realizare(materiale+manopera),fara carcasa?

Link spre comentariu

Buna seara Desi pare mai greu de grezut, eu lucrez diverse chestii mai mult de dragul de a le construi. Nu am curaj sa fac socoteli pentru ca s-ar putea sa ajung la concluzia ca uneori lucrez cu un profit negativ. Iar daca mai socotesc si fludor, curent electric la statia de lipit si iluminat, apa cu care spal cablajul, acetona cu care-l curat si alte asemenea se poate sa ma sperii de rezultat. Nu am magazine de piese in oras, asa ca la orice rezistenta se adauga in plus si pretul curierului ca nu prea mai trimite nimeni cu posta.Eu am componente cumparate de-a lungul deceniilor, sau aceeasi componenta cumparata la preturi care in functie de furnizor difera si cu 200%, daca mai trebuie mers si in vama se mai adauga 100Km dus/intors+masina+sofer, asa ca nu sint deloc in masura sa va ofer un raspuns nici macar aproximativ. Poate alt coleg mai meticulos si cu mai multa rabdare va poate ajuta. In alta ordine de idei, realizarea este in a celor care au conceput schema si realizat softul, punindu-l la dispozitia noastra. Personal n-am decit meritul ca am lipit piesele pe cablaj. Cele bune, Emil

Link spre comentariu

PT.Marele Savant: Apreciez ceea ce ai realizat, am vazut foto de la inceputul topicului,intrebarea mea este,la cat estimezi costurile de realizare(materiale+manopera),fara carcasa?

Daca ar fi sa cumperi toate piesele cred ca te-ar costa cam asa:

PIC 15

Afisaj 25

Comutatoare 9

releu 10

Rezistente 1,5

semireglabil 1,2

diode 1

mufa alimentare 2

quartz 5

c fix 5

c elco 6

stabilizator 5v 2

bobina 100uH 5

 

cablaj, fludor regleta cativa pini 12

Total aprox 100 lei

 

Se adauga pretul carcasei vreo 8 lei plus 3 borne si 2 testere aparat de masura , transformator 7 -12v CC, eventual mufa pentru baterie, fire legatura ( plus manopera daca-l face cineva )

Eu am facut 3 , dar n-am calculat niciodata pretul, eu n-am dat bani pe toate piesele. Merita toti banii.

Link spre comentariu
Vizitator marian_ariciuc

ma bag si eu, pana acum am cumparat displayul si uC-ul care m-au costat 28ron, cateva rezistoare si condensatoare +cristalul vreo 10 lei, mai am componentele de precizie si mult cautatul releu care nu stiu cat mai costa... oricum ajungem la 55-60lei, butoanele, banane, crocodili, vreo 3-4 lei bucata, spune 25 lei plus cablajul + clorura ferica...total 85-100leiin orice caz, gandeste-te ca vrei sa cumperi o chinezarie "nas in san", care pe langa faptul ca are doar capacimetru sau zicem ca are si Capacimetru si inductometru, n-are ESRmetru, te costa zicem 100lei(cam greu de gasit la pretul asta dar gandim asa), are o incertitudine reala de cel putin 2-4%(poate exagerez), nu mai bine te apuci si executi ceva home made care nu zic ca ar avea incertitudine mai mica, insa o poti repara in cazul in care se strica, plus satisfactia ta ca te pricepi, plus ca te mai lauzi unui socru electronist care nu mai vede sa lipeasca, plus, plus, glumim.parerea mea e ca merita...mai ales ca au mai fost pionieri care au testat inaintea ta...nu poti sa spui ca montajul publicat nu e bun sau ca e gresit...

Link spre comentariu

Excelenta idee ati avut cu aceste calcule...eu am dat citeva bucati cu 85 lei plus transport. Atentie la cei 2 electrolitici de 10 micro, neaparat tantal, preferabil ESR sub 1 ohm, de ex. eu am luat ceva din UK, pe la o lira sterlina/2 bucati cu esr 0.5-0.6 ohmi. De asemenea cele 2 comutatoare sint foarte importante!

Link spre comentariu
Vizitator marian_ariciuc

Excelenta idee ati avut cu aceste calcule...eu am dat citeva bucati cu 85 lei plus transport. Atentie la cei 2 electrolitici de 10 micro, neaparat tantal, preferabil ESR sub 1 ohm, de ex. eu am luat ceva din UK, pe la o lira sterlina/2 bucati cu esr 0.5-0.6 ohmi. De asemenea cele 2 comutatoare sint foarte importante!

cum sa masuram ESR-ul din moment ce noi abea construim ESR-metrele..... :aplauze cei doi electrolitici ce 10uF adica C4 si C5?rog repostarea elementelor importante de care sa se tina cont la realizarea LC-metruluima refer la condensatori, rezistente...
Link spre comentariu

Si mai surprizaaa! A mers la toti cei care l-au construit deci vedeti ce ati gresit! Apropo, ce inseamna mai exact " nu merge " ?? Comutatorul e bine sa fie cu 2 pozitii, dar chiar daca e cu "0" in mijloc, nu este el cauza. De pot. de contrast ati rotit ( asta daca nu va apare nimic scris pe lcd )?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări