fcon Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Philips CD721 nemodificat deloc , merge f bine cu un amplificator fara condensator pe intrare Ar fi culmea sa nu mearga Daca era o problema generala "vuia" internetul , numai tu crezi ca lumea pune condensatoare pe intrare Hai sa lamurim d.p.d.v. teorectic, macar, schema playerelor Philips/Marantz...In general, dupa DAC urmeaza unul-doua operationale, apoi un condensator electrolitic si circuitul de mute cu tranzistori, apoi semnalul ajunge la mufele RCA. De ce Philips CD650 (si nu numai) face nazuri cand este cuplat la un amplificator fara condensator la intrare, iar altele nu, in conditiile acestei scheme standard, eu, cel putin, nu imi pot explica, iar rezolvarea a fost simpla: am pus condensator pe intrare si gata. Am expus deja experienta pe care am avut-o cu totii la auditia de la , astfel incat ipoteza ca numai amplificatorul (amplificatoarele) meu/mele ar fi avut probleme de proiectare/reglaje, nu este valabila (amplificatorul lui Dan este exceptional din toate punctele de vedere), iar toate celelalte amplificatoare prezente atunci aveau condensator pe intrare, playerele functionand, astfel, perfect. ------------------- Ca internetul "vuieste" sau nu referitor la un anumit subiect, iar noi ar trebui sau nu sa fim niste Yes-men; ca unii apartin castei audiofililor si altii sunt plebei obisnuiti; ca si/sau multi dintre colegii de pe forum sunt suficient de ignoranti incat sa puna condensatori pe intrare, asta nu te indreptateste sa folosesti acest ton de superioritate absoluta. "Tonul face muzica", si, chiar daca ne dispretuiesti pe noi, cei ne-electronisti profesionisti, ai putea, macar, sa te controlezi... Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Bravo ţie Depanatoru, un caz fericit! Noi eram mai mulţi acolo cînd s-a-ntîmplat minunea şi s-au încercat mai multe cd-uri. Celelalte amplifuri aveau condensatori pe intrare, aşa cum e normal. În fond, nu ştiu de ce pierd vremea cu subiectul ăsta neimportant, poate dacă aveai o soluţie, ceva... dar aşa nu ajungem nicăieri. P.S. fcon a fost mai rapid. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Ca sa completez un post, si nu ca sa deschid alte polemici, pun aici caracteristicile GU50 in mod trioda (grila a doua conectata la anod), sa fie la indemina daca cineva ar vrea sa incerce montajul cu LS50 pus anterior, au mai pus si altii scheme tot in configuratie de trioda, configuratie care nu apare in datasheet-ul original. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Ca sa completez un post, si nu ca sa deschid alte polemici, pun aici caracteristicile GU50 in mod trioda (grila a doua conectata la anod)... Ca sa completez completarea ta-zbodeoc ia un posibil PSF si Ra(GU50-SE-trioda-g2 strapata anod). Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2011 Bravo ţie Depanatoru, un caz fericit! Noi eram mai mulţi acolo cînd s-a-ntîmplat minunea şi s-au încercat mai multe cd-uri. Celelalte amplifuri aveau condensatori pe intrare, aşa cum e normal. În fond, nu ştiu de ce pierd vremea cu subiectul ăsta neimportant, poate dacă aveai o soluţie, ceva... dar aşa nu ajungem nicăieri. Problema era generata de amplificatorul lui Dan , care are SMPS . Era un traseu de masa intrerupt , probabil de la transport . De altfel , dupa o mica remediere ( ulterioara , la DanZup acasa ) problema a disparut definitiv , amplificatorul functionand bineinteles fara acel condesator " buclucas " , toata problema era zgomotul radiat prin masa " flotanta " . Acel zgomot " bruia " orice CD , evident . Acum este o masa ferma , perfecta . De aia si functioneaza excelent acel amplicator , de altfel este piesa de referinta la toate intalnirile " audiofile " de dupa refuzul de a functiona cu orice CD , in vizita de la @nichisorul ! Apreciat chiar de toti ascultatorii , in unanimitate !!! Va supun atentie Dvoastra cateva comentarii ale lui Anatoliy Lisowski cunoscut dupa nickname-ul de pe net @wavebourn : " Mass production civil application gear was not treated well in Soviet Union . All attention was given to unique military production that was the best in the world . If you see diamond stamp on your tubes and capacitors you know that it means strict tests for military application had been passed. Such tubes like GU-50 were very expensive in production, compared to 807 and similar junk; and we are lucky they are so cheap now. It is funny to see how audiophiles pay huge money for cheap mass production designs of 1930'th-1960'th, while pay almost no attention to solid state assisted tube amps designed today to meet the best specs and quality of sound reproduction. But strictly speaking, all nice tubes were designed in that era, 1930'th - 1980'th when they were used in military equipment. For example, GU-50 and 4P1L, two of the best in the world tubes, were actually designed in Germany by Telefunken for German army and police . You can imagine what would expect designers if SS or Gestapo found tubes inappropriate... Death , torture... Loss of a privileged job would be considered as a light punishment ! That's why tubes exceeded specs and could sustain enormous abuse . For example , GU-50 can work with g1 currents you can't find in specs ; it can sustain 100+ watt of plate dissipation and be healthy after that... Actually , it was called LS-50 initially . Soviet engineers re-designed glass envelope for own GU-50 tube based on Telefunken LS-50. I did not torture GU-50 yet so have no such experimental data ; what I did , I increased VGs up to 300V and observed the grid . It was not red neither on iddle current , nor when the amp gave me about 120W of output power . It is not enough for serious conclusions , but what is enough , I will certainly get 80W of very clean output power from pair of pentodes , as intended . Actually , GU-50 is rated rather very conservatively , for linear RF amplifiers that work constantly in military transmitters . For audio they can take more , especially for reproduction of classical music with wide dynamic range . Even when anodes are red ( 100+ W ) they continue working . However , the problem is cooling down of glass envelopes : anodes are made of Nickel alloy that sustain high temperatures , to survive detuned antenna coils in field conditions . However , SE audio amps are similar to linear RF output stages , so I would consider 40-50W as the limit for SE amps . " Cred ca s-a lamurit toata lumea.......... Link spre comentariu
Depanatoru Postat Octombrie 16, 2011 Partajează Postat Octombrie 16, 2011 Deci pana la urma avea o defectiune aparatul ... n-au o problema vezi Doamne cd-playerele Philips cu amplificatoarele fara condensator pe intrare ... Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 21, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Va mai supun atentiei Dvoastra alte cateva precizari legate de istoricul lui GU50 dezvaluite de Anatoliy Lisowski :Originally the tube was designed by Telefunken Deutschland, manufactured for German military and government during WW-II under the name LS 50.After the war it's envelope was redesigned. It was manufactured by Soviet plants for Soviet military and government under the name ГУ-50. At the same time Eastern German RFT plant manufactured a version without an aluminium cap, under the name P-50.Swiss BBC manufactured own version of LS-50, called P50-1. Despite of name similar to RFT version it had Telefunken type envelope. P50 and ГУ-50 had identical envelopes.Slightly modified version, compatible with LS-50, was called by Swiss BBC P50-2.Eastern German tubes P50/1 and P50/2 were different! They shared the same envelope with Soviet one. P50/2 was redesigned P50 to serve as a sweep pentode in TV sets.Later Germans made EL152: 6.3V filament version in a different envelope.ГУ-50 tubes we buy today were released from military warehouses. That means temperature changes, humidity changes, many times, during long period of time. Imagine Siberia where temperature may change from -40C in winter to +40 in hot summer! No metal can have the same temperature coefficient as a glass, so microscopic gaps between legs and glass exist. That's why they need to be baked before first usage, otherwise molecules of gases would eat cathode coating instead of getter flash.That's why I was asking about Chinese Fu50: do they use identical materials, or geometry only? ГУ-50 can dissipate 100+ Watt shortly, without any damage. If Chinese tubes are the same, it is a good sign! Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Da, Telefunken EL152 e o lampă arătoasă şi ea, e solidă, se observă asta cînd ciocăneşti sticla, păcat că nu am găsit socluri. Link spre comentariu
300B SE Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Referitor la textul in engleza: Cum sa coacem lampa inainte de prima folosire?Va rog sa ma lamuriti si pe mine. Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Aparent, în ultimul timp, nimic din ce e nou nu e bun, toate piesele trebuie uzate şi rodate înainte de folosire. Sînt exemple şi la difuzoare...Unii vor să criogeneze lămpile, alţii să le încingă... Şi eu sînt curios de o explicaţie cu adevărat ştiinţifică, nu voodoo audiofil sau misticism audio. Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 21, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Referitor la textul in engleza: Cum sa coacem lampa inainte de prima folosire?Va rog sa ma lamuriti si pe mine. Daca montezi un circuit de temporizare pe tensiunea anodica si G2 , astfel incat la fiecare pornire mai intai sa se incalzeasca filamentul cam 60 - 90 secunde si sa apara tensiunea de negativare ( la schemele unde exista ) , si apoi sa creasca restul tensiunilor ( asa numitul slow - start , a nu se confunda cu soft - start , ala este un circuit care limiteaza curentul la pornire in primarul trafo retea ) scapi de anumite probleme ( mai mult sa mai putin reale ) din folclorul " lamparilor " cum ar fi " coacerea " sau " formarea filamentelor " . Eficacitatea acestor metode nu este bine inteleasa ( sau explicata ) pentru lampile de putere mica sau medie .......Oricum metoda lungeste viata lampilor , deci este o chestie benefica ! Link spre comentariu
zbodeoc Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Aici sint cel putin doua probleme, daca nu cumva mai multe... Temporizarea tensiunilor inalte nu protejeaza deloc filamentul (poate ai vrut sa zici catodul), dimpotriva, permit ca toata puterea transformatorului si a secundarului de filament sa fie conectata la o rezistenta (filamentul) rece, de valoare mica, implicind curenti de citeva ori mai mari decit cei nominali. Pe masura ce se incalzeste, filamentul isi mareste valoarea rezistentei si scade curentul pina la cel din catalog, daca si tensiunea e corespunzatoare. Deci daca transformatorul ar fi ocupat si cu ceva consum in partea de inalta (drosele, condensatoare care se incarca, rezistente de scurgere condensatoare in serie, rezistente de sarcina stabilizare drosele sau curent minim stabilizatoare) stresul aplicat filamentelor ar fi mai redus, de fapt! Daca tot te apuci de temporizat, atunci ar trebui cel putin doua trepte de temporizare, desi citeodata a nu face nimic e cel mai bine. Decit temporizarea anodicii eu vad mai utila cresterea graduala a tuturor tensiunilor, dar hei!, asta-i parerea mea, fiecare sa faca cum crede mai bine... Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Se fac amplifuri cu lămpi de un secol şi abia în ultimii ani a apărut groaza asta cu pornirea amplifului. Legat de FUBU, pardon FU/GU50: Link spre comentariu
Depanatoru Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Ala e pur folclor ca intra chipurile aer in tub pe la imbinari datorita temperaturilor din Siberia De ce nu s-a observat treaba asta si la celelalte tuburi rusesti ... ? Daca e sa fie inauntru aer sau alte impuritati sunt ramase din fabricatie .Daca la catometru indica tubul curent de G1 peste limita ( vacuum imperfect ) fiind riscant sa-l pui in functiune ca sa se incalzeasca el normal , se poate incalzi intr-un cuptor , getterul devine f activ si cu putin noroc se "curata" interiorul . Asta inseamna coacere . Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 21, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Multumim lui nenea ZAL pentru graficele de colectie privind GU50 : Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum