GriRo Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 Buna seara prieteeeeeni!!! am nevoie de un pic de sprijin... de curand am intrat in posesia unor LEDuri bright white dintr-un far. din cat le-am studiat ele sunt inseriate pe panglica pe care sunt montate, din pacate nu am gasit nici un cod care sa ma ajute in a le identifica, prin lupa montata peste cip am observat ca nu este decat un LED, dar totusi are 6 pini (2x3pini), extremitatile sunt unite la plus, iar mijlocul este legat la minus. pana la urma m-am riscat si am alimentat unul la 3V si ... surprizaaaa, s-a aprins rosu. eu stiam ca se aprinde cu lumina alba! am inversat polaritatea si se aprinde pe alb. SE DA URMATORUL PROIECT: cum fac sa se aprinda intermitent si alternativ (adik cand alb, cand rosu) ca sa-l bag intr-un far la bicicleta? astept niste scheme de la voi! PS - momentan LEDul "clipeste" pe montajul de la stopul de bicicleta Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 Ledul rosu este led de protectie, pentru ledul alb principal, la inversarea polaritatii si nu este led de "lucru". Te avertizeaza vizual ca ai conectat banda aceea cu leduri la polaritate inversa. Acel led este unul obisnuit de 20mA asa ca nu te sfatuiesc sa-l fortezi in curent. Pentru inversarea polaritatii te poti inspira de aici (Eng): http://www.robotroom.com/BipolarHBridge.html . Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 Etajul de putere cred ca poate fi comandat simplu cu un astabil cu doi tranzistori,si doua optocuploare.Ledurile optocuploarelor ar fi comandate alternativ de astabil,iar fototranzistorii ar polariza tot alternativ cate o pereche de tranzistori. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Intr-un an sa vezi la accidente mortale de bicicleta.Cam ce gand are soferul care care vede un led rosu intermitent cu unul alb?Eu as crede ca o bicicleta/moped e in fata mea si urmeaza sa o depasesc.Dar surpriza! Desi am intrat pe contrasens,tot nu am loc si trag de volan sa vin la loc,dar sula asta de bicicleta sau ce o fi o intrat in mine. Link spre comentariu
GriRo Postat Octombrie 12, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Intr-un an sa vezi la accidente mortale de bicicleta.Cam ce gand are soferul care care vede un led rosu intermitent cu unul alb?Eu as crede ca o bicicleta/moped e in fata mea si urmeaza sa o depasesc.Dar surpriza! Desi am intrat pe contrasens,tot nu am loc si trag de volan sa vin la loc,dar sula asta de bicicleta sau ce o fi o intrat in mine.mda, in principiu ai dreptate, dar eu nu circul pe strada, si dac-o fac fi sigur ca nu poti merge noaptea cu un led intermitent in loc de far. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Si eu, ca majoriatea celor care ti-au raspuns am crezut ca expresia scrisa de dv. citez : "ca sa-l bag intr-un far la bicicleta" se refera la farul principal de la bicicleta si care de obicei este folosit noaptea. Daca scrii la ce te-ai gandit sa-l folosesti incercam sa-ti dam o informatie cat mai apropiata de ceea ce cauti. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Eu as crede ca o bicicleta/moped e in fata mea si urmeaza sa o depasesc.Dar surpriza! Desi am intrat pe contrasens,tot nu am loc si trag de volan sa vin la loc,dar sula asta de bicicleta sau ce o fi o intrat in mine. Pai ar trebui sa crezi ca trebuie sa conduci mai prudent cand vezi o astfel de lumina (!)...dar de, oricum pe automobilisti ii doare-n briceag de biciclisti (vorbesc de cei care circula regulamentar, cu casca si semnale optice). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Pana la urma omul a cerut o parere cum ar putea alimenta ledul respectiv;cum il foloseste,e doar treaba lui.Haideti sa ne rezumam la pareri strict legate de ...alimentare LED far auto cu schimbare ciclica de polaritate..Ca sa revenim la subiect,daca ledul respectiv nu consuma peste 100-150mA,se pot folosi doua LM555,fara nici-un tranzistor extern,plus cateva rezistente si condensatoare.Integratele lucreaza ca monostabile,intrarea fiecaruia fiind legata la iesirea celuilalt.Intre iesirile celor doua monostabile se conecteaza ledul in discutie.Se poate rezolva chiar si problema consumului diferit al celor doua leduri,prin inserierea cu acestea a doua grupuri paralel,rezistenta-dioda. Link spre comentariu
GriRo Postat Octombrie 14, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 14, 2011 @The Stressmaker mulţumesc mult de intelegere! @pisica matache schema de generator de impulsuri dreptunghiulare cu 555 o ştiu, chiar cred ca mai am doua Beta E555 prin sertar (pt. cine stie ce sunt) dar cum să le conectez p'amandoua tre să mă mai gandesc. Şi să meargă şi pe baterii. Dr.L: data viitoare sa arate asa mesajul,fara interventia mea! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Nu este vorba de astabilul arhicunoscut,cu 555.Este vorba de un astabil dual,compus din doua monostabile ce se comanda unul pe altul.Faci doua monostabile cu 555,pe care le interconectezi astfel:din pinul 2 legi o rezistenta la plus,de 10K si un condensator de 1nF,care merge la iesirea celuilalt monostabil,pinul 3.La celalalt integrat procedezi identic.Intre iesirile celor doua integrate,pinii 3,conectezi ledul.M-am referit la capsula cu 8 pini;schema de monostabil o gasesti pe net.In legatura cu alimentarea,iti trebuiesc minim cca 5V. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Pai ar trebui sa crezi ca trebuie sa conduci mai prudent cand vezi o astfel de lumina (!)...dar de, oricum pe automobilisti ii doare-n briceag de biciclisti (vorbesc de cei care circula regulamentar, cu casca si semnale optice).Cred ca aici trebuie sa te contrazic : in peisajul auto din Ro, se aplica numai legea 'pestele cel mare il inghite pe cel mic' ,pana la nivel de automobil (si tiristi au masina). Link spre comentariu
GriRo Postat Octombrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2011 ..., dar uite ce-am mai gasit: "Some 2-leaded LEDs produce red and green. These are called Bi-polar LEDs. This circuit alternately flashes a red/green bi-polar LED:" Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 16, 2011 Partajează Postat Octombrie 16, 2011 Da,e foarte ok,dar numai pt puteri mici. La puteri mari si rezistentele vor fi mai mici,iar consumul va creste aiureaDar pornind de la schema asta,mai pui 4 tranzistori de putere si formezi o punte H,numai buna pentru ce ai nevoie.Vezi sursele in comutatie fullbridge,sau si mai bine,schimbarea de sens a motoarelor cc Link spre comentariu
GriRo Postat Octombrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2011 Da,e foarte ok,dar numai pt puteri mici. La puteri mari si rezistentele vor fi mai mici,iar consumul va creste aiurea Dar pornind de la schema asta,mai pui 4 tranzistori de putere si formezi o punte H,numai buna pentru ce ai nevoie.Vezi sursele in comutatie fullbridge,sau si mai bine,schimbarea de sens a motoarelor cc ai absoluta dreptate, dar nu ne-am indepartat prea mult de: SE DA URMATORUL PROIECT: cum fac sa se aprinda intermitent si alternativ (adik cand alb, cand rosu) ca sa-l bag intr-un far la bicicleta?... ...deja cu 4 tranzistori de putere trebuie sa-mi cumpar si portbagaj la bicicleta... Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 16, 2011 Partajează Postat Octombrie 16, 2011 Ce tensiune de alimentare folosesti la bicicleta? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum