Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Traf pentru redresor auto


Vizitator Gabi-ozn

Postări Recomandate

Vizitator Gabi-ozn

Salutare prieteni am si eu o problema.Am un traf cu iesire de 2x12 V are veo 10 kg vreau sa-l folosesc pentru un redresor auto dar dupa ce am montat 4 diode de 50 A curentul a crescut la 17 V dupa ce l-am filtrat cu un condesator a mai scazut la 15,8 V dar tot e mult ce sa fac ? sa mai scot din spire de la traf ?? sa scoata mai putin V ??

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    6

  • Marian

    5

  • albasete

    5

  • XAN77

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

curentul a crescut la 17 V dupa ce l-am filtrat cu un condesator a mai scazut la 15,8 V

Foarte confuză descrierea dvs. Tensiunea a fost de 17 V,nu curentul ! Prin filtrare capacitivă tensiunea măsurată creşte,nu scade ! Cred că aţi făcut măsurători eronate !

Am un traf cu iesire de 2x12 V

În acest caz utilizaţi schema redresorului dublă alternanţăcu priză mediană, este numai bună pentru transformatorulpe care îl deţineţi. Diodele daca sunt de acelaşi tip(respectiv sau anodul sau catodul legate la capsulă) leputeţi monta neizolate electric pe un radiator comun.Atenţie la polaritate !http://www.electroniq.net/files/beginer ... -diode.jpg
Link spre comentariu
Vizitator smilex

Daca folosesti redresorul rar si intamplator, e buna conexiunea de mai sus. Daca faci din asta o activitate, adreseaza-te unui electronist pentru o sursa (mai multe) cu curent constant.Nu lasa bateria nesupravegheata. Un traf de 10kg poate genera un curent mare, tensiunea de 17V poate distruge bateria. Pune un voltmetru pe ea si decupleaz-o la 14,5V.Daca nu te descurci cu conexiunea, pune o poza cu traful si diodele.

Link spre comentariu

Eu incarca bateria de la masina cu u transformator care scoate 12 Volti si 6 Amperi, Puntea redresoare folosita este una din comert de 40 Amperi. + condensator 10.000 UF 63V. Merge de minune.Cand am incarcat bateria (este de 55 amperi, numai avea curent nici sa invarta electromotoru) am inseriat un ampermetru si curentu consumat era de 3,5 Amperi.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

La genul acesta de aplicatii condensatorul de filtrare este inutil. Acumulatorul auto este de fapt un condensator cu o capacitate C=Q/U=(55*3600)/12=60.000 F. La 60KF, daca ii mai pui 10mF e ca frectia la un picior de lemn.

Link spre comentariu

Salutare prieteni am si eu o problema.Am un traf cu iesire de 2x12 V are veo 10 kg vreau sa-l folosesc pentru un redresor auto dar dupa ce am montat 4 diode de 50 A curentul a crescut la 17 V dupa ce l-am filtrat cu un condesator a mai scazut la 15,8 V dar tot e mult ce sa fac ? sa mai scot din spire de la traf ?? sa scoata mai putin V ??

Doar redresand tensiunea alternativa fara filtrare nu avea cum sa creasca ( este bine sa se faca diferenta corect intre curent si tensiune, sunt 2 lucruri diferite ), ba dimpotriva scade cu aproximativ 1,4V tensiune necesara deschiderii diodelor, asadar probabil ori masuratorile ori conexiunile sunt gresite, la o tensiune alternativa de 12V dupa redresare si filtrare vei obtine aproximativ 16,8Vcc ceea ce asa cum @Smilex a avertizat este cam mult, ai 2 variante:1.Realizezi o sursa cu regulator de tensiune si pentru siguranta si de curent, se poate face cu ajutorul LM317 si ceva tranzistori, nu e prea complicat, este insa o varianta indicata.2.Reduci tensiunea in alternativ la aprox 10,5V, astfel dupa redresare si filtrare vei obtine in jur de 14,7V, o tensiune mult mai sigura pentru acumulator, totusi curentul ar putea fi cam mare si scurtezi viata acumulatorului, ce diametru are sarma din secundar si ce capacitate are acumulatorul?
Link spre comentariu
Vizitator smilex

Daca e ocazional, curentul de incarcare nu e critic. Pe majoritatea auto nu exista limitare de curent. Dimpotriva, cam toti cei ce pornesc, ambaleaza putin motorul pentru a-l incalzi. Cam atunci sunt momentele in care diode redresoare de zeci de amperi se strapung. Bateria cere atunci mult curent (si primeste prin voia soferului) si totusi rezista cu brio ani de zile. Nu poate fi insa un model profesional (curent constant), doar ocazional.

Link spre comentariu

Ca de obicei ai dreptate insa cred ca ar fi loc de o micuta mentiune, situatia mentionata de tine se intampla mai degraba in impulsuri decat in nivel constant si in principiu pe un acumulator in stare buna care este capabil sa reziste insa atunci cand un acumulator necesita redresor deja este inscris pe drumul fara intoarcere si incarcari repetate cu curent mare ii scurteaza acest drum :da

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Eu dupa ce plec, numai intersectii intalnesc, ii dau jar, nu prea apuc sa merg "intins". Prin oras e nebunie curata. Si cam toti fac ca mine. Uneori parca e concurs... Dar ase e, nu dureaza mai mult de 15-20min. Dar cam intotdeauna asa. Cred ca daca se uita un far aprins odata (asa, ca mine uneori), se poate 15-20A vreo 20-30 min. fara probleme, din experienta (baterie de 4 ani).

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Vine iarna, imi trebuie redresor (posesor de dacie) :jytuiyu Cat sa bobinez un traf : 10.5, 11 sau 12 volti?Am un traf de combina audio 14Vac 10 amperi, merge asta?Si ceva mai low-cost: am un aparat de sudura, are cam 2kw, daca infasor niste sarma pe el curentul (prea) mare termina bateria? Ar merge bobinat mai repede aparatul :nas:

Link spre comentariu

Solutia simpla e sa folosesti un traf de 11V, sau 10,5 depinde cat ai la priza. Dar daca ai ceva variatii de tensiune la priza pot fi surprize. Mai bun e traful de 14Vca nemodificat pentru care construiesti un montaj de regulator de incarcare special pentru acc plumb, gasesti scheme pe net, alea clasice cu tiristor sau altele.

Link spre comentariu

@mario_xx:1.-12Vca este tensiunea cea mai potrivita pentru care este suficienta o punte redresoare de 25 sau 35A ( in functie de ce ai ) montata pe un mic radiator, nu ai nevoie de condensator, legi firele de la traf la bornele AC ale puntii si celelalte 2 borne reprezinta plusul si minului puse apoi direct pe bornele acumulatorului.2.-Traful de 14Vca ar necesita un regulator penca varful ar fi pe la 19Vcc ( ignorand pierderile ), teoretic ar fi suficienta tensiune, practic insa ma cam indoiesc, penca pe punte pica pana la 2V, apoi traful nu este o sursa ideeala de tensiune deci cu siguranta va suferi caderi de tensiune in sarcina, ceea ce poate determina intr-un final o tensiune prea mica pentru regulator de tip liniar, nici buck-urile nu cred ca s-ar simti prea bine cu o rezerva prea mica, prin urmare pentru traful asta poate ca cea mai simpla varianta este folosirea de punte redresoare, montarea temporara a unui electrolitic de dupa ea si masurarea tensiunii, de la aceasta tensiune pleci in calcularea unei rezistente de balast, o rezistenta de putere sau in cel mai rau caz o sectiune de nichelina preferabil rulata pe un suport ceramic. Calculul il faci exact ca la leduri, din tensiunea gasita pe condensatorul de dupa punte scazi tensiunea maxima de incarcare a acumulatorului ( tipic 14,4V ) si rezultatul il imparti la curentul de incarcare ales ( sa zicem 6A ), obtii o valoare in Ohm pentru rezistenta pe care o inseriezi pe plus intre acumulator si puntea redresoare ( inlaturi asadar electroliticul ).3.-Poti bobina fara probleme ceva spire pe aparatul de sudura, curentul mare nu este o problema asa de spinoasa, aparatele de sudura oricum au un cuplaj destul de redus apoi curentul e atat de mare pe cat de gros este conductorul cu care bobinezi tu acei 12Vca pe aparat, deci poti folosi ceva conductor brut de cupru, de 2,5mm^2 spre exemplu, dai spire pentru 12Vca in gol, si te folosesti doar de o punte redresoare.Succes.

Link spre comentariu

Nu vreau sa starnesc pe nimeni si nici nu ma intereseaza un redresor cu transformator, dar e ceva ce imi este neclar si as vrea sa stiu, asa pentru mine. Nu este periculoasa tensiunea de 12,5 daca acumulatorul sta prea mult la incarcat? Varful de tensiune este de 17,5V si, chiar daca este pulsatoriu, in timp, acumulatorul nu va tinde sa se incarce la acel nivel? (ca si un condensator) Spre sfarsitul incarcarii acumulatorul va trage putin curent si caderea de tensiune pe punte va fi astfel minima, deci varfurile vor fi pe la minim 16V.

Link spre comentariu

Tensiunea continua nu poate ajunge la 17,5V, puntea redresoare indiferent de curentul de sarcina va lua minim 1,2V pentru a conduce, deci din start tensiunea maxim posibila scade sub 16V, in sarcina va scadea si mai mult nu numai datorita caderii de pe punte dar si caderii de pe traf, uneori si pe cabluri daca acestea sunt slab dimensionate... evident ca nu este in regula sa lasi redresorul asa simplu prea mult pe acumulator dar nici nu cred ca asta ar fi intentia lui @Florin berdila, ba dimpotriva de obicei se cauta un timp de incarcare cat mai scurt. Totusi este bine de subliniat ca nu este recomandabil sa lasi prea mult redresorul pe acumulator si ca este deasemenea recomandat sa se monitorizeze tensiunea sa. Toate astea penca se foloseste varianta simpla fara regulator si in felul asta nu prea ai cum sa obtii un regim rapid dar si sigur in acelasi timp.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări