Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Conexiuni transformator, motor


H Robert

Postări Recomandate

Care este diferenta dintre conexiunile stea, triunghi,zig-zag la un transformator trifazat?Care este diferenta dintre conexiunile stea,triunghi la un motor trifazat?(nu ma refer la modul in care sunt facute legaturile intre faze)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zal

    3

  • high_voltage_tm

    2

  • H Robert

    2

  • sla

    1

Top autori în acest subiect

Depinde... Trafo e musai să fie cu primarul conectat în triunghi dacă se alimentează la reţeaua de medie tensiune, la fel motorul (erau unele cît o maşină, la 6kV ptr staţiile de foraj), sau în stea dacă e alimentat la 380V. Motorul mai poate fi legat în triunghi, ptr cazul legării la reţeaua monofazică de 220V cu condensator de pornire/lucru.Sau e vorba de diferenţe de caracteristici la aceleaşi trafo şi motoare în cazuri diferite de legare?

Link spre comentariu

Exact, daca e vreo diferenta daca legi in mai multe feluri de exemplu un trafo trifazat, se modifica puterea, curentul sau tensiunea furnizate de el?De exemplu:Pt a reduce curentul de pornire al motorul de inductie cu rotor in colivie,la pornire infasurarile statorice sunt conectate in stea si comutate in triunghi cu ajutorul comutatorului stea-triunghi atunci cand motorul a atins turatia nominala, in acest fel valorile curentului si cuplului de pornire reprezinta o treime din valorile lor nominale.La fel e si la trafo adica daca legi intr-un anumit fel se schimba caracteristicile lui? (Stiu ca nu se poate modifica printr-un comutator ca la motor)Dar daca legi in stea ai anumite carcteristice diferite fata de legatura in triunghi sau zig-zag?

Link spre comentariu

Nu am auzit de primar de trafo legat în zig-zag, cel puţin în aplicaţiile obişnuite de pe planetă. Mai ales că e vorba de medie tensiune. Să vezi arc electric la 10-20kV. :rade:

 

Trafo e musai să fie cu primarul conectat în triunghi dacă se alimentează la reţeaua de medie tensiune...

Dece?
Cu aşa avatar, n-aş fi pus întrebarea asta... :rade:
Link spre comentariu

Cam pe unde? Pînă la urmă discutăm de cazuri reale sau teorii din cărţi şi dacă sînt cazuri reale la ce reţea ne raportăm, joasă, medie sau înaltă tensiune? Trafo obişnuite sper.

Link spre comentariu

Un motor electric trifazat are parametri nominali ( adica valori pentru care este proiectat sa functioneze):- putere nominala (puterea mecanica de iesire la arbore)- tensiune nominala (tensiune la care trebuie sa fie alimentat pentru a scoate puterea nominala)- Un-frecventa nominala -fn-curent nominal (curentul absorbit daca motorul este alimentat la Un si fn, incarcat la cuplu nominal)- turatia nominala ( turatia care o scoate la arbore daca este alimentat la tensiune si frecventa nominala si este incarcat la cuplu nominal)-cuplu nominal (cuplul mecanic care-l da la arbore daca este alimentat la valori nominale si i se cere de catre actionare acel cuplu )- serviciul nominal ( serviciul pentru care este proiectat: continuu, de scurta durata, intermitent, cu sarcina intermitenta, cu diferite durate de actionare)Dar cand spui "tensiune nominala", la motoare trifazate apare automat si "conexiunea pentru tensiunea nominala", respectiv chiar daca tensiunea nominala este de 400V (cum este reteaua la noi), motorul poate avea conexiunea stea sau triunghi la aceasta tensiune. De obicei motoarele mici sunt executate in conexiunea stea iar motoarele mai mari (peste 4kW), care la aceasta conexiune ar consuma un curent mare la pornire ( la pornire curentul este mai mare de 5.5-8 ori decat cel nominal) se executa in conexiune triunghi si se pornesc in stea. Pornirea in stea reduce cuplul de pornire de 3 ori ( si puterea) si curentul de 1.7ori. In concluzie, intre motorul facut pentru conexiunea triunghi la Un si stea la Un nu exista nici o diferenta intre parametri. Diferenta e doar ca cel facut in triunghi poate fi pornit si in stea ( cu observatia ca actionarea trebuie sa permita acest lucru, adica scaderea cuplului la pornire sa nu afecteze mult pornirea sau s-o faca imposibila). Daca motorul facut pentru triunghi este alimentat tot timpul in stea puterea lui va scadea de 3 ori ( cuplul la arbore). Acest lucru se poate folosi acolo unde motorul merge in gol frecvent, pentru reducerea pierderilor.

Link spre comentariu

Salut,Transformatoarele trifazate de obicei au infasurarile din primar conectate in triunghi si infasurarile din secundar in conexiune stea.Electromotoarele asincrone trifazate au cuplul si curentul de 3 ori mai mic in conexiune stea de cit in triunghi.

Link spre comentariu

Aici (Eng) : http://www.indiaelectricmarket.com/iemh ... ctions.htm este un link despre legarea transformatoarelor cu o scurta explicatie.

Conexiunea "zig-zag" este de fapt o conexiune triunghi si apare asa datorita reprezentarii schematice.

Ce nu s-a scris despre motoare este ca sunt multe retele electrice care nu pot suporta curentii de pornire directa in triunghi si de aceea se prefera modalitatea stea - triunghi. Plus ca socul de pornire in ax la pornirea in stea (cuplul versus inertie) este mai redus, avand influente mai mici asupra elementelor de constructie (postament). Daca motorul are cupla elastica, la o pompa de exemplu, pornirea in triunghi poate tasa si crapa "cuburile" de cauciuc pana la a le arunca din locas.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări