Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sirocou!


Cilibiu

Postări Recomandate

A trecut cam mult timp de la ultima postare. Eu as crede ca bujia cu incandescenta are un coeficient termic pozitiv (adica rezistenta creste la incalzire) si-i "ajung" 10 amperi in stare calda. In conditiile astea timpul de preincalzire poate fi scurtat la 2-3 secunde (consum mare si solicitare a elementului de incalzire a bujiei)Parerea mea.Spor!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    13

  • draku

    7

  • blazeu

    1

  • maverik_ro

    1

Top autori în acest subiect

Sirocoul lam facut, iar bujia am alimentato cu 8V in semnal dreptunghiular de 16khz.Problema a aparut ca dupa vreo 150 de porniri , bujia a cedat!Acum nu stiu daca a cedat din cauza vechimi sau din cauza montajului care lam facut, astept ca proprietarul sa cumpere alta bujie si pun osciloscopul pe sirocou sa vad ce si cum, precum micsorez si timpul ON, care la mine a fost destul de mare, cca 3-4 minute!Cand am facut sirocoul nu aveam osciloscop asa ca nu stiu exact ce forma are semnalul!

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Sirocoul lam facut, iar bujia am alimentato cu 8V in semnal dreptunghiular de 16khz.

Dar ce se intampla daca o alimentezi in "average" in alte cuvinte 3/4 din 1 secunda ON, 1/4 OFF. Ar fi cam 8V, nu ?in program ar fi cam..un impuls cu durata de 750ms la fiecare secunda. de ce-ai optat sa fie semnal dreptunghiular PWM ?
Link spre comentariu

Din cate stiu eu, daca fac cum zici , termin bateria cu vreo 5 porniri fara sa incarca bateria.In PWM curentul este mult mai mic la aceasi energie eliberata.Ca sursele SMPS. 20 spire in primar care este atacat cu 300V CC cu o frecventa de 50khz, ia incearca sa bagi pe acele 20sp 230V AC din priza, sa vezi ce se intampla.Eu am masurat curentul prin bujie atunci cand o cenctez direct, pentru 1 secunda sau in jur, aveam peste 10A curent consumat, ia gandestete cat de mult solicit cablurile. In PWM nici nu prea simte bateria ca are consumator asa mare. Cel putin asta am testat si asa am ajuns la aceasta concluzie.

Link spre comentariu

Curentul e fix aceelasi. Doar media curentului pe o animita perioada e mai mica. Ca sa scazi efectiv curentul, dupa etajul PWM mai trebuie inseriata si o bobina (care se opune cresterii corentului). Si uite cum ai ajuns la o sursa in comutatie

Link spre comentariu

Din cate stiu eu, daca fac cum zici , termin bateria cu vreo 5 porniri fara sa incarca bateria.

de ce trebe sa-i faci mai multe porniri daca-i poti face din program, sa ramana cu flacara de veghe ? :) poti tine flacara cu o singura picatura la 5 secunde. In fine. Ce tensiune ai pe bujie cand ea este in sarcina ? Iti porneste la 8,5V ? Imi poti descrie putin procedeul de pornire, ma intereseaza si pe mine...lucrez la asta de moment :) ..am incercat mai multe variante de porniri, caut o varianta "fara fum" ...si optima ptr bujie...pana acum am incercat sa alimentez bujia la 7.5V, 40 de secunde, urmatoarea etapa, adaug pompa dozatoare cu 0,5 Hz dupa care-i aplic 9V bujiei, pornesc progresiv motorasul si la valva aplic impulsuri de 0,6Hz (desii parca cere mai mult). Cam mult fum..o alta varianta ar fi sa sincronizez motorasul cu dozarea, ar mai fi varianta prin acelerare intermitenta a motorasului in pauzele lui se aplica dozarea.... uff.. :) as vrea sa-mi spui concret ce pasi executi la start tu..Multumesc.
Link spre comentariu

Pai al meu este pe motorina, iar eu nu am flacara de veghe.Pornesc bujie la 9v timp de 1 minut.Dupa 1 minut aplic 10 picaturi de motorina.Pornesc treptat ventilatorul de la 0-50% in 3 secunde.Aici am aprindere fara fum, cel putin asa e la mine.

Link spre comentariu

Pai al meu este pe motorina, iar eu nu am flacara de veghe.Pornesc bujie la 9v timp de 1 minut.Dupa 1 minut aplic 10 picaturi de motorina.Pornesc treptat ventilatorul de la 0-50% in 3 secunde.Aici am aprindere fara fum, cel putin asa e la mine.

Eu zic sa tii bujia la 8V, 40 de secunde. Apoi sincronizat cu cele 10 picaturi aplici 9V. Pornirea ventilatorului de la 0-50% in 3 secunde cred ca e cheia pornirii. Am privit/ascultat multe modele identice cu al meu. La fiecare difera acest proces. La unele dupa 40 de secunde cu Bujie ON, o picatura, ventilatorul incepe brusc la 30%, dupa vre-o 3 secunde, incepe picaturi ) 0,5Hz. Bujia iese din uz, daca senzorul detecteaza flacara SAU dupa maxim 100 secunde / sesiune. Ai putea sa estimezi la ce turatie se intampla inflamatia ? E important ptr mine.. Si inca ceva. Ce voltaj ai maxim pe motoras. Ele au 8.5V. Ai limitat la 8.5 ?
Link spre comentariu

Da , motorul de la ventilator este de 9V, cel putin asa scrie pe el, dar in tot procesul nul folosesc la maxim, am observat ca un randament maxim ce il poate avea sirocoul este cu ventilatorul la 75% si 2 picaturi pe secunda, daca cresc turatia mana la MAX(9V) pierd din randament, daca cresc turatia si maresc debitul benzinei, randamentul se pastreaza dar cresc consumul la combustibil, asa ca dupa vreo cateva zeci de teste am gasit raportul optim.

Link spre comentariu

In general aerotermele au mai multe trepte de functionare (minim doua) in care turatia motorului (debitul de aer) este corelat cu consumul de combustibil. Este normal ca intre trepte sa fie diferenta de consum deoarece si cantitatea de energie debitata in unitatea de timp este variabila. Energia eliberata este dependenta de:-temperatura dorita in incinta de incalzit.-volumul de aer incalzit.-temperatura initiala a aerului.Optim este sa fie mai multe trepte selectate in functie de necesitati; nu este indicata pornirea/oprirea repetata a aerotermei (uzura bujiei, consum suplimentar de curent din acumulator) - plus ca la oprire se aduce o cantitate de aer rece in incinta de incalzit (aer necesar pentru ventilarea la oprire a aerotermei).

Link spre comentariu

in borcanul cu benzina e pompa sau un filtru ceva?

:) pai da, este un borcan pentru ca e in teste.. este motorina acolo. si este pompa dozatoare. un tick inseamna o picatura(0.0454ml) si cu ajutorul ei poti ajusta raportul aer/carburant. se aude asa pentru ca in mod normal ar trebuii pusa intr-un manson de cauciuc dar intentionat am lasat-o sa se auda pentru reglaje.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări