Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sirocou!


Cilibiu

Postări Recomandate

Am un sirocou de reparat, partea electronica sa facut praf, dar foarte simplu de reprodus!Cea ce inca nu prea stiu , sunt etapele si functionarea exacta a acestuia!Sirocoul incalzea antigelul si dupaia pornea si ventilatorul din masina!Vreau sa stiu exact etapele , ca de ex: Prima oara porneste pompa, dupaia se aprinde bujia,pompa de motorina, ventilatorul!Vreau sa stiu daca bujia sta aprinsa sau nu, si ce fel de bujie e, cu incadescenta sau altfel!Si principiul de functionare si etapele lui, daca se poate cineva sa imi zica mura in gura!O zi buna tuturor!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    13

  • draku

    7

  • blazeu

    1

  • maverik_ro

    1

Top autori în acest subiect

cele electro-mecanice (fara electronica) functioneaza cam asa:la pornire: porneste ventilatorul/bujia incandescenta/pompa de combustibildupa ce s-a ajuns la o anumita temperatura, bujia incandescenta se opreste iar flacara se pastreazala oprire: se opreste pompa de combustibil, apoi, dupa un timp (in care arde tot combustibilul ramas in arzator si se raceste incinta siroccoului) se opreste si ventilatorul

Link spre comentariu

Mersi mult, asta vroiam sa aflu!Deci sa inteleg ca bujia incadescenta se opreste atunci cand sa ajung la o anumita temperatura.... a apei? sau in incinta de combustie?Langa bujie am un senzor, cred ca acela detecteaza cand sa aprins motorina si opreste alimentarea bujiei , ramanand ca pompa sa alimenteze "focul"!Am inteles bine?

Link spre comentariu

in principiu daeu am explicat functionarea unui sirocco fara electronica, care este de fapt o aerotermaarzatorul este compus dintr-o incinta de inox care, incalzindu-se, se dilata pana la un punct in care actioneaza un contact ce intrerupe alimentarea bujiei incandescente, "focul" fiind alimentat in continuare de pompa de combustibilla oprire, se intrerupe alimentarea pompei, ventilatorul functionand in continuare si racind arzatorul, care se contracta, pregatindu-se astfel circuitul pentru un nou ciclu de functionare (pornire/incalzire/oprire)

Link spre comentariu

Bun pana acum!A ramas o ultima intrebare>>>> Cand sirocoul este pornit, este riscul ca temperatura apei sa ajunga la un nivel foarte inalt?Sirocoul are o protectie in acest sens?Sau cand ajunge la o anumita temperatura, sa zicem 80 grade, se mentine constant cu ajutorul senzorilor de pe tur-retur? si cum face asta? turand ventilatorul mai tare? Ceva detali!Eu pe sirocou am asa, 2 senzori, unul pe tur altul pe retur,1 senzor exact langa bujie, bujia, pompa de apa, pompa de motorina si ventilatorul!Vreau sa stiu daca ventilaoturl are turatie variabila, in functie de temperatura apei, sau este fixa, iar sirocoul nu poate depasi o anumita temperatura?Mersi de ajutorul dat, sper ca am fost inteles pana acuma!

Link spre comentariu

nu stiu cum sunt cele care incalzesc apaeu am doar unul tip aeroterma, care incalzeste aerulca protectie, undeva pe arzator exista o siguranta termica. probabil ca, daca temperatura arzatorului depaseste o anumita valoare, siguranta se intrerupe si opreste functionarea instalatiei.ventilatorul are turatia fixa

Link spre comentariu

Am desfacut sicoroul astazi, si am cam dat de ceva probleme!Pe ventilator scrie DC 8.2V, oare de ce !Bujia se inroseste in 5 secunde!Iar pompa de motorina functioneaza pe inpulsuri, un inpuls, o picautra de motorina!Aici apare problema, stiti cumva la ce interval de timp trebuie sa dea cate o picatura de motorina?In evacuare are un senzor, sititi la ce foloseste? iar alti doi in circuitul ape, unul la intrare in sirocou, altul la iesire din sirocou!L.E Ventilatorul si bujia sunt comandate prin niste TERMOFET-uri, BTS120 si BTS100, ce rol au aceste feturi? ca vad ca in datasheet la 25 grade are sa zicem 10A iar la 85 grade are 3,5A, ele sunt prinse de camera de ardere, deci ce temperatura va avea camera de ardere , aceasi temperatura va avea si FETURILE!Oare cand se incalzeste camera de ardere, ventilaotrul va functiona mai incet? la fel si bujia?

Link spre comentariu

Oare cand se incalzeste camera de ardere, ventilaotrul va functiona mai incet? la fel si bujia?

nu stiu cum functioneaza sirocoul ...dar ce iti pot spune sigur , in legatura cu ventilarea este ca ori isi schimba turatia , micsorandu-se ori se opreste de tot . cel putin eu am avut niste probleme de imi venea sa inebunesc cu niste cuptoare pe gaz pe partea de mentinere a temperaturi . ce am observat era ca in momentul in care temperatura ajungea in palier , se decuplau arzatoarele (in cazul tau ar tre decuplat injectorul ) dupa care ramaneau ventilatoarele la 10..15 RPM . totusi la tine ar trebui sa iti ramana o flacara de veghe ceva de genul
Link spre comentariu

nu trebuie sa ramana flacara de veghe pentru ca are bujie incandescenta si se aprinde cand este nevoie dupa descriere, pare ca siroccoul functioneaza cu putere variabila, in functie de cerintebujia trebuie sa se opreasca dupa o vreme, cand arzatorul ajunge la temperatura setata de fabricant (si detectata de unul din cele doua "termofeturi" prinse de camera de ardere)apoi, prin variatia turatiei ventilatorului si a impulsurilor pompei de combustibil (implicit a cantitatii acestuia) se moduleaza puterea instalatiei evident acest lucru era facut de electronica ce acum lipsestece am eu functioneaza in regim on-off, nu are modulatie de puterepompa de benzina este de asemenea cu impulsuri, iar reglarea cantitatii de benzina livrate in arzator se face prin intermediul unor jigloare calibrate, a unei conducte de retur si a unui contact mecanic actionat de miezul electromagnetului pompei. sistemul pompa-contact se comporta ca un presostat primitiv, dar eficientventilatorul are turatie fixa

Link spre comentariu

Eu nu am retur si nici jogloare, doar conducta ce duce in camera de ardere, iar am suflat pe ea, si nu pare sa aibe vreun nozzle in capat, ea duce exact in bujie, adica motorina este picurata exact pe bujie cred , ca nu stiu inca care este pozitia in care sta!In datashetul termofeturilor, zice ceva de 80 sau 85 grade, cred ca aceasta este temperatura la care se opreste bujia, ma gandesc eu....!O sa vad ce rezolv, oricum sunt multumit de ajutorul acordat!O zi buna!

Link spre comentariu

Am revenit cu alte detali.Mam documentat si dupa cateva calcule am ajuns la concluzia ca pompa de motorina trebuie sa primeasca un inpuls la 2 secunde, mam orientat dupa consumul pe ora si cantitatea "scuipata" pe inpuls.Am terminat programul de scris, astept doar componentele sa ma apuc de cablaj.Programul cuprinde urmatoarele facilitati!Daca sirocoul in 5 minute nu porneste (cauze, lipsa motorina, pompa defecta, bujie defecta) se opreste de tot pana la venirea proprietarului masini.Pasi ce ii face!Prima oara porneste pompa de apa, ruleaza cam 2 minute singura, porneste ventilatorul iar dupa 15 secunde porneste bujia incadescenta, dupa 10 secunde porneste pompa de motorina, dupa ce sa aprins motorina iar gazele evacuate au ajuns la temperatura de 100 grade, bujia se opreste urmand ca arderea sa se faca prin intretinere focului de catre pompa de motorina!Cand apa din circuit a ajuns la 65 grade, porneste ventilatoarele din habitaclu pentru incalzire.Daca apa ajunge la temperatura de 95 grade, programul se opreste partial,(se opreste doar pompa de motorina) ventilatorul si pompa de apa ruleaza, sta oprit partial pana temperatura scade pana la 70 grade, cand a ajuns la 70 grade, revine la programul intial, pornid iara bujia pentru reaprinderea camerei de ardere si pompa de motorina!Oprirea sirocoului:Prima oara se opreste pompa de motorina, ventilaotrul mai ruleaza cam 5 minute, dupa care se opreste, iar pompa de apa mai functioneaza inca 5 minute dupa oprirea ventilaoturlui, dupa care se opreste de tot sirocoul (si alimentarea MCU-ului).Ce parere aveti?Am omis ceva?Cu timpi cum stau? sa mai micsorez ceva ,sa mai maresc? ceva pe la temperaturi?

Link spre comentariu

in principiu, programul e okseamana cu cel de la siroccoul meupoate temp aia de 95 de grade e prea apropiata de temp de fierbere a apei, dar daca instalatia de apa este sub presiune, pare ok

Link spre comentariu

in principiu, programul e okseamana cu cel de la siroccoul meupoate temp aia de 95 de grade e prea apropiata de temp de fierbere a apei, dar daca instalatia de apa este sub presiune, pare ok

Pai la masina ajunge apa si la 110 grade, asta in anumite cazuri, si nu sunt probleme, asa ca am pus o temperatura mai joasa un pic fata de temperatura de fierbere, asta am puso in caz ca cedeaza si pompa de apa, si se supra incinge sirocoul si sa nu ia foc , explozie sau cine stie ce, asa chiar daca se arde pompa de apa, nu va depasi temperatura de 95 grade, excluzand posibilitatea suprapresiuni, supra temperaturi si asa mai departe!
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Am dat de o problema.Mai sus am zis ca ventilatorul trebuie alimentat la 8V!Acum dupa ce am curatat bujia bine, se pare ca este tot de 8V iar ca rezistenta interna are 0.100 OHM.Eu am alimentato la 12V pentru scurt timp si sa inrosit repede.Voi ce parere aveti de aceasta bujie?Trebuie alimentata diferit?Exista vreun risc sa crape daca ii dau doar 8V?Totusi la o rezistenta asa mica, din simulari imi arata un curent de 80A la 8V.In realitate am masurat 10A, acum nu stiu ce sa mai cred.Ma gandesc sa nu trebuiasca alimentata in semnal dreptunghiular!Cum sunt bobinele de inductie, atunci cand bagi un fier in mijlocul lor, in 5 secunde este rosu!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări