Vizitator bogu30 Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 Pai omul zice ca a schimbat motorul cu unul nou deci nu motorul e de vina.Eu zic ca ori un regulator de turatie luat din alt motor,ori construit unul ca e plin netul de scheme si sunt simple este o solutie daca nu il poate repara pe cel din aparat.cu parere de rau elimin toate variantele de mai sus.motorul e montat intr=o capsula metalica, si are atasat deasupra lui un cablaj concentric cu motorul pe care se afla acel regulator de turatie.am demontat tot acest ansamblu, dar constructia lui nu permite afumarea lui, practic e izolat.nici macar ingalbenit nu era cablajul regulatorului de turatie.motorul e sigilat acolo si in mod uimitor nu prezinta nici un fel de semn de uzura si e la fel de silentios ca si cel nou.dar, lasand toate astea la o parte : motorul se alimenteaza direct din sectorul de power printr-o mufa cu 2 pini, conectorii capetelor magnetice se duc in alta parte pe cablaj.eu am scos mufa de alimentare a motorului , lasand restul conectate asa cum sunt, si l-am alimentat la 12 v, 2 A.am pus o caseta de 90 de minute si am dat play.surprinzator turatia era cea corecta, de unde deduc ca si din cablajul deckului tot 12 v se duc in motor.am lasat deckul sa mearga aproape 3 ore, timp in care a mers perfect, fluctuatiile de turatie au disparut.toate acestea elimina motorul ca fiind defect, si orice alt ansablu asociat cu motorul, regulatorul de turatie din "fundul" acestuia, sau intreaga mecanica a deckului.problema e inainte de motor.am specificat toate astea, pentru ca nu motorul e vinovat.eu nu vad cum.atata timp cat daca e alimentat cu alta sursa de curent functioneaza corect, nici nu are rost sa-mi bat capul cu motorul.problema e in sectorul de power Link spre comentariu
leoncris Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 Si nu poti sa'i faci un stabilizator de 12 V folosindu'te de tensiunile din el ? Link spre comentariu
Vizitator bogu30 Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 Si nu poti sa'i faci un stabilizator de 12 V folosindu'te de tensiunile din el ?sa stii ca m-am gandit si la asta, dar neavand schema aparatului si nici cunostintele necesare nu vreau sa prajesc si altceva.am cativa electronisti in jurul meu care cred ca ar putea sa rezolve problema si fara schema dar cand aud "aaa e japonez, nu ma bag", de parca au ciuma astea japoneze...ce sa mai zic?sa vad ce rezolv cu un deck identic, pe care sper sa-l achizitionez.poate va intrebati de ce ma agit cu o vechitura ca asta.are doar valoare sentimentala, exista in casa din 1981, de nou.30 de ani a mers impecabil.acum a facut fitza asta.si mi-e ciuda ca nici un priceput nu e in jurul meu. m-am mai gandit si la folosirea efectiva a acelui alimentator de 12 v, conectat in paralel la 220 pe acelasi cablu de alimentare retzea, inclusiv la butonul de power al deckului, si sa-l montez undeva in interior, loc ar fi destul.dar am sa zis sa nu fac tziganie.plus ca e de 2 A, si mi se pare cam mult curent ca sa-l instalez definitiv.eu as vrea sa iau acel deck identic cu al meu, si din doua sa fac unul functional, si sa pastrez piese de rezerva.la electronistii pe care-i cunosc eu nu prea mai vreau sa apelez, ca atunci cand le-am aratat tranzistorul ala ars reactia a fost "aaa n-ai sa gasesti niciodata asa ceva".de asta am apelat la acest forum si am rezolvat-o.daca iau cat de curand celalalt deck, va anunt ce a iesit Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 4, 2011 Partajează Postat Octombrie 4, 2011 cu parere de rau elimin toate variantele de mai sus.motorul e montat intr=o capsula metalica, si are atasat deasupra lui un cablaj concentric cu motorul pe care se afla acel regulator de turatie.am demontat tot acest ansamblu, dar constructia lui nu permite afumarea lui, practic e izolat.nici macar ingalbenit nu era cablajul regulatorului de turatie.motorul e sigilat acolo si in mod uimitor nu prezinta nici un fel de semn de uzura si e la fel de silentios ca si cel nou.dar, lasand toate astea la o parte : motorul se alimenteaza direct din sectorul de power printr-o mufa cu 2 pini, conectorii capetelor magnetice se duc in alta parte pe cablaj.eu am scos mufa de alimentare a motorului , lasand restul conectate asa cum sunt, si l-am alimentat la 12 v, 2 A.am pus o caseta de 90 de minute si am dat play.surprinzator turatia era cea corecta, de unde deduc ca si din cablajul deckului tot 12 v se duc in motor.am lasat deckul sa mearga aproape 3 ore, timp in care a mers perfect, fluctuatiile de turatie au disparut.toate acestea elimina motorul ca fiind defect, si orice alt ansablu asociat cu motorul, regulatorul de turatie din "fundul" acestuia, sau intreaga mecanica a deckului.problema e inainte de motor.am specificat toate astea, pentru ca nu motorul e vinovat.eu nu vad cum.atata timp cat daca e alimentat cu alta sursa de curent functioneaza corect, nici nu are rost sa-mi bat capul cu motorul.problema e in sectorul de powerIn legatura cu "afumatul" acolo vorbeam despre un motor de radiocasetofon Panasonic care avea regulator de turatie centrifugal.Contactele regulatorului de turatie erau afumate.Cei care au desfacut vreodata un motoras cu regulator de turatie centrifugal, stiu despre ce vorbesc. Daca din partea de alimentare porneste un cablu cu mufa cu doi pini ,ce trensiune a-ti masurat la bornele mufei fara ca mufa sa fie conectata la motoras?In general un motoras primeste de la regulatorul de turatie o tensiune mai mica decit tensiunea de alimentare generala,tocmai pentru ca turatia motorasului sa nu fie afectata de fluctuatiile de tensiune care pot aparea.Daca deck-ul a functionat fara probleme alimentat direct de la o sursa de 12V, atunci depanarea nu pune probleme deosebite.Mergind de la mufa de alimentare a motorasului se ajunge la sursa, unde se poate depista foarte usor defectul. Link spre comentariu
Vizitator bogu30 Postat Octombrie 4, 2011 Partajează Postat Octombrie 4, 2011 Daca deck-ul a functionat fara probleme alimentat direct de la o sursa de 12V, atunci depanarea nu pune probleme deosebite.Mergind de la mufa de alimentare a motorasului se ajunge la sursa, unde se poate depista foarte usor defectul.sunt de aceeasi parere dar neavand cunostintele necesare, si pentru ca nu am mai facut asta niciodata risc sa stric orice pe acel cablaj.tensiunea finala pentru motor nu am masurat-o, eu am alimentat motorul la o alta sursa de curent fara sa caut vreo prblema pe cablaj ca sa stiu macar de unde e problema.pe motor din cate imi aduc aminte scrie 13,2 sau 13,6 v, nu ma mai pot uita acum ca e montat in capsula lui, de aceea am si folosit 12 v, o tensiune mai mica, ca sa nu-l "prajesc", si sunt aproape sigur ca aproximativ aceeasi valoare e si pe cablaj, mai ales ca nu s-a schimbat deloc turatia deckul cand a mers alimentat din sursa externa, cel putin dupa urechea mea.si da, problema cred ca simpla, dar am electronisti speriati de aparatura japoneza si nici eu nu-mi bag mainile exact unde nu stiu nimic.cand voi lua celalalt deck am sa schimb tot sectorul de power, piesa cu piesa, si poate asa gasesc si vinovatul.oricum nu sunt multe piese.alta varianta momentan nu am.multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum