Vizitator vicheg2 Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Pare a fi de pe Titanic si e inca sub apa!pare postapocaliptic. horror nuclear Link spre comentariu
Vizitator jimi Postat Martie 25, 2011 Partajează Postat Martie 25, 2011 Este sigur un redresor trifazat de tip industrial care dezvolta un curent intre 500 - 1000 Amperi la 12 - 15 Volti cc. De regula este folosit la operatiunea de cromare. Link spre comentariu
kuchta Petru Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Da confirm in totalitate ca in poza era vorba de un redresor romanesc trifazat de 3000 de Amperi. Dar vreau sa aduc unele precizari aici. Ceea ce a-ti vazut in poza este numai o parte din diodele pe care le avea dulapul. Diodele erau de tipul TU-32B dar mai erau si altele romanesti care se foloseau la asa ceva. Eu am lucrat cu un asemenea echipament la CFS Iasi dar nu era folosit la cromare ci la o instalatie de eloxat(anodizat) aluminiul de capacitate mare. Mi-aduc aminte ca la acest dulap se stricau des sigurantele rapide tip '' cutit'' si nu prea se gaseau de valoarea originala si improvizam altele, asta era in perioada 1968-1987, cand directivele spuneau sa facem treaba cu piese romanesti. Petrica Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 ...se stricau des sigurantele rapide tip '' cutit'' si nu prea se gaseau de valoarea originala si improvizam altele, asta era in perioada 1968-1987, cand directivele spuneau sa facem treaba cu piese romanesti. PetricaSigurantele rapide protejau tiristoare, nu mergea sa le inlocuiesti cu lite, de gasit se gaseau dar erau mai scumpe, si pe buna dreptate, se fabricau la Titu.De cazut, mai cadeau de cele mai multe ori din cauza modului in care utilajele respective erau exploatate si reparate, eu am o parere buna de echipamentele romanesti din domeniu.Privitor la poza in discutie, m-am uitat si eu acum la ea, nu cred ca in masina se afla nici un tiristor, contine doar diode de putere. Poza e neclara, se vede insa in dreapta placa cu protectia antibifazica ce echipa redresoarele de la Electrotehnica.Eu cred ca e un redresor RAB, pt baterii de acumulatoare, facut la Electrotehnica. Reglajul e cu amplificatoare magnetice, nu cu tiristoare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 24, 2011 Partajează Postat Septembrie 24, 2011 Postez din nou cele doua scheme relevate de mine. Desi sunt doar foarte aproximative, deocamdata sunt singurele. Poate are cineva schemele originale. Trei dintre sigurante, protejeaza in mod sigur intrarile R, S si T din reteaua trifazata in instalatie (nu au mai fost figurate) Celelalte sigurante protejeaza diferitele tensiuni auxiliare. Schema mai contine si alte tensiuni auxiliare, inafara de cele doua de 50 V, care au fost inlocuite cu surse independente.P.S. Daca @feri.visky, sau @kosmin227, considera necesar, pot muta shemele inapoi la postarea mea anterioara si s-o stearga pe aceasta. Link spre comentariu
Vizitator littlebuny Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Salutare!Vreau sa-mi fac un transformator de zincare electrolitica:am inteles ca as putea folosi un autotransformator trifazic (am retea trifazica realizata), transformator coborator tensiune(vreo 5-6 volti), puntea de diode pentru amperaj mare (vreo 300 amperi) si de aici "+" si "-" la catod si anod!Am gresit undeva pe parcurs?Stiu ca unele lucruri nu se zic "moca" dar oricum va multumesc anticipat celor ce vor sa ma ajute!O zi buna! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 "+" si "-" la catod si anodEste invers, la anod este (+), iar la catod (-).Acel transformator coborâtor mai are încă un rol extremde important, cel de separare galvanică faţă de reţeaua trifazată !Modul de calcul concret şi amănunţit al lor îl găsiţi în acest topic.Probabil că nu veţi putea realiza în regim de amator un autotransformator trifazat reglabil continuu (datorită celor treicursoare componente), aşa că vă recomand folosirea mai multorprize (reglaj în trepte) şi a unui comutator de forţă bine izolat. Link spre comentariu
Vizitator littlebuny Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Transformatorul trifazic si diodele+ radiatoarele le am dar partea electronica nu mai functioneaza si de ceva timp nu reusesc sa-i dau de cap!Transformatorul trifazic este foarte vechi si a fost folosit la exact galvanizare electrolitica!Din ce am masurat eu si cu inca un amic electronist totul functioneaza si este in parametri in ciuda varstei si aspectului jalnic al unitatii dar nu reusim sa-i dam de cap reglajului de curent!Sunt mai multe placi cu multa electronica pe ele care ne depasesc!Acum , daca va fi nevoie si stiu ca va functiona limitarea de curent voi mai cumpara un autotransformator trifazic de puterea corespunzatoare!De-asta am zis sa intreb si pe un forum de electronica poate stie cineva mai bine cum se poate realiza limitarea/reglajul unui curent de 300 amperi la 5-6 volti!Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Cu rezistente,cu sursa de curent. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 ......voi mai cumpara un autotransformator trifazic de puterea corespunzatoare!De-asta am zis sa intreb si pe un forum de electronica poate stie cineva mai bine cum se poate realiza limitarea/reglajul unui curent de 300 amperi la 5-6 volti!...Cine ti-a bagat in cap chestia cu autotransformatorul?Daca rezolvi partea electronica se rezolva si cu reglajul, n-ai nevoie de ATR.Da mai multe amanunte, pune si poze.Sa vad cum e regl original, ori e cu tiristoare, ori cu amplificator magnetic. In ambele cazuri se poate rezolva. Link spre comentariu
Vizitator littlebuny Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Nu mi-a bagat nimeni in cap chestia cu autotransformatorul; doar m-am gandit cum s-ar putea regla tensiunea si curentul in acel redresor fara a mai "lua la mana" toate acele placi electronice invechite! Poze pot sa pun pe forum cam luni , poate maine sa vad cum am timp ! Probabil ca a functionat si partea electronica , poate ca poate fi reparata dar deja trebuie sa apelez la un electronist cu experienta(eu sau amicul meu nu "prea" avem experienta asa multa ; doar cunostinte minime). De exemplu , deja m-ai "bagat in ceata" cu tiristoare si amplificatoare magnetice... Eu le vad doar ca pe niste placi electronice prafuite de nu se mai vede nimic si care n-au functionat deloc de cand au ajuns pe la mine... Parca am recunoscut un reostat p-acolo pe undeva... Si asta din cunostintele mele electronice vagi ... LATER EDIT : am fost repede pana unde am toate "vechiturile" si am facut niste poze pentru cei care chiar vor sa ma ajute : http://i53.tinypic.com/30ueoex.jpg http://i56.tinypic.com/255uons.jpg http://i55.tinypic.com/dbmty0.jpg Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Acum e mai clar. In primul rand, sa stii ca nu ai postat unde trebuie. Topicul asta, cu totul despre transformatoare, s-a umflat ca o gogoasa pentru ca multi au postat aici pt orice aparat in care au vazut transformatoare, ori putine sunt aparatele care n-au. Asta-l face teribil de greu de urmarit de catre cei interesati doar de transformatoare, volumul de informatie off-topic fiind mult prea mare. Iar aparatul tau nu e doar un simplu transformator, ci un REDRESOR DE PUTERE INDUSTRIAL. Are si un topic dedicat pe acest forum, pe care il gasesti aici: http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=184&t=56677 Sper ca nu te superi pt observatie, noi intelegem ca esti la inceput pe acest forum, dar pt viitor, e bine sa folosesti functia de cautare inainte de a posta. Acum, ai puta face o fapta buna, sa rogi moderatorii sa mute toate posturile legate de acest subiect, (incepand cu postul tau cu care l-ai initiat), acolo unde e locul lui firesc. Apoi, putem continua discutia acolo. Ce e de facut la redresorul tau nu e mare inginerie daca gasesti omul potrivit, chiar nu ai nevoie de autotransformator. PS Bine ai venit in comunitatea Elforum! Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Am facut oaresce ajustari@littlebuny-nu mai cita doar de dragul de a cita. citeaza doar daca raspunzi la ceva anume dintr-un mesaj-nu posta pozele mai mari decat forumul cu [ img ] [ /img ],ca devine greu de cititRestul s-a zis deja Link spre comentariu
Vizitator littlebuny Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Bine ca a gasit cineva topicul ala!O sa fac cum zici tu Dr.L!Poate se gaseste cineva sa-l "rezolve" si pe redresorul asta industrial!Eu m-am gandit la ce putea fi mai simplu, ca de placile alea electronice s-au saturat "multi" pana acum... Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 ...Eu cred ca e un redresor RAB, pt baterii de acumulatoare, facut la Electrotehnica....Se pare ca m-am inselat. Totusi, prin anii '78 am avut la reparat redresoare RAB facute cam pe aceeasi structura.Un lucru e clar, insa: Raspunsul la intrebarea din titlu s-a dat: E un redresor de putere industrial, controlat de amplifificator magnetic... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum