Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Muzica de test pt amplifurile cu tuburi...


mișa

Postări Recomandate

dar aici nu se enumera melodiile preferate!! era o mel y love bass de aici http://www.4shared.com/audio/FjyaOWSg/B ... e_You.html dar asta e te test bass oricum are si sunete inalte foarte bune dar daca vrei sa testezi cu adevarat un amplif pe tuburi nu folosi mp3 si daca se poate nici placa de sunet din pc ideal un picup cu un vinyl nou (inca se mai gasesc ) acolo vezi claritate maxima dar asta e toti fac amplifuri pe tuburi si baga mp3 cu guta.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 97
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • carageae

    17

  • zbodeoc

    11

  • mișa

    8

  • zal

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

@stefanstudio: nu inteleg daca faceti referire la mine in postul de mai sus...daca da, nu prea isi are sensul. Eu am mentionat deja ca nu enumar preferinte, ci lucrari pe care le consider relevante pt. test, placa de sunet am folosit-o pentru captura, nu si pentru redare, am mentionat ca am facut cd-uri audio ce au fost ascultate independent de calculator. Asta ca sa nu mai spun ca un calculator cu o sursa buna, macar ceva gen Enermax si o placa audio profesionala are sanse sa sune suficient de bine pentru a testa un amplificator facut "in da house"...

...

Subscriu la ideea vinilului, dar un pick-up prost poate fi mai nerelevant decat un mp3 bine facut...am intalnit si eu persoane care cautau sa ma convinga ca un pick-up sovietic akord suna mai bine ca cd-ul asociat lp-ului in cauza...Patricia Kaas - Scenes de vie.

Degeaba am incercat eu sa-i explic omului ca pick-upul are turatia aiurea - suna cu mai bine de un semiton mai jos decat CD-ul cu care comparam...si ca doza respectiva e piezoelectrica si nu are nici o treaba cu calitatea de varf...

Incerc sa presupun totusi ca cei care scriem aici stim despre ce e vorba si doar facem recomandari pentru teste, nu ne judecam unii pe altii sau cautam sa aratam "a cui e mai mare..."

As fi curios si eu sa vad macar un exemplar de amplificator FACUT in scopul de a asculta manele... am subliniat facut,pentru ca mai repede vom vedea asa ceva CUMPARAT...fara a dori sa intru in conflict cu fanii genului, admit ca oricine poate asculta asa ceva ca diversiune, la un chef etc., dar calitatea de fan al manelelor nu prea se intersecteaza cu capacitatea de a realiza singur si mai ales a testa un amplificator pe lampi...daca ma insel si exista exceptii le invit sa posteze aici si le cer anticipat scuzele de rigoare :)

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator ViMe

Propuneri muzicale: Gustav Holst - Planetele, Carl Orff - Carmina Burana, Richard Strauss - Asa grait-a Zarathustra...Pentru teste: am postat mai demult p-aici.

Bonus (sau completare): Gustav Mahler - Simfonia a 5-a, Simfonia a 6-a.
Link spre comentariu

Bonus (sau completare): Gustav Mahler - Simfonia a 5-a, Simfonia a 6-a.

De acord, practic orice simfonie de Mahler e potrivita, inclusiv "Cantecul pamantului"...care nu e chiar o simfonie, dar e o lucrare de mari proportii.In "Cantecul pământului" (Das Lied von der Erde) am avut ocazia sa fiu in orchestra - era nevoie de mandolina si in lipsa de asa ceva - e plin de mandoline in Arad, dar cand e sa cante pe note e mai greu... - e buna si chitara clasica. Pozitia mea era in fata percutiei...aproape ca dupa repetitii ma durea spatele de la toba mare...o asemenea presiune acustica e greu de imaginat cu boxe de casa...Chiar daca pe scena era o nebunie, in sala spuneau prietenii ca a sunat foarte bine :)Pentru cine vrea sa stie mai multe despre lucrarea in discutie:http://en.wikipedia.org/wiki/Das_Lied_von_der_Erde
Link spre comentariu

Jean Michel Jarre - Revolutions, o piesa de mare angajament energetic pe care putine sisteme o mesteca fara sughituri (am mai multe versiuni, una mai speciala in care "au uitat" de compresii).

 

Jean Michel Jarre - Fishing junks at sunset, virtuozitate instrumentala si tonala; nu-i neaparat buna de teste dar imi place s-o ascult.

Link spre comentariu

Discutia a plecat de la o idee COMPLET GRESITA!Muzica NU este compusa pentru:- un tip de sursa de stocare;- un tip de amplificator;- un tip de incinte.Sigur, nu se poate contesta ca un matching bun reuseste sa scoata maximum din calitatile fiecarui component al lantului audio, dar ideile preconcepute saupra unor calitati doar pentru un anumit gen de muzica sunt speculatii de tip audiophil!!!

Link spre comentariu

De fapt discutia n-a plecat de la nici o idee ci a fost "parcata" de un moderator intelept in acest subiect pentru ca era cit pe ce sa ne incaieram intr-altul. "Paternitatea" formularii subiectului apartine acestui moderator care-si pastreaza cu strasnicie anonimatul - la fel as face si eu in locul lui - pentru ca din pacate aici nu avem U=RI ci o intreaga incirlibatura de experiente proprii si ... "parerea mea!"Fara indoiala ca o sistematizare se impune, si ar fi bine sa incepem sa definim

Link spre comentariu

Eu mi le testez cu tot felul de muzică, de la unele piese clasice, la rock greu, electronică, voci, blues, chitară rece, ţambal... etc. Termin cînd mă doare capul. :dans:

De tinut minte :ras: Si eu fac la fel, cind ma doare capul termin. icon_jook
Link spre comentariu

Pt mine un amplificator cu o banda cit mai extinsa, distorsiuni mici S/N mare suna bine atita timp cit nu se depaseste dinamica lui, unele pasaje dintr-o piesa muzicala pot usor sa dea peste cap amplficatorul si avem trei situatii cind driverul , finalul sau ambele nu fac fata si in aceste cazuri apar diferentele subtile dintre amplificatoare, in plus daca sursa de alimentare nu este suficient de rigida se poate in ajunge situatia de modificare a PSF-ului in timpul acestor pasaje de muzica. Rezolvarea problemei trebuie sa tina seama de SPL-ul boxei si de rezerva de putere a amplificatorului, ambele sint cunoscute, problema ramine dinamica sursei de semnal de pilda ascultind pe Al Jarreau piesa Spain (I Can Recall) amplificatorul Murrey (2*30w) este dat peste cap daca nivelul mediu de auditie este de 4-5W, probabil boxele mele cu un SPL de 89dB nu pot sa fie pilotate eficient, este un exemplu de neadaptare acustic- electric, separat ambele sint in regula si lucreaza bine pt o dinamica moderata. Tinind cont de toate aceste lucruri eu nu prea cred ca diferentele de sunet sa zicem intre ECC88 si ECC85 pot fi auzite daca fiecare lucreaza in punctul de functionare corect ales si nu este fortat sa iasa din acesta iar daca tuburile sint identice ,difera doar producatorul si cineva spune ca unul suna mai bine decit celalalt probabil la masuratori pe catometru se poate vedea cauza :da

Link spre comentariu

Muzica NU este compusa pentru:- un tip de sursa de stocare;- un tip de amplificator;- un tip de incinte.

Credeam ( daca-mi aduc aminte anumite de unele discutii purtate pe forum de-a lungul timpului ) ca majoritatea audiofililor considera ca sistemul ideal este cel care ofera iluzia credibila a unui eveniment real *. In aceste conditii un sistem de calitate trebuie sa posede cel putin urmatoarele caracteristici :1 . Extensie in frecventa : presupun ca oricine a asistat la un concert simfonic stie ca instrumentele coboara sub 60Hz si urca pana dincolo de limita audibilului. In acest context orice sistem care limiteaza banda de frecventa nu poate, prin definitie, sa reproduca sunetul unui eveniment real ( desigur , exceptam cazurile in care cineva asculta exclusiv sonate pentru vioara sau altele asemenea ) .2 . Dinamica : presiunea acustica maxima generata de o orchestra simfonica depaseste 90dB . Desigur , este putin probabil ca aceasta dinamica sa se regaseasca pe suport ( CD , LP , SACD sau chiar fisiere hi-res ) dar exista destule case de discuri care ofera inregistrari la care un amplificator de cativa wati pur si simplu nu face fata **.3 . Lipsa distorsiunilor : daca orchestra nu a distorsionat :nas: iar cei implicati in producerea inregistrarii nu si-au batut joc de sunet inseamna ca orice distorsiuni introduse de sistemul audio afecteaza iluzia realitatii ***.Desigur, sunt audiofili care discuta despre calitatea mediilor , " caldura " sunetului si alte notiuni similare .Este dreptul lor si nu il contest, am doar pretentia ca si ei sa inteleaga ca exista persoane ( mai putin audiofile probabil , in opinia lor ) care nu asculta exclusiv mediile si / sau microdetaliile si / sau distorsiunile , eufonice sau nu . Adica unii mai " bizoni " care au doar pretentia sa asculte muzica........cat mai aproape de felul in care a fost ea interpretata ( inregistrata ) , daca se poate !* Nu discut aici implicatiile privind muzica electronica si / sau fidelitatea inregistrarii fata de evenimentul imortalizat .** Prin definitie, dinamica unui sistem audio nu poate depasi raportul semnal / zgomot . Altfel spus , utilizarea unor boxe cu eficienta de peste 100dB@1W/1m poate oferi un SPL suficient dar dinamica sa ramana in continuare deficitara !*** Distorsiunile introduse cu intentie in muzica rock ( de exemplu ) sunt parte a evenimentului artistic si se presupune ca au fost incluse pe suport . Altfel spus , m-am referit strict la distorsiunile fara legatura cu inregistrarea !Amplificatoarele ( chiar toate ) suna diferit cu toata reclama din spatele lor de " sunet neutru " . E un " neutru " la fel cum e albul fata de negru . Toate amplifurile au un sunet diferit si timbre diferite : rapid , mellow , romantic , cold ice . Pentru cineva ce n-are tangenta cu audiofilia toate suna la fel . Dar pentru unii dintre noi , nu !De aia ne zbatem sa obtinem DIY amplificatoare , incinte , DACuri , transport-uri si cabluri cat mai calitative conform celor de mai sus . Pana la urma , pe un amplificator de calitate audiofila poti asculta orice tip de muzica indiferent daca esti sau nu ascultator rock / pop , clasica / disco ...jazzuri , inregistrari minimaliste , pian , voce ( de fapt voci ) , triouri , cvartete si cvintete , muzica veche orice ar fi insemnand asta etc . Doar nu credeti ca poate exista vreun amplificator care sa exceleze la toate tipurile de muzica ? Conteaza enorm compromisul din proiectare , tipul si uzura lampilor , trafo out si cel de retea , calitatea condesatorilor din filtraj sau cuplaj structura schemei , cablurile interne , bugetul final etc . Sunt mult prea multe de spus ........sper ca m-am facut inteles !Muzica mea preferata este facuta de unii muzicieni / formatii in genul Koto sau Kraftwerk aici aveti cateva exemple pur informative :
sau varianta cu " cojones " ( multe joase , bine integrate in linia melodica )
Recomand fisiere hi-res in lipsa de SACD / LP originale.........
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări