Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Un led de 5W,pe care il poti folosi la far ..http://www.zexstar.com/leduri/leduri-de ... 493lm-alb/Insa e bun pentru stop frana si poate mai pun unul pe pozitie spate, tot e mai bine decat dublufilamentul pe 12V. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Insa e bun pentru stop franaPai nu prea, cel de frana trebuie sa fie mai vizibil decat cel de pozitie, altfel riscati sa o tamponare din spate, fabricantul recomanda 10W si la masina au 21W(sunt doua) si se mai pun si unele suplimentare cu lumina intermitenta pentru o avertizare mai buna. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 In legatura cu ledurile...cel amintit de mine,desi consuma max 5W,da lumina cat un bec de 50W.Chiar si pe jumatate daca ar da,tot e mai eficient ca un bec de 15W ,care costa aproape cat ledul.La semnalizari ar merge leduri de 1-3W,idem la stopul pe frana.S-ar reduce astfel drastic curentul consumat,fiabilitatea ledurilor amortizand pe termen lung costurile ceva mai mari.Ramane problema celor doua faze a farului,pe care nu o vad rezolvabila decat cu un far suplimentar,pentru faza scurta.. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Uita-te dupa becuri cu xenon H4 ,vezi cum se face acolo faza scurta; pt frana/pozitie .Ledul de frana/pozitie poate fi rosu,iar de semnalizare galbene.Un led da lumina in functie de curentul care trece prin el;limitarea curentului o faci cu un rezistor.Pt frana ii dai direct 1A,iar pt pozitie il alimentezi de pe firul de pozitie inseriat cu o rezistenta care limiteaza curentul la 0,3A ,de exemplu.Raportul dintre puteri sa se pastreze.Se poate face si un faroled cu doua faze . Problema e ca e mai complicat si necesita cunostinte avansate de fizica aplicata. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Eu cred ca da, cel putin cand este fara sarcina(ziua), becul de 15W la 6V consuma cca.2-2,5A, curent pe care trebuie sa-l sustina(probabil are si o rezerva din proiectare).Rezerve de putere are intradevar,dar se intalneste la motoarele mai mari.Conform legislatiei in vigoare,luminile de intalnire sant obligatorii si in localitati ,pe drumurile publice.Pe circuit nu.Un bec e ca o rezistenta,cu defazaj 0;deci P=UxI =>I=P/U . P=15W,U=6V , I=15/6=2,5A.Generatoarele proiectate sa functioneze in sisteme cu baterii tampon , au rezistenta de izolare de minim 500Mohmi si fara punct de masa. Link spre comentariu
sabyn Postat Februarie 10, 2015 Partajează Postat Februarie 10, 2015 Salut, Pana la final a renuntat la proiect din cauza regulatorului pt incarcarea bateriei?A trecut pe leduri pt a micsora consumul? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum