Vizitator tyc Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Tocma aici e hiba : cum polarizezi acel bi-zener care e dintr-o bucata? Sper ca acum m-am facut inteles.Acest dispozitiv se prezinta ca o bucata de lemn pana la o anumita tensiune;la cresterea tensiunii peste pragul prescris, intra in scurt si in acest fel regleaza tensiunea maxima. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Eu am mai scris ca acel bi-zener, este achivalentul a doua diode zener montate antagonic(este si un desen), acestea pot fi realizate in aceiasi capsula din fabricatie, cititi prima propozitie din foaia de catalog atasata. la cresterea tensiunii peste pragul prescris, intra in scurt si in acest fel regleaza tensiunea maxima.Nu intra in scurt, pastreaza la borne o tensiune relativ constanta intr-un interval de curent suportat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Deci am ajuns si la curentul suportat...tensiunea o stim (6V) iar curentul e in functie de turatia motorului .La o tensiunea stabilizata la 6V trebuie sa incarcam o baterie de 3 acumulatori, 6V fiind tensiunea nominala (1).Zenerul bidirectional incearca sa aduca orice tensiune din instalatie la 6V. Bateria fiind parte a instalatiei, se va supune aceluiasi regim,dar avand in vedere ca la 6V o baterie e descarcata, circuitul de incarcare va tine bateria descarcata (2).O baterie de 6V incarcata are tensiunea la borne de 7,2V ,rezulta ca cei 1,2V la un curent de ~40A se vor descarca prin bizener,adica 48W.Din start,generatorul nu trebuie sa produca ca se arde bizenerul(3). Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Daca ar fi o singura infasurare, asa ar fi, dar eu vad pe schema 4(fara cea de aprindere), daca schema este desenata corect, nu cred ca sunt prize, deoarece in acest caz fiecare dispozitiv ar functiona la alta tensiune. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Am citit si eu pe aici...asa ca indraznesc sa-mi dau si eu cu parerea.Tensiunea alternativa data de generator,trebuie mai intai redresata;aici apar doua probleme,daca se pastreaza conexiunile generatorului,nu se poate redresa decat monoalternanta,un capat al bobinei fiind conectat la masa.Redresand monoalternanta,se pierde jumatate din puterea generatorului,si-asa mica.Presupunand ca se poate deconecta capatul de la masa al bobinei,s-ar putea folosi redresarea bialternanta,cu o punte redresoare,folosindu-se intreaga putere.Problema care apare acum,e caderea de tensiune pe diodele redresoare,astfel ca pt a asigura cca 7V pe baterie,generatorul trebuie sa dea peste 8V ..Stabilizarea tensiunii redresate se poate face simplu,inseriind cu zenerul bidirectional una sau doua diode redresoare de putere,pt a mari tensiunea stabilizata ,de la 6V la peste 7v,cat are nevoie bateria.Problema e daca generatorul poate livra peste cei cca 8V,la o turatie rezonabila Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 generatorul trebuie sa dea peste 8VEu cred ca da, cel putin cand este fara sarcina(ziua), becul de 15W la 6V consuma cca.2-2,5A, curent pe care trebuie sa-l sustina(probabil are si o rezerva din proiectare). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Ar fi utila masurarea tensiunii debitate de generator,cu becul de 15W cuplat,la diverse turatii;rezerva de putere e posibil sa existe la o turatie ridicata.O solutie eleganta,dar mai scumpa ar fi inlocuirea becurilor,cu leduri de putere;in felul asta puterea oferita de generator ar fi arhisuficienta,chiar si fara baterie. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Ar fi utila masurarea tensiunii debitate de generator,cu becul de 15W cuplat,la diverse turatiiDa, ar fi utile niste masuratori de tensiune cu si fara sarcina. Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Ar fi utila masurarea tensiunii debitate de generator,cu becul de 15W cuplat,la diverse turatii;rezerva de putere e posibil sa existe la o turatie ridicata.O solutie eleganta,dar mai scumpa ar fi inlocuirea becurilor,cu leduri de putere;in felul asta puterea oferita de generator ar fi arhisuficienta,chiar si fara baterie.Pai voi incerca sa fac cateva masuratori. Pot fii facute cu un aparat clasic de masura, da?M-am gandit si la LED-uri, dar nu stiu de unde sa le procur, insa tot am nevoie de baterie pentru ca vreau sa-i montez o alarma. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Pot fii facute cu un aparat clasic de masura, da?Cel mai bine ar fi, pentru a determina si tensiunea de varf, sa masurati dupa un montaj simplu cu o dioda si un condensator(cca.330nF), daca este un aparat digital(cu impedanta mare de intrare), daca este un aparat analogic(cu ac),atunci trebuie un condensator de capacitate mai mare, cca. 100-200uF.LED-uri, dar nu stiu de unde sa le procurPoate gasiti la un magazin de biciclete la 6V.Am gasit aceasta pentru Dvs. nu este cu led, dar functioneaza la 6V.http://www.atservmotors.ro/?p=productsM ... -6V-15-15W Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Am gasit aceasta pentru Dvs. nu este cu led, dar functioneaza la 6V.http://www.atservmotors.ro/?p=productsM ... -6V-15-15WEste un aparat de masura digital, multumesc pentru site, becurile sunt perfecte pentru semnalele spate, unde am becuri pe 12V acum. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Am gasit si pentru far, dar pretul este destul de ridicat. http://www.shopmania.ro/accesorii-moto/ ... pe-8409553 Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Am gasit si pentru far, dar pretul este destul de ridicat.http://www.shopmania.ro/accesorii-moto/ ... pe-8409553Becul de la far este cel original, pe 6V.La fel si semnalele fata, tot originale, doar semnale spate sunt pe 12 si pozitie spate + stop frana e un dublufilament pe 12V. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Un led de 5W,pe care il poti folosi la far ..http://www.zexstar.com/leduri/leduri-de ... 493lm-alb/ Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 La far are un bec cu doua faze(filamente). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum