Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Baterie pe moped in 2T Piaggio Grillo


Vizitator Ahau-Seli

Postări Recomandate

Vizitator Ahau-Seli

Practic iau plusul din magnetou, il trec prin regulator, apoi intra in baterie iar apoi folosesc bateria ca tampon, adica continui circuitul plusului de la magnetou prin regulator si baterie?Ma intreb, magnetoul are oare sufucienta putere pentru a incarca si bateria si pentru a furniza energie spre consumatori in acelasi timp?Si de asemenea, in momentul in care bateria este plina, regulatorul nu inchide circuitul?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 65
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • miron1947

    26

  • Ion_Bumbu

    2

  • dem3ntor

    1

  • sabyn

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Practic iau plusul din magnetou, il trec prin regulator, apoi intra in baterie iar apoi folosesc bateria

Da, restul circuitului ramane la fel, de la baterie merge la intrerupatorul de lumini, cum este in schema originala.

 

magnetoul are oare sufucienta putere pentru a incarca si bateria si pentru a furniza energie spre consumatori in acelasi timp

Daca bateria este incarcata, da, deci trebuie incarcata inainte de montare, altfel curentul poate fi prea mare pentru tiristor.

in momentul in care bateria este plina, regulatorul nu inchide circuitul?

Ce intelegeti prin inchide?Cand bateria este incarcata, tiristorul nu mai deschide, deci nu mai trece curent spre ea.

Link spre comentariu

in curent alternativ.

Da, fiecare pe o semialternanta.
Sant in antiserie ,nu in antiparalel.Si o mica intrebare: ce se intampla cand inseriezi doua surse de tensiune(un de cc si una de ca) si inchizi circuitul printr-un bec? Cu sursele ce se intampla ,nu cu becul.Al doilea aspect e injectarea unei tensiuni intr-o bobina a unui alternator cu magnet permanent - motorul fiind la relanti, se opreste sau macar 'tuseste' .
Link spre comentariu

Sant in antiserie ,nu in antiparalel.

Eu am scris "sunt doua diode zener montate antagonic"

, n-am scris antiparalel.

ce se intampla cand inseriezi doua surse de tensiune(un de cc si una de ca) si inchizi circuitul printr-un bec?... injectarea unei tensiuni intr-o bobina a unui alternator cu magnet permanent

Unde, care surse si unde se inseriaza? Unde are loc aceasta "injectare"?
Link spre comentariu

Apar mari diferente intre ce e pe schema si ce spui ca ai pe motor.Mai bine pune becurile ce`s date pe schema ca putere si tensiune daca aia e schema corecta.Ala de pe stop e exagerat cu 21W.Si spune`i alternator ca aia e , nu e in nici un caz magnetou.Grig

Link spre comentariu

Am inteles ce e 'antagonic' ; daca sant montate in antiserie nu pot fi pe semialternante . Oricum e un dispozitiv,un tot ,iar sch echivalenta e doua zenere antiserie( A-K-K-A).Rolul lui e acela de stabilizator de tensiune.O sursa e generatorul,iar a doua sursa e bateria .Cum sant in aceelasi circuit cea cu un potential mai ridicat cedeaza purtatori de sarcina celei cu un potential mai coborat.In cazul vizat de Ahau-Seli ,bateria are potentialul cel mai ridicat.Facand o analogie cu sistemul de incarcare a automobilului,la un moment dat bateria incearca sa 'incarce' generatorul, acesta dezvoltand un cuplu mecanic opus sensului de rotatie a motorului.Asta e teoria,practic cred ca la semafor se v-a opri motorul.

Link spre comentariu

O sursa e generatorul,iar a doua sursa e bateria

Din ce vad eu pe schema, pentru far este o singura infasurare separata.

bateria incearca sa 'incarce' generatorul,

Prin tiristor?Ati scris, "nu pot fi pe semialternante", ba da, dioda zener in polarizare directa, se comporta ca o dioda normala.
Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli

Apar mari diferente intre ce e pe schema si ce spui ca ai pe motor.Mai bine pune becurile ce`s date pe schema ca putere si tensiune daca aia e schema corecta.Ala de pe stop e exagerat cu 21W.Grig

E exagerat intr-adevar 21W pe stop, insa nu am reusit sa gasesc becuri pe 6V, de asta am consumatorii de 12V.
Link spre comentariu

 

E exagerat intr-adevar 21W pe stop,

Unde, in schema Dvs. cel mai puternic bec are 15W, iar pe frana, 10W, nu discutam de schema atasata de Dvs.?

Posted Image

P.S.

Pentru inceput rezistenta de 340 ohmi ar fi bine sa fie de cca.2-3W, nu stiu care este tensiunea maxima debitata de magnetou.

Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli

 

 

E exagerat intr-adevar 21W pe stop,

Unde, in schema Dvs. cel mai puternic bec are 15W, iar pe frana, 10W, nu discutam de schema atasata de Dvs.?

 

 

Ba da, discutam de schema atasata, insa s-au ars cateva becuri si nu am mai gasit inlocuitori la fel si am pus becuri mai

puternice, pe 12V, provizoriu, pana ce voi gasii unele corespunzatoare.

Link spre comentariu

am pus becuri mai puternice, pe 12V, provizoriu, pana ce voi gasii unele corespunzatoare.

Daca are 21W la 12V, la 6V are cca.11W.
Pai de unde a reiesit ca are 11 W la 6V?Grig
Link spre comentariu

Din ce vad eu pe schema, pentru far este o singura infasurare separata.

Desigur,reiese ca e o singura infasurare , infasurare care face parte din generator si in functionare se comporta ca o sursa de ca.

Ati scris, "nu pot fi pe semialternante", ba da, dioda zener in polarizare directa, se comporta ca o dioda normala.

Si cum polarizezi direct o dioda in curent alternativ? Si cum polarizezi direct acest dipozitiv? Pe un tiristor pica 1,5V ,iar tensiunea de incarcare pt o baterie de 6V este 7,2V de unde rezulta ca tensiunea generata e de 8,7V ,ceea ce e + ~30% din tensiunea nominala. Posibil ca acest generator sa nu reziste.
Link spre comentariu

Si cum polarizezi direct acest dipozitiv?

Fiecare la o semialternata este polarizata direct, la fel ca intr-un redresor.

Posibil ca acest generator sa nu reziste.

Posibil, dar merita incercat, eu contez pe faptul ca in rulajul diurn se incarca suficient pentru aface fata cand este utilizata lumina de drum, care oricum este suportata si acum de generator.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări