Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Salutare dragi prieteni, am si eu nevoie de cateva sfaturi practice de la cei mai priceputi decat mine pe zona aceasta.Am un moped Piaggio Grillo in 2T si as dorii sa-i fac o modificare / adaptare pe partea electrica. Si o sa incep prin a mentiona ca, si anume atunci cand stau la stop, datorita sistemului de producere a curentului electric pe baza de dinam, intensitatea luminilor, respectiv far, stop si semnale, este foarte slaba (normal). Din pricina asta, m-am gandit sa-i pun o baterie de 6 V in top-case'ul din spate, cu un releu de incarcare, pe care sa o conectez la partea electrica (far, stop, semnale...) in felul acesta, sper sa obtin o intensitate mai puternica a luminilor si de asemenea sa-i montez o alarma de scutere, pentru siguranta.Ce credeti, este posibila aceasta adaptare, imi scapa ceva? Multumesc anticipat pentru ajutor. Toate cele bune! Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Chiar nu ma poate ajuta nimeni? Link spre comentariu
dem3ntor Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 cu electronica mea de amator, zic, ca merge!numai ca trebuie sa stii cat curent da acel dinam si trebuie sa gasesti/construiesti un releu de incarcare bun pentru ce ai tu.sa inteleg ca becurile sunt la 6v.insumeaza si consumatorii si vezi cat este consumul total.Multumesc! Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 sistemului de producere a curentului electric pe baza de dinamEste dinam sau alternator? Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Este dinam sau alternator?Este dinam, consumatorii sunt pe 6 V, insa si pe 12 V, Farul este pe 6V cu 21W, Claxonul este pe 6V cu 15W, Semnalele sunt pe 12V - spate 2x13W, fata 2x6W, Pozitie fata 6V cu 10W si pozitie spate plus stop frana 12V, dublu filament 21W + 10 W.Astia ar fii consumatorii si as vrea sa mai adaug o alarma pe 12 V, nu-i stiu consumul.Mentionez ca in mers, cand motorul este turat, nu am probleme cu intensitatea decat atinci cand este farul pornit si apas frana, in acel moment activandu-se filamentul de 21W de pe stop, iar cand stau pe loc sau incetinesc, intensitatea luminoasa scade.Multumesc! Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Este dinam Are colector si carbuni(perii)? Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Este dinam Are colector si carbuni(perii)?Nu are colectori si carbuni. Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Nu are colectori si carbuni.Atunci nu este dinam, este magnetou probabil si pentru a cupla o baterie, tensiunea trebuie redresata si conrolata cu un regulator de tensiune. Nu aveti manualul ei? Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Atunci nu este dinam, este magnetou probabil si pentru a cupla o baterie, tensiunea trebuie redresata si conrolata cu un regulator de tensiune. Nu aveti manualul ei? Da, are magnetou, am manual, insa nu ma prea pricep... Uite o schema: http://uploadimage.ro/images/68439450916962923663.jpg Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Cam asa trebuie procedat.si o varianta de regulator. Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Multumesc frumos, voi aplica si voi posta apoi rezultatul.Sanatate! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 In primul rand trebuie sa ai un singur fel de curent, de preferinta cc. Acest motor e dotat cu un alternator,alternator care genereaza curent alternativ. Dupa redresare... se va arde zenerul...Ai nevoie de un regulator comandat in tensiune,numai cand tensiunea coboara sub nV ,atunci sa cupleze bateria ,iar tensiunea finala (Ubat+Ugenerator) =7,2V. Idea cu baterie ajutatoare nu e noua, se foloseste la pornirea cu electric starter. Dar... trebuie sa-i faci un circuit de incarcare la baterie,de pe circuitul de lumini. Circuitul de incarcare v-a incarca generatorul si in 2-3 luni se duce pe copca si generatorul. Piaggio nu are scutere pe dinam , pe dinam sant unele comuniste (vechituri zise 'clasice'). Link spre comentariu
miron1947 Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Dupa redresare... se va arde zenerul. De ce? Circuitul de incarcare v-a incarca generatorul Corect, dar incarca si cand nu sunt aprinse luminile, deci daca bateria este incarcata sarcina(luminile) este aceiasi cu cea de acum. pe dinam sant unele comuniste (vechituri zise 'clasice'). Nu "comuniste", toate automobilele mai vechi de anii `60, inclusiv cele straine. Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 In primul rand trebuie sa ai un singur fel de curent, de preferinta cc. Acest motor e dotat cu un alternator,alternator care genereaza curent alternativ. Dupa redresare... se va arde zenerul...Ai nevoie de un regulator comandat in tensiune,numai cand tensiunea coboara sub nV ,atunci sa cupleze bateria ,iar tensiunea finala (Ubat+Ugenerator) =7,2V. Idea cu baterie ajutatoare nu e noua, se foloseste la pornirea cu electric starter. Dar... trebuie sa-i faci un circuit de incarcare la baterie,de pe circuitul de lumini. Circuitul de incarcare v-a incarca generatorul si in 2-3 luni se duce pe copca si generatorul. Piaggio nu are scutere pe dinam , pe dinam sant unele comuniste (vechituri zise 'clasice'). Este un model din 1995, care standard nu are baterie, tipul de moped care are pedale, daca le stii... Link spre comentariu
Vizitator Ahau-Seli Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=fkOObSuRHIg Acesta este modelul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum