bigpriap Postat Septembrie 20, 2011 Partajează Postat Septembrie 20, 2011 Stimulat de realizarile celorlalti de pe forum am dat sfoara in tara sa gasesc un radio pe lampi recuperabil.Bineinteles ca speram sa gasesc o minunatie stereo , banda vest , final push-pull samd dar soarta mi-a adus in cale acest model. Mi-am dat seama ca am o datorie morala sa il aduc la viata deoarece in copilarie , pe la 10 ani cand citeam in revista Radio-TV parca - cea cu programul- un curs de initiere in electronica am "ucis" un frate de-al lui - modelul cu redresare pe tub. Estetic aparatul arata bine , pickup-ul nu are doza, propietarul zicea ca merge.In ideea ca a fost un aparat foarte raspandit si de buna calitate zic eu , ma gandesc sa impartasesc aici experienta pas cu pas , rugandu-i pe cei mai priceputi sa ma ajute.Trebuie sa specific ca ma incadrez in categoria nul spre mediu in ceea ce priveste cunostintele de electronist. Nul pentru ca sunt 0 in ceea ce priveste lampile , mediu ca am surubarit destui ani chestii electronice. Pasii reconditionarii: - dupa ce am facut rost de o schema , am citit topicuri pe tema asta m-am apucat sa dezansamblez jucaria. Cateva suruburi ce fixau capacul din spate , blocul de alimentare si sasiul prinse cu suruburi pe partea inferioara , a trebuit sa desfac alimentarea pickup-ului si firele de 220 de la intrerupatorul general la blocul de alimentare - erau rasucite si izolate de vre-un meserias.Am desfacut suruburile celor 2 butoane frontale - fiecare alcatuite din 2 sectiuni concentrice. M-am apucat sa ii fac "toaleta" cu un pamatuf de barbierit si periuta de dinti si apa cu sapun cu multa atentie (fara a deranja , uda bobinele , transformatoarele etc). Primele probleme : 1. redresarea originala cu seleniu cred inlocuita cu o punte de diode seria 1n400x. Tensiunea pe punte 183 v - probrabil cond 2x50uf dus. Intrebare: e corecta inlocuirea punte seleniu= punte siliciu? La seleniu nu e tensiunea redresata mult mai mica? Nu am vazut nicio rezistenta de wattaj inseriata. Ce ma sfatuiti? Modulul de alimentare parca are si soclu de lampa redresoare 2. o rezistenta de 0.25 w intrerupta (maro negru se mai vede pe ea). Pusa una ruseasca de vataj mai mare pe cose - de pe cose pleaca fire la blocul UUUS - cine e meserias sa imi zica si mie - probabil defect clasic - de ce se arde rezistenta aia ? 3. tubul din uus scos din soclu si infasurat intr-o hartie = probabil defect ? de ce sa il fi scos ? 4. condensatori din aaf cu izolatia exterioara bucati - supraincalziti? trebuie schimbati - cine ma ajuta cu identificarea - valori , tensiuni sugestii 5. Schema pe care o am nu arata prea multe detalii - nicio tensiune , nimic - are cineva un caiet service , etc? 6. atele ambelor scale rupte - pe cea de pe MA am innodat-o si pare sa mearga bine -se vede in video, cea de pe UUS nu vrea si pace - ceva sugestii ? cum sa o inlocuiesc ? ghidajele par clare , trebuie infasurata de mai multe ori pe rola ce antreneaza bobinele de acord , care e secretul ? 7. am reusit sa sparg ochiul magic :( - oricum ma gandesc sa mai gasesc un aparat asemanator sau/si sa cumpar un set de tuburi noi. 8. Orice alte sugestii , sfaturi clare de inlocuire sunt binevenite - nu sunt obsedat sa pastrez aspectul interior original - daca merge modificat sa mearga mai bine prefer varianta asta. Vreau sa fac un buy list de inlocuit - probabil toti electroliticii , condensatorii crapati , ce altceva mai sugerati? https://picasaweb.google.com/114231313925463236213/PtForum?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPTY-_vHpunLZQ&feat=directlink http://www.youtube.com/embed/U60bR0VEa5k?hl=ro&fs=1 Multumesc pentru ajutor! Modificat de Madalina: erau cateva erori de afisare a link-urilor Link spre comentariu
Spitfire Postat Septembrie 21, 2011 Partajează Postat Septembrie 21, 2011 1. redresarea originala cu seleniu cred inlocuita cu o punte de diode seria 1n400x. Tensiunea pe punte 183 v - probrabil cond 2x50uf dus. Intrebare: e corecta inlocuirea punte seleniu= punte siliciu? La seleniu nu e tensiunea redresata mult mai mica?Trebuie obligatoriu inseriata o rezistenta de 75-100 ohmi/10-12W cu ramura pozitiva a puntii.Caderea de tensiune pe puntea cu siliciu e mai mica decat pe coloana de seleniu.Trebuiesc inlocuiti toti electroliticii si condensatorii cu hartie uleiata, crapati sau nu.Depinde cat de original vreti sa ramana dupa restaurare.http://antiqueradio.org/recap.htm Link spre comentariu
nicolae57 Postat Septembrie 21, 2011 Partajează Postat Septembrie 21, 2011 Aveti in atasament traseul atei de scala.Rezistenta arsa,este probabil R201(4k7), ne puteti confirma acest lucru uitindu-va pe cablaj ce este inscriptionat in dreptul ei.Este in circuitul de antena si probabil a primit o tensiune "necorespunzatoare" in intrarea de antena.Tuburi pentru acest aparat gasiti pe forum la "Bazar".Asa cum spunea si colegul Spitfire verificati cat mai multi condensatori si in special decuplarile la masa si cei de cuplaj intre etaje.Succes la restaurare. Link spre comentariu
bigpriap Postat Septembrie 22, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2011 Traseul firului de ata l-am rezolvat - a fost necesar sa mai innodo bucatica de ata chirurgicala si sa infasor 3-4 spire pe volantul de la modulul bobinelor.Am mai facut rost de un alt receptor cu tuburi pentru piese de schimb - as prefera sa fac o redresare tot pe tuburi pt efectul de soft-start - dar pana atunci o sa pun rezisenta sugerata - nu ar trebui oleaca mai mare fiind redresare in punte?Trebuie sa gasesc o sursa ieftina de condensatori , sa imi fac lista si sa incep marea inlocuire.Rezistenta arsa si inlocuita - unde trebuia sa fie indicativul e o gauta - o sa o scot din schema sa o identificam exact. Multumesc pentru ajutor, prieteni.O schema cu niste tensiuni are cineva rog mult? Cat trebuie sa fie tensiunea de inalta pe punte de exemplu sau dupa condensatorul 2x50 cu toate lampile in circuit sau nu? Link spre comentariu
kripton Postat Septembrie 22, 2011 Partajează Postat Septembrie 22, 2011 Va salut , Comunicati ce schema aveti deoarece exista neconcordante intre unele scheme ale acestui aparat si realitatea .Rezistenta arsa din poza este R 207 ( schema din " cartea albastra" vol.1, pag. 105 ) , are 1 Kohm/ 0,5W , alimenteaza anodul hexodei tubului ECH 81 prin bobinele primului filtru MA-MF , decuplata in RF de C 221 ( 10nF ) Voi reveni in week-end cu amanunte . Link spre comentariu
lorik199 Postat Septembrie 22, 2011 Partajează Postat Septembrie 22, 2011 Sa schimbi toti condensatorii cei in izolatie de plastic maro/verde/negru Am adus un select 2 in stare perfecta de functionare perfecta numai prin inlocuirea acestor condensatoriSi cel electrolitic trebuie schimbat, sigur are peste 30 ani Link spre comentariu
bigpriap Postat Septembrie 23, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Multumesc pentru ajutor. Schema gasita de mine , fara tensiuni normale este aceasta http://www.elforum.info/download/file.php?id=1206. Desi il car cu mine , nu am avut deloc timp de el, asa ca azi am trecut pe la un meserias care depana pe vremea tuburilor caruia i se spune Johnny sperand ca gasesc la el niste tuburi , o rezistenta de wataj de 110 ohmi cum erau in tv romanesti. Mesterul zice : lasa-l la mine ca il fac de zbarnaie , eu grabit sunt de acord , cand ma intorc - inlocuise filtrajul meu dus total cu un electrolitic dublu de 50 din care mergea doar jumate , si imi arata mandru ca are brum pe audio si amplifica. Nasol ca tasta de la claviatura zacea pe masa , la care mi-a spus ca nu-i bai sa o infig la loc.Cand i-am zis ca nu prea mai functioneaza a zis ca a sarit un arculet , o sa puna el unul dar nu acum ca se grabeste. Speriat am inceput sa imi pun oaresce intrebari despre competenta lui - de exemplu imi explica ca a vazut el un aparat da e scump - vreo 80 milioane care scoti orice placa de tv si o legi la el si se inroseste pe ecran piesa defecta. Mai mult daca e doar obosita piesa , se inroseste asa , mai usor. Deasemenea nu am vazut la el aparat de masura , scheme - sunt meserias do'le , le stiu pe de rost. Deocamdata mi-am luat jucaria si am plecat - ma intreb daca are sens sa mai trec pe acolo - m-as duce ca mi-a promis ca imi face rost de niste tuburi - parerea lui ca ech81 si ebf89 trebuiesc inlocuite - om vedea da nu cred ca e de bine . Vestea buna e ca am facut rost de un em84. Am trecut azi pe la dioda hotarat sa cumpar conzi daca gasesc - stupid me am constatat ca imi uitasem portofelul acasa.Cred ca e mult mai rentabil sa le iau on-line . Am incercat sa gasesc "blue book" cu o cautare pe site - mai e pe undeva? Link spre comentariu
kripton Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Va salut , Mai intai de toate trebuie mentionat faptul ca un astfel de aparat nu se poate rezolva " la minut " avand in vedere varsta acestuia,perioada indelungata de ne-functionare , modificarile si abia la urma posibilele defecte . Prima data trebuie rezolvat etajul de alimentare . Pe langa cele aratate de colegii @ < nicolae 57> si @ < spitfire > , la montarea unei punti redresoare cu siliciu ,se vor conecta in paralel pe fiecare dioda cate un condensator nepolarizat de 2-10 nF la o tensiune de peste 600V . Schema din link este chiar cea mentionata in postul meu anterior si intr-adevar nu sunt trecute tensiunile semnificative pe elctrozii tuburilor . Schema nu corespunde intru totul cu aparatul deoarece pe schema sunt doua celule de filtraj : prima este C 503 R 502 C 505 , a doua este tot C 503 R 501 C 504 , iar in aparat exista doar prima , conexiunea de pe C 504 ( care nu exista in aparat ) este facuta la C 505 . Cu alte cuvinte , in schema sunt 3 condensatori electrolitici de 50 yF / 350 V iar in aparat sunt doar doi , mai precis, unul dublu .E bine ca s-a gasit totusi tubul EM 84 , oricum aparatul poate fi pus in functiune si in lipsa lui .In blocul UUS se poate procura un tub E 88 CC in loc de ECC 85 fara nici o modificare insa prima data e bine sa se repuna aparatul in functiune pe MA . ( deci deocamdata nici acest tub nu este strict necesar ) Pentru edificare incerc sa dau unele tensiuni ( aproximative ) pe electrozii tuburilor si pinii respectivi : ( nu am caiet service la acest aparat ) . EL 84 pin 7 - 270 V pin 9 - 240V pin 3 - 7V EABC 80 pin 9 - 135 V EBF 89 pin 1 - 75 V pin 6 - 235 V ECH 81 pin 1 - 65 V pin 6 - 235 V pin 8 - 120 V ECC 85 pin 1 - 150V pin 6 - 215 V EM 84 pin 6 - 240 V pin 9 - 80 V Valabile pentru o tensiune de aprox. 285 V pe C 503 cu tuburile montate . ( comparabile cu alte aparate similare ) Link spre comentariu
bigpriap Postat Septembrie 28, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Johny nu a mai fost de gasit.Am ramas de pe urma lui cu arculetul sarit de la claviatura de UUS si azi a mai sarit si cel de la tasta adiacenta. Am incercat sa il pun la loc si a ramas inauntru. Nu e de bine – rog un sfat de la cineva care a mai patit-o !!! Langa jumatea de cond de 2x100 pusa de Johny am mai montat eu de proba unul modern de 100 uf la 400 vcc si am inlocuit puntea cu una monolitica de 2 A. M-am acuupat de masuratori , eu fiind cam nul cu tuburile nu prea am o interpretare a lor: In gol (mufa scoasa) am 322 v ca pe secundarul de inalta , 427 v cc pe punte.Rezistenta serie de putere nu am inca. In legatura cu alimentarea diferita de schema : c505 nue , lipseste si r501 si pe pinul 5 la comutatorul uus se duce tensiunea de pe plusul lui c503 – asa e la mine cred. EL 84 pin 7 - 270 V 293 v pin 9 - 240V 263v pin 3 - 7V 0.88v – sa fie c408 dus ? o sa il inlocuies , sa fie EL84 , sa fie aparatul meu de masura? EABC 80 pin 9 - 135 V 108v EBF 89 pin 1 - 75 V 63 pin 6 - 235 V 255 ECH 81 pin 1 - 65 V 102v pin 6 - 235 V 247v pin 8 - 120 V 0 v – multumita lui Johny comut uus ramasese pe 4-5 nevenind tensiune prinR202 M-am apucat sa fac lista cu piesele de inlocuit dar ma streseaza tare comutatorul. Vestea buna e ca desi nu am timp deloc mania tuburilor ma cuprinde – am facut rost de alte 2 receptoare cu tuburi asemanatoare si f. tare un picup stereo Nevski New old stoc cu 6p1p si difuri plate !!! din pacate a fost tinut un an pe afara. Revin cu detalii si mii de multumiri celor ce ma ajuta !!! Link spre comentariu
kripton Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Salut , E bine sa se stie daca multimetrul folosit functioneaza corect . Ca prima masura , e bine sa i se puna o baterie noua deoarece exista unele multimetre care indica eronat din cauza bateriei uzate si nu afiseaza starea acesteia . La aparatele cu tuburi se poate folosi cu succes si un multimetru analogic cu performante mediocre deoarece tensiunile din aceste aparate nu sunt foarte critice si depind de mai multi factori . E drept ca aceste probleme trebuia sa le scriu in primul post dar am considerat ca totul e in regula in acest sens dar le-am amintit acum deoarece tensiunile aratate in text sunt mult prea mari si chiar periculoase ; tensiunea alternativa in gol pe secundarul transformatorul de retea este de max. 260-270 V . ( tensiunea continua max. in gol pe primul electrolitic, aprox.360-380 V , tensiunile depind si de reteaua de alimentare Sa trecem la comutator .Daca au sarit de la loc acele resorturi , comutatorul trebuie partial demontat si cu un drum e bine sa se curete contactele fixe si mobile dar in nici un caz cu smirghel sau alte abrazive , oricat de fine ar fi ele si nici solventi puternici ( diluant , acetona , etc ) . Se va folosi spirt medicinal , alcool tehnic sau "spray- contact" , oricare din ele in cantitati foarte mici si numai pe contacte , orice surplus se va indeparta .Cu aceleasi precautii si rezultate excelente se poate folosi si motorina ( doar ca miroase putin ). Prima data se cauta indexorul adica sina metalica profilata de deasupra comutatorului si care retine clapele apasate .Apoi toate clapele se pun in repaus . Indexorul are cateva orificii . Unele sunt alaturate . In acestea se poate vedea cu atentie capatul unui resort . Se va extrage usor cam 5 - 6 mm si se va vedea capatul in forma " U " Se trece acest capat in orificiu in care este restul resortului si se lasa liber sa cada inauntru . Se ridica usor indexorul si se extrage inspre spate . Sub el este o placa de textolit cu fante prin care trec suporturile clapelor . Aceasta placa este prinsa de sasiu in 3 urechi care se vor indrepta . Astfel placa se poate scoate dar cu mare grija , sa nu se rupa . In rest nu mai scriu deoarece se poate vedea tot ce trebuie facut .Dupa montara resorturilor clapelor se fixeaza jos resortul subtire ( care s-a lasat sa cada ) iar la capatul de sus un forma de " U " se leaga cu un fir de sfoara care se va trece prin orificiile placii de textolit si prin indexor si dupa ce acesta e montat, cu ajutorul acestei sfori se va extrage capatul si se fixeaza la loc , apoi se taie firul ; operatia se poate face si cu un fir de conexiune indoit . Cu rabdare se poate . Dupa aceste operatiuni si inlocuirea condensatoarelor maro si cei elctrolitici , asteptam vesti cu masuratori , evident daca multimetrul s-a verificat . Modificat de Madalina Link spre comentariu
bigpriap Postat Septembrie 29, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Am inceput operatiunea de inlocuire a condensatorilor. Am cumparat o parte din condensatori = de remarcat pretul foarte ridicat si calitatea indoielnica. Bineinteles ca nu am gasit condensator electrolitic de 5 sau 6 mF - am selectat din condensatori de 4.7 uf.Am inceput cu etajul audio - de curiozitate am masurat condensatorii inlocuiti - de exemplu 50nf/400 V - desi era crapata bine carcasa , condensatorul avea valoarea OK si masurat pe megaohmetru dadea bine. 1. Ma intreb daca nu ar fi mai bine sa nu ne grabim cu inlocuirea chiar daca sunt crapati . Eu am taiat cu un clestisor terminalul si l-am masurat - accesul la cablaj e dificil , asa au sarit si arculetele de la claviatura. 2. Rezistenta R41 de 160 ohmi in schema , de pe pinul 2 al lui EL84 la masa care e in paralel cu C408 de 5 uf la 35 v la mine era inlocuita cu una de 10 ohmi. De ce oare? Am pus una de 180 ohmi. 3. Obisnuit de la tranzistori am alimentat montajul fara difuzor - sper sa nu se fi stricat traful - cum verific? 4. Repararea claviaturii - ceea ce a scris Kripton am urmat intocmai si e foarte corect cu precizarea ca la mine indexorul are orificiul in care intra arculetul foarte subtire asa incat e greu de bagat ata prin el.De asta am procedat altfel - am desprins arculetul din partea de jos si la capatul de jos am legat ata.Atentie mare la indreptarea urechiuselor de tabla ce fixeaza placa de textolit - trebuiesc indreptate fara a deforma ansamblul. Dupa reansamblare am remarcat ca motuletul de la intrerupatorul general nu mai intra in gaurica de pe sina claviaturii si cand apas pe butonul de power al claviaturii nu ramane apasat. Am atasat poze https://picasaweb.google.com/1142313139 ... directlink Link spre comentariu
lorik199 Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 De pe pinul 2 la masa 160 ohm? Undeva e o greseala, pinul 2 e grila 1 si daca ar fi pusa la masa cu 160 ohm nu ar mege mai delocPosibil sa fie vorba de pinul 3, daca zici ca are in paralel si condensator, iar valoarea rezistentei e cea corecta pt acoloDaca e pinul 3, atunci "un mester" a zis sa scoata mai multa putere din saracul tub Link spre comentariu
bigpriap Postat Septembrie 29, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Scuze , pinul 3 intr-adevar = nu vedeam bine pe schema. Am descoperit de ce nu actiona claviatura intrerupatorul general prin comparatie cu alt receptor - e rupt axul de plastic se pare al intrerupatorului .E posibil sa fie tot greseala mea - parca imi amintesc ca mergea. Ca idee - condensatorul de 1 nf in paralel cu primarul transformatorului de iesire de ce e pus acolo? Pe alte scheme nu l-am vazut si nu l-am inlocuit inca nu am unul disponibil la tensiunea aia. Acum plec, sper sa mai continui duminica seara. Johny era plecat la bar asa ca nu stiu daca mi-a facut rost de inca un Darclee- din doua se face mai usor unul Oricum vreau sa iau un set de lampi de schimb macar.. Am gasit rezistenta 100 ohmi 15 w sa o pun dupa punte , am conzi sa ii pun in paralel cu diodele si 2 condensatori de 100 respectiv 150 micro sa inlocuiesc dublul original. Uitandu-ma pe alte scheme as mai pune un 100 de nano in paralel cu ei si ma gandesc serios la un drosel - nu suport deloc brumul - dar asta dupa ce o sa mearga impecabil amplificarea macar.Nu inteleg , in schema e diferit , unde pleaca tensiunea dupa punte si unde cea de pe al doilea condensator ?De pe punte pleaca doar la primarul trafului de iesire ?C504 R 501 era o filtrare suplimentara pentru alimentarea bloculuui UUS ? Link spre comentariu
kripton Postat Septembrie 30, 2011 Partajează Postat Septembrie 30, 2011 Salut ,Pentru clarificarea unor conexiuni , iata placa aparatului vazuta dinspre partea plantata ( partea pe care sunt componentele ) . Extremitatea de sus a placii , din poza , corespunde in aparat cu cea dinspre comutatorul de unde . Condensatorul C 409 nu trebuie neaparat schimbat . De regula cei care au capacitatea sub 5 nF nu creaza probleme . Voi reveni cu alte amanunte . Link spre comentariu
kripton Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Salut , Dupa configuratia placii si numarul de contacte active de la conectorul de alimentare , se poate observa cu certitudine ca aparatul asa a fost fabricat , cu o singura celula de filtraj . S-a recomandat inlocuirea condensatoarelor maro deoarece aparent , masurate ohmetric , par bune dar se poate observa in majoritatea cazurilor ca valoarea rezistentei de izolatie difera daca masuratoarea se face in ambele sensuri ale aceluiasi condensator si care in unele cazuri difera cu 1 - 2 MOhmi si chiar mai mult . Chiar daca se procura inca un aparat similar , si la acela vor exista aceleasi probleme .Condensatoarele fabricate recent, desi au format rectangular , se preteaza foarte bine si comod pe placa imprimata . Este bine sa se respecte sensul de conectare al fiecarui condensator , se poate observa pe placa imprimata ca unul din terminalele condensatoarelor este marcat cu simbolul de forma XXXX si care corespunde armaturii exterioare . Pe condensatori, aceasta armatura este de regula marcata cu o bara . Pentru a se lucra comod la un astfel de aparat unde intr-adevar accesul la lipituri este destul de dificil , se poate scoate placa de pe sasiu ( nu inainte de a face poze dedesubt cu lagaturile de masa si altele , pentru a fi refacute intocmai la remontare ) .Astfel , este recomandata si demontarea soclurilor deoarece acumularea de praf coroborata cu spalarea placii poate cauza depuneri sub socluri care pot provoca neplaceri la punerea sub tensiune . Soclurile se demonteaza foart usor , eliberand prima data pinii cu pompa de absorbtie si apoi incalzind centrul matalic al soclului, acesta cade singur . La remonterea soclurilor se vor curati gaurile din placa ( dinspre partea placata ) iar soclul sa aiba un tub elecronic montat in el ( de preferinta defect ) . pentru o pozitionare corecta a pinilor la lipire , altfel exista riscul fisurarii tuburilor la introducerea in soclu .Legat de tensiunile masurate, este clar de ce s-a gasit tensiune mica in pin 3 la EL 84 . Rezistenta R 411 e bine sa aiba cca . 150 Ohmi la 1 W sau doua de 330 ohmi la 0,5 W conectate in paralel .Tensiunea nula de pe pin 8 la ECH 81 poate fi cauzata de lipsa de contact in comutatorul de unde, intreupere la R 202 ( 39 K Ohmi ) sau , mai rar , scurt la C 213 . In cel din urma caz, tensiunea este nula pe toate gamele comutatorului. = O deosebita atentie = trebuie acordata conectorului de legatura intre cele doua placi care poate provoca cele mai neplacute defecte . Acesta se poate strapunge intre pinii cu potentiale electrice ridicate si cei conectati la masa . Este un defect specific acestor aparate ( nu m-ar mira ca defectele aparatului in discutie sa fie provocate de acesta , ma refer la arderea R 207 si chiar a puntii cu seleniu originale ) intotdeauna se strapunge primul conectorul tata de pe placa iar de la acesta , prin arcul electric produs , se strapunge si conectorul mama . Strapungerea este semnalata prin innegrirea portiunilor intre pinii conectorului si scurt circuit intre acestia . Remediul este sectionarea completa a conectorului in portiunea afectata ( prin taiere cu panza pentru metale ) .Evident ca dupa punerea in functiune, aparatul se poate modifica , redresare cu tub , inductata de filtraj si chiar " soft-start " la pornire tot cu tub etc. Momentan , nu recomand majorarea capacitatii condensatoarelor de filtraj pana la punerea in functiune . Iata o poza cu defectul mentionat al conectorului : Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum