DanuAL Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 OFF.''rar era un asemenea meserias strungar care reusea operatia.'' - ala nu era meserias, ala/aia probabil si-or luat diploma la locul de munca dupa o proba de ''3-4ore'' (policalificat - kkt) asa cum s-o intamplat in mare parte cu asa zisii meseriasi (alcoolisti) care, inca, bantuie si azi. Meserias in domeniu' asta, e ala care iti face/termina o piesa de care sa te poti folosi, chiar si fara N'spe mii de desene cotate in nu stiu ce programe. Am cunoscut si oameni mult mai buni/capabili in domeniu, care or invatat meserie din pasiune, nu in uzine ''cu forta'' ....etc., s.a.m.d. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 8, 2013 Partajează Postat Decembrie 8, 2013 Polizorul e industrial, сделано в СССР, e din 88 sau 89.Asa a fost făcut de fabrica.Fain e sistemul de echilibrare a pietrei de pe flanşă.Grig Link spre comentariu
alin 105 Postat Decembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Am facut doua bucse cu sprijin direct pe inelul interior al rulmentului.Am folosit flansele originale,fixate de bucse , dupa care au fost strunjite dintro singura prindere in universal.Am alezat interiorul bucsei la 17.02 dupa care am strunjit flansa pe circumferinta +partea dinspre piatra. Am pus o poza cu axul polizorului dotat cu siguranta pe ax, siguranta in care se sprijinea flansa...Cum dracu sa nu bata piatra? Dupa montare, pietrele s-au centrat frumos, un pic de ajustare cu diamantul si gata. Fata de polizorul mic unde era un chin sa ascuti un cutit de strung, asta mananca otelul.Am mesterit usor un cutit de alezaje mici, dintrun cutit rapid de 8x8.siguranta de arbore initiala: Link spre comentariu
alin 105 Postat Decembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Mi-am schimbat placutele de frana la masina mea (Octavia II) unde ca sa introduci pistonul inapoi in corpul etrierului ai nevoie de o mica scula care pe masura ce impinge sa si roteasca corpul pistonului...cel putin pe rotile din spate.In fata se pare ca nu trebuie rotite (asa stiu), deci cand ajung la faza aia voi confectiona un cilindru fara gheare de antrenare, care se va aseza peste cel cu gheara.Placa suport e recuperata de la o placuta veche.Am mai folosit o tija filetata si o piulita conector;ghearele sunt facute dintrun burghiu de 5 , uzat.La final, slefuire si grunduire. Schimbatul placutelor e banal,mesteritul sculei a durat ceva mai mult... Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Dupa montare, pietrele s-au centrat frumos, un pic de ajustare cu diamantul si gata.Asa am si eu facute numai ca pe interior am si o bucsa de 20 mm si astfel montez pietrele direct faca bucsa de centrare.La mine distantorul ,flansa si bucsa de reductie sant facute dintr-o bucata si rectificate la cote pe masina de rectificat,este o placere sa schimbi o piatra. Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 In fata se pare ca nu trebuie rotite (asa stiu) Asa e. Doar pe spate trebuiesc rotite-impinse. Sa verifici nivelul de lichid de frana dupa scimbarea placutelor! Link spre comentariu
radu cnc Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 In fata se pare ca nu trebuie rotite (asa stiu) Asa e. Doar pe spate trebuiesc rotite-impinse. Sa verifici nivelul de lichid de frana dupa scimbarea placutelor!Offtopic,Doar rotile unde exista frana de mana si este pe discuri trebuie rotite pistonasele, pistonasele sa nu revina mult si sa avem cursa lunga la maneta de frana de mana, ele sunt pe o tija filetata. Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Mi-am schimbat placutele de frana la masina mea (Octavia II)E vorba de Octavia 2 !!! La astea asa e. Bune masini! Pana si geometria la roti se face si pe spate ca pe fata. Suspensie individuala (suspensie McPherson). Link spre comentariu
alin 105 Postat Decembrie 18, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2013 Si daca folosesc aceasi scula/metoda de impins+insurubat la rotile din fata are ceva?Daca nu e cazul nu m-as mai complica cu un cilindru fara gheare de antrenare.... Intradever Daniel, suspensiile spate au fost unul din argumente la alegerea masinii.E foarte stabila in viraje si destul de confortabila si in spate.Totusi suspensiile sunt nitel cam dure si cam tari pt drumurile noastre.Pe drumuri bune iti asigura stabilitate buna dar pe drumuri proaste iti intra chilotii in c...r daca intru intro groapa. Link spre comentariu
alin 105 Postat Decembrie 18, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2013 ...Offtopic,Doar rotile unde exista frana de mana si este pe discuri trebuie rotite pistonasele, pistonasele sa nu revina mult si sa avem cursa lunga la maneta de frana de mana, ele sunt pe o tija filetata.Tardiv dar intreb ,oare conteaza si pasul filetului sculei care impinge pistonasul?Trebuia ca scula sa aiba acelasi pas ca si filetul din interiorul pistonasului?Scula are tija standard cu pas metric, diametrul de 10 mm.... Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 18, 2013 Partajează Postat Decembrie 18, 2013 N-are importanta pasul filetului! Sunt si scule pneumatice pentru impingerea/insurubarea pistonaselor! Fara probleme poti folosi scula si pe spate si pe fata. Daca nu-s prea lungi ghearele, poti face o piesa cu gaurile unde sa se ghideze cei 3 pini, ca sa ai frontalul drept ptr. pistonasele fata. In noaptea de 24.01.2013, m-am despartit si eu de a mea Skoda O2. Era 1.9Tdi, 1xxcp. In 5 ani am facut peste 2xx.xxx km. N-am dat atentie presiunii din roti, care era prea mica(1,8atm) si din cauza carosabilului, am facut-o praf. Ma costa prea mult s-o repar si am dat-o. Link spre comentariu
alin 105 Postat Decembrie 18, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2013 Imi pare rau de chestia cu masina.Bine ca n-ai patit nimica.Aibag-urile...si nu numai....PS.De unde sa comand niste bara (plina)de plastic gen PVC - pt piese mai putin pretentioase,(manere, distantiere, etc...) unde nu se justifica folosirea poliamidei, care are pretul care il are? Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 9, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 9, 2014 Pt atelierul de tamplarie am facut un dispozitiv cu servomotor care culiseaza o scula de-a lungul unei axe.Montajul final e facut de proba , functioneaza satisfacator.Deocamdata surubul conducator are un singur rulment de tip radial , si ala obosit si dat jos de pe un motor, daca va ceda, o sa il inlocuiesc cu doi rulmenti conici noi, va trebui doar sa scurtez bucsa purtatoare de pinion la noua dimensiune.Am folosit o banala tija filetata de 16 mm pe post de surub conducator, prevazuta cu o piulita conectoare cu lungimea de cc 50 mm, un lant (scurtat de cateva zale)+ 2 pinioane de tipul celui care se monteaza la arborele cotit, de la distributia motorului de Dacia 1310.Initial, scula de tamplarie a functionat cam 6 luni prevazuta fiind doar cu tija filetata+piulita si cu un lagar primitiv din teava.Rotatia era asigurata de o surubelnita pe acumulatori, prevazuta cu un cap de antrenare.... Problema e sursa de alimentare, nu stiu ce sa folosesc.Motorul si angrenajul provin de la o surublenita pe acumulatori de 18 V.Pt test, am folosit acumulatorul original , dar si unul de 12 V.Cu cel de 18 , merge struna, cu cel de 12 , mai incet.Am mai incerca si un transformator de 12 V si 250 A + punte redresoare, din motive necunoscute mie functioneaza mai slab decat cu acumulatorul de 12 V si cu scantei mari pe colector ( sa fie puntea redresoare semistrapunsa?).Am incercat sa cumpar o sursa PC second -hand de la 2 ateliere care se ocupa cu reparatii PC in Cluj.Nu au decat noi, sau cel putin asa au spus.Daca n-am alta varianta, voi cumpara o sursa noua, dar nu stiu daca e varianta optima. Intrebare: se poate monta o punte redresoare la o sursa in comutatie in asa fel incat sa obtin 12V DC?O sursa pentru spoturi de 105 W /12 V ar fi buna?Alte solutii, idei?Exclusa folosirea acumulatorilor originali. Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 9, 2014 Partajează Postat Ianuarie 9, 2014 Alte solutii, idei?Exclusa folosirea acumulatorilor originali.Traf 24 V ,punte si condensator,pe primarul trafului pui un variator de ala de becuri si gata ai si reglaj de viteza.Scanteiaza ca la masina de gaurit are variator si la pornire curentul creste ,la oprire descreste din variator. Link spre comentariu
stefanstudio Postat Ianuarie 9, 2014 Partajează Postat Ianuarie 9, 2014 daca ai alimentat ceva timp bateria invers nu cred ca mai e lafel de buna Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum