alex.cselenyi Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 Hmmm..........3 suruburi........poti pune cate o confirmare de pozitie la fiecare surub de blocare,dar iese mai scumpa supa decat carnea.........Daca tot faci schema de actionare de la zero,atunci ar fi bine de stiut parametrii motorului..........ce fel de motor de actionare ai? Ai nevoie si de afisare cota pe miscarea respectiva? Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 ii un motor de stergator de parbriz de saviem.24 v DC , nu stiu cati amperi.se poate afla. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 Care ar fi "pretentiile" actionarii?Cu sau fara reglaj de viteza.Precizie pozitionare.Afisare cota.Astept mai multe detalii. Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 fara nici o precizie de pozitionare,fara reglaj de viteza,fara afisare cota. Link spre comentariu
laur 26 Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 salut ! asa cum a spus si Alex,cu senzori de pozitionare pe fiecare surub,protectie buna. varianta economica 3 microintrerupatoare sau limitatoare de cursa,comandate prin strangerea sau desfacerea suruburilor,legate in serie intre ele si apoi tot in serie cu alimentarea motorului inainte de intrare in blocul schimbator de sens. mai departe pe fiecare intrerupator de sens,in serie cu el,poti pune cate un limitator de cursa,sus-jos comandat de capul de frezat sau de ansamblul piulita-cap de frezat. daca o sa faci varianta aceasta si o sa ai nevoie detalii,cu mare placere Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) Salut, In atas ai o schema de actionare cat se poate de simpla. Q1 - siguranta automata bipolara,in cazul in care optezi pt. alimentare prin stecker - 6A; - siguranta automata P+N(pol + nul),in cazul unei alimentari fixe; Q2 - siguranta automata monopolara 16A,in cazul in care pui trafo. de 400VA; =-siguranta automata monopolara 10A,in cazul in care pui trafo. de 250VA; TR.-transformator 230V/24V/400VA(250VA); P0-punte redresoare 20A/500V; P1,P2,.......,P17-diode 20A/500V; R-reglaj tensiune pe divizor; K1,K2-relee 20A.tens. bobina 24V dc; K1.1,K2.1,K3-relee de comanda,tens. bobina 24V dc; B0-buton stop; B1,B2-butoane actionare sensuri; S1,S2-senzori inductivi N.C.; S3,S4,S5-senzori inductivi N.O.; In locul senzorilor inductivi se pot folosi fara probleme orice fel de limitatoare de cursa. Sirul de diode P1-P17 se poate construi si din mai multe diode,daca ai nevoie de tensiuni mai mici.Marele avantaj al divizorului de tensiune cu diode este ca tensiunea ramane constanta,indiferent de consum.Dar cel mai mare avantaj al acestei solutii este pretul.Atata doar ca la pornire,dupa momentul invingerii fortelor de frecare,motorul se va ambala intr-o oarecare masura. Releul K3 confirma deblocarea celor 3 suruburi.Poti sa folosesti un contact de la acest releu la conditionarea functionarii motorului de frezat,ca sa nu-l poti porni pana nu blochezi consola. Si inca o chestiune.......vazand ca esti din Cluj,Aline........eu ma aprovizionez cu marea majoritate a materialelor electrice pe care le folosesc de la firma ARC ELECTRONIC,care au punct de lucru si la tine in oras.Aici,in Arad,au cele mai bune preturi si nu vand contrafacaturi.Ti-i recomand si tie. Actionare cap frezare-pg. 1.pdf Actionare cap frezare-pg. 2.pdf Editat Ianuarie 4, 2015 de alex.cselenyi Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 5, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 5, 2015 (editat) Inca nu am inteles mare lucru din schema electrica pana acuma,nu ma tare pricep la electronica .O sa o printez si o sa o rumeg nitel.Nu stiu daca am fost explicit...motorul de 24 v este cel care coboara si ridica capul de frezare.Motorul de frezare este unul trifazat de 750 W comandat printrun convertizor de frecventa. Pe mine in primul rand ma intereseaza sa nu actionez accidental butonul sus-jos fara deblocarea prealabila...nu-mi imaginez cum pot monta un limitator de cursa la suruburile de strangere ansamblu cap frezare in asa fel incat sa se inchida sau deschida contactul electric in functie de strangerea suruburilor.Cu ce limitatoare m-am mai jucat eu pana acuma, aveau nevoie de o cursa de minim 1 mm...ori acolo la cuzinetul ala nu stiu daca voi avea o "miscare" efectiva mai mare de 5 sutimi de mm, hai poate 10 sutimi....Adica , in sectiune , potcoava aia se craceste (!) si se descraceste al naibii de putin! PS.Multumesc mult pentru schema. Editat Ianuarie 5, 2015 de alin 105 Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 5, 2015 Partajează Postat Ianuarie 5, 2015 Salut.Am inteles tema.Schema din postarea de ieri este pt. actionarea motorului de 24V dc care deplaseaza capul de frezare pe coloana.Pe cele 3 suruburi poti monta cate o cama pe fiecare,care sa actioneze cate un limitator,in pozitia in care surubul este destrans,respectiv consola este deblocata.Acea cama poate fie sa activeze un senzor inductiv,fie sa actioneze un limitator de cursa.Iar pe convertizorul de frecventa poti lega ca si conditie de pornire un contact al releului K3.Oricum,iti recomand sa-ti montezi un stop de avarie,pe langa stopul sau stopurile de lucru,care stop de avarie sa-ti opreasca toata masina,inclusiv convertizorul motorului de frezare in regim de urgenta.Mai jos iti atasez cate o fisa tehnica de la un senzor inductiv si de la un limitator..Iti doresc succes si iti stau la dispozitie si cu alte lamuriri. Si fisierul cu limitatorul,ca nu a intrat mai devreme.............. XS1M12KP340_document.pdf XCMN2102L1_document.pdf 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Pentru fisiere mici de genul celor pe care le-ai atasat, poti pune poza direct. Invata cum se face. Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 6, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Is numa` bune sub forma de PDF. Revenind la chestii importante , @alex.cselenyi .Bineinteles ca panoul de comanda va include un buton de avarie, care este deja cumparat.Mai vreau sa montez un buton general de alimentare, de tipul celor cu bobina, in caz de pana de curent, masina sa nu ramana sub tensiune.Se evita accidente nasoale....Cum se numeste genul ala de comutator, ca sa stiu cum sa cer?Pot sa-l substitui cumva cu un releu + un buton de tip push? Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Salut, Poti pune un contactor general,actionat de 2 butoane,ON-OFF.Si in cazul in care cade curentul,decupleaza alimentarea utilajului. Cu stima,Alex. Link spre comentariu
laur 26 Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 daca faci suruburile cu pas de 1,5 mm si camele cu fi 30 mm,la o rotatie a surubului cu 20 de grade vei avea o deplasare axiala de aproximativ 0,08 a surubului si o deplasare de aproximativ 10 mm pe circumferinta camei,suficienta pentru comanda limitatorului,asta teoretic,practic o sa-l rotesti mai mult. Cama> o saiba de aproximativ 10 mm grosime,sau cat crezi tu ca ar merge in raport cu celelalte repere,cu o" scobitura"pe o portiune in care limitatorul o sa aiba contactul inchis. Pozitia camei trebuie sa fie reglabila fata de surub,iar blocarea se poate face cu 2 piulite, sau in alt mod.Nu e greu dar inca nu ai prins ideea,o sa vezi ca e mai simplu decat alte chestii pe care le-ai facut. Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 6, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Ma gandesc ca in loc de o cama pe suruburile de blocare sa fac din sarma oteloasa de 2 mm sa zicem, un inel care are o "mustatza" lunga de 25-30 mm, prinsa intre 2 piulite ca sa fie reglabila(buna idee, laur 26!)"mustatza" , prin elasticitatea ei, imi da o toleranta de cativa mm la strangerea surubului.Daca imi scapa mana si strang mai tzaraneste surubul , limitatorul scapa fara sa fie strivit.... Link spre comentariu
laur 26 Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 Eu cred ca e mai bine cu cama,ai precizie si fiabilitate mai buna decat sarma.Limitatoarele au comanda prin tija rotunjita sau tija cu rola in cap,dupa ce iese din "scobitura" ai libertate maxima aproape o tura,sa zicem 340 de grade pana ajunge iar in "scobitura" ca sa inchida contactele.Nu se intampla nimic cu limitatorul,abia la cateva ture se retrage cama in lateral si ramane libera tija,se inchid si contactele. Poti face si came invers cu "ridicatura",tot saiba lata,cateva puncte de sudura,finisare sa poata urca si cobori limitatorul,asta in functie de contactele limitatorului.Sper ca acum sa intelegi mai bine. Link spre comentariu
laur 26 Postat Ianuarie 6, 2015 Partajează Postat Ianuarie 6, 2015 La reglaj strangi surubul la maxim apoi rotesti cama pana se deschid contactele,cama sa fie in portiunea cu denivelarea,apoi blochezi cama de surub.Cand desfaci surubul cama se roteste odata cu surubul inchide contactele mentinindu-le asa aproape o tura de surub.Cred ca la o tura se deblocheaza coloana,dacanu mai faci o tura. ps. in postul anterior inlocuieste inchis cu deschis,deci "ca sa deschida contactele"- Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum