alin 105 Postat Mai 5, 2014 Autor Partajează Postat Mai 5, 2014 (editat) M-am apucat in urma cu ceva timp de proiectat o masina de frezat.M-am pucat de constructia ei, desi in ultimele 2 luni n-am mai miscat nimica .In mare am respectat proiectul initial cu mici modificari din mers. In ultima poza se vede masa transversala care va intra in componenta masinii de frezat. Editat Mai 5, 2014 de alin 105 Link spre comentariu
almarghi Postat Mai 8, 2014 Partajează Postat Mai 8, 2014 foarte misto piesele turnate, felicitari. Le-ai facut singur sau pe la vreun atelier? Link spre comentariu
alin 105 Postat Mai 9, 2014 Autor Partajează Postat Mai 9, 2014 Pozitivele din MDF le-am facut eu, matritele de nisip/argila+ turnatul fontei-la o turnatorie. Link spre comentariu
en Postat Mai 14, 2014 Partajează Postat Mai 14, 2014 Se vede ca esti pasionat de lucru bine facut. Tine-o tot asa; ai numai de castigat. Link spre comentariu
alin 105 Postat Septembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Am sudat coloana pe placa de baza (!). Am sudat mustati de placa din fier beton de 10 , am armat tot cu fier de 10 , am cofrat si turnat beton B300 in cofrag+interiorul tevii.Teava are la interior un tub de instalatii electrice, ca sa pot monta cablurile prin interior, ca sa nu ma jeneze la vedere. Soclul l-am turnat cu fundul in sus, imi fac griji de cum o sa-l cobor, intorc si ridic pe masa unde va sta provizoriu, avand in vedere ca doar soclul +coloana+placa de baza are cam 190 kg dupa calculele mele.Asa arata dupa decofrare: Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Arata fain "bolovanul"! Daca poti sudeaza niste gusee la teava. In fapt niste triunghiuri dreptunghice din otel de 10-15mm . In felul asta rigidizezi mult ansamblul placa-coloana (teava). Vero 6 bucati probabil ar fi suficiente. Grig Link spre comentariu
alin 105 Postat Septembrie 3, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 3, 2014 (editat) Salut Grig, Ce nu se deduce din poze si nici din prezentarea proiectului: 1.Placa de baza este gaurita si coloana o strabate inca 200 mm sub nivelul ei. 2.Coloana este sudata pe ambele parti ale placii. 3.Coloana e realizata din teava foarte sanatoasa, de 139 diam exterior, grosime ramasa dupa prelucrare 5 mm si e intarita in partea dinspre beton cu tiranti de fier beton sudati intre coloana si placa de otel 4.Coloana este incastrata in beton 190 mm , din grosimea totala a betonului de 240 mm.Si e umpluta cu beton (soclul si umplutura tevii sunt una si aceasi "masa" de beton) Ochiometric estimez ca ansamblul coloana-placa-soclu beton sunt supradimensionate din pdv al rezistentei. Editat Septembrie 3, 2014 de alin 105 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 3, 2014 Partajează Postat Septembrie 3, 2014 OK , o sa incerc sa pun o poza cu niste gusee sudate la o teava, adevarat ca e pentru efort ceva mai mare dar ca idee merita incercat mai ales daca ai ceva spatiu fata de masa si capul de frezare. Un pic de rezistenta ajuta totdeauna la astfel de lucrari. Sper sa reusesc sa ajung in max 2-3 zile sa o pun. Grig Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 4, 2014 Partajează Postat Septembrie 4, 2014 (editat) Asa arata o o teava cu 6 gusee . Nu`i prea greu de facut si chiar mareste rezistenta ansamblului distribuind efortul in lungul placii. Detaliu de realizare a sudurii , coltul e liber. Grig Editat Septembrie 4, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
hobbysat Postat Septembrie 11, 2014 Partajează Postat Septembrie 11, 2014 Pozitivele din MDF le-am facut eu, matritele de nisip/argila+ turnatul fontei-la o turnatorie. Cat te-au costat sa le torni? Respectiva turnatorie face si unicate sau serii mici ? Am nevoie de niste piese de dimensiuni reduse. Poti da o adresa/telefon al turnatoriei ? Multumesc. Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 3, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 (editat) I Proiectul e inghetat de 4 luni de zile in faza in care se vede.Ultimele piese ,cele de fonta ,care intregesc puzzle-ul au fost trimise la prelucrat acum 4 luni de zile. ( f.u.c.k.i.n.g unbelieveble!) Mai e nevoie de cateva maruntisuri si de completarea panoului de comanda cu butoanele necesare, deocamdata doar convertizorul de frecventa e montat. PS Urmeaza de achizitionat o menghina pt frezare si un DRO. Editat Ianuarie 3, 2015 de alin 105 Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 3, 2015 Partajează Postat Ianuarie 3, 2015 Faina lucrare.Problema cu limitatorii de cursa ai rezolvat-o?Poti pune in locul lor niste senzori inductivi.Te pot ajuta cu schema de conexiuni,dar am nevoie de detalii. Cu stima, Alex. 1 Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 pe partea elecrica n-am facut nimic inca.Cum sa fac cu senzorii aia?Spune-mi ce detalii sa-ti dau.10x Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 4, 2015 Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 Salut. In primul rand,m-ar ajuta daca ai documentatia(schema electrica),deoarece in functie de schema pe care o ai,putem insera senzorii inductivi.Sunt mai multe tipuri constructive de senzori........inclusiv tensiunile de alimentare difera.Marele avantaj la senzorii astia e ca nu ai contact fizic,deci nu prezinta nici un risc de temponare.Ca sa-ti faci o idee,poti vizita site-ul www.ifm.ro .E foarte bine structurat site-ul.Mai sunt si alti producatori de senzori,dar cei de la ifm sunt cei mai buni,parerea mea............Folosesc de multa vreme senzori de la ei si sunt foarte multumit. Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 4, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2015 (editat) Man, n-am nici un fel de schema...schema trebuie facuta de la zero.Ca principiu am cumparat 2 butoane push fara retinere(de fapt este un ansamblu cu doua clapete.Un push va comanda ridicarea iar celalalt coborarea capului de frezare.Ce e foarte imortant si habar nu am cum sa fac este protectia comenzii de ridicare/coborare. Adica se lucreaza asa:inainte de actionarea avansului vertical se deblocheaza cuzinetul prin slabirea a trei suruburi.se muta capul in pozitia dorita.se blocheaza suruburile. Cum sa fac ca sa nu stric mecanica avansului in caz de actionare accidentala fara deblocarea suruburilor? Editat Ianuarie 4, 2015 de alin 105 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum