nickrvl Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Avem o problema, voi nu constientizati cit inseamna 10-15 bari, daca incercati sa bagati presiunea asta intr-un spray obisnuit, gen deodorant, in cel mai fericit caz o sa se faca rotund, in sfirsit, incercati si sa ne povestiti si noua.... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 A taiat cineva un tub de spray?Daca da sa spuna ce grosime are peretele tubului.Credeti ca un tub de spray rezista la 5atm?Ma indoiesc.As sugera celor care vor sa vada la cite atm. rezista un tub sa-si ia masuri de precautie drastice,nu de alta dar in cazul in care cedeaza tubul o sa faca prapad.Stiti cum se verifica recipientele care lucreaza sub presiune?Se verifica cu apa,respectiv se umplu cu apa si se creste presiunea.Apa nefiind compresibila,in cazul in care recipientul cedeaza ,presiunea scade brusc pagubele fiind minore.In cazul in care recipientul ar fi verificat cu aer la cedarea recipientului acesta s-ar comporta ca si o bomba iar pagubele ar fi considerabile.Deci mare atentie!Totusi inclin sa cred ca in tuburile de spray este introdus un gaz inert in stare lichida, gen freon. Link spre comentariu
avolocaru Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Maine am sa va dau presiune dintr-un spray obisnuit. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Nu este mai usor testul de ardere la flacara? Daca este butan / propan ca in majoritatea tuburilor "ecologice" atunci jetul va arde cu flacara in jur de 1m altfel nu va arde. Atentie la cele neinflamabile la schimbarea culorii flacarii, daca culoarea se schimba in verde atunci este freon ((Eng): http://www.blotorches.com/ ). Daca este butan / propan atunci presiunea este cam de 6 atm. Diferenta intre acest amestec si aer este cam de 300 de ori adica un litru de butan / propan lichefiat degaja cam 300 litri de gaz pe cand aerul are raportul de unu. Daca este doar butan atunci presiunea este de maximum 3 atm. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 ...Agentii frigorifici sant catalogati si denumiti R***; R600 este butanul. De ce agenti frigorifici? Acestia au temperatura de fierbere scazuta si sant folositi ca si gaz propulsor : ex. la airsoft GreenGas (butan) http://ro.wikipedia.org/wiki/Butan . Poti folosi inclusiv gaz de bricheta(amestec propan/butan). Si cum zice popa: intr-un loc cu verdeata , probabilitate mare sa ajungi si pe acolo. Link spre comentariu
avolocaru Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Misterul a fost dezlegat, am masurat presiunea in cateva tipuri de sprey-uri. Media a fost de 4 bar. Intr-un sprey "anti-strop" pt aparatele de sudura am masurat 5 bar. toate sprey-urile se aflau la umbra in atelier unde este destul de racoare. Precizia de masura nu este grozava pt ca am folosit un manometru de 40 bar, asta am avut la indemana...Prin urmare un spray va rezista cu siguranta la mai mult de 10-15 bar. Problema este a ciclurilor de incarcare - descarcare, aceste "streseaza" materialul. de cate ori se poate incarca/descarca un sprey in conditii de siguranta? conform producatorului doar o singura data... Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Media a fost de 4 bar. Intr-un sprey "anti-strop" pt aparatele de sudura am masurat 5 bar.Acele tuburi sunt din aluminiu sau din tablă de fier ?Prin urmare un spray va rezista cu siguranta la mai mult de 10-15 bar.Cum aţi ajuns la această concluzie ?O butelie de aer comprimat pentru acţionări pneumatice uzualeeste solicitată la presiuni de 22-35 bar şi cred că se cunoaştecât de solidă este şi ce perete gros are. Link spre comentariu
avolocaru Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 "Prin urmare un spray va rezista cu siguranta la mai mult de 10-15 bar." La aceasta concluzie am ajuns prin experienta, si prin cunoastere modului de proiectare a unui recipient subpresiune, adica rezistenta materialelor. Sprey-urile testate de mine sunt din tabla de otel.Faceti o confuzie comparand o butelie pt aer comprimat pentru actionari pneumatice si "spray-urile" incarcate cu diverse substante. Un sprey este gandit sa reziste la O singura incarcare/descarcare in timp de o butelie de aer comprimat trebuie sa reziste la oricate cicluri incarcare/descarcare. Un spray nu este supus oxidarii (doar daca continutul este unul special) o butelie de aer comprimat este in permanenta supusa oxidarii, prin acumularea condensului la interior + aerul care este agresiv... etc.Asa cum am spus personal consider ca 10 - 15 bar nu este o presiune periculoas pt un sprey, pericolul vine din eventuale cicluri de incarcare descarcare pt care tubul nu a fost proiectat. Link spre comentariu
icar Postat Septembrie 14, 2011 Partajează Postat Septembrie 14, 2011 Intr-o astfel de butelie presiunea este putin mai mare decit cea atmosferica. Inauntru nu este aer ci un gaz organic iar fenomenul l-a explicat foarte bine Maverik_ro. "Prin urmare un spray va rezista cu siguranta la mai mult de 10-15 bar."Garantezi? Eu zic sa nu va jucati cu viata si sanatatea voastra. Astfel de spray-uri nu sunt destinate reumplerii. O metoda simpla este utilizarea unui compresor pentru frigider la care se ataseaza un furtun mai lung (5 - 6 m) in care se dau citeva gauri cu un ac. Acele gauri functioneaza ca un "presostat" cind nu este utilizat aerograful. Debitul de aer se regleaza cu o clema pusa in apropierea aerografului. Singurul dezavantaj este ca la pornirea aerografului, pentru citeva secunde, debitul de aer este mare. Link spre comentariu
molioa Postat Septembrie 14, 2011 Partajează Postat Septembrie 14, 2011 Pai tocmai de asta vrem sa scapam, de aerograf. Aerograful trebuie curatat minutios, dupa fiecare utilizare, pe cand tubului de spray, ii pui capacul si gata. Link spre comentariu
icar Postat Septembrie 15, 2011 Partajează Postat Septembrie 15, 2011 Normal, dar nici cu spray-ul nu poti face ce faci cu aerograful! Link spre comentariu
RazviTm Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Eu stiu ca presiunea intr-un cauciuc de cursiera poate trece de 10 Bari... un cauciuc de MTB poate trece de 6 bari... recomandat pe cauciuc de producator... Link spre comentariu
RazviTm Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Uitati cam ce-am reusit sa fac in 10 minute http://i245.photobucket.com/albums/gg63 ... CN0385.jpg http://i245.photobucket.com/albums/gg63 ... CN0386.jpg cu un compresor auto am bagat 12 bari in el, n-o patit nimic... Link spre comentariu
icar Postat Septembrie 4, 2012 Partajează Postat Septembrie 4, 2012 12 bari sau 12 psi? Ai bagat 12 bar pe masurate-le-a sau dupa ochiometru? Link spre comentariu
RazviTm Postat Septembrie 4, 2012 Partajează Postat Septembrie 4, 2012 12 bar 170 psi pe masurate, si mergea si mai mult... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum