radu3g Postat Septembrie 10, 2011 Partajează Postat Septembrie 10, 2011 N-am gasit un topic asemanator, vreau sa fac o bobina de inductie de aprox 50W.Prima problema: miez de fier (tola) sau ferita? amicii radioamatori zic ca o bara de ferita de receptie AM duce 100W ca balun, dar am desfacut o bobina de dacie si are miezul din niste sirme de fierturatia/frecventa e aprox constanta ~15-20 Hz Link spre comentariu
hILIE Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Miezurile de ferita sunt folosite la inalta frecventa iar cele cu ferosiliciu sunt pentru joasa frecventa.15-20 Hz inseamna joasa frecventa deci deduce si singur... Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 N-am gasit un topic asemanator, vreau sa fac o bobina de inductie de aprox 50W.Prima problema: miez de fier (tola) sau ferita? amicii radioamatori zic ca o bara de ferita de receptie AM duce 100W ca balun, dar am desfacut o bobina de dacie si are miezul din niste sirme de fierturatia/frecventa e aprox constanta ~15-20 Hzva salut asa de curiozitate ce vreti sa faceti cu o asemenea bobina de inductie de 50wati boss daca nu ma insel eu are in jurul la 30 wati si te curenteaza de nu mai a-i tupeu sa incerci adoua oara mai sunt yursa slovace care a-u undeva la 20-25 wati si acestea scot curent nu gluma Link spre comentariu
radu3g Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 De curiozitate e un motor monocilindru de 650cmc.Stiu ca 50W pare mult, dar am am invatat din practica ca rareori iese din prima, daca-mi propun 50, la 30-40 am sanse sa ajung cu puterea. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Si ce te impiedica sa folosesti o bobina de motocicleta cu motor monocilindric ? Nu cred ca merita sa te complici cu o astfel de constructie, mai repede gasesti ceva sa se potriveasca. Link spre comentariu
radu3g Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Aspectul e ce vreau sa obtin. Am desfacut carcasa din bachelita a bobinei originale dar n-am reusit sa vad mare lucru din ea. Vreau sa pun bobina mea la loc in carcasa, sa pastrez aspectul original. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Aspectul e ce vreau sa obtin. Am desfacut carcasa din bachelita a bobinei originale dar n-am reusit sa vad mare lucru din ea. Vreau sa pun bobina mea la loc in carcasa, sa pastrez aspectul original.atunci ia o bobina gata facuta boss sau ceva puternic o desfaci si acel traf il pui in carcasa ta de bachelita daca incape ceea ce eu nu cred pe motiv ca bobinele de sfantu gheorge sunt tare slabute si cu o carcasa micuta bine inteles daca bobina ta este de sfantu gheorghe si nu de alta constructie mai de calitate spor la mesteriit mult succes Link spre comentariu
Vizitator Poponea dragos Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 De unde pot cumpara si eu o sursa cu frecventa variabila sau un transformator ( bobina inductie) pentru a lipii prin inductie electromagnetica doua piese ( Cupru si Wolfram) material de adaos Alama. Si ce date tehnice ar trebui sa aiba..Multumesc ! Link spre comentariu
walldemar Postat Februarie 15, 2015 Partajează Postat Februarie 15, 2015 Recomandabila ar fi sudura in puncte. Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 18, 2015 Partajează Postat Februarie 18, 2015 Radu: constructia unei bobine de inductie, desi nu prea pare, NU e accesibila unui constructor amator! Si asta din cauza tensiunii inalte care necesita materiale adecvate si tehnica de bobinare specifica. Nu spun ca nu veti reusi sa o realizati, dar e foarte probabil ca se va defecta relativ repede. Si eu va sfatuiesc sa utilizati o constructie industriala. Mergeti la un Remat si negociati acolo pentru o bobina de Dacie 1300, sau, daca gasiti, alt automobil cu bobina unica (mai recent se utilizeaza fie cate o bobina (mai mica) pentru fiecare bujie, fie un sistem in care bobina are 2 iesiri pentru 2 bujii (un motor de 4 cilindri e echipat cu 2 asemenea bobine) Bobina "de Sfantu Ghe" de pe Dacie merge cu 3,5 amperi la 14 volti, adica "are 14 x 3,5 = 49,5W" (servea totusi 4 bujii!).... Dragos: wolframul e foarte greu fuzibil (3400 si ceva grade); de-aia el aproape niciodata nu e topit, filamentele fiind fabricate prin "sinterizare", adica reducerea oxigenului dintr-o pulbere de oxid. Sau spus mai pe direct, NU se sudeaza in sensul topirii (vezi ca filamentele sunt prinse prin indoirea sarmulitelor in forma de "U").... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum