mcip85 Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 un incarcator pentru acumulatori vroiam sa vad ce parere aveti si voi despre acest proiect: http://www.siliconchip.com.au/cms/A_103191/article.html http://www.siliconchip.com.au/issue_195/cms/issue.html vreau sa construiesc unul pentru reincarcarea acumulatorilor la autoturisme Link spre comentariu
yo9hrb Postat Septembrie 7, 2011 Partajează Postat Septembrie 7, 2011 Ala din link este pentru acumulatori deep-cycle, nu auto.Si, la masina, pentru ce ai nevoie de incarcator? Acumulatoarele sunt ieftine, se gasesc pe toate drumurile. Cand ajungi sa ai nevoie de redresor... mai bine o schimbi. Link spre comentariu
mcip85 Postat Septembrie 24, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 24, 2011 dar cel din link-ul urmator???? http://www.siliconchip.com.au/cms/A_110348/article.html Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 27, 2011 Partajează Postat Septembrie 27, 2011 Incarcarea bateriilor se face prin alimentarea baterie la priza,printr-un transformator si o punte de diode.Sch prezentata e buna dar nu se opreste cand bateria e incarcata.La bateriile auto,ia in calcul prima data tensiunea. Pt a incarca o baterie ai nevoie de o tensiune mai mare decat a ei;daca bateria e de 12V ai nevoie de 14,5V cc. Curentul de incarcare e de 10% din capacitatea bateriei .Ex. Daca avem o baterie de 12V si 66Ah capacitate , inseamna ca o incarcam cu un curent de 6,6A(10% din 66) la o tensiune de 14,5V . Incarcarea dureaza cateva ore ,in functie de cat e descarcata bateria . Sfarsitul incarcari e indicat de o 'fierbere' puternica si de incalzirea bateriei. Timpul mediu e de 10h.Incarcarea se face cu busoanele de umplere deschise.Desigur,curentul de incarcare poate avea valori mai mici, dar timpul de incarcare creste proportional.Practic,tensiunea de incarcare se modifica de operator in timpul incarcarii ; la inceputul incarcarii se seteaza o tensiune de 13V pana la atingerea acesteia, dupa se dau 14V ,iar in final 14,5V.Asta e pt a nu forta bateria .Sfarsitul incarcarii poti sa-l afli cu un densimetru (masurand densitatea electrolitului) sau cu un voltmetru-tensiunea la borne cat bateria se afla la redresor. Incarcarea bateriilor tip SLA/VRLA/AGM/cu gel lasa-o pe mai tarziu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum