Vizitator Postat Noiembrie 11, 2011 Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 Victor, eu doar incercam sa dau o idee calitativa, fiecare face ce si cum vrea.Nu am spus de 3 medii parametrice, poza aia arata cum ar trebui sa fie un etaj de preamplificare, facut ca la carte, si am pus-o mai ales pentru edificarea colegului Sorin, m-a trimis o pagina inapoi sa vad ce?!?Eu zic ca, o corectie simpla de bass (63-70Hz) cu +/- 12db + o corectie medie-joase parametrica, nu neaparat cu Q reglabil, o corectie medie-inalte parametrica nu neaparat cu Q reglabil, si o corectie simpla de inalte (12-14Khz) cu +/- 12db, ar fi megasuficienta.Daca nu bagati potentiometre de calitate, ca ar speria pretul lor, la ce va mai bateti capul atunci cu operationalele folosite si restul?Sper sa nu va inecati ca ...... la mal... Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Noiembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 vad multe chestii ciudate si multe aberatii. este intradevar interesanta treaba cu reglaje parametrice, dar pentu instrumentisti nu isi are aplicabilitatea.corectorul de ton din schema de canal pe care am definitivat-o noi este cel mai potrivit pentru reglajel de microfon si instrumente. cine a cantat sau a avut sonorizari cu instrumentisti si nu cu muzica redata, stie mai bine. sau banuiesc ca este o aluzie la dyn...treaba asta cu reglaje parametrice.am mai explicat cateva pagini inapoi cum sta treaba cu dyn...iar njm2068 este chiar un integrat foarte bun, mai ales in ceea ce priveste raportul calitate pret. iar pentru cei care nu simt diferente, sa puna un njm2068 in locul lui ne5532 sau lm833 sau tl072, sau care o mai fi el , sa nu bage semnal, sa dea gainul si masterul la maxim si atunci se vor vedea diferentele. iar in functionare, este mult mai muzical, nu sunna rece sau ...ca din fundul butoiului. eu l-am testat zilele astea. la pretul lui, no coment!referitor la potentiometre si inecatul la mal, lucrurile stau altfel. eu o sa ma orientez la ceva bun si pentru o bucata de mixer se va merita pretul. daca vor fi si altii interesati, isi vor pune ei ce vor dori. si operationale, si potentiometre, absolut orice. pana acum e sigur ca voi realiza 5 bucati unde totul va fi de calitate. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 11, 2011 Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 vad multe chestii ciudate si multe aberatii. este intradevar interesanta treaba cu reglaje parametrice, dar pentu instrumentisti nu isi are aplicabilitatea.corectorul de ton din schema de canal pe care am definitivat-o noi este cel mai potrivit pentru reglajel de microfon si instrumente. cine a cantat sau a avut sonorizari cu instrumentisti si nu cu muzica redata, stie mai bine. sau banuiesc ca este o aluzie la dyn...treaba asta cu reglaje parametrice.am mai explicat cateva pagini inapoi cum sta treaba cu dyn...iar njm2068 este chiar un integrat foarte bun, mai ales in ceea ce priveste raportul calitate pret. iar pentru cei care nu simt diferente, sa puna un njm2068 in locul lui ne5532 sau lm833 sau tl072, sau care o mai fi el , sa nu bage semnal, sa dea gainul si masterul la maxim si atunci se vor vedea diferentele. iar in functionare, este mult mai muzical, nu sunna rece sau ...ca din fundul butoiului. eu l-am testat zilele astea. la pretul lui, no coment! referitor la potentiometre si inecatul la mal, lucrurile stau altfel. eu o sa ma orientez la ceva bun si pentru o bucata de mixer se va merita pretul. daca vor fi si altii interesati, isi vor pune ei ce vor dori. si operationale, si potentiometre, absolut orice. pana acum e sigur ca voi realiza 5 bucati unde totul va fi de calitate. Foarte corect ai punctat aici! Da-mi voie sa te contrazic insa cu ceva. TOCMAI pentru captarea vocii, sint indispensabile corectiile parametrice, cu ajutorul lor, o voce proasta, o poti scoate la lumina, fara ele, la o voce proasta, mai rau o strici. De ce zic asta? Dau 11 ani in urma, cind am lucrat pentru prima oara in televiziune, MCM Romania, apoi MTV Romania. Aveam acolo un mixer OLD SCHOOL, Soundcraft Spirit 8 cu 24 canale, ce avea inafara de corectiile low si hi,2 medii parametrice pe canal. Cind au adus vj-ii prezentatori la probe,fara sa vreau sa blamez pe cineva, cea mai proasta voce o avea Diana Munteanu, urmata de Liviu Stanciu (voci "pe nas"), iar cea mai buna voce o avea Bodgan Gamalet, care inafara de sef de tura, mai facea si voice over. La preselectie s-a cerut "cu totul pe zero" ca sa se auda oamenii ce voce au, atit ei cit si sefii, si pe urma s-a vrut evidentierea sunetistilor, care sa le "repare vocile", astfel incit sa sune bine. Cu ajutorul celor 2 parametrice de pe fiecare cale de microfon, Diana si Liviu, au ajuns sa aibe niste voci de se mirau si ei, "cum de se poate, frate?", "tare rau!". Am fost singurul sunetist care "am ramas pe post" 4 ani de zile, iar corectiile mele erau pozate si puse "pe perete" A SE FOLOSI PENTRU Liviu si A SE FOLOSI PENTRU Diana la emisiuni. Poate daca te uiti pe la televizor, in special pe la Antene ( din nou,fara sa caut sa jignesc pe cineva), vocea Dianei Munteanu NICOLESCU la emisiunea pe care o modereaza, suna prost, pe nas, mie nu-mi place. Nu vorbesc de alte posturi, unde spui ca prezentatorii vorbesc din cutia de conserva. Sint poate oameni "plictisiti" sau prost platiti, care nu "se mai implica" in corectii, "las' ca e bine si asa", insa 2 corectii parametrice, fac MINUNI, daca stii sa le folosesti. In speranta ca nu am obosit pe nimeni, va doresc sa va iasa jucaria asa cum doriti voi, si spor la treaba! Cam asa arata acel mixer (poza nu-i apartine, insa este exact acelasi model) Miine daca nu uit sa iau aparatul foto, va aduc citeva poze cu un alt mixer OLD SCHOOL, care este la postul Tv la care lucrez acum. O idee despre corectiile lui, ce "stia" sa faca: Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Noiembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 da leco, pentu astfel de cazuri este ok, insa, acum vorbesc din experienta mea, in momentul cand cant si sunt reglat paramtric nu imi convine si si mi-se pare ca nu ma aud cum trebuie.la mine ideea este sa ma reglez astfel incat sa am atac bun pe microfon, iar in momentul cand ma lasa vocea, dupa o seara de cantat, sa ma pot regla. m-as complica mult cu reglaje parametrice.in schimb am facut corectorul asta care e propus de victor si imi place cum suna si cum ma pot regla. de asemenea, mixerul asta trebuie sa aiba din diferite motive, mai mult personale, cutia verticala. carcasele le fac pe gratis si serigrafia si tot. daca mixerul imi suna asa cum vreau o sa fac alte doua dintre care unul va fi un monstru, unde voi avea tot felul de reglaje pe canal, unde si cel mai pretentios nu va comenta.momentan nu vreau sa imi fac iluzii ca poate mixerul la care lucrez nu va iesi ce as vrea si in plus o sa incep sa grabesc treburile si sa iau totul pe cont propriu, dar cu ajutorul teoretic al unui coleg Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 11, 2011 Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 Liviu,nu vreau sa fiu insistent, insa "grasimea" in voce , o scoti din parametrica si gain, evident cu un compresor de calitate (daca folosesti) , mai ales cind dupa mult cintat, te mai lasa vocea.Nu stiu pe ce mixer ai avut parametrica, si cine a facut reglajele, si poate nici nu este treaba mea...Eu intervenisem pe thread, in ideea ca "daca tot faci o treaba, sa fie facuta calumea", marea mea problema, este ca sint perfectionist, in general... Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Noiembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 tu cum ai vedea configuratia canalului tinand cont de aplicatia lui si nu o sonorizare de studiou sau concert? Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 11, 2011 Partajează Postat Noiembrie 11, 2011 Sincer, cu minim 1 parametrica in gama 400-4000Hz inafara de corectia clasica Bass si Inalte. Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 12, 2011 Partajează Postat Noiembrie 12, 2011 O corectie de ton parametrica cu Q constant si fix ( gen Dyna ) este degeaba ! Mult mai utila este cea propusa de mine , impaca si capra si varza . Daca poti , fa o simulare la amandoua si te lamuresti definitiv . Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Noiembrie 12, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2011 nici nu se pune problema configurarii canalului altfel decatin schema deja realizata, de altfel, cablajul a fost realizat. mai astept prototipul pentru teste Link spre comentariu
remus68 Postat Noiembrie 12, 2011 Partajează Postat Noiembrie 12, 2011 "grasimea" in voce , o scoti din parametricaCine nu crede poate descarca orice varianta Cubase si se poate juca cu cele 4 corectii parametrice din program.Sint insa de acord cu Liviu cind spune ca se va complica schema. Daca este vorba de o realizare low-cost, are dreptate. Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 12, 2011 Partajează Postat Noiembrie 12, 2011 Unde dai si unde crapa......daca teoretizati avantajele corectiilor fuľl parametrice cu ce ajuta ? Nu este o aplicatie de studio ! Poluati subiectul fara a ajuta cu ceva acest proiect..... Va pot explica care este legatura intre sunetul nazal al mediei semiparametrice tip Dyna atunci cand ceri " prezenta " intre 1,5 KHz si 3,5KHz , problema este un Q prea mic , dar daca incerci sa scoti o rezonanta tip " butoi " a unei sali deficitare , descoperi ca Q este prea mare si afecteaza tot spectrul de medii joase , strica tot echilibrul tonal , iar solutia prezentata de mine , cu doua medii fixe cu Q diferit este mult superioara pentru ca nu prezinta deficientele prezentate mai sus ! De altfel , prostia cu medie semiparametrica cu Q fix este repetata si de firme renumite gen Peavey , Mackie , Soundcraft , Studiomaster , Behringer etc la mixerele entry level low cost si este putin mai buna decat alta idiotenie , corectia de ton cu o singura medie , fixa . Este un exemplu tipic de spalare a creierelor pseudosunetistilor de catre departamentul de marketing , ca sa fie vandute alte modele de mixere mai " moderne " .... Sper ca ati inteles cum sta treaba , si nu mai insistati cu aberatii gen Dyna ! Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Noiembrie 12, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2011 oricum, Victor, subiectul canalului este inchis. ce mai ramane de discutat se va face dupa ce testam prototipul. ma refer in special la valorile rezistorilor dintre intrarile mufelorjack si masa ( acelea care le-am marcat cu 220K) in schema initiala. imediat va apare o schema finala, unde va fi montat si acel tranzistor de care spunea Sorteh. Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 20, 2011 Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 Acest proiect este free asa cum v-am obisnuit................proiectarea schemei facuta de Victor.............va sta la dispozitie drept bonus.Fac si eu ce pot.....................nu este numai meritul meu , eu am facut un " colaj " al unor parti din alte scheme.......Sper sa va fie de folos . Dupa testarea integrala a acestui modul vom trece la urmatoarele.........Asteptam proba practica si decizia lui Liviu ! Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Noiembrie 20, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 luni o sa dau in lucru cablajul pentru prototip, sa fac testele.daca rezultatul este cel la care ma astept, marti trimit gerberele la firma pentru cablajele profi. initial nu stiu cate bucati. tot ce stiu este ca se vor face cap-coada 5 mixere, 2 pentru mine, doua pentru Victor si unul pentru Sorteh.deci, pentru cablajul de canal voi face minim 5x8 bucati, plus 2 ca sa fie rotund 50 de bucati si sa am si doua de rezerva daca va aparea ceva neprevazut.daca sunt si alti doritori, sa ma anunte. costul cablajelor il voi suporta eu integral, iar cine va dori cablaje ma va contacta, de asemenea, din momentul ce am toate blocurile realizate, voi putea face si produsul finit. mai dureaza totusi pentru ca nu vreau sa ma grabesc si sa imi bat joc de munca mea, a lui Victor si a lui Sorin. Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Decembrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2011 Am desenat pcb-ul pentru unul din cele 6 module cu PT2399, pentru procesorul de efecte. momentan lucrez la placa de baza a procesorului.Il voi ruga pe Victor sa imi posteze desenul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum