hpavictor Postat Septembrie 10, 2011 Partajează Postat Septembrie 10, 2011 Am analizat foarte multe scheme de mixere ( am o baza de date destul de mare !!! cred eu ......) si am ales pe probate..........schema finala a preamplificatorului nu este asemanatoare nici cu LEM , dar nici cu Dynacord , nici cu Peavey , Mackie , Yamaha , Phonic sau Allen Heat etc . Mie personal nu-mi place canalul de la Dynacord ( Midas ) exact datorita acelui tip de etaj de gain ! Prefer o intrare simetrica cu amplificare mica fixa ( 1/2 CI ) , apoi un alt etaj cu gain variabil ( 1/2 CI ) totul etajul se face cu o singura capsula CI dual . Urmeaza corectorul de ton Baxendal prima celula fiind medii joase + inalte ( 1/2 CI ) si a doua celula medii inalte + joase ( 1/2 CI ) , folosind o a doua capsula CI dual . Urmeaza un comparator ( tot dual ) pentru detectia de signal / clip . Nu ma intereseaza sa fac un mixer de studio care sa aiba o structura gen Dynacord ( Midas ) , este mai mult decat suficient pentru aplicatia propusa un raport semnal / zgomot -127dB ! De altfel chiar si la Dynacord se degradeaza raportul semnal / zgomot foarte bun ( -129 dB ) datorita traseelor lungi , fiind construit monoplaca , si practic ajunge tot la -127 dB sau chiar mai mic , dar cu pretul unor complicatii incredibile ! Nu mai zic de costuri cu imperecherea tranzistorilor......... Link spre comentariu
remus68 Postat Septembrie 10, 2011 Partajează Postat Septembrie 10, 2011 Tranzistoarele utilizate in primul etaj de amplificare al intrarilor simetrice se imperecheaza nu numai dupa factorul de amplificare ci si dupa factorul de zgomot - altfel raportul semnal/zgomot nu numai ca este alterat, dar va fi dezastruos de mic. In regim de amator, aceasta este imposibil de realizat! De aceea, LEM Blues 8 (unul din exemple) este mai usor de clonat/abordat, utilizind 1/2 dintr-un NE5532AP in primul etaj. Asta pentru cei care utilizeaza conexiuni balansate si le cunosc utilitatea... multi lautari strapeaza bornele 1 si 3 ale cannon-ului si anuleaza din start beneficiile acestui tip de conectare. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 10, 2011 Partajează Postat Septembrie 10, 2011 Da , va fi folosit intotdeauna in conexiune balansata la toate sursele ce permit astfel de cablare , pentru pastrarea imunitatii la zgomote sau ca sa nu mai conteze lungimea cablului ; in plus permite Phantom Power , o cerinta foarte des intalnita . Ma bucur ca am reusit sa explic de ce este cea mai facila schema de preamplificator, relativ usor de abordat in regim DIY , nu imi gaseam cuvintele ! Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Septembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2011 daca nu este nimeni interesat, nu are rost sa discut astea cu victor doar de dragul de a scrie pe forum... discutam privat iar Pai topicul asta l-ai deschis numai sa cauti clienti? Acesta este un forum, nu rubrica de mica publicitate... Daca era vorba de discutat, trebuiau postate scheme serioase, nu bla-blauri din 1900 toamna, care pe cei care ar fi avut capacitatea de a intra in discutie, nu-i intereseaza... Hai sa fim seriosi! Uita-te cel putin la schema unui canal din Dynacord 1600... compara-l cu LEM Blues 8. De ce nemtii au ales topologia aia cu tranzistoare inaintea opertionalului pe intrarea simetrica? Cum influenteaza asta raportul semnal/zgomot? Se puteau discuta treburi serioase...Se pare ca nu s-a inteles imic. cel putin asta reiese, sau cel putin de catre userul citat mai sus. nu imi trebuie niciun client pentru absolut nimic. nu ma intereseaza sa imi acopere absolut nimeni nicio viitoare investitie in ceea ce priveste componente sau altele necesare mixerului. Era vorba daca sunt idei, sa fie tratate cu avantaje si dezavantaje. iar daca cineva va fi interesat de realizarea lui practica, imi pare absurd sa ii acopar eu cheltuielile lui. asadar, nu imi trebuie clienti, este o ambitie spre a realiza ceva bun si util. nu imi trebuie cumparatori pt componente si altele, iar cine ma cunoaste stie asta, iar cine nu ar fi mai de bun simt sa taca.Referitor la subiect. Pentru a realiza ceva bun am apelat la Victor care are o experienta foarte vasta, el fiindu-mi recomandat. cum spunea si el, analfabetii in electronica sa se abtina. Poate ca nu cunosc asa multa electronica, dar am lucrat cu mixere si stiu ce inseamna un mixer bun, stiu ce inseamna un instrument care se aude bine, stiu ce inseamna o sonorizare buna si restul. nu intru in detalii. Stiu ce inseamna dynacord, mackie, jbl, etc dar si firme cu pretentii dar cu mizerii de produse.REPET:acesta este un proiect deschis unde fiecare poate spune ceva pro si contra la adresa lui, dar nu cred ca este firesc pentru concluzii eronate in lipsa de cunoastere. In ceea ce priveste schemele, este diferenta intre inspiratie si copiere. Hai sa copiem ceva gata facut si apoi sa ne laudam....asta e o aiureala. Si referitor la scheme invechite. pe mine unul nu ma intereseaza daca o componenta este din 19xx. ma intereseaza sunetul. In ceea ce priveste intarzierea semnalelor, respectiv efectele, in regim digital, nu analogic, se pare ca nu sunt multi care stiu ce este un compandor, o esantionare, care este banda de frecventa unde se actoneaza, etc. Asadar, nu mai vorbiti daca nu stiti ce este un procesor de efecte , cum functioneaza si cum este intercalat intr-o consola de mixaj. Este valabil si pentru cei care mi-au scris pe privat. Fara suparare, dar sa fim realisti. Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Septembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2011 si alta chestie omisa, nu mai imi tot bagati pe gat dynacord. ca are aia, ca face aia, ca e asa si pe dincolo ca e bun si de aia este asa scump. este intradevar o scula profi buna, dar nu cea mai buna. este pe alta parte si un produs comercial. in pretul lui se reflecta in special brandul in sine, numele si prestigiul firmei. asa ca nu mai vorbiti aiurea. are A.O NE5532 i el. THD. sunt multe o.p-auri mult mai bune, care vor suna mult mai dulce, etc. ce vrem noi e o combinatie si de la x si de la y, cat mai reusita. poate nu reusim designul lor , dar cu siguranta la sunet vom fi cel putin apropiati cu ei. vom face atatea prototipuri cate sunt necesare Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 18, 2011 Partajează Postat Septembrie 18, 2011 O simpla propunere........nu are ( inca ) etajul signal / clip / mute . Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Aici sunt doua propuneri de schema pentru clip / signal Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Septembrie 24, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 24, 2011 pentru signal/clip o sa lasam schema publicata ceva mai inapoi. din anumite motive, preferam comparatoare pt realizarea acestui bloc Link spre comentariu
scormonel Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Daca veti folosi PT2399 in proiect, as vrea sa va informez ca schema din pdf-ul original are raspunsul in frecventa de circa 2 Khz la -3 dB masurat. Este o schema functionala si demonstrativa. Cine doreste performanta, va trebui sa recalculeze filtrele active din PT2399.Referitor la raportul semnal/zgomot al unui mixer, ma indoiesc ca va putea cineva sa se apropie macar de un 85 dB real in regim de amator. Nici realizari profesionale nu prea am masurat peste 92-95 dB si asta pe intrari balansate. Se sare de 100 dB doar cu filtru de "voice" activat la analizorul audio. Cea mai mare problema la raportul semnal/ zgomot este zona de joase pana-n 40-60 Hz, unde semiconductorii au zgomote nebune. Unii producatori sa scape de acesta problema, in mod intentionat limiteaza jos raspunsul in frecventa ca scula sa dea bine la masuratori.la multe scule de studio am intalnit etaje de intrare realizate cu multi tranzistori in paralel pentru micsorarea zgomotului. Si un semnal cu cat calatoreste prin mai multe etaje, cu atat ajunge la iesire mai distorsionat. Deci ar fi de dorit o schema cat mai simpla si eficace pentru distorsiuni minime.Va doresc mult succes in finalizarea proiectului !. Link spre comentariu
remus68 Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Referitor la raportul semnal/zgomot al unui mixer, ma indoiesc ca va putea cineva sa se apropie macar de un 85 dB real in regim de amator.Pentru impedante de intrare mai mari de 33K nu am reusit niciodata sa trec de 83db (la 2mVef sensibilitate) dar pe impedante de intrare sub 1k am obtinut lejer peste 95db la o sensibilitate a intrarii de 1mVef. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Propunerile pentru schema de clip signal evident nu reprezinta varianta finala , ci doar un studiu , dar remarc ca nimeni nu are nimic de zis ! De parca ar conta......... Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Septembrie 25, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2011 schema este interesanta, si o sa o folosesc eu acum in montajul acela de mixer la care am deja realizata carcasa.am deja data gaura de 3mm pt clip, dar cu schema asta o sa ii pot pune si signal.In montajul nostru de mixer ramane prima varianta propusa de tine pentru ca am deja pe stoc cel putin 1000 de comparatoare LM2902. Chiar daca vom folosi doar doua comparatoare din capsula, sunt destule. Cred ca am ajuns la varianta finala de cablaj. Am discutat si cu sorteh si o sa demaram proiectarea cablajului.Insert nu o sa folosim pentru ca s-ar inalta prea mult intreg mixerul, fiind si asa destul de inalt. O sa vreau un mixer mai.. special care o sa il fac dupa ce finalizam proictul acesta. Victor, eu spun sa mergem mai departe cu restul modulelor.Ti-am scris si pe PM. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Aici va prezint o schema clasica de etaj sumator . Pentru proiectul prezentat mai sus este necesara constructia a patru asemenea montaje , doua pentru main ( L + R ) , unul pentru AUX / monitor si unul pentru FX . Etajele sumatoare AUX / monitor si FX au iesirile legate la magistrala L , respectiv R , pentru a putea fi trimise si in " sunetul de pe fata " adica Main OUT . Dupa reglajul de nivel Master urmeaza un amplificator linear + Vu-metru si evident un buffer cu iesire simetrica . Este simplu , nu ? Link spre comentariu
liviu_h1 Postat Septembrie 25, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Victor, ai uitat de eq.de fapt unul pe L si unul pe R cu 7 sau 5 reglaje de frecventa. Mai bine cu 7 pentru ca fiecare canal are un eq cu 4 benzi. si numai bine, la designul panoului frontal va fi lcd-ul, albastru, iar sub el EQ Left si sub EQ Right. Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 29, 2011 Partajează Postat Septembrie 29, 2011 Buna ziuaHaideti sa dau si eu cu pararea (nu cu parul).Daco tot se doreste o scula profesionala, de ce nu recurgeti la procesarea complet digitala a semnalului (DSP). EQ-ul ar fi pe mult mai multe benzi; s-ar putea implementa filtre notch variabile (foarte utile in compensarea rezonantelor), gama de efecte ar fi aproape nelimitata, circuitele imprimate simple. Din cata stiu, exista cateva circuite specializate accesibile si constructorilor diy. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum