blazeu Postat Octombrie 22, 2011 Partajează Postat Octombrie 22, 2011 Despre acumulatorii cu plumb-acid sulfuric:1 Principala lor calitate e costul mic2 Acumulatorul pentru automobil este optimizat pentru a furniza curentul necesar pornirii; restul parametrilor sunt slabuti (randament al incarcarii, durata de autodescarcare, sensibilitatea la sulfatare, la supracurent). Automobilul e asteptat sa functioneze aproape in fiecare zi, cu pauze eventuale, insa doar eventuale.3 Acumulatorii pentru deep cycle (cum trebuie sa functioneze cei de pe instalatia eoliana) au anumite diferente constructive (motiv care-i face mai scumpi); un acumulator auto se sulfateaza destul de repede daca este descarcat sub 10% din capacitate (in cateva ore, cu atat mai repede cu cat e mai cald); pe automobil suporta cateva minute un curent de incarcare care poate depasi 1/10 din capacitatea lui, insa functionarea motorului de obicei nu ofera alternatorului posibilitatea de a mentine permanent curent mare (dupa pornire tensiunea e ceva mai scazuta). Supus la curent mare, orice acumulator se incalzeste. Cei auto nu fac exceptie, situatie in care pasta din alveolele placilor devine fragila si se faramiteaza, caderea ei fiind a doua modalitate de uzura a acumulatorului dupa sulfatare, producand atat reducerea capacitatii cat si accelerarea autodescarcarii prin suntarea cuplului galvanic prin pasta cazuta pe fundul bacului.In concluzie, se pot folosi acumulatori auto cu conditia de a le asigura atat limitarea curentului de incarcare cat si de a-i decupla cand s-au descarcat doar la 50% din capacitate sau la maximorum 30%, in situatia ca suntem siguri ca-i putem reincarca IMEDIAT.Cum in instalatiile artizanale asemenea "floricele" sunt neintelese si desigur "economisite", experimentatorul plin de elan ajunge sa recicleze 1,2,n acumulatori la Remat intr-un timp record...Privitor la muzica pe santier, pomenita de un coleg mai sus: 10 amperi X 10 ore = 100 Ah Eu nu prea cred ca ati estimat consumul corect (nici un automobil nu incarca 100 Ah in 10 km) A, singura "exceptie" sunt poate manelele.... Auditie placuta! Link spre comentariu
scormonel Postat Octombrie 23, 2011 Partajează Postat Octombrie 23, 2011 Acumulatorii auto se pot descarca pana la 10,8V fara nici un pericol si suporta sute de cicluri complete de incarcare si descarcare. Asta se scrie in toata literatura de specialitate ce trateaza acumulatoarele cu plumb-acid. La automobile acumulatorul este tampon pe alternator si cand tensiunea este sub 14,4 V, alternatorul baga in blana, adica zeci de amperi pana cand tensiunea pe acumulator este de 14,4V si atunci se decupleaza excitatia alternatorului si incarcarea este oprita. Regulatoarele de alternator sunt proiectate doar cu doua stari: ori incarca la maxim ori nu incarca deloc. Regulatorul nu este Mafalda sa ghiceasca cat timp voi tine eu motorul pornit sa estimeze incarcarea ca la carte a acumulatorului si atunci se grabeste sa incarce cat mai repede acumulatorul. Acumulatorii auto sunt special proiectati si dimensionati pentru acest comportament si nu patesc nimic. Cine nu este documentat si nu a facut niciodata masuratori si scrie ce crede, scrie prostii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum