tim_matrix Postat Septembrie 22, 2011 Partajează Postat Septembrie 22, 2011 @yo7lhe Invertorul de 650W normal ca a fost testat de mine la cel putin 5 instalatii.Varful este de 1300W (frigiderul nu sare de 800W farf) iar la suprasarcina are protectie ori sare siguranta. In plus cu un releu de curent nu ai cum sa-l arzi niciodata.Eu ma refer la un anume tip de invertor pe care-l ofer eu nu cele de taraba. La un invertor de 4KW sinus (daca nu este de firma) consumul in gol este mai mare decat consumul casei ,iarna nu acoperi consumul invertorului in gol cu toate panourile si te miri de ce nu merge instalatia. Link spre comentariu
Vizitator cvapailty Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 tim_matrix, eu nu am spus ca nu imi merge sistemul ci intrebam daca e normal acest consum. Daca ai citit postul ai vazut ca la o valoare mai ridicata a bateriilor consumul in gol e de 1A. Incarcarea pe timp de soare o am de 18-20A. Mai nou il tin in permanenta in functiune acest invertor de 4000w si sistemul face fata. Consumatorii mari ii folosesc pe retea in momentul de fata (masina de spalat, filtru cafea, aspirator etc), iar consumatorii usori sunt pe sistemul fotovoltaic (iluminat casa, curte, tv, pc, etc) Cea mai mare problema o am cu acumulatorii, care sunt si imbatraniti si putini. Link spre comentariu
scormonel Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Nu am experienta in energia solara dar am o casa la rosu si nu am tras inca energie electrica. Ma tot gandesc la o alimentare autonoma dar daca ma voi decide, voi merge pe tensiune mare si acumulatori auto din cei mai ieftini. De exemplu 25 acumulatori inseriati de 66 Ah si panouri fotovoltaice identice, inseriate. In acest fel voi construi un invertor CC-CC direct si voi avea 220 V sinusoidal in toata casa. Si neavand un transformator nicaieri, consumul convertorului in gol va fi foarte mic. Un acumulator de acest fel costa in jur de 100 lei. Am scris cum gandesc, poate ajuta la orientare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 @cvapailty -mai ai si legaturi electrice proaste pe partea de 12v... Link spre comentariu
Vizitator cvapailty Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 din proprie experienta iti spun caci acumulatorii auto nu iti vor fi de folos si iti vei arunca banii pe geam. Am folosit si eu acumulatori auto de 180A (dinaceea pt camioane) dar nu sunt de treaba. Se incarca relativ greu fata de cei cu gel, iar la folosire ii termini imediat. Deci daca iei in calcul acumulatorii incerca sa te orientezi catre cei stationari (cu gel, dedicati). Cat de inseriat sa iti produci 220 direct sincer nu cred ca e o solutie, mai bine iti comfigurezi un sistem pe 12, 24 sau 48v si te adaptezi cu toate cele necesare ca sa eviti invertorul si pierderile aferente.Trebuie sa iei in considerare si o anumita investitie pt acest sistem ca sa faci un calcul de rentabilitate.Eu iti pot spune ceea ce am investit eu.1. panouri solare 1 buc 140w= 850 lei home made, celelalte 4 le am cu titlu de imprumut (4x75w)2. regulator incarcare 40A MPPT3. invertor 4000w = 2800 lei (aici poti sa mergi si pe variante mai accesibile)4. acumulatori (second in cazul meu 4x 85A) 50 lei/buc dar au peste 5 ani5 cabluri, conectori si toate cele necesareDaca faci un calcul ai sa vezi ca in momentul de fata nu e tocmai ieftin sa iti faci un astfel de sistem ca sa te si satisfaca din punct de vedere a necesarului. Cam in aceeasi situatie m-am aflat eu dar de ieri mi-am tras o linie provizorie de la electrica care m-a costat aproap 8500 lei. Acum partea de fotovoltaice imi asigura iluminatul si consumatorii usori.In rest iti doresc multa bafta in acest proiect si sper sa ne tii la curent cu evolutia. Link spre comentariu
scormonel Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Daca ma voi hotari sa merg pe aceasta solutie, voi conta pe un varf de 10000 W sa nu astept sa termine masina de spalat sa bag aspiratorul. Pot merge si pe acumulatori de 33A/h si tot va fi arhisuficient. La 10A trasi din ei voi avea full 3600W pe timp de 3 ore, deci acoperitor. Sau popularele 45A/h bulgaresti ce prin sudul tarii sunt 70 - 80 lei bucata noi si cu garantie 2 ani. Acelea mari ce le-ai folosit probabil erau la sfarsitul vietii si nu mai tineau curent, trebuiau incarcate incontinuu. Probeaza cu unele noi, nefolosite si o sa-ti schimbi parerea. In nici un caz nu voi merge pe tensiune mica unde curentul este mare si pierderile sunt importante in toate componentele. Acele baterii cu gel, speciale pentru energie solara au preturi astronomice si chiar de dispun de banii necesari achizitionarii, voi refuza sa cumpar pentru singurul motiv ca peste maximum 5 ani va trebui sa repet figura. Dintotdeauna in proiectele mele am mers pe componente ieftine si nepretentioase. Folosite in limite rezonabile, nu te lasa ci i-ti faci treaba fara sa dai o basculanta de bani. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 salut, referitor la baterii auto , am adus o masina de afara prin 2007 bateria cica fusese schimbata recent da nu bag mana in foc, prin 2009 mam hotarat so schimb cu una rombat , na durat mult distractia dupa 1,5 ani so dus, acu merg tot cu aia veche , sunt ferm convins ca mare vraja cu bateriile astea nu e, daca totul e dimensionat destul de bine merg si astea clasice auto , le cureti le faci desulfatare si totul e ca nou , nici alea varla nu s cine stie ce tot sub acelasi principiu merg doar ca au o valva ,vraja marii, am o baterie auto de 55 ah , recuperata doar 3 celule si am avuto incarcata(eolian) prin primavara de atunci pana acum merge pe radio aproape in fiecare zi cate 10 ore , chiar azi am verificat tensiunea e 5,94 v , mergeti la cfr si cautati pe la baietii celule de 2v in capsule de sticla cu elementi detasabili si mai vorbim .spor la treaba Link spre comentariu
DORFU Postat Septembrie 26, 2011 Partajează Postat Septembrie 26, 2011 Este un consum mare totusi in gol,ar fi bine sa incercati sa-l inlocuiti cu altu de unde l-ati cumparat,s-au dus la reprezentanta.Conteaza mult si modul in care a fost conceput de catre constructor ,de aici si randamentul lui,puneti un osciloscop pe el si vedeti forma tensiuni la iesire.Mai puteti vedea alt model la vre-un magazin tot cu sinus pur si sa vedeti cit consuma in gol chiar daca este de putere mai mica ce consum are in gol,o alta solutie ar fi comandarea alimentari invertorului printr-un releu de catre hidrofor cind scade presiunea. Link spre comentariu
scormonel Postat Septembrie 27, 2011 Partajează Postat Septembrie 27, 2011 Pe mine la masina si Varta si bulgaresti si Caranda m-au tinut tot 7 ani, asa ca de ce sa cumpar scumpe ?. Link spre comentariu
Vizitator cvapailty Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Si ce acumulatori folosesti daca nu cei destinati pt asa ceva? eu in 6 luni am distrus 4 acumulatori auto care erau in stare buna.Parerea mea ca cei care sunt dedicati pt aplicatii solare-eoliene sunt mult mai fiabili, permit o incarcare mai rapida si tin mult mai mult pe descarcare (timp de noapte) Link spre comentariu
scormonel Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Probabil i-ai tinut descarcati si s-au sulfatat. Erau de capacitate prea mare fata de puterea livrata de panourile solare. Trebuie sa gandesti un montaj electronic ce taie legatura cu consumatorii cand acumulatorii sunt descarcati complet, altfel se distrug, inclusiv cei cu gel care sunt de fapt tot acumulatori cu plumb dar cu o rezistenta interna mai mare decat cei cu lichid. Intre cele doua tipuri nu este nici o diferenta fizica ci doar de realizare practica. Am o mare experienta in ce priveste acumulatorii, m-am jucat cu ei in amanunt. Cred ca intreaga instalatie trebuie gandita ca in cel mult 5-6 ore de soare, acumulatorii sa fie incarcati full. Nu trebuie sa aiba capacitate mai mare de maxim 6-8 ori decat curentul de incarcare al panourilor solare. Seara trebuie sa te prinda cu ei incarcati 100%. Un acumulator este bun atunci cand il lasi nefolosit 4-5 luni si pornesti cu el la prima cheie. Cei care nu tin curent nici macar o luna, trebuiesc aruncati. Totul tine de proiectare corecta. Chestia cu acumulatori speciali pentru solar cred ca este o mare gogorita sa-i vanda mai scumpi. Sunt tot acumulatori cu plumb dar probabil realizati ceva mai ingrijit. Link spre comentariu
Vizitator cvapailty Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Am mai multe ore de incarcare cu 20 A (cam de la 11,30-16,00)inainte si dupa scade din cauza nu nu am inca sistem de pozitionare dupa soare. Mi-am calculat acumulatorii sa fie incarcati cu cca 10% din puterea lor, poate umpic peste. Este gresit? Link spre comentariu
scormonel Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Acumulatorii cu gel in UPS sunt incarcati cu un curent de circa 50 - 80% din capacitatea nominala, masurat de mine.(Vorbesc de UPS-uri scumpe, nu de chinezarii)Acumulatorii auto sunt tampon pe alternator care atunci cand incarca in blana (baterie aproape complet descarcata), baga si peste capacitatea bateriei. Am masurat la masini mici curent de peste 40 A in mers cu bateria descarcata. Am la masina 2 acumulatori bulgaresti de 66Ah in paralel si cand lucram la casa ascultam muzica toata ziua la un consum mediu de 10 A, si seara pornea la sfert. Si faceam cam 10 Km pe zi, asta timp de o luna fara sa fi avut vreo problema cu acumulatorii. Dar acumulatorii trebuiesc sa fie incarcati 100%, macar din cand in cand. La 10% din capacitate, i-ai folosit descarcati si mai mult ca sigur s-au sulfatat si nu mai tin curent nici macar cateva zile. Link spre comentariu
Vizitator cvapailty Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 da, foarte posibil sa se fi intamplat asta. Asa se intampla cand nu detii suficiente informatii. Din cate stiam eu ca si recomandari sa nu distrugi bateria e recomandat sa o incarci cu 10% din capacitate. Se poate sa fi fost informat gresit si asta dupa sine a atras alte probleme. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 exprimarile scurte/reduse/simplificate sant pt cetatenii ce lucreaza in acelasi domeniu si inteleg despre ce este vorbacorect este asa:curentul de incarcare al bateriei este 10% din cifra ce reprezinta capacitatea bateriei(pt ca din punct de vedere matematic nu se poate exprima procent din entitati diferite) si ma astept ca dupa 10 ore bateria sa fie incarcatadin cauza pierderilor din timpul reactiilor chimice timpul va fi mai mare de 10 ore;pe un acumulator cd-ni de 10ah scrie clar:incarcare cu 1a timp de 14 orecand bateria nu a fost descarcata complet nu se mai face incarcarea prin masurarea timpului ci prin masurarea tensiunii Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum