niq_ro Postat Octombrie 6, 2006 Partajează Postat Octombrie 6, 2006 adaptand una din scheme prezentate, am reusit sa blochez oscilatorul cand nu este conectat vreun bec ... am si partea de depistarea a unui bec defect..da' aia pe luni Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 9, 2006 Partajează Postat Octombrie 9, 2006 am reusit sa "pictez" ... materialul (scheme, cablaj, montaj) este la http://www.niqro.3x.ro/semnalizare0/semnalizare0.htm :yawinkle: actualizare adresa in 04.2012 Link spre comentariu
florin.bulau Postat Februarie 6, 2007 Partajează Postat Februarie 6, 2007 Topicul e cam vechi, dar...Am realizat si eu un "releu" de semnalizare "integral electronic".Din practica de vreo cativa ani intr-un atelier de reparatii unde se intervenea si pe autovehicole, am constatat ca releele industriale (mai ales cele de autocamioane!) erau echipate invariabil cu un element de executie realizat cu un releu electromagnetic, cu un contact copios subdimensionat. Chiar daca nu se producea nici un scurtcircuit in instalatie, pastila de contact se distrugea invariabil. La constructiile mai noi, s-a utilizat un releu ceva mai robust; si eu am realizat acum vreo 20 de ani un releu cu TBA 315 si executia pe un releu tip 1615 sau 1616, care are o pastila babana. Chiar si asa, dupa cativa ani, se facuse un crater in una si un cui in cealalta pastila, de nu se mai intrerupea circuitul (era vorba de aproape 2mm inaltime, respectiv adacime!)Eu am construit un oscilator cu o poarta trigger Schmidt din 4093, urmata de mai multe etaje e amplificare cu tranzistoare. Oscilatorul functioneaza permanent, cat timp e contactul pus; maneta e semnalizare e instalata nu intre elementul de executie si becuri, ci inainte de ultimele 2 etaje de amplificare finala. Gabaritul e relativ mare, pe fiecare ramura fiind instalate cate 2 tranzistoare de putere in paralel. De asemenea si costul a crescut, dar in primul rand m-a preocupat fiabilitatea. (Eu am utilizat tranzistoare PNP cu germaniu, ASZ15-17 - de fapt niste echivalenti Tesla 7NU74, recuperati din aparatura dezafectata; desi am avut o retinere initiala, germaniul avand o temperatura maxima de functionare de doar 70-80 de grade, am experimentat in ideea ca au tensiunea de saturatie mult mai scazuta decat siliciul. Fiind montat sub bord, releul a functionat ireprosabil atat la temperaturile verii cat si ale iernii (la scaderea temperaturii scade amplificarea, pentru cei care nu stiau!). Al doilea avantaj, alaturi de disipatia si respectiv incalzirea mai redusa este si o pierdere de tensiune pe element si respectiv o reducere a luminozitatii becului mai redusa. ) Doritorii pot incerca cu mai modernele MOS-FET-uri de putere, care au o excelenta amplificare, tensiune reziduala redusa si capabilitate mare e curent. Nu dau scheme, cei care se mai pricep se descurca cu ce am spus deja, cei care nu se pricep nu le recomand sa se apuce de asa ceva.In concluzie, se poate. Dar trebuie sa va fie clar ca nu e simplu, ieftin si rapid!Toate cele bune! Link spre comentariu
rzone Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 Vin si eu putin offtoipic dar... am incercat sa comand in trepte ventilatorul din bord cu un mosfet recuperat, nu mai tin minte exact de care, dupa datasheet ducea 15A. La 7A cadeau in jur de 4V pe el...nefolosibil. Ma gindesc ca se simte si la becuri. Exista ceva care sa aiba cadere de tensiune mica la curent mare in cc? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 Incearca de exemplu BUZ11A. Are si dioda inversa pentru alimentare motor.Se deschide cu 4-5 VU max 50 VI max continuu 26 AI max pulse 105 ARDS(on) = 0.045 ohmi.Adica la 7 A cad pe el 0.3 V.Sunt si altele muuult mai grozave.Cauta prin datasheet-uri. Link spre comentariu
rzone Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 K...mai caut...daca nu-l gasesc pe asta. Tnx ca ai cautat tu pt mine :prayer: Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 8, 2007 Partajează Postat Februarie 8, 2007 Important e sa nu fie prea scump :rolleyes: si sa se mai si gaseasca pe la noi.Ti-am zis de BUZ11A ca m-am jucat cu ele si chiar respecta ce scrie in foaia de catalog. Se gasesc la noi si la pret sunt undeva pe la 2-3 RON, mult mai ieftin decat un releu. In plus le poti actiona cu tensiune pozitiva fata de masa, direct de la un microcontroller sau un circuit basculant alimentat la 5...12 V, ca au tensiunea de prag mai mica de 5V. Link spre comentariu
Vizitator gaby-cta-ro Postat Februarie 28, 2007 Partajează Postat Februarie 28, 2007 Si eu am incercat sa folosesc un rfp70n06 care suporta 60A si are Rds on= 0,014 ohm dar caderea pe el in conductie era tot 4 V !!! Il comandam cu un circuit 4069 si intre grila si circuit am avut o rez pe care am micsorat-o pana la 10 ohm si tot asa era caderea pe el. Nu e problema doar ca se pierde tens dar tranz disipa prea multa putere si se incinge. Stie cineva solutia !!?? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 28, 2007 Partajează Postat Februarie 28, 2007 Nu le deschizi tu cum trebuie, sau ai tranzistorul defect, sau nu masori pe drena sursa.La mine MOSFET-urile respecta legea lui Ohm! :weedman: Link spre comentariu
Vizitator gaby-cta-ro Postat Februarie 28, 2007 Partajează Postat Februarie 28, 2007 Ale tale or fi mai destepte ! Dar nu am auzit o explicatie sau o solutie plauzibila. Si da : am masurat intre D si S, am incercat pe cateva modele si nu cred ca erau arse. Link spre comentariu
nelu F Postat Martie 1, 2007 Partajează Postat Martie 1, 2007 La tensiunea asa mare pe D-S cred ca tu legi drena la + si sarcina la sursa (si masa, bineinteles). Link spre comentariu
Vizitator gaby-cta-ro Postat Martie 3, 2007 Partajează Postat Martie 3, 2007 Da Nelu , asa faceam dar acum m-am dumirit prin metoda trial & error ) Multam de sfat.Ar trebui un mosfet canal P ca sa pot sa le leg asa cum vreau eu nu ? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Martie 3, 2007 Partajează Postat Martie 3, 2007 Daca vrei sa legi sarcina (becurile) la masa si sa fie simplu, DA! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum