gica70 Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 "am zidaria din boltari de ciment care e slab conducator termic"Nu e prea asa! Link spre comentariu
wally_gatter Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 dar o casa de chirpici , cum se izoleaza corect? Sa zicem izolarea unei camere simple , nu intreaga casa , referindu-ma strict la izolarea pe interior.. Am vazut ca unii proiectanti de case si arhitecti recomanda chirpiciul ca umplutura de perete intre structura de rezistenta/armatura .. Care o fi motivul? O avea mai mare inertie termica chirpiciul? Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 De-acum se poate vorbi de constructii cu materiale traditionale..La acest tip de locuinte (si cred ca multi stiu asta de la bunici!) nu e nevoie de A.C. si de umidificatoare, vara ..iarna, ati vazut si voi la TV! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 19, 2012 Partajează Postat Februarie 19, 2012 Cu cat va apropiati de natura, prin materiale, cu atat e mai bine... dar, nu e cazul. Discutia ar deveni interminabila... Omul a stiut tot timpul cum sa fie snob, pe buzunarele lui...P.S. Chirpicul nu are inertie termica mare, are un R decent... in ceea ce priveste izolarea, trebuie explicat pe caz concret. Link spre comentariu
lavynyu Postat Februarie 23, 2012 Partajează Postat Februarie 23, 2012 rade: casa de chirpici este chiar si acuma cu toata avansarea tehnologiga a materialelor de constructii cea mai buna varianta de izolatie dar sa fim seriosi cine o mai foloseste in zilele noastre ..... Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 25, 2012 Partajează Postat Februarie 25, 2012 rade: casa de chirpici este chiar si acuma cu toata avansarea tehnologiga a materialelor de constructii cea mai buna varianta de izolatie dar sa fim seriosi cine o mai foloseste in zilele noastre .....Nu reprezinta cea mai buna varianta de izolatie, d.p.d.v. R, nici pe departe, dar, are alte caracteristici, care schimba datele problemei, in ansamblu... Problema mai grava e alta, una despre care n-o sa auziti vorbindu-se, si care se ia in calcul... "Difuzia vaporilor prin elementele de constructie". De ce nu facea casa bunicilor condens? Trecand peste tirajul natural, datorat sistemului de incalzire (soba), care scotea afara cantitati uriase de aer saturat de apa... stilul de viata in general, ferestrele departe de a putea ermetiza, s.a.m.d., calitatea nr. 1 a structurii peretilor, de tip paianta, chirpici, chiar zidarie, era ca avea rezistenta la permeabilitatea la vapori mica, Rv, adica nu traiai ca-n punga. Mizeria asta de polistiren, are dezavantajul asta, ca are Rv uriasa, si atunci trebuie controlat mediul (lucru pe care nu-l face nimeni)... si aici incepe distractia! Cat ma distreaza pe mine astia care dau vina pe termopangii... Trebuie inteles faptul ca, un mediu care prezinta procent de umiditate ridicata, reprezinta un mediu cu confort scazut. De ce? Pentru ca percepi temperaturile altfel... Umiditate/temperatura normale inseamna ~22°C/50-55% umiditate. La aceste valori, nu veti avea condens pe suprafete, chiar cu temperatura de sub 10°C. Nu e chiar asa simplu, d-asta se numeste Higrotermica, ca ia in seama mai multe chestiuni simultan... Link spre comentariu
devdas_india Postat Februarie 25, 2012 Partajează Postat Februarie 25, 2012 la noi in vaslui se mai folosesc chirpici sau chiar si valatuci se mai fac case stil furca ,saracie mare am citit pe forum ca cica proectanti au ales material de desaprtirea camerelor chirpici unde sa vazut asa ceva ? singuril material care prezinta o izolatie termica fonica este caramida tip gheveurile sau miorita parerea mea am mai vazut ca cineva dp forum a precizat ca dc casele bunicilor nu faceau condens 1 incalzirea era pe soba aceasa metoda este foarte eficienta si foarte eftina si foarte sanatoasa daca sunt, cosuri curatate sobe facute ca la carte , usile si gemuriel erau din lemn sanatos masiv podele lut cu baliga nu beton pereti din lut cu o grosime de 60 sau chiar si 1 metru izolatia cu polistiren este foarte buna , cu cat este mai gros polistieru cu atat este mai bun eu am jumate de casa placi prefab si jumate lut casa este izolata cu polistier de 20 cm .nu am probleme nici cu egrasie nici cu frigu incalzirea cu sobe Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 25, 2012 Partajează Postat Februarie 25, 2012 Exista o relatie intre umiditatea relativa si punctul de roua. Mai clar, la temperatura x, la umiditatea y, se va forma condens pe o suprafata cu temperatura z. Exista si niste tabele, o sa le caut... Avem: Umiditate; Rv (rezistenta la permeabilitatea la vapori) scazut, e un ideal. Daca nu e cazul (si avem polistiren, termopane, gresii, faiante, si alte mizerii), se controleaza simplu, scoatem aerul umed, introducem aerul uscat. Este obligatoriu oricum, sa schimbam aerul dintr-o incapere, de 0.5 ori pe ora... difera de la caz la caz, functiunea cladirii, etc. Sa nu intram in detalii. In casa la noi, 0.5 cicluri/ora. Avem vapori, mirosuri, dioxid de carbon, monoxid de carbon, etc. Cum scoatem? Soba (implicit), hote, sisteme de evacuare fortata (ventilatoare), sisteme de incalzire cu aport de aer proaspat, cu sau fara preincalzire, etc. Am avut clienti campioni la fumat. Am proiectat sistem de evacuare fortata, la camera de zi. La 6 luni dupa, mi-au multumit din suflet, pentru alegerea facuta... Pe unde intra? Exista o caracteristica a locuintelor, se numeste ventilatie inerenta, adica intra pe unde apuca, in prima faza. Crapaturi, cracanaturi, neetanseitati diverse... Sisteme de ventilatie la ferestre (grile speciale), componenta sistemului de incalzire cu aport, goluri de depresurizare (gauri de ventilatie), fereastra deschisa in scop de schimbarea aerului viciat... In paralel, avem temperatura interioara, EVIDENT, in stransa relatie cu temperatura suprafetelor interioare ale anvelopantei; Sursa pe de o parte, si pe de alta parte, cum sa tinem energia in casa, implicit banii in buzunar, petrolul in pamant, si planeta verde... Aici vorbim de coef. global de pierderi G, despre care am vb. mai sus, in calculul caruia intra: rezistentele termice ale elementelor de anvelopanta (+punti termice, etc.), numarul de cicluri de schimbare de aer (legat si el, de umiditate), suprafata anvelopantei, volumul contructiei, orientarea la punctele cardinale/suprafata vitrata.............................. Cat de departe sunt unii oameni, de a-si construi "casa ideala", dar cat de plini de ei sunt... pan' le pica grajdu-n cap... Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Nomikos, am citit cu mare interes ce ai scris p-aci si nu pot decit sa-ti sau dreptate! Dupa cum ziceam la "instalatii", lucrarile le-am facut acum 5 ani iar citind aici mi-am adus aminte. In mare masura am facut cam cum zici tu, inclusiv izolatia hidrotermica in adincime. Testul cu timpul in care scade temperatura datorita masei termice si a izolatiei l-am facut acum citiva ani iarna. Am ramas surprins de rezultate. Dupa atingerea echilibrului termic (cam 2 saptamini a fost incalzita casa la temperatura de 21 grade in toate zonele), am oprit incalzirea. In 12h a scazut remperatura cu 1 grad, in conditiile in care casa nu era locuita, deci totul inchis. Masa termica e de "vina".Masa termica + incalzirea in pardoseala asigura un confort termic pe care nu-l poti aprecia numai dupa ce locuiesti in asemenea conditii. Niciodata nu simti ca vine frig de jos si "trage". Nici suprafetele din piatra nu le simti ostile si reci. Nu exista diferente de temperatura intre "jos" si "sus"!!!Desi tavanul de la etaj (planseu de beton) e izolat doar cu 10 cm polistiren exp. pe exterior peste care vine un strat de lemn de 25mm (in pod), la etaj e super OK. Teoretic m-am gindit imediat ce am terminat izolatia ca ar fi fost bine sa pun 150mm de polistiren exp. Prea tirziu. Oricum podul vreau sa-l valorific in viitor, e un spatiu de +100m2 necompartimentat, inalt, asa ca nu e o problema.Foarte interesant e ce se intimpla la demisol datorita izolatiei exterioare ingropate si datorita izolatiei de sub sape. (casa are pe jumatate din suprafata demisol aproape subsol (70 cm deasupra solului)Izolatia fundatiei e facuta pina la -80cm si in zonele unde nu e demisol, tocmai datorita faptului ca pe la noi pamintul ingheata adinc. Izolatia ingropata preia SI deformatiile creeate de presiunea inghetului de la suprafata.Bine, ce spui tu e ideal, daca s-ar putea generaliza pina la jumatate ar fi un progres atit ca confort cit si ecologic...dar vezi, banii "vorbeste". Bani dati toti deodata, nu in timp pentru cheltuieli.Eu, pentru 200m patrati incalziti, 250 m patrati locuiti - urmeaza sa platesc la incalzire pe gaz luna IAN 550lei. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 27, 2012 Partajează Postat Februarie 27, 2012 Vreau sa te felicit pentru efortul depus, si sa-ti multumesc, nu pentru mine, ci pentru cei care citesc randurile topicului asta. Au de invatat din citit, dar din experientele tale, cu atat mai mult. Intr-adevar, e greu sa accepti ca, banii multi cheltuiti acum, vor fi recuperati mai tarziu, inzecit. Cazul tau, 10 cm temoizolatie la pardoseala, este un caz foarte rar. Cazul in care se coboara termoizolatia, culmea, si hidroizolat, pana la 80cm sub nivelul solului, e deja "ozn" pe meleagurile noastre.La suprafata ta, 550 ron sunt pomana, eu stiu de facturi de 1000, pe jumatate din spatiul tau. Imagineaza-ti 37,5cm caramida/15cm polist., tripan/argon/low E la ferestre, sas incalzit la toate intrarile, fara exceptie, 200mm termo la plansee, 150 termo la pardoseli, plus termoizolatia peste fundatie, coborata la 120 sub nivelul solului... cred ca dai 100ron/100mp/luna. Daca mai ai si orientarile corecte spre soare (ajuta foarte mult, pentru ca iarna, soarele intra foarte adanc in casa, avand alt unghi, "fiind mai jos"), si sistemul are aport de la panouri solare (care, apropos, functioneaza si iarna).................................. Exista caz, studiat de mine, casa pasiva, avea 30cm polist. expandat intre sol si fundatie... era construita in Anglia. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 In cazul in care construiesti o casa de la zero, cheltuielile cu polistirenul reprezinta un procent atit de mic incit aproape ca poti sa-l acoperi daca esti atent sa iti minimizezi pierderile din celelalte materiale. Bine, asta inseamna sa-ti dai interesul.Nefiind de specialitate, am facut cum mi-a spus arhitectul. Totusi, nimic nu am facut "orbeste". Inainte sa fac operatia si sa dau banu' a trebuit sa inteleg DE CE" fac asa si nu altfel.Exista cel putin o casa pasiva in Romania. Am vazut-o.Eu nu am fost destul de pasionat si nu am avut bani suficienti sa-mi fac casa pasiva. Si asa mi-a fost greu...si a durat mult mai mult decit am estimat initial. A durat mai mult pentru ca nu am ascultat "sfaturile" unora, anume sa fac diverse compromisuri si sa termin odata. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Casa pasiva se ridica cu o investitie uriasa... trebuie sa crezi cu adevarat intr-un astfel de mod de viata, si sa urasti din toate maruntaiele, distribuitorii de energie. A doua la mana, la noi in Romanica, nu exista sistemul prin care poti da inapoi, retelei, energia pe care o produci (panouri solare), astfel incat, ziua contorul merge inapoi, iar noaptea inainte, ca intr-un final sa iesi pe 0. Bateria de acumulatoare, este o monstruozitate, pentru cati kw ai nevoie. Pompele de caldura sunt iarasi investitie mare... se recupereaza apa de ploaie, pentru udat, spalat prin curte, tras apa la closet, etc. Povestea e lunga, dar interesanta...Teoretic, o casa pasiva trebuie sa primeasca energie, resurse, ca un arbore, adica de la Dumnezeu.Eu mi-as dori sa ridic una cu un G mic, corespunzator unei termoiz. de aprox. 20cm, orientata corect, sa-mi asigur necesarul de energie, pentru iluminat, consumatorii mici si medii, din panouri, s-o incalzesc electric in pardoseala/partial pereti, si sa-mi iau apa din sol. Raman cu o singura factura, si aia estimata la un 500 ron/luna de iarna.Am proiectul in lucru... prefabricata, pe piloni, 80m la sol. Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 80 METRII se sol ??? Cred ca e o gresala. Intr-adevar, bateria de acumulatoare e o monstruozitate atit ca si cheltuiala cit si ecologica pentru ca reciclarea nu se poate face 100%. Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Cred ca a vrut sa spuna cm! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 28, 2012 Partajează Postat Februarie 28, 2012 Am scris in graba, 80mp la sol, suprafata construita... e un P+M, are cam 150mp desfasurati, utili... E identica cu asta: Doar ca e de 3 ori mai mare, si in loc de lemn, ca invelitoare/pereti laterali, are tabla faltuita Ruuki; La gata, afara, si la alb interior, fara mobilare, aparataj montat, radiatoare, etc, estimez un 25 000 euro. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum