Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pro si contra termopane


Vizitator

Postări Recomandate

In concluzie;Curentul electric e periculos, ca pe scaunu' electric asta omoara; aruncati dracu' becu' si calculatoru';Casa e periculoasa ca e inchisa si nu e aer curat; mai bine va duceti in padure, dormiti sub copaci, aer curat garla, sanatate, ce mai!Mai vreti?"Termopanele", la ce va referiti, de fapt? Termopanele sunt sandvisurile din 2 foi de sticla cu un spatiu de aer pe post de izolatie. Chestia asta are un factor (coeficient) de transfer al caldurii mai redus decat o foaie simpla de sticla. De fapt, la performanta participa si tamplaria (ramele) care fie au ruperea de punte termica (la cele din aluminiu), fie sunt intrinsec izolatoare (e cazul pvc-ului). A treia componenta e cea care da problemele: garnitura (chederul) care IMPIEDICA circulatia aerului (desigur, cand e inchisa foaia mobila!).Ca atatea chestii utilizate prosteste, si aceasta solutie tehnica poate duce la rezultate neplacute; initial, era un "moft scump" (adica rar). Pe masura ce s-a raspandit, publicul s-a lovit de "revers": aerul pastrat e mai cald, insa pastreaza si umiditatea. Si cum locuirea e insotita de o serie de obiceiuri care degaja VAPORI DE APA, umiditatea relativa creste pana ce apare condensul pe locurile MAI RECI. Incepand cu respiratia, trecand prin puzderia de plante din unele locuinte, udate desigur zilnic, din belsug, rufe uscate pe calorifer, ca ne grabim, sau nu avem unde le intinde, ciorbe fierte ore in sir, si am putea continua, aruncam KILOGRAME de apa in aerul unui mic apartament....Cand aveam incalzirea cu sobe, tirajul combustiei "pompa" zilnic SUTE de metri cubi de aer prin cos, aruncand afara si toata apa (si sugand pe sub usi acel aer rece atat de placut la picioare!!). Chiar si cand am trecut la calorifere, tamplaria socialista, facuta cu lemn verde, "asigura" ventilatia din plin (am vazut cu ochii proprii cercevele care permiteau testarea temperaturii exterioare cu mana, fara a mai deschide fereastra...)Oare mai trebuie sa mai scriu? Eu cred ca cine poate intelege a inteles; cine nu, nu va intelege oricat as mai scrie...Sanatate si locuire placuta!PS Mi-au placut ideile lui Spitfire; cedru siberian, arbore de fier (nu-i mai place aluminiul, e prea vulgar...)

Sunt de acord 100% cu cele afirmate de dumneavoastra parca mi-ati citit gandurile,de fapt realitatea pura este ce ati scris .Isi dau unii cu parerea :pereti trebuie izolati termic dar "trebuie lasati sa respire" ,izolarea asta presupune lipsa de "comunicare"termica cu exteriorul ,celor care nu sunt lamuriti le recomand sa dea cateva gauri in pereti exteriori si vor scapa de condens si mucegai :rade:
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 39
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pavcostel

    3

  • blazeu

    3

  • raileanu florin

    3

  • danb1974

    2

O casa trebuie sa se supuna nevoilor unui individ... cea mai buna analogie pe care o pot face, este ca o casa trebuie sa fie tratata ca un organism in sine. Trebuie sa respire si ea, odata cu tine. Daca Dumnezeu ne-a lasat noua "furtune" prin care aducem oxigen in organism sau eliminam gaze nocive, pai pentru o constructie, solutiile sunt cu atat mai simple, fiind un "organism" infinit mai putin complex decat cel uman.

Condensul apare din prostie umana si ignoranta, mai exact cea a arhitectilor de duzina (astia scoliti la "Spiru"), constructorilor, sau a "constructorilor"...

 

Va pot garanta ca folosesc tamplaria PVC/AL/Lemn, cu sticla termopan, si impreuna cu detaliile si solutiile corecte, aceasta nu pune probleme...

 

Omul a ajuns pe luna in '69, si s-a intors intreg, si noi ne plangem de condensul din casa??? :41

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...
Vizitator Geamuri termopan

Foarte bun raspunsul nomikos..dar din pacate cam astia scoliti fac parte din firme diverse cu care tu iei contact pentru ca altii se duc in strainatate daca tot au diplome calumea...sa castige si ei un salariu decent!

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator maryannasro

Eu sunt pro. Zilele trecute mi-am cumparat termopanele de pe... si sincer chiar cred ca sunt o investitie foarte buna.

 

Modificat Nomikos;

Rog frumos, fara link-uri "publicitare"...

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator Catalin1987

Sunt Pro din toate punctele de vedere. Are foarte multe avantaje fata de un geam "obisnuit". Mentine temperatura, asigura o izolare fonica foarte buna si reprezinta o investitie pe termen lung.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Am termopane in toata casa si nu am nici o problema . Important este ca , fabricantul sa Stie ce sa faca . De regula , gemurile termopan trepuie prevazute cu cate doua gauri de aerisire acoperite initial cu un capacel. Ca unii constructori sau comercianti "uita" sau habar nu au ca trebuie asa ceva e partea a doua. Am vorbit cu persoane care nu au acele capacele la geamuri sau usi , tocmai pentru un tiraj al aerului si i-am sfatuit sa dea cate o gaura de 6mmprin tocul de plastic. Se pot da si gaurele de 8mm iar capacele de tenasre gasiti la subansamblele pentru conrize din PVC. Daca nu au facut-o ei o puteti face Dvs si scapati de condens. Mai este o problema care nua fost dezbatuta in aceasta sectiune. Acumularea de Bioxid de Carbon este un alt factor care trebuie avut in vedere. Mai ales pe timpul noptii si in camere unde dorm doua sau trei persoane. Tinand cont ca Bioxidul de Carbon este mai greu decat aerul , de multe ori ne trezim dimineata mai obositi decat ne-am culcat si cu niscaiva dureri de cap. De ce credeti ?La asta se adauga si eventualul consum de oxigen , din microatmosfera camerei , al focului sau jarului din soba . Iata de ce , este recomandata intredeschiderea usii camerei in care dormim sau prevederea tocului cu doua cauri de ventilatie . Aerul proaspat intra oarecum prin gaurelele din geam iar Bioxidul de Carbon este evacuat prin josul usii . Atentie! Pot sa apara si simptome cardiace , dureri in piept datorate lipsei de oxigen din camera , etc , etc. Veti observa o imbunatatire a starii dvs dupa ce iesiti la aer curat. Nu neg utilitatea termopanului si avantajele acestuia ci lipsa de profesionalism al celor ce le fabrica. Am tangente atat cu distribuitorii locali de materiale pentru termopane cat si cu cei care efectiv construiesc. Foarte putini stiu de gaurile de aerisire si recomandarile in aceste cazuri.Multi sunt cei care sunt de genul " facem , marfa , luam banul si gata!" fara un minim instructaj asupra beneficiarului.Numai de bine !Asadar , ate

Link spre comentariu

In toate cartile de fizica constructiilor, este specificat un numar de cicluri de schimb de aer obligatoriu, in fiecare zi. Este la mintea cocosului...

Oamenii sunt atat de disperati cand vine vorba de economia costurilor de incalzire, incat, refuza sa mai deschida fereastra. Nu le poti avea pe toate, si, sanatatea chiar e importanta. Au aparut metode, pe langa cele usor de facut din amenajare (ventilatii active sau pasive);

 

Posted Image

 

Sau, mai deschideti fereastra din cand in cand... de preferat seara si dimineata, pana la inlocuirea completa a aerului. Energia se acumuleaza si in pereti, spre economia dvs., in special a celor care nu au facut termoizolatii la interior. Acum intelegeti ce spuneam in trecut?

Link spre comentariu

Ma confrunt cu acelasi fenomen, condens in locurile reci (colturi), periodic pete de mucegai, etc. Iarna se formeaza condens pe fata Interioara a ferestrei, desi e cica izolant termo. Dimineata, umiditatea relativa ajunge intre 72-80%, desi sunt doar doua persoane. Program de aerisire mai draconic ca al meu nu cred sa existe, deci se face ciclul de schimbare de aer, insa efectul e aproape nul. Unica salvare este un dezumidificator electric, cu compresor, totul la vreo 500W. Se colecteaza in rezervor cam 2-2,5 litri la 18-24 ore, iar dimineata umiditatea este maxim la 55%. Efectele celelate neplacute au disparut cu aceasta ocazie. Camera nu are nici o alta aerisire sau ceva echivalent, tocurile de la geam au la exterior patru gauri, insa acestea sunt doar in prima camera, pentru scurgerea eventualului condens sau apei de ploaie de sub garnitura. Acum, va rog, intrebarea . Exista o schema de amplasare a gaurilor de comunicatie cu exteriorul? O poza? Si in acest caz, cum se impaca aceste gauri direct afara cu 4-5-18 camere izolatoare in structura tocului/cercevelei? As dori daca e posibil sa rezolv problema nu cu dezumidificatorul sau oprirea respiratiei noaptea, ci pe o cale normala, balansata, cum a fost fereastra originala, cu care nu au existat vreodata probleme sau frig. Retrospectiv, unicul avantaj al termopanului este izolarea la zgomot si estetic e ok, nu mai vopsesti periodic lemnele...Bafta!Costel

Link spre comentariu

Iti spun ce as face eu;

Eu as pune (am pus deja la clienti, si am si acasa) asa ceva:

Posted Image

Este necesar ca grila exterioara sa fie din tipul celei care se inchide odata cu ventilatorul (din gravitatie, in lipsa curentului de aer). Acest ventilator (o varianta simpla, NU CEL DIN POZA) se pune in partea superioara, undeva pe langa fereastra.

Aerul umed este mai usor decat aerul uscat. Odata cu eliminarea aerului umed, se elimina practic si parte din caldura, energia respectiva fiind continuta in aerul umed. Vara e bine (presupunand ca nu ai aer conditionat), iarna va exista o pierdere de energie, dar nu e foarte mare. Aceasta varianta are nevoie de un orificiu de depresurizare, adica, o alta "gaura" de unde sa traga... asta daca nu poate intra prin usi, din alta incapere, s.a.m.d.

 

Cel din imaginea de mai sus, face recuperare de caldura iarna. Adica, incarca termic piesa aia bej, la un moment dat face revers ventilatorului, si aduce din afara aer (care iarna e uscat), il filtreaza, si il preincalzeste trecandu-l prin piesa respectiva. In ce masura poate fi reglat vara, in sensul in care sa nu aduca aer de afara, ramane de intrebat.

 

P.S. Am mai spus-o; Condensul apare, generic, la temperaturi ridicate (nu depasiti 22grd iarna, ca nu-i cazul), la umiditate ridicata, dar si la temperaturi foarte mici ale suprafetelor cu probleme. Nu trebuie umblat doar la umiditate, ci si la temperatura interioara (sunt care incalzesc excesiv), asta daca izolatia fata de exterior este "imposibila"...

 

Umiditatea relativa din incapere vine mana in mana cu temperatura din incapere. Credeti-ma, daca in incapere am 18grd, in aceleasi conditii date, umiditatea va fi si ea mult mai scazuta. Omul elimina apa prin respiratie, perspiratie, transpiratie, mai mult sau mai putin, fct. de anumite conditii ale mediului ambiant, la un nivel dat de efort fizic...

Link spre comentariu

Corect, dupa mine, care nu sunt pregatit in specialitatea asta. O varianta a ventilatorului am facut-o in bucatarie si, dupa cum mentionati, a fost necesara o a doua gaura pentru depresurizare. Temperatura iarna nu depaseste 20 grade, in conditiile in care nu e nimeni in camera sunt 45% umiditate relativa la nivelul de 1 metru. Pe la miezul noptii sunt 70%, dimineata 72%- 80%. Temperatura nu depaseste 20 grade in timpul asta. Peretii sunt caramida 45-60cm izolati exterior, dar totusi colturile sunt simtite ca puncte "reci" si acolo condenseaza. La acesti pereti nu pot face gauri pentru montare dispozitive, din pacate. Intrebam doar, pentru ca nu aveam curenti deranjanti sau crivat prin vechile ferestre de lemn, iar umiditatea si temperatura au fost mereu ok, tot 20 grade, in unele ierni partea EXTERIOARA a ferestrei facea "flori de gheata". Acum am condens pe fata Interioara a ferestrei, curge pe parchet, igrasie si condens, pete de mucegai. Comparativ, solutia mai apropiata era cu gauri de 'respiratie' sau taierea unei portiuni din garnituri. Insa ilogic in cazul asta imi pare marketingul si logica constructorilor, care promoveaza elemente cu 4-5-6 camere, super izolare, etc, in conjunctura in care vin eu si dau gauri prin toate compartimentele alea. Tocul are doar gauri de scurgere, insa nu raspund intre exterior si interior. Exista vreo poza sau vreo schema a acestor gauri? Solutiile prezentate anterior cu fanta obturabila si ventilator bisens cu acumulator de caldura sunt variante absolut rezonabile si logice, dupa mintea mea de nespecialist, insa nepractice in cazul meu. A, si vara nu este necesar aer conditionat, merge doar pe recirculare aer si dezumidificare cand sunt ploi mai lungi, in rst e ok cu fereastra. Primavara si toamna da, se foloseste, insa iarna nu, din varii motive si nu se poate folosi fara alte investitii conexe, ceea ce nu e posibil acum si in viitorul apropiat. Multumesc de raspuns!Costel

Link spre comentariu

Condensul apare pe suprafetele reci (geamuri, colturi ale peretilor exteriori) atunci cind este suficienta umiditate in aer. La umiditate contribuie respiratia noastra, plantele, gatitul, dusul. Intr-o camera mica si etansa e jale dimineata daca peste noapte a dormit cineva in ea.Aerul cu cit e mai rece poate retine mai putina apa. Asta e si mecanismul condensului, racesti aerul si surpriza apare apa.Daca faci frigul in casa (din motive de economie) o sa apara rapid si condens care duce la mucegai. Mai bine tii o temperatura decenta (macar 20-21C) si un ochi pe umiditate, sa stea sub 60% (bine, nici prea uscat nu e bine, gen sub 40%).La mine circula tot timpul un pic de aer, am clime care au scurgerile pt. apa de condens care tin si de gauri de aerisire, plus o aerisire la camara, plus usa de intrare care nu inchide prea bine :) dar in baie folosesc un dezumidificator electric, e cu multi pereti exteriori si nu o pot incalzi suficient ca sa ma rezolv numai din aerisire.

Link spre comentariu

@pavcostel; In afara de cele doua persoanele care dorm, nu exista alte surse de umiditate, nu? Vase cu apa, rufe la uscat, etc.

Este clar ca singura solutie, principiala, este ventilatia permanenta si discreta. Varianta cea mai buna ar fi pe sticla (cea prezentata mai sus). Nu m-as baga la gaurit toc... trebuie sa strapungi mai multe "camere", si ai si profilul armatura otel sincat din tamplarie... cel verde.

Posted Image

 

 

Suprafete mai reci, in conditii normale, sunt;

 

* Intersectiile perete-planseu

* Intersectiile perete exterior-perete interior

 

In aceste situatii, daca nu se face o echilibrare a rezistentelor termice, placand elementele structurale din beton armat, cu polistiren sau bca, rezistenta termica scazuta a betonului duce la pierdere suplimentara de energie pe zonele respective.

 

* Colturile exterioare

 

Aici e mai greu de explicat... trebuie sa vizualizati faptul ca avem o suprafata exterioara corespunzatoare coltului, mult mai mare decat cea interioara (diferenta intre perimetrul interior si cel exterior x inaltimea). Prin acele suprafete, se "trage" energie in exces, la temperaturi exterioare scazute. Asta inseamna ca, cu cat ne apropiem de colt, temperatura peretilor scade progresiv, ajungand la un minim in colt, care poate scadea si sub 5grd in anumite conditii.

 

* In jurul ferestrei, pe golul acesteia

 

Distanta de la exterior, la interior, pe zona de contact a tocului cu golul de fereastra, si in imediata apropiere, este foarte scazuta. Inevitabil, in conditiile in care constructia are defecte de executie, acolo vom avea temperaturi foarte scazute ale elementelor de suprafata.

 

* Usile de acces (problema similara)

 

* Planseul de parter, pentru constructiile cu izolatie pana la suprafata solului, si inaltimea mica a soclului.

 

Izolatia se coboara sub nivelul solului, pana la cel putin adancimea de 1,2m (limita de inghet in Romania)

 

Eu am leacuri pentru toate astea, dar leacurile astea costa bani, si nu prea reusesc sa le aplic practic. Ca sa fiu sincer, inca nu am apucat sa construiesc asa cum mi-ar placea mie s-o fac. N-am intalnit clientul asta, pana astazi...

Link spre comentariu

Este absolut corect, punctele de condens sunt exact colturile formate de peretele exterior cu planseul sau cu peretele interior. Apartamentul nu e pe colt, iar beton nu exista in afara de planseu, totul e structura portanta din caramida, pereti de 45-60cm grosime. Eu am rezolvat problema cu dezumidificator, e eficient si la 45% umiditate relativa mi-a uscat si peretii unde condensau. E o alta chestie, dar trebuie sa ma informez un pic- cladirea are cosuri sus. Asta inseamna canale de tiraj in fiecare apartament, in partea de sus, inseamna jumatate de problema rezolvata. Despre gaurire tocuri, daca nu revine colegul cu amanunte, o poza sau o schema, nu as vrea sa vorbesc. Multumesc de raspunsuri! In limita timpului si a bugetului, o sa incerc cate ceva din ce ati sugerat.Costel

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări