Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare baterie bicicleta electrica


florinangeru

Postări Recomandate

Imi cer scuze daca am postat ceva gresit,am o baterie (cumparata secan la un pret foarte bun) de 72v-50a li-po,este turnata si nu o pot deschide doar daca tai inoxu cu polidiscu,as fi interesat de o schema electrica reducatoare de tensiune pentru 48v si curent de 30,35amperi pentru o bicicleta electrica. Bateria am primito cu incarcatorul original 86v maxim 22 amperi in 7 trepte,o pot incarca dar nu pot sa o folosesc unde vreau eu la bicicleta pentru 48v,daca ma poate cineva ajuta cu asemenea schema electrica,as puteao fece chiar eu daca nu e prea complexa,mai ales daca foloseste igbt.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • neoo4all

    8

  • florinangeru

    7

  • stryx

    3

  • Dr.L

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Având în vedere că acea sursă ar trebui să poată oferi curenţi mari şi o stabilizare foarte bună în sarcină, nu cred că ar fi ceva prea uşor de făcut nici de către un profesionist.Fiindcă ar trebui o sursă în comutaţie, nu una liniară.Ai putea pune poze cu acea baterie.


Aveţi mai jos o metodă de postare, site-ul indicat de mine e Imgur (citit ,,imager,,), dar se procedează la fel pentru orice alt site de găzduire

Încărcaţi pozele pe https://imgur.com/upload

După ce se încarcă pe site, daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.

Reveniţi pe forum şi daţi click pe ,,Paste,, în postare.Pozele vor apărea direct.

Link spre comentariu
Acum 15 ore, validae a spus:

Având în vedere că acea sursă ar trebui să poată oferi curenţi mari şi o stabilizare foarte bună în sarcină, nu cred că ar fi ceva prea uşor de făcut nici de către un profesionist.Fiindcă ar trebui o sursă în comutaţie, nu una liniară.Ai putea pune poze cu acea baterie.


Aveţi mai jos o metodă de postare, site-ul indicat de mine e Imgur (citit ,,imager,,), dar se procedează la fel pentru orice alt site de găzduire

Încărcaţi pozele pe https://imgur.com/upload

După ce se încarcă pe site, daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.

Reveniţi pe forum şi daţi click pe ,,Paste,, în postare.Pozele vor apărea direct.

JIgURIr.jpg

yVcpTXY.jpg

Acum 15 ore, validae a spus:

Având în vedere că acea sursă ar trebui să poată oferi curenţi mari şi o stabilizare foarte bună în sarcină, nu cred că ar fi ceva prea uşor de făcut nici de către un profesionist.Fiindcă ar trebui o sursă în comutaţie, nu una liniară.Ai putea pune poze cu acea baterie.


Aveţi mai jos o metodă de postare, site-ul indicat de mine e Imgur (citit ,,imager,,), dar se procedează la fel pentru orice alt site de găzduire

Încărcaţi pozele pe https://imgur.com/upload

După ce se încarcă pe site, daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.

Reveniţi pe forum şi daţi click pe ,,Paste,, în postare.Pozele vor apărea direct.

Am reusit sa desfac sudura in puncte a cutiei,am gasit contacte oxidate intre placile li-po unde veneau inseriate si stranse cu surub,am curatat si urmeaza sa reansamblez dar nu renunt la ideea cu reducerea tensiunii de la 84 v efectiv 4,20v pe element incarcat full,la 54v la 30amperi macar,daca poate cineva sa ma ajute cu o schema ar fi minunat,daca nu,o sa caut pana gasesc,nu reduc din elementi pentru ca imi va trebui asa la panourile solare care deja le am 10buc,urmeaza la le montez,nu renunt din cauza faptului ca bateria are bms-ul ei foarte puternic 20s iar daca folosesc numai 13s,trebuie sa modific controleru de egalizare a elementilor la 13s,si nu se stie daca si reusesc,asa ca ramane intacta si gasesc o schema pentru reducere,de preferat si cu igbt,am unul destul de bun,zic eu,se vede in poza.Eu2pqeI.jpg

Link spre comentariu

Nu ma poate ajuta nimeni cu o schema de reducere a tensiunii de la 84v la 54v cu un curent de...30a ,curentu pot sa il stabilesc eu in multe cazuri.... Sau cat de cat asemenator,pot interveni in anumite puncte sa iasa aproximativ cu ce imi trebuie..... Multumesc anticipat!

Link spre comentariu

Cel mai sigur, rapid si ieftin este sa cumperi alt BMS care sa duca 30A sau cat consideri ca e necesar.

Daca ai cum poti trece la 36V pentru a utiliza toti acumulatorii intro baterie 10S2P. Dar asta depinde ce consumatori si MPPT ai deja.

PS: BMS-ul se va ocupa si de balansarea bateriei de acumulatori.

Editat de stryx
Link spre comentariu
Acum 23 minute, stryx a spus:

Cel mai sigur, rapid si ieftin este sa cumperi alt BMS care sa duca 30A sau cat consideri ca e necesar.

Daca ai cum poti trece la 36V pentru a utiliza toti acumulatorii intro baterie 10S2P. Dar asta depinde ce consumatori si MPPT ai deja.

PS: BMS-ul se va ocupa si de balansarea bateriei de acumulatori.

Nu vreau sa reduc din numaru elementelor de la 20s la 13s pentru alt bms,as putea modifica originalu de la ei care are 120a de la 20s la 13s.dar vreau sa folosesc acele baterii (am 3 la numar) pentru panourile fotovoltaice la 72v cum sant ele (am si invertor tot la 72v (84)v maxim si vreau sa folosesc toate 3 bateri in paralel,in acelasi timp as putea folosi una si la bicicleta electrica cu o schema de reducere de la 72 la 48v,amperaju maxim care il ia motoru pe o coasta de 45 grade e undeva la 30amperi,pe drum intins intre 6 si 10 amperi la viteza de 40km/h.Chiar nu stie nimeni o schema de reducere a tensiunii....?

Link spre comentariu
La 29.07.2022 la 12:56, neoo4all a spus:

Nu ma poate ajuta nimeni cu o schema de reducere a tensiunii de la 84v la 54v cu un curent de...30a ,curentu pot sa il stabilesc eu in multe cazuri.... Sau cat de cat asemenator,pot interveni in anumite puncte sa iasa aproximativ cu ce imi trebuie..... Multumesc anticipat!

 

Nu exista asa ceva! 

 

Nu exista o schema de reducere a unei tensiuni asa de mari la un curent de minim 30A cum ceri tu, schema simpla, fiabila, ușor de realizat cu dimensiuni mici și pretabila a fi făcută de cineva fără experienta suficienta în electronica. 

 

Daca aveai suficienta experienta îți proiectai singur o astfel de schema. 

 

Nu ai integrate specializate de comanda care sa funcționeze direct la tensiuni asa de mari. Exista doar citeva ce merg pina pe la max 60V, utilizabile pina pe la max 55V. 

 

Asculta sfaturile primite. 

 

Proiectarea, realizarea testarea și optimizarea unei astfel de scheme costa semnificativ mai mult decit o baterie noua de top. 

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Daca nu vrei sa modifici bateriile singura alternativa e sa cumperi una dedicata pentru bicicleta. Sau poate ai noroc sa gasesti vre-un modul "step down/bock converter" chinezesc capabil sa faca ce vrei.

Din pacate ai nevoie de o sursa cu niste specificatii total iesite din comun iar sansele sa gasesti vre-un proiect dea gata sunt minime. In plus dupa cum bine a zis sesebe constul final o sa fie mult mai mare decat a unei baterii.

Link spre comentariu
Acum 5 ore, sesebe a spus:

 

Nu exista asa ceva! 

 

Nu exista o schema de reducere a unei tensiuni asa de mari la un curent de minim 30A cum ceri tu, schema simpla, fiabila, ușor de realizat cu dimensiuni mici și pretabila a fi făcută de cineva fără experienta suficienta în electronica. 

 

Daca aveai suficienta experienta îți proiectai singur o astfel de schema. 

 

Nu ai integrate specializate de comanda care sa funcționeze direct la tensiuni asa de mari. Exista doar citeva ce merg pina pe la max 60V, utilizabile pina pe la max 55V. 

 

Asculta sfaturile primite. 

 

Proiectarea, realizarea testarea și optimizarea unei astfel de scheme costa semnificativ mai mult decit o baterie noua de top. 

Daca aveam experienta suficienta,crezi ca mai ceream ajutoru cuiva? De existat categoric ca exista dar inca nu am sapat suficient,timpul e inainte. Multumesc cu mult respect pentru idei,sfaturi,ramane sa mai caut!

Link spre comentariu

Bateria  plus montajul vor avea volumul dublu fata de vechea baterie. Te-ai gandit cum le amplasezi? 

EDIT: teoretic se poate orice. Plec de la o postare veche la care se poate adauga o sursa auxiliara de 12V "agatata" pe sursele MOS-urilor.

6.png

##################################

Si modificarea:

22.png

Editat de dumitrumy
Link spre comentariu
La 30.07.2022 la 23:19, stryx a spus:

Daca nu vrei sa modifici bateriile singura alternativa e sa cumperi una dedicata pentru bicicleta. Sau poate ai noroc sa gasesti vre-un modul "step down/bock converter" chinezesc capabil sa faca ce vrei.

Din pacate ai nevoie de o sursa cu niste specificatii total iesite din comun iar sansele sa gasesti vre-un proiect dea gata sunt minime. In plus dupa cum bine a zis sesebe constul final o sa fie mult mai mare decat a unei baterii.

Costul mai mare decat al unei bateri? Uite cat costa doar un element ORIGINAL din bateria mea de 20 elementi 

li-po pret element.jpg

Link spre comentariu
Acum 21 ore, dumitrumy a spus:

Bateria  plus montajul vor avea volumul dublu fata de vechea baterie. Te-ai gandit cum le amplasezi? 

EDIT: teoretic se poate orice. Plec de la o postare veche la care se poate adauga o sursa auxiliara de 12V "agatata" pe sursele MOS-urilor.

6.png

##################################

Si modificarea:

22.png

Ma multumesc si cu un 25Amperi,la coastele mai mari,cobor ca mai trebuie si sport facut,nu mi se pare complexa schema dar bobina L3,n-am idee cum o realizez,am zis,nu ma pricep asa bine la ramura aceasta,doar daca apelez la cineva din zona mea. Multumesc frumos pentru timpul acordat!

Link spre comentariu
Acum 4 ore, neoo4all a spus:

Costul mai mare decat al unei bateri? Uite cat costa doar un element ORIGINAL din bateria mea de 20 elementi 

Eu ma refeream la pretul unei bateri construita de la inceput pt bicicleta, trotineta sau longboard electric(a). Nu m-am referit la pretul bateriilor dumneavoastra, nu stiu ce baterii aveti si nici cu ce BMS si acumulatori sunt facute deci nu am cum face nici o comparatie directa de pret sau performanta.

 

Nu trebuie sa considerati postarile mele drept atac la persoana sau o impunere a solutiilor propri, departe de mine acest gand. Doar am incercat sa ajut oferind niste alternative in limita informatilor pe care le-ati picurat in postari si a limitatei mele experiente.

Dumneavoastra decideti cum rezolvati problema in functie de preferinte si posibilitati.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, stryx a spus:

Eu ma refeream la pretul unei bateri construita de la inceput pt bicicleta, trotineta sau longboard electric(a). Nu m-am referit la pretul bateriilor dumneavoastra, nu stiu ce baterii aveti si nici cu ce BMS si acumulatori sunt facute deci nu am cum face nici o comparatie directa de pret sau performanta.

 

Nu trebuie sa considerati postarile mele drept atac la persoana sau o impunere a solutiilor propri, departe de mine acest gand. Doar am incercat sa ajut oferind niste alternative in limita informatilor pe care le-ati picurat in postari si a limitatei mele experiente.

Dumneavoastra decideti cum rezolvati problema in functie de preferinte si posibilitati.

Am crezut ca ati vazut pozele mai sus,sau nu apar? La mine se vad pozele cu bateria,daca nu apar imi cer scuze. Nu prea ar conta pretu unei surse,daca nu depaseste un 6 sau 700 roni,important e sa gasesc ceva bun cat de cat,dar eu tind sa cred ca sant posibilitati de a reduce tensiunea si 50% din curent,tot as fi multumit,poate ma insel,nu le am eu atit de mult cu aceste chestii,dar omu cat traieste invata.Multumesc pentru timpul acordat tuturor care au avut si au buna vointa sa dea cate o idee.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări