Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare baterie bicicleta electrica


florinangeru

Postări Recomandate

Salutare tuturor, de putina vreme tatal meu se confrunta cu o problema la acumulatorul de la bicicleta electrica :( tine foarte putin. am desfacut acumulatorul sa vad ce tip de celule contine si are trei celul plumb modelul 6-dzm-7 productie china doua celule sunt putin umflate nu le-am masurat dar sigur sunt deteriorate. Fiecare celula in parte are 12V si 7Ah in total 36V. M-am invartit putin pe neti si am constatat ca tipul asta de acumulatori nu se mai fabrica si mi-a venit ideea sa inlocuiesc celulele pe plumb cu celule li-ion :d.Ce parere aveti?Stiu ca odata cu schimbarea celulelor trebuie si un incarcator adecvat pentru li-ion dar nu stiu daca imi trebuie neaparat un modul de monitorizare a incarcarii si descarcarii celulelor li-ion.Avantajele sunt ca per total acumulatorul asamblat o sa iasa mult mai usor de cat cel folosit pana in prezent cu plumb, durata de viata mai mare a acumulatorului si cred ca si eficienta mai mare :d

post-24493-139829305643_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • neoo4all

    8

  • florinangeru

    7

  • stryx

    3

  • Dr.L

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Tipul asta de acumulator e frecvent folosit la UPS (surse neintreruptibile) pentru PC-uri si costa cam 70 lei bucata.

Eu as inlocui toate acumulatoarele si as merge in continuare cu ce a facut producatorul bicicletei. Bateriile cu plumb sunt preferate pentru tractiune.

O firma buna este http://www.caranda.ro/moto.htm si cred ca tipul tau este YS12-7A-BS (verifica dimensiunile).

Inlocuirea cu Li te va costa mult (baterii, incarcator, monitorizare individuala a celulelor) si practic vei avea doar avantajul unei greutati/volum mai reduse, ceea ce la bicicleta nu este chiar esential.

Uita-te pe site-urile de modelism (aero, navo, auto) ca sa-ti faci o idee despre preturi si probleme la bateriile cu litiu (pericol de incendiu, cicluri putine la curenti mari, nevoia de echilibrare a celulelor).

Atasez ca exemplu instructiunile de stocare/utilizare de la PhoenixModels.

Instructiuni Li-Po.txt

Link spre comentariu

Da aveti dreptate e mai simplu si mai ieftin sa folosesc acelasi tip de baterii :) imi trecuse prin cap chestia cu li-ion pentru ca sunt eu maniac cu miniaturizarea si optimizarea :) pana una alta o sa cumpar acelasi tip de baterie iar chestia cu li-ion o studiez pe viitor multumesc mult de ajutor :)

Link spre comentariu

Li-ion costa foarte mult+ ca pe langa acumulatori iti mai trebuie neaparat circuite de protectie (la scurt-circuit,la supraincarcare,la descarcare,la temperatura),apoi inca un circuit care sa echilibreze celulele (sa aiba aceeasi tensiune,ca daca una are tensiunea mai mare e caz de supraincarcare) si un incarcator pt acumulatorii astia (cu tensiunea maxima stabilita strict). Incarcatorul e cea mai simpla parte...+ ca daca se intampla ceva nefericit: scurt circuit,supratemperatura sau pur si simplu intepi o celula...o sa ai o mica (sau mai mare,in functie de cate celule intra in joc) bomba!Vezi pe youtube filmulete cu li-ion explodand

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Bateriile indicate de Ticu pe Pb,de la Caranda sant baterii de pornire,ai nevoie de bateri tip 'deep cycle'.Intradevar, acumulatorii Li-Po nu se mai folosesc dar in schimb se folosesc LiFePo.Cineva a facut miscarea cu inlocuirea bateriilor pe Pb(bune) cu cele pe LiFePo si acum zice ca zboara bicicleta.Pe langa faptul ca ai nevoie de un incarcator specializat pe LiFePo,care sa stie sa le si echilibreze(pt o durata de viata normala), mai ai nevoie si de circuit de limitarea descarcarii(UVLO) / bateri cu UVLO incorporat.Modelele pt bicicleta sant in carcase ,de aluminiu, 'antiefractie'.

Link spre comentariu

tyc ma poti pune in legatura cu tipul care a folosit celul lifepo te rog m-ar interesa si pe mine chiar daca e mai scumpa metoda :da

pana una alta o sa folosesc acelasi tip de baterie dar vreau sa le atasez si un sistem ca in linkul de aici http://www.effekta.ro/baterii_bacs.php vedeti in subsolul paginii este prezentat, cei de la effekta nu il vand separat vine implementat in upc-uri dar ma gandeam ca ar fi ok daca as pune si eu pe fiecare celula un sistem desta ar fi mai eficiente celulele :freaza: are cineva o schema de la astfel de sistem?

 

multumesc :)

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

rahat de baterii chinezesti ..... :91 :bataie am luat fisa tehnica de la celulele cu pb-acid si in fisa tehnica im da niste dimensiuni ele in realitate au alte dimensiuni :sparge: am facut prostia si nu le-am masurat m-am luat dupa fisa tehnica si am facut comanda de celule :(. acuma am vrut sa le inlocuiesc si am luat foc cand am vazut diferenta :((. am vorbit la firma de unde le-am cumparat si mi-au acceptat sa le fac retur, am pierdut doar 60 lei pe transport atat. marea mea problema este ca nu gasesc celule pb-acid la dimensiunile celor uzate :(. Cele originale (uzate) au 12V si 7Ah lungime 112mm x latime 85mm x inaltime 101mm.Am gasit la dimensiuni apropiate adica putin mai mici dar cu alt voltaj si alt amperaj ceva apropiat nu :( ceva idei ?? pana la urma tot la LiFePo cred ca ajung :))

Link spre comentariu

salutare si multumesc de sugestii :) eu am disparut o perioada pentru ca m-am mutat in Bucuresti ma linistesc cu mutatul si ma apuc iar de treaba :d. Intre timp am trimis email la dou firme din china care aveau in catalog tipul ala de acumulator cu acid dar am primit raspuns ca nu se mai fabrica deci vreau nu vreau trebuie ceva nou :)Ma gandeam sa iau o baterie dedicata pentru biciclete sa scot tot din ea si sa le instalez in carcasa veche, odata cu bateria cumparat si un incarcator dedicat si gata :d va tin la curent

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator nikko

salut. am o bicicleta electrica model tornado.mi sa ars becul de la far iar intre timp ce am vrut sa il schimb am facut scurt deoarece cu graba am uitat sa intrerup curentul de la general. acum nu mai am curent la bord. are cumva o siguranta pe undeva? bateria am incarcato din nou.

Link spre comentariu

Salutare,Nu am studiat tipul de bicicleta ce il detii dar sunt doua posibilitati:1. Siguranta resetabila care deconecteaza automat si trebuie sa intrerupi alimentarea 2-5minute apoi isi revune;2. Siguranta normala ce trebuie inlocuita.In cazul 2 nu am idee unde sunt situate sigurantele la bicicleta ta. La tatal meu pe carcasa bateriei este un capacel de plastic ce-ti da acces la siguranta.

Link spre comentariu
Vizitator elmike

Asta este un exemplu de deep cicle:

Posted Image

Specificatii tehnice aici:

http://www.toshiba.com/ind/data/tag_fil ... R_6876.pdf

Din datele de catalog se specifica clar cum trebuie incarcata corect.

Este o baterie des intalnita ca dimensiuni, difera mult specificatiile tehnice. Sunt multi producatori de renume. Exclus china. Ca idee luat legatura cu producatori din Romania pentru deep cycle, sau cu Sunlight - are reprezentanta la noi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări