florinangeru Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Salutare tuturor, de putina vreme tatal meu se confrunta cu o problema la acumulatorul de la bicicleta electrica :( tine foarte putin. am desfacut acumulatorul sa vad ce tip de celule contine si are trei celul plumb modelul 6-dzm-7 productie china doua celule sunt putin umflate nu le-am masurat dar sigur sunt deteriorate. Fiecare celula in parte are 12V si 7Ah in total 36V. M-am invartit putin pe neti si am constatat ca tipul asta de acumulatori nu se mai fabrica si mi-a venit ideea sa inlocuiesc celulele pe plumb cu celule li-ion .Ce parere aveti?Stiu ca odata cu schimbarea celulelor trebuie si un incarcator adecvat pentru li-ion dar nu stiu daca imi trebuie neaparat un modul de monitorizare a incarcarii si descarcarii celulelor li-ion.Avantajele sunt ca per total acumulatorul asamblat o sa iasa mult mai usor de cat cel folosit pana in prezent cu plumb, durata de viata mai mare a acumulatorului si cred ca si eficienta mai mare Link spre comentariu
Ticu Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Tipul asta de acumulator e frecvent folosit la UPS (surse neintreruptibile) pentru PC-uri si costa cam 70 lei bucata. Eu as inlocui toate acumulatoarele si as merge in continuare cu ce a facut producatorul bicicletei. Bateriile cu plumb sunt preferate pentru tractiune. O firma buna este http://www.caranda.ro/moto.htm si cred ca tipul tau este YS12-7A-BS (verifica dimensiunile). Inlocuirea cu Li te va costa mult (baterii, incarcator, monitorizare individuala a celulelor) si practic vei avea doar avantajul unei greutati/volum mai reduse, ceea ce la bicicleta nu este chiar esential. Uita-te pe site-urile de modelism (aero, navo, auto) ca sa-ti faci o idee despre preturi si probleme la bateriile cu litiu (pericol de incendiu, cicluri putine la curenti mari, nevoia de echilibrare a celulelor). Atasez ca exemplu instructiunile de stocare/utilizare de la PhoenixModels. Instructiuni Li-Po.txt Link spre comentariu
florinangeru Postat August 28, 2011 Autor Partajează Postat August 28, 2011 aha ok multumesc mult de raspuns, momentan sunt la munca dar cum ajung avasa o sa studiez si mia discutam.Inca odata multumesc Link spre comentariu
Dr.L Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 e 50 ron la caranda12V/7Ah e cel mai folosit model de acumulator cu plumb,il gasesti peste tot! Link spre comentariu
florinangeru Postat August 28, 2011 Autor Partajează Postat August 28, 2011 Da aveti dreptate e mai simplu si mai ieftin sa folosesc acelasi tip de baterii imi trecuse prin cap chestia cu li-ion pentru ca sunt eu maniac cu miniaturizarea si optimizarea pana una alta o sa cumpar acelasi tip de baterie iar chestia cu li-ion o studiez pe viitor multumesc mult de ajutor Link spre comentariu
Dr.L Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Li-ion costa foarte mult+ ca pe langa acumulatori iti mai trebuie neaparat circuite de protectie (la scurt-circuit,la supraincarcare,la descarcare,la temperatura),apoi inca un circuit care sa echilibreze celulele (sa aiba aceeasi tensiune,ca daca una are tensiunea mai mare e caz de supraincarcare) si un incarcator pt acumulatorii astia (cu tensiunea maxima stabilita strict). Incarcatorul e cea mai simpla parte...+ ca daca se intampla ceva nefericit: scurt circuit,supratemperatura sau pur si simplu intepi o celula...o sa ai o mica (sau mai mare,in functie de cate celule intra in joc) bomba!Vezi pe youtube filmulete cu li-ion explodand Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Bateriile indicate de Ticu pe Pb,de la Caranda sant baterii de pornire,ai nevoie de bateri tip 'deep cycle'.Intradevar, acumulatorii Li-Po nu se mai folosesc dar in schimb se folosesc LiFePo.Cineva a facut miscarea cu inlocuirea bateriilor pe Pb(bune) cu cele pe LiFePo si acum zice ca zboara bicicleta.Pe langa faptul ca ai nevoie de un incarcator specializat pe LiFePo,care sa stie sa le si echilibreze(pt o durata de viata normala), mai ai nevoie si de circuit de limitarea descarcarii(UVLO) / bateri cu UVLO incorporat.Modelele pt bicicleta sant in carcase ,de aluminiu, 'antiefractie'. Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 1, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 1, 2011 tyc ma poti pune in legatura cu tipul care a folosit celul lifepo te rog m-ar interesa si pe mine chiar daca e mai scumpa metoda pana una alta o sa folosesc acelasi tip de baterie dar vreau sa le atasez si un sistem ca in linkul de aici http://www.effekta.ro/baterii_bacs.php vedeti in subsolul paginii este prezentat, cei de la effekta nu il vand separat vine implementat in upc-uri dar ma gandeam ca ar fi ok daca as pune si eu pe fiecare celula un sistem desta ar fi mai eficiente celulele are cineva o schema de la astfel de sistem? multumesc Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2011 rahat de baterii chinezesti ..... am luat fisa tehnica de la celulele cu pb-acid si in fisa tehnica im da niste dimensiuni ele in realitate au alte dimensiuni am facut prostia si nu le-am masurat m-am luat dupa fisa tehnica si am facut comanda de celule :(. acuma am vrut sa le inlocuiesc si am luat foc cand am vazut diferenta :((. am vorbit la firma de unde le-am cumparat si mi-au acceptat sa le fac retur, am pierdut doar 60 lei pe transport atat. marea mea problema este ca nu gasesc celule pb-acid la dimensiunile celor uzate :(. Cele originale (uzate) au 12V si 7Ah lungime 112mm x latime 85mm x inaltime 101mm.Am gasit la dimensiuni apropiate adica putin mai mici dar cu alt voltaj si alt amperaj ceva apropiat nu :( ceva idei ?? pana la urma tot la LiFePo cred ca ajung ) Link spre comentariu
asyx Postat Septembrie 18, 2011 Partajează Postat Septembrie 18, 2011 pai te costa cam 300$ fara incarcator dar te tine mai mult,plus ca sunt mult mai usoare http://www.pingbattery.com/servlet/the- ... PO4/Detail sau cumperi 30 de bucati de li-ion http://www.adelaida.ro/product_info.php ... 5113ffa586 Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 18, 2011 Partajează Postat Septembrie 18, 2011 Bateriile simple nu sant potrivite ,dar sant cele specializate pt biciclete; ai nevoie si de un incarcator la ele. Link spre comentariu
florinangeru Postat Septembrie 19, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2011 salutare si multumesc de sugestii eu am disparut o perioada pentru ca m-am mutat in Bucuresti ma linistesc cu mutatul si ma apuc iar de treaba . Intre timp am trimis email la dou firme din china care aveau in catalog tipul ala de acumulator cu acid dar am primit raspuns ca nu se mai fabrica deci vreau nu vreau trebuie ceva nou :)Ma gandeam sa iau o baterie dedicata pentru biciclete sa scot tot din ea si sa le instalez in carcasa veche, odata cu bateria cumparat si un incarcator dedicat si gata va tin la curent Link spre comentariu
Vizitator nikko Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 salut. am o bicicleta electrica model tornado.mi sa ars becul de la far iar intre timp ce am vrut sa il schimb am facut scurt deoarece cu graba am uitat sa intrerup curentul de la general. acum nu mai am curent la bord. are cumva o siguranta pe undeva? bateria am incarcato din nou. Link spre comentariu
florinangeru Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Salutare,Nu am studiat tipul de bicicleta ce il detii dar sunt doua posibilitati:1. Siguranta resetabila care deconecteaza automat si trebuie sa intrerupi alimentarea 2-5minute apoi isi revune;2. Siguranta normala ce trebuie inlocuita.In cazul 2 nu am idee unde sunt situate sigurantele la bicicleta ta. La tatal meu pe carcasa bateriei este un capacel de plastic ce-ti da acces la siguranta. Link spre comentariu
Vizitator elmike Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Asta este un exemplu de deep cicle: Specificatii tehnice aici: http://www.toshiba.com/ind/data/tag_fil ... R_6876.pdf Din datele de catalog se specifica clar cum trebuie incarcata corect. Este o baterie des intalnita ca dimensiuni, difera mult specificatiile tehnice. Sunt multi producatori de renume. Exclus china. Ca idee luat legatura cu producatori din Romania pentru deep cycle, sau cu Sunlight - are reprezentanta la noi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum