Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

WW2 si propaganda SCR299


hpavictor

Postări Recomandate

Va prezint cateva imagini , poate pentru unii au inteles :

 

!

 

!

 

Pana la urma , in radio razboiul a fost dus intre Telefunken si Hallicrafters iar ultimul link este prezentata superioritatea lui SCR299.

 

Niste filme de propaganda imperialiste...........

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrianc

    15

  • Flor

    13

  • hpavictor

    2

  • gauss

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

O sa fiu-ca de obicei- usor off topic. Acum multi ani, prin 1983, un prieten mi-a facut cadou cartea "Un razboi ultrasecret 1939-1945", de R. V. Jones. Ma rog, era traducerea in limba romana, evident. Acolo am citit cum nemtii bombardau la marele fix Anglia folosind niste fascicule radio care dirijau avionul pe culoarul aerian optim. Daca pilotul aluneca prea mult in stanga auzea in casca linii. Spre dreapta erau puncte..Sau invers, ma rog, cred ca ati prins ideea.Cand totul era OK, era ton continuu.Frecventa modulatoare initiala era de 1KHz. Cand englezii s-au prins si au trecut la bruiaj, nemtii au bagat rapid in fiecare statie cate un filtru si au fugit cu frecventa lor modulatoare mai sus..Apoi au folosit modulatia ultra sonora si un instrument cu zero la mijloc..Imaginati-va ca pt un bombardier care lupta sa mearga spre tinta, fiind primit cu orice in afara de covor rosu si fanfara, hi, hi, ba chiar din contra, cu gloante si moarte, faptul ca avea navigatia usurata era ceva deosebit. Iar ca tehnica radio, e ceva deosebit de complex sa crezi un canal de navigatie cat mai ingust, tanand seama ca totusi bomba nu trebuie sa cada la cativa km de tinta ci chiar in mijlocul ei.Uzual o fabrica sau un vapor nu e mai mare decat un stadion de fotbal, deci o suta de metri. Iar avionul zboara cu macar 360km/ora, adica face minim 100m/secunda. Asa ca rezulta ca daca ai clipit, ai lansat prea traziu, si ai ratata tinta, deci tu sau unii dintre colegii au murit de pomana..Sa nu uitam nici de curbura pamanatului, care apare dupa 60Km, iar unda radio nu se muleaza ..Inainte de tinta erau niste semnale de avertizare, sa deschida trapa prin care cad bombele si sa le armeze, ca si asta dureaza, iar avionul nu sta ci merge, hi, hi..Iar deasupra tintei semnale de lansare.. Adica o intreaga nebunie..Nu mai intru si in alte amanunte pt ca vreau sa starnesc curiozitatea, sa o cititi si voi, nu sa o povestesc eu..Cartea se mai gaseste pe okazii sau la buticari...

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am citit si eu cartea, de mai multe ori chiar. Foarte interesanta.Aveti atasat un articol despre anumite aspecte mai putin cunoscute ale tehnicii de comunicatii militare germane in WW2Pentru Flor, are si o parte importanta dedicata comunicatiilor flotei de U-boot cu comandamentul.73 de Adrian YO3HVV

Link spre comentariu

Am citit si eu cartea, de mai multe ori chiar. Foarte interesanta.Aveti atasat un articol despre anumite aspecte mai putin cunoscute ale tehnicii de comunicatii militare germane in WW2Pentru Flor, are si o parte importanta dedicata comunicatiilor flotei de U-boot cu comandamentul.73 de Adrian YO3HVV

Super scrierile,m-am delectat cu ele .Multumesc pentru ele,sunt indragostit de tehnica militara de transmisiuni veche,73!
Link spre comentariu

adrianc Iti multumesc frumos pt ce ai postat. Sunt deosebit de interesante. Le-am descarcat si rasfoi.. Dar diseara o sa le studiez pe indelete. Mi-ai facut o mare placere. Sper sa ma pot revansa cat mai curand.Si daca diseara o sughiti o sa fie din cauza halberelor care vort fi inchinate in sanatatea ta.

Link spre comentariu

Si eu sunt interesa de tehnica militara de transmisiuni indeosebi de cea germana.Din pacate s-au pastrat putine echipamente, majoritatea sfarsind sub loviturile baroaselor din dispozitia comandamentului aliat.Desigur dupa ce invingatorii si-au luat partea leului.De exemplu multe locatoare Wurzburg au ajuns in Anglia si SUA pe post de radiotelescoape. Din pacate putine din aceste echipamente deosebite s-au pastrat pana acum.

post-8230-13982931198_thumb.jpg

post-8230-139829311988_thumb.jpg

post-8230-139829311991_thumb.jpg

Link spre comentariu

O sa fiu ca de obicei off topic.Dar cand eram student in fac de electronica, la cursul de Teoria Transmiterii Informatiei, DNUL prof Neagoe, -mare om- ne-a zis ca in timpul WWII radarele devenisera ceva de o importanta de care nu mai e nevoie sa insist, ca sa nu zic chiar ultraspeciale. Si cum si in acest domeniu propagarea ajuta/incurca, niste oameni superdestepti, folosesc cuvantul fara nicio urma de ironie si cu intreg respectul cuvenit, au dezvoltat o intreaga teorie matematica ce se aplica la marirea distantei si preciziei de detectare a tintelor.Pt ca s-au lovit evident si de exploziile solare care ajutau/incurcau, unii au devenit si ramas fascinati de radioastronomie.Asa ca dupa razboi Shanon si gasca lui au ramas in acest domeniu, folosit Wotanurile si Freya capturate si adaptate..Pt ca imi place sa dau si alte exemple.Dintr-un submarin iese din apa doar chioscul, care in esenta este un cilindru de otel de cam 3 m diametru si cam 3 m inaltime. Ma rog, inca nu l-am masurat, hi, hi..Dar in esenta acesta ofera o semnatura radar extem de redusa..In plus fiind pe mare, intre valuri, intr-o atmosfera umeda, undele radio se mai reflecta/refracta si de particulele de apa din atmosfera. Asa ca precizia detectie este vitala, pt ca echipajul submarinului cand vedea un avion se scufunda cat de poate de rapid, la o adancime protectoare..Iar pt avion era esential sa il gasesca si de la distanta si sa ajunga cat mai precis si cat mai repede exact deasupra lui, pt ca altfel irosea bomba degeaba.In plus intr-un avion nu poti cara cu tine un radar avand un emitator superputernic, daca nu ai din ce sa il alimentezi. Iar sa zbori cu accumultoare de sute de kg timp de foarte multe ore inseamna ca rezervoarele de combustibil devin prea grele. Sau nu mai duci la fel de mult armament, deci devi ineficient..Norocul aliatilor a fost ca au rezolvat problemele de radar aeropurtat exact la timp..

Link spre comentariu

Aveti atasat un tabel cu echipamentul de radio tipic aflat pe un U-boot.Echipamentele sunt fabricate de Telefunken si Lorenz.Desigur in timp tipurile au fost diversificate in functie de necesitatiPentru Flor, in partea de jos a tabelului se afla adresa saitului de unde a fost extras, U-historia (U-boot waffe 1939-1945), foarte interesant desi este in spaniola73 de Adrian YO3HVV

Configuración Típica en un Uboot.doc

Link spre comentariu

Multumesc frumos. Ca sa ma revansez adaug si eu adresa http://www.uboat.net/technical/..

De fapt uboat.net mi se pare cel mai bun si complet site...

Conform aliantei germano-japoneze au fost trimise si submarine germane care sa lupte alaturi de japonezi in oceanele Pacific si cel Indian.

Imaginati-va ce distanta era intre Germania si oceanele descrise mai sus. Nu mai spun si faptul ca dpdv militar era obligatoriu sa se poata comunica - ma rog prin Morse -aproape oricand cu submarinele trimise...

In colectia mea de carti cu Ubooturi -circa 20- evident ca am niste poze cu aparatura radio.

Dar cum nu simt nevoia sa ma leg la cap pe teme copyright, nu o sa le scanez...

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Dupa ce o sa le descarc din laptop si le reduc adecvat, o sa pun niste poze facute de mine cu statiile si aparatura folosita in cateva Ubooturi.Asa, ca sa starnesc oamenii, am vazut niste baterii de rezistente de 0.6 Ohmi, lungi de circa 80 cm, groase macar cat degetul gros...Si ma gandeam la ce me predau la cursul de masurare a rezistentelor foarte mici...

Link spre comentariu

"Dintr-un submarin iese din apa doar chioscul, care in esenta este un cilindru de otel de cam 3 m diametru si cam 3 m inaltime. Ma rog, inca nu l-am masurat, hi, hi..Dar in esenta acesta ofera o semnatura radar extem de redusa.." ... Ai vreo idee despre radiolocatie , tovarase (inginer) Flor ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări