Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Far moto cu led-uri de putere!


Cilibiu

Postări Recomandate

Am o motocicleta si sunt un pic cam dezamagit de farurile care le am, am doua faruri, becuri 35/35w fara halogen, am pus si cu halogen si tot la fel!Mam gandit sa imi fac eu faruri cu led-uri de putere 5W!Pe faza scurta un Led de 5WPe faza lunga 2 leduri de 5WAsta fiind motate doar pe un far, pe celalat va fi la fel!Ledurile au aproximativ 300lmSunt bune pentru ce imi trebuie?Ledurile sunt ALB PUR, asta se refera la alb cald? sau alb rece?Ce sfaturi imi dati?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 21
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    10

  • Dr.L

    3

  • EFTIMIE

    2

  • Spitfire

    1

Top autori în acest subiect

Parerea mea ca trebuie sa pui de la 10W in sus si sa-i faci sursa de cc cu LM3401 ,mie mi-a recomandat TYC si am folosit la o lampa de banc si-mi merge si astazi super bine .

Link spre comentariu

De sursa stiam, dar totusi 10W?5W pe faza scurta si 10W pe faza lunga nui indeajuns?Sa pun mai multe pe aceste faze?Nu as vrea sa fie chiar costisitor, tinand cont ca un led 5W 25 lei, deja 75 lei pe far, 150 lei pe ambele, asa doar cu nr de leduri care am zis, daca ma duc mai sus deja mi se pare cam scump, sa dau in jur de 200 lei doar pentru 2 "becuri" ceva mai puternice!

Link spre comentariu

Preturile nu mai sunt chiar asa mari de exemplu diferenta intre doua de10W si unul de 20W este mica ,totusi vrei sa faci un far.Exista si pe forum de vanzare un far de bicicleta de 18W undeva pe la 100ron,incearca cu cele de 5W dar nu cred ca ai sa fii prea multumit.Leduri de putere cauta la TME si vezi preturi .

Link spre comentariu

Aveti grija cu LED-urile albe ieftine, pot fi de tip 'coumarine 6" adica lumina alba este obtinuta prin amestecul luminii albastre produsa de cip-ul LED-ului, cu lumina galbena produsa de substanta fluorescenta din fata cipului, deci nu e un LED full spectrum!

Daca va iese in fata o persoana imbracata complet in haine de culoare scarlet red(ceea ce nu-i tocmai exclus...), ii lasati urme de roti pe piele, fiindca nu e prea vizibila, in lumina acelor LED-uri.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Am facut eu far,dar trebuie sa pregatesti bani(200/unitate).Un bec H3 @12V/55W halogen are 1000lm,iar cele de 35W au ~650lm.Dar sa incepem cu inceputul:-sursa pt leduri trebuie sa fie in comutatie (la Africana bateria e de 12Ah);-vrei sa fie reglabil curentul in trepte sau continuu?-ce sursa ai?(in vedere sau chiar fizic).

Link spre comentariu

Sursa o am in vedere, fizic dupa ce voi termina becurile.Nu stiam ca pentru leduri trebuie sursa in comutatie, de ce trebuie?Nu vreau luminare in trepte si nici reglabila!Faza scurta ledul este aprins 100% , si la fel si pentru faza lunga!Sa vad ce leduri gasesc.Vreau sa imi schimb toata instalatia moto care o am, si tot ce va fi bec cu incadescenta,vreau sa le inlocuiesc cu leduri!

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Cu sursa trebuie inceput,asta daca nu te inteapa bani in jeb,pt alte si alte leduri.Pt teste poti sa faci si una cu doi tranzistori,liniara.

Sursa finala trebuie sa fie in comutatie ,de exemplu cu LM3401 , http://www.farnell.com/datasheets/1442994.pdf ,la care lasi pinul dimm in aer si furnizeaza 100% din curent la iesire;pe motocicleta trebuie o sursa in comutatie deoarece numai astea au randament destul de ridicat sa nu ramai fara baterie,cele liniare consuma prea mult si-ti descarca bateria(mai exact ,nu permit incarcarea ei ,decat daca mergi 100km zilnic,afara).

Leduri recomandate :

http://www.zexstar.com/leduri/leduri-de ... 910lm-alb/ ,sau astea(daca le ai cu lipirea smd si MCPCB,numai!):

http://www.cutter.com.au/products.php?cat=Cree+XM-L.

Ledurile de putere nu se folosesc la capacitate maxima pt ca nu le poti raci si se ard.

La semnalizare o sa ai nevoie de alt releu/desfintezi optiunea de 'bec ars' din releul actual ,daca permite)...eu am un releu cu optiunea 'led intrerupt' :freaza: - 10oiro.

Ledurile sa nu le pornesti fara alimentare prin scc si atasate bine de un radiator ; in curent limiteaza la 2A ,

Poti sa folosesti oglinda farurilor actuale,dar trebuie sa tai din ele - becurile au filamentul sus ,ledurile emit lumina de la baza si trebuie sa pozitionezi ledul la inaltimea filamentului.Alta varianta e sa folosesti un reflector pt leduri pe care-l introduci in far,in locul becului.

Oricum,lucrarea sa o faci treptat,in sensul ca pui farurile si vezi cum merg, inlocuiesti semnalizarea si-i faci proba,faci bordul ,lampa spate.

Link spre comentariu

Pentru semnalizare si stop spate, stiu sa fac, nu folosesc leduri de putere, ci dastea normale dar mai multe, cum sunt acele de brichete!Ce ma gandeam este cele de far, eu vroiam sa fac exact replica becului de far, si sa pozitionez ledul de faza scurta exact unde este filamentul de faza scurta, si la lungime si la inaltime!Acum am mai gasit pe net la un pret ff mic, bec far, 35/35W halogen blue (imita xenonul), prima oara o sa incerc si cu alea, daca tot nu sunt multumit de ele , atunci o sa fac cu leduri de putere, acum am in plan sa termin computerul de bord, dupa finalizarea lui si asigurarea functionari 100% in parametri, voi modifica toata instalatia electrica, si in acelasi timp voi inlocui semnalizarile si stopul cu leduri, la urma de tot vor ramane farurile, deoarece dupa cum sti si tu , este de munca, mai ales ca ma gandeam ca "suport" pentru ledurile smd, sa fie o bucata de aluminiu pe care vine prins cablajul lor si in final ledurile, eu gasisem pe net si "becuri" gata facute cu leduri de putere, dar sunt ff scumpe!Oriucm multumec de ajutor, partea cu sursa este foarte interesanta!

Link spre comentariu

Vreau sa imi schimb toata instalatia moto care o am

Si bineinteles instalatia va fi omologata si bine reglata, a.i sa nu-i orbesti pe ceilalti participanti la trafic si sa mai si vezi pe unde mergi. Nu?
Link spre comentariu

Dar de unde va sti cei de la ITP ca am schimbat instalatia?Ultima oara cand am fost sa fac ITP, nici nu sau uitat la moto,ma intrebat: Semnalizarile merg?, stop pe frana ai? Eu am raspuns: DA, ei au zis: poti sa scoti motocicleta afara, eu doar am intrat pe o poarta si am iesit pe alta, fara sa o supuna la teste, nici macar nu ma pus sa aprind farurile sau sa pornesc motocicleta!Bine reglata va fi, nu cum am vazut o gramada de prosti cu becuri xenon pe far normal!

Link spre comentariu

Becul e bec orice i-ai face. Xenon blue :nebunrau: ...un bec chior vopsit in albastru,ca sa devina si mai chior (din moment ce filtrezi lumina galbena cu un filtru albastru,normal ca se pierde si mai mult din luminiozitate) :sparge: Daca vrei sa termini rapid,pune xenon (5300k,ca sa vezi ceva si pe asfalt ud). La fel si cu ledurile,as sugera sa pui lumina calda

Link spre comentariu

Atentie ca alea ieftine rau sunt si proaste,mai exact sursa nu e bine facuta si cum becul xenon trebuie alimentat strict,o sa-ti mearga doar 100hMa bucur ca ti-e de folos ideea!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări