Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Eschivare control RAR mobil


Sharky

Postări Recomandate

  • 1 an mai târziu...
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    13

  • philipo4you

    6

  • scormonel

    4

  • yo9hnf

    3

Top autori în acest subiect

reinviu subiectul.Am colindat anii astia tara in lung si in lat. Nici urma de RAR, nici sa ii vad, nici sa ii aud prin statie decat o singura data.Se mai practica controlul in trafic sau nu?

Link spre comentariu

Nu vad de ce as schimba masina cu una mai noua din moemnt ce nu o folosesc decat de distractie. Nu depind de ea sa ajung la serviciu sau la intalniri importante.Inafara ca nu ma incadrez in normal de poluare (la standul ITP, nu umblu ca altii cu norul de fum dupa ei) nu am alte stresuri cu ea. Anul asta am facut aproape 10mii cu ea, prin tot felul de excursii fara nici o probleme. Pana cand pentru mine masina nu devine o necesitate nu vad de ce as cumpara alta. Nu ar renta dpdv economic.Deci?Sta RAR la panda sau nu? Voi l-ati vazut? Eu unul nu. Oricum, statia o tin deschisa!

Link spre comentariu

Controlul RAR in trafic se face dupa o programare pusa la punct saptaminal/lunar. Toate reprezentantele judetene din tara care au duba de inspectie in trafic trebuie sa o foloseasca.De obicei ei executa acest control impreuna cu un echipaj de politie, pentru ca ei nu au dreptul de a opri autovehicule in trafic.Politistul care te opreste iti spune ca ar vrea sa ti se testeze masina da catre personalul specializat al RAR.Poti refuza sa iti fie testata masina dar automat intri intr-o baza de date a RAR si cind ajungi la o statie ITP sa iti faci inspectia periodica masina iti va fi blocata pe stand si va veni un inspector RAR sa iti faca inspectia. Blocarea masinii nu poate depasi 45 de minute !Inspectia nu o mai face inspectorul de la statia respectiva ci un ul din monitorii RAR si ala o face "la singe" mai ales daca stie ca ai refuzat controlul in trafic (il anunta Bucurestiul prin telefon).Masina lor de inspectie este dotata cu analizor de gaze si opacimetru pentru verificarea noxelor.Atentie !Te pun sa semnezi in cazul motoarelor diesel ca regulatorul pompei este OK !Daca stiti ca masina maai are putini km pina la urmatoarea revizie spunetii ca poate sa faca proba dar pe raspunderea lui nu a ta !!!! Daca se supratureaza si uleiul este degradat si nu mai are proprietatile unui nou, atunci riscati unele probleme. Mai bine sa le riste el daca-i convine din salariul de la RAR.Mai au si un cric pentru jocuri in articulatii (dar il folosesc la Dacii mai mult)Mai au un aparat de verificat faruri dar care nu poate fi folsit pentru ca nu poate intru-ni conditiile de masura (+- 1mm/m un de sta aparatul si +-3mm/m unde sta masina!) Mai exista in dotarea RAR si un stand de frinare mobil (sta la Bucuresti de obicei) care mai este scos din cind in cind si plasat in zone "strategice", unde sta citeva zile. Il scot destul de rar si mai ales vara pentru ca iarna se indeplinesc mai greu conditiile de masura.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Reiau subiectul.

Anul asta am de gand sa ma plimb prin tara. Aveti idee pe unde mai stau oamenii la controale?

 

Inca mai am troaca. Ultimele 2 itp-uri au iesit ok la gaze. Urmatorul daca il mai fac va fi in Dec 2016.

Solutia a fost anularea EGR-ului care in combinatie cu un modul de aprindere obosit dadea mici rateuri de aprindere, deci rezultate slabe la gaze.

Intre timp modulul s-a ars, iar modulul nou nu mai da aceleasi rateuri nici cu EGR si nici fara. Totusi EGR l-am lasat dezactivat, cu el masina are un raspuns enervant la acceleratie.

 

Toti anii astia ma pus-o la punct, frane furtunuri, aprindere, reglaje peste reglaje.

Nu am de gand sa o dau curand pt ca are cam multe piese noi pe ea si nu da semne de oboseala. Plus e si atasamentul.

Cauciucurile au fost luate noi in 2010 asa ca pana in 2018 vor tine ele fara probleme. Toate au intre 4 si 5mm, asa ca mai merg ele. Bateria luata noua anul trecut.

Circul tot mai putin cu masina, nu vad rostul sa iau alta deocamdata, pt ca va sta degeaba, iar asta dupa cum se vede mai tine 3 ani.

Cam tot ce a crapat pe masina a crapat de batranete, dar si piesele de schimb sunt in regula, ce am schimbat n-a trebuit schimbat a doua oara, exceptand capul de planetare stanga.

Schimbate ambele in 2010 si stanga iar bate. Anul asta am bagat deja in ea 500 lei (radiator, saboti spate, garnituri cilindru frana, set arculete frana tamburi, lichid de frana) si mai urmeaza cureaua de distributie.

Daca e cuminte anul viitor primeste alt cap de planetara si ce o mai cere.

Eu zic ca nu e mult, cumparand alta masina, ori e prea noua si se devalorizeaza mult, mai ales ca nu o folosesc, ori e prea veche si incepe sa ceara bani.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

De obicei stau pe DN-uri la limita intre judete, dar asta nu e obligatoriu. Ei cauta locuri cu vad sigur, trafic mare si unde nu exista posibilitatea unei rute ocolitoare in imediata apropiere. Intr-o vreme cand aveam fosta Dacie, ii tot vedem chiar la intrarea in Bucuresti, la Progresul, de obicei tineam aproape de o masina mai mare in zona aia, sa nu fiu zarit de la distanta. Nu spun neaparat ca masina nu era buna (schimbam imediat daca observam vreun joc la ea), dar preferam sa-i evit pe cat posibil.

Nu prea tolereaza (pe primul loc) furtune frana fata crapate (primul lucru la care se uita), apoi fara o ordine anume... joc pivot,  joc rulmenti fata,  joc volan (caseta de directie) si cauciucuri uzate excesiv pe fata. In primul rand chestii de securitate...daca astea trec bine testul, incep cu noxele, rugina, etc. Astea din auzite, spun si eu...

In mod normal inainte sa faca testul de noxe ar trebui sa accelereze de cateva ori violent sa curete evacuarea (asa prevede metodologia) dar de multe ori se fac ca uita procedura...automat ies noxe si la masina buna (care normal ar fi trecut testul noxelor).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări