draku Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 cel mai bine ar fi sa studiem legea si sa stim exact ce se poate face, ce avem/nu avem voie recunosc ca eu sunt unul dintre cei care nu stiu exact asupra normelor RAR de verificare puteti sa va informati aici http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr1_nou.pdf Link spre comentariu
philipo4you Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 Daca refuzi sa iti faca inspectia tehnica in trafic te trece intr-un raport al lor si cind te vei duce sa iti faci inspectia tehnica periodica o sa ai surpriza sa iti fie blocata masina in statie pina vine un inspector de la RAR sa iti faca el personal inspectia masinii.Acest lucru este posibil pentru ca toate statiile ITP sunt legate on line ci baza RAR-ului.Si daca operatorul iti greste datele masinii atunci cind le introduce la fel se va intimpla, masina trebuie retinuta 50 min in statia de inspectie pina apare un inspector RAR. Am patit-o personal.Daca acel inspector nu vine in 50 de minute, iti va face inspectia cel din statia ITP si va raspunde daca este ceva in neregula. Dar in 99% din cazuri acel inspector iti va da ”revenire”.Poti refuza inspectia in trafic daca ii arati ca mai ai putini km pina la urmatoarea revizie si ii spui ca, calitatea uleiului din motor este depreciata, asa ca proba (mai ales cea ptr motoare diesel) sa o faca pe raspunderea lui ! Atunci va renunta. Dar tot te va trece in raport si te intilnesti cu ei la data cind trebuie sa faci ITP-ului.Ii poti fenta daca iti faci ITP-ul la statii care au program de lucru simbata, cind ei sunt liberi !RAR-ul in trafic verifica noxele, dotarile (trusa, triunghi, stingator, etc) si functionarea luminilor. Nu pot verifica reglajul farurilor, desi au aparatul in masina, datorita neplaneitatii suprafetii unde sta masina si unde este pis aparatul.Au si un stand special pentru verificarea sistemului de frinare in trafic, pe care il amplaseaza periodic pe unele drumuri. Dar au putine,1 sau 2, pe care le plimba prin toata tara. Link spre comentariu
scormonel Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 Nu cred totusi ca ar fi un pericol prea mare. Nimeni nu-si lasa masina nearanjata. Daca este noneuro, apoi ce noxe sa masoare daca fabricantul nu a specificat cantitatea de noxe eliminate ?. Apoi atunci de ce mai platesc o taxa uriasa, nu pentru ca este noneuro ?. Chiar ma-s supara sa nu scoata nimic din moment ce dau o roaba de bani la impozit. Si in rest nu am de ce sa ma tem. La ultima verificare sa nimerit un inginer tinerel si cand a probat-o a exclamat "ia uite a dracu` coaje ce frane are". Dar el fiind tanar nu stie ca masina mea are frane cum nu se mai fabrica azi, adica dublu circuit cu doua conducte la fiecare roata si patru pistonase nu unul la fiecare roata. Cand s-a lasat hotarat pe frana era sa iasa prin parbriz. Si pe placutele de frana pe care le-am cumparat ruginite fiindca erau fabricate in 1987 scrie Lockheed, nu sunt fabricate de nu stiu ce chinez prin Coreea sau Taiwan. Am batut tara in lung si lat si nu am avut nici o problema, nu am de ce sa ma tem. Nu am nici cea mai mica problema tehnica dar nici nu am hartanit-o, am carat numai televizoare si aparatura audio pentru sonorizari. Doar pe la tabla am mai sudat cate un petic pe ici pe colo dar am pus tabla de 1mm si dupa ce am vopsit-o cu simt de raspundere am uns-o cu vaselina. Nu cred ca este un pericol real intalnirea cu o echipa RAR. Ei verifica jocul la directie, franele si sa se aprinda toate becurile. Bine am vazut o data si un iresponsabil cu o dacie ce a intrat in fundul unei doamne fiindca nu avea frane dar din astia cred ca sunt putini. Cum drau sa ai curaj sa circuli fara frane ?. Cred ca mai degraba respectivul avea probleme cu capul. Link spre comentariu
philipo4you Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Sunt multi inconstienti care neglijeaza intretinerea masinii. Astia-s pericolul!Chiar daca masina este noneuro, concentratia de CO (monoxid de carbon) emisa nu trebuie sa depaseasca 3,5%. Daca motorul emite peste aceasta limita, vei fi respins la teste ! Oricum depasirea acestui prag inseman si un consum mare de combustibil ! Adica un carburator prost reglat sau un sistem de injectie cu probleme (de obicei cele monopunct).Pentru masinile incepind cu euro 2 concentratia nu trebuie sa depaseasca 0.5 % atit la proba la relanti cit si la turatia de 2500 rpm ! La diesel opacitatea nu trebuie sa depaseasca 3%, la turatia maxima admisa de producatorul motorului! Si sa nu fie valori cu diferente mari intre ele pentru la cele 4 probe care se fac. Aici e frica mare !!!!! Daca apare o problema la sistemul de injectie si motorul se supratureaza risti spargerea lui. De aceea inspectorii te pun sa semnezi pe propria raspundere ca motorul este OK ca sa se disculpe ei!Situatiile apar cind ”meseriasii” isi baga nasul in pompele de injectie si nu stiu(nu au cu ce) sa le regleze. De aici consumuri mari, motorina nearsa aruncata pe evacuare si depusa pe tobe, etc -rezulta valori mari ale opacitatii - fum negru pe esapamente.Sistemele de frinare fara ABS au o eficienta mai buna decit cele cu ABS, privind strict din prisma distantei de frinare - test efectuat pe acelasi tip de cale de rulare si la aceeasi greutate a masinii(incarcaturii) !In schimb deficienta apare in situatia in care in timpul frinarii mai vrei sa si ocolesti obstacolul ptr care esti nevoit sa frinezi !!!! Cu sistemul clasic (chiar si dublu circuit) posibilitatea virarii este imposibila! Cu sistemul ABS poti vira si ai sanse sa ocolesti obstacolul. Link spre comentariu
ratza Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Sistemele de frinare fara ABS au o eficienta mai buna decit cele cu ABS, privind strict din prisma distantei de frinare - test efectuat pe acelasi tip de cale de rulare si la aceeasi greutate a masinii(incarcaturii) !.Depinde de mulţi factori, uneori e mai scurt cu ABS. Prefer să-mi ştiu maşina în regulă, aşa că dacă mă opreşte vreun control nu am frică. Link spre comentariu
paul14 Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Eu nu pot sa inteleg cum pot sa mearga unii cu masina stiind ca nu e in regula. Am mers cu nova unui prieten si cand am dat mai tare in frana s-a spart pompa si/sau ceva conducte. Dai repede frana de motor dintr-a 5 in a 3, urmata de 3-1, iar apoi agatate usor din ce a mai ramas din frana de mana.De atunci, tot timpul incerc sa ma asigur ca masina e in regula. Mai ales franele Link spre comentariu
Sharky Postat August 29, 2011 Autor Partajează Postat August 29, 2011 Asta e cam inafara subiectului.Daca nimeresti un cacanar de tehnician iti gaseste si defectele care nu le are masina ta.MAsina mea din cate vad e chiar ok ca si elemente de siguranta: suspensie, directie, frane cauciucuri, multe dintre aceste elemente sunt noi, inlocuite de maxim 1 an 2. La gaze nu prea cred ca e, si sa cumpar catalizator doar asa de amorul artei nu am chef. Sonda lambda e noua, si restul senzorilor sunt verificati, respecta caracteristicile. Arpinderea e reglata, bujiile si fisele ok, etc.Mie imi e sa nu ma opreasca cand ma duc in vacanta sau undeva si pe langa talon imi strica tot concediul! Basca am inteles ca se practica si masluirea aparatelor ca sa nu dea la verificare doar sa te trimita la o verificare pe banii tai la sediu.Cum sa mai ies cu masina din tara fara talon?Din pacate in alte parti mi-au spus ca daca refuz inspectia sunt invitat sa duc personal talonul la ei, in caz ca nu l-am prezentat, sau daca l-am prezentat deja...salut, primesti dovada inlocuitoare si te prezinti la un sediu RAR, iar amenda vine ca bonus ca ai fost cooperant.Deci pana una alta imi iau statie CB.Legat de masini neinregula: Eram duminica in spatele unuia cu un ford focus, peuniltima varianta. Avea niste opturi la roata de numa numa (rulment cu joc maaare). L-am depasit (cu greu ca mergea repede) si i-am facut semn sa opreasca. A fost binevoitor, e oprit, i-am zis ce si cum, i-am si aratat ca se simtea jocul si de apasai cu piciorul pe roata, nu trebuia sa urci masina pe cric.A zis ca i-a mai spus cineva, dar nu a avut timp sa o duca in service. Apoi s-a carat, evident cu viteza mare.No comment! Link spre comentariu
Sharky Postat August 31, 2011 Autor Partajează Postat August 31, 2011 In schimb deficienta apare in situatia in care in timpul frinarii mai vrei sa si ocolesti obstacolul ptr care esti nevoit sa frinezi !!!! Cu sistemul clasic (chiar si dublu circuit) posibilitatea virarii este imposibila! Cu sistemul ABS poti vira si ai sanse sa ocolesti obstacolul.Asta se intampla doar daca esti dinala de se panicheaza repede si apasa frana pana iese prin podea. Sau conduci fiat sau alte marci la care daca sufli un pic pe frane blochezi roata. Atunci da, posibil sa suprareactionezi si sa blochezi roata fara sa vrei. Ar mai fi cazul in care suprafata e alunecoasa, dar vine intrebarea: ce cautai cu viteza daca stii ca luneca pe jos?LA masina mea ca sa blochezi roata la viteze mai mari de 60 la ora trebuie sa depui ceva efort. Am testat sa le blochez (pt scurt timp ca sa nu zbor de pe drum) si la 150 si am reusit, dar a trebuit sa ii arat pedalei cine e seful.In cazul in care pedala raspunde asa nu esti in pericol sa faci tampenii. In schimb la un fiat sau la logan am vazut ca franele sunt mult mai sensibile. Nu inteleg de ce le fac asa, probabil sa piste frana tot bizonu fara creier sa dea cu capul de volan si sa zica: mama ce frane are.Pe langa asta NU se franeaza in timp ce iei curba ca iti fuge spatele. Se franeaza inainte puternic si apoi o lasi mai usor cu frana si ocolesti. Link spre comentariu
yo9hnf Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 Eu nu pot sa inteleg cum pot sa mearga unii cu masina stiind ca nu e in regula. Am mers cu nova unui prieten si cand am dat mai tare in frana s-a spart pompa si/sau ceva conducte. Dai repede frana de motor dintr-a 5 in a 3, urmata de 3-1, iar apoi agatate usor din ce a mai ramas din frana de mana.De atunci, tot timpul incerc sa ma asigur ca masina e in regula. Mai ales franele Paul, cred ca prietenul tau stia ce conduce (si cum se conduce). Mi s-a intamplat si mie de doua ori sa apas mai tare putin (!!!pe bune putin) pe frana si sa-mi sara cilindrul de pe spate....ba am traversat bucurestiul asa si am mers pana la Ploiesti - am fost obligat de situatie, dar am stiut cum sa merg. De exemplu la Dacie n-ai ce-i face....piesele vechi sunt ...vechi, iar piesele noi sunt de cacao. Am avut ceva probleme cu pompa de frana, am vrut sa iau una noua dar pana la urma tot pe cea veche am pus-o deoarece, fara exagerare, am schimbat 6 pompe noi...toate mai proaste decat a mea. (noroc ca nu a trebuit sa le mai si platesc). Si garniturile tot ce cacao sunt.... Link spre comentariu
philipo4you Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 philipo4you scrie:In schimb deficienta apare in situatia in care in timpul frinarii mai vrei sa si ocolesti obstacolul ptr care esti nevoit sa frinezi !!!! Cu sistemul clasic (chiar si dublu circuit) posibilitatea virarii este imposibila! Cu sistemul ABS poti vira si ai sanse sa ocolesti obstacolul.sharky scrieAsta se intampla doar daca esti dinala de se panicheaza repede si apasa frana pana iese prin podea. Sau conduci fiat sau alte marci la care daca sufli un pic pe frane blochezi roata. Atunci da, posibil sa suprareactionezi si sa blochezi roata fara sa vrei. Ar mai fi cazul in care suprafata e alunecoasa, dar vine intrebarea: ce cautai cu viteza daca stii ca luneca pe jos?LA masina mea ca sa blochezi roata la viteze mai mari de 60 la ora trebuie sa depui ceva efort. Am testat sa le blochez (pt scurt timp ca sa nu zbor de pe drum) si la 150 si am reusit, dar a trebuit sa ii arat pedalei cine e seful.In cazul in care pedala raspunde asa nu esti in pericol sa faci tampenii. In schimb la un fiat sau la logan am vazut ca franele sunt mult mai sensibile. Nu inteleg de ce le fac asa, probabil sa piste frana tot bizonu fara creier sa dea cu capul de volan si sa zica: mama ce frane are.Pe langa asta NU se franeaza in timp ce iei curba ca iti fuge spatele. Se franeaza inainte puternic si apoi o lasi mai usor cu frana si ocolesti.@SharkyMasinile Renault au acel sistem de asistenta electronica la frinarea de urgenta (il are si clio, si megane si, normal ..Loganul), care mareste eficienta frinarii, mai ales la viteze mici. De aici si impresia bizonilor fara creier ! Eu cel mai mult am condus Volkswagen, vreo 375000 de km, cu ABS si ASR. Fiat sau Logan cind am avut ocazia. Acum conduc un Peugeot fara ABS. Si inainte de W am condus Dacie, fara ABS si Daewoo tot fara (alte citeva sute de mii de km) si nu ma panicam cind trebuia sa frinez !!!!!!Eu nu am spus ca frinez cind iau curba!!!! Niciunde ! Eu nu frinez nici inaintea curbei. Schimb doar treapta inferioara ! Dar asta este alta discutie.Ca sa ma verifici ca ceea ce spun este adevarat, fa urmatorul experiment cu aceeasi masina.Frineaza, intr-un loc sigur (poligon), cu o masina cu sistem ABS la viteze pe care le alegi singur odata in linie dreapta si odata incercind sa virezi in timpul frinarii si apoi scoate siguranta fuzibila de la sistemul ABS si repeta manevrele. Apoi imi spui cit de tare m-am inselat. Eu am facut-o ! Link spre comentariu
yo9hnf Postat Septembrie 1, 2011 Partajează Postat Septembrie 1, 2011 Am testat sa le blochez (pt scurt timp ca sa nu zbor de pe drum) si la 150 si am reusit, dar a trebuit sa ii arat pedalei cine e seful. Sa vezi cum e la 1300 fara servo-frana Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 1, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 1, 2011 philipo, eu nu ma refeream la scenariu descris de tine.Prima data ia spus ca ce se intampla daca franezi cand ocolesti un obstacol, iar eu ti-am raspuns pt cazul acela. Sunt convins ca stii sa conduci cum trebuie, eu doar discutam despre un caz ipotetic.Cine ii bizon n-are decat sa apese pe frana si sa zboare de pe drum. Pt ei s-a inventat abs-ul sau pt suprafete nasoale. In rest cine are cap se descurca si fara, in sensul ca nu e o tragedie daca nu il ai.Mie la renaulturi, fiat nu prea imi place sa nu simt frana in picior. Asa m-am invatat de la a mea sa dozez franarea prin ceea ce simt in talpa. Cand simt un pic ceva deja franarea e destul de puternica, iar cand apas voiniceste fluiera roata. Daca e sa ma urc intr-un renault trebuie sa ma abtin sa fac asta pt ca in momentul in care simt ceva pun masina-n cap.Plus ca intr-o vreme cand eram mai entuziasmat in timp ce incetineam prin franare inainte de o curba dadeam treapta inferioara si apasam acceleratia cu calcaiul ca sa turez motorul pt ca schimbarea de viteze sa fie lina in timp ce ridicam brusc ambreajul. Nu ca recomand aceasta chestie, am incercat-o ca am vazut-o pe youtube si am zis sa incerc sa vad daca pot si eu. Cu putin exercitiu mi-a reusit. Ei, daca aveam frane sensibile nu as fi putut sa o fac, sau in orice caz, ar fi fost mult mai greu.Evident ca franarile pot fi inlocuite de scaderea vitezei din timp, dar vorbim despre situatii neprevazute unde e musai sa calci pedala de frana. Spuneam doar ca nu mi se pare o idee buna sa te sprijini sanatos in ea in timp ce iei curba.Atata doar ca daca ai abs stii o treaba, apesi pedala cat poti ca oricum roata nu se blocheaza si te concentrezi doar asupra virajului. Numai ca la mine nu prea am cum sa o blochez ca nu-s cretin sa apas pe pedala pana la loc comanda.Tot un scenariu asemanator e pe biciclenta unde de pui o frana de spate in curba te trezesti pe jos. Cred ca am pedalat peste 5000km si n-am patit pana acum asta, cu toate ca nu am abs. Deci se poate, zic eu.yo9hnf, cam periculos ce ai facut. Incearca poate reusesti sa adaptezi alta pompa la masina ta. Nu inteleg cum de ti-a sarit cilindrul cand ai apasat tare? Link spre comentariu
philipo4you Postat Septembrie 1, 2011 Partajează Postat Septembrie 1, 2011 SharkyOK! M-am edificat! Am interpretat eu gresit.Referitor la ce zice yo9hnfDaca este vorba de cilindrul care actioneaza sabotii de frinare, se poate intimpla! Sunt unii ”mesteri” care ajusteaza tamburii de frina, deh, ptr ca au ”umar”, si iau prea mult la strung din diametrul lor.La batrina Dacie maximul admis de rectificare al diametrului tamburului este 1,3 mm ! Daca se depaseste aceasta valoare, si mai sunt si sabotii uzati atunci sigur la prima frinare mai puternica pistonasul iese din cilindrl de frina ! Eu am vazut foarte multe cazuri prin anii 99-2002 cind Daciile erau inca in carti. Link spre comentariu
AlinEX Postat Septembrie 1, 2011 Partajează Postat Septembrie 1, 2011 Pe langa asta NU se franeaza in timp ce iei curba ca iti fuge spatele. Se franeaza inainte puternic si apoi o lasi mai usor cu frana si ocolesti. si pasageri din spate trebuie sa poarte pungi obligatoriu ca altfel va upgradeaza masina cu voma ultimu racnet in materie de fast food efectul este mai puternic pe drumurile cu multe curbe!!! Link spre comentariu
philipo4you Postat Septembrie 2, 2011 Partajează Postat Septembrie 2, 2011 Pe langa asta NU se franeaza in timp ce iei curba ca iti fuge spatele. Se franeaza inainte puternic si apoi o lasi mai usor cu frana si ocolesti. si pasageri din spate trebuie sa poarte pungi obligatoriu ca altfel va upgradeaza masina cu voma ultimu racnet in materie de fast food efectul este mai puternic pe drumurile cu multe curbe!!! Citeste cu atentie ! Nu am spus eu asta ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum