Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Eschivare control RAR mobil


Sharky

Postări Recomandate

Cum ma pot eschiva de la un control rar mobil de care nu sunt 100% sigur ca trec?Merge metoda sa refuz verificarea tehnica a masinii?Din ce am citit in legi ma aleg cu 6puncte si o amenda.Nu sunt chiar 100% sigur pe masina mea ca ar trece un asemenea test. Nu am probleme la directie, suspensii su frane, nu arata ca trecuta prin razboi si nici nu face zgomot. Atata doar ca se apropie defrumoasa varsta de 19 ani drept pt care militianul ma poate trage pe dreapta sa isi faca norma.S-ar putea ca motorul sa nu se incadreze in noxe. Nu va speriati, nu las nor dupa mine, dar asta nu inseamna ca e neaparat in norme. N-am chef sa cad pe mana unui echipaj cu scula decalibrata care opreste toate masinile vechi si ce sa vezi niciuna nu iese la noxe ca nu are cum sa iasa de fapt.IN general cand ies din oras ies in 99% din cazuri in scop recreativ, deci n-am chef sa risc sa imi stric vacanta pentru un control RAR mobil care sa ma lase fara talon.Cum as putea sa refuz acest control? Prezint actele mele si ale masinii si apoi cand e vorba de verificare le spun frumos ca nu sunt de acord cu aceasta verificare. Cu actele nu am probleme, totul e la zi.Ce imi pot face organele de control?Cu mita nu cred ca merge din moment ce sunt multi acolo, nu doar 2 oameni. Pe langa asta nu vreau sa dau mita daca pot rezolva problema legal.PE langa asta aveti idee pe la ce ora sta RAR-ul la panda? Ma gandesc ca noaptea dorm si ei, doar sunt oameni.Daca aveti idee unde as putea gasi mai multe informatii de incredere despre asa ceva va rog sa imi scrieti.Merci!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Sharky

    13

  • philipo4you

    6

  • scormonel

    4

  • yo9hnf

    3

Top autori în acest subiect

Mie la ultimul itp au iesit noxele putin peste norma, in rest fara probleme.Acu ma gandesc cum sa procedez in cazul unui refuz:Prezint talonul si apoi refuz verificarea? Sau nu prezint talonul, ca sa nu aiba ce retine. RCA-ul nu ai voie sa mi-l retina, nici carnetul, nici buletinul, deci as putea merge mai departe nestingherit.Din ce am vazut din legi imobilizarea masinii se face doar in cazul unor nereguli grave sau refuzul de a ma legitima.N-as vrea sa dau peste un capsoman care o data ce a pus mana pe talon sa nu mi-l mai dea, cu toate ca n-are voie sa-l tina, dar pana fac rost inapoi de el trece vremea.

Link spre comentariu

bine-i sa prinzi o ora libera la lucru...

Am citit codul rutier:

http://www.politiarutiera.ro/index.php? ... &Itemid=66

 

Din cate vad te arde cu 6 puncte de amenda daca refuzi inspectia tehnica si 2 puncte pentru fiecare act neprezentat: CI, talon, permis, asigurare.

Atentie ca in caz ca nu va legitimati va imobilizeaza masina. Cineva se lauda pe aici ca nu prezinta buletinul si scapa... nu prea tine faza.

 

Eu asta vad ca solutie prezinti toate actele si vorbesti cu ei frumos ca nu esti de acord cu inspectia tehnica.

 

Sper sa mearga si in realitate, dar sper sa nu fie nevoie. :)

Link spre comentariu

Eu ARRul l-am vazut ziua de multe ori.Mi-e frica de ARR !!! Dacia mea sigur nu se incadreaza la nicio norma tehnica...

La ce nu se incadreaza dacia ta?la orele de condus sau la perioada de odihna?(ARR= autoritatea rutiera romana, cea care verifica timpii de condus si de odihna).
Link spre comentariu

Acum cateva zile au dat pe unul la TV care s-a baricadat in masina si a refuzat orice control. DECI SE POATE, intrebarea se pune aveti timp sa va luptati cu o legislatie obscura si sa pierdeti vremea prin fel de fel de declaratii si explicatii? Cred ca va fi mai usor sa platiti o amenda pt o eventuala problema gasita la masina, sa refaceti ITP-ul si sa va vedeti de treaba inainte.O solutie ar mai fi, renuntarea la masinile foarte vechi si inlocuirea cu unele mai putin vechi. Spre exemplu o masina straina de pana in 20 de ani se poate mentine cu relativa usurinta in niste norme acceptabile. Probabil singura exceptie ar fi gazele de esapament unde schimbarea unui catalizator este costisitoare.

Link spre comentariu

MAn, in codul rutier scrie clar: se poate imobiliza masina daca omul refuza sa se legitimeze.Eu asta inteleg ca daca nu arati nici un act, pac, te-o ars legal.Problema la mine e: daca ma duc in vacanta si fix atunci ma prinde un fatarau dinasta? Mai ies eu din tara fara talon? Nu.Si stii care e faza? Ca singura problema la care cred ca ma poate lua sunt gazele si ceva rugina pe jos, dar de suprafata, nu dinaia din care cad din masina.Ca sa remediez problema ma costa cat amenda. Iar controlul se face la RAR, nu la orice statie ITP.Si cine stie cat tine remedierea plus ca de ma prinde alt control sigur imi baga de vina altceva, asa ca e munca in zadar. Prefer sa stiu o treaba.Acu problema e ca daca refuz controlul nu stiu ce fac militienii. Imi pusca o amenda ca l-am refuzat si imi verifica masina oricum si ma ard mai al dracului, sau imi scriu o amenda, eu o platesc si imi vad de drum. Mai sunt si alte repercursiuni?ASta ma intereseaza de fapt.De schimbat nu se pune problema inca. Am bagat bani in ea sa ii iau cauciucuri, amortizoare, bucse, arcuri, frane, reconditionare etriei, distributie, mici carpeli la tabla, plus multe alte modificari/reglaje facute de mine care au mancat si alea timp. Abia o folosesc de 2 ani. vreau sa ma mai bucur de ea o vreme, macar pana in ian 2013 la urmatorul itp. Altfel am reparat-o doar ca sa o arunc la gunoi.E drept ca de asta am luat-o ca sa invat ce e aia masina si apoi sa imi iau ceva mai bun, dar totusi nici sa arunc banii pe fereastra.Pana una alta imi iau o statie CB sa ii miros din timp.

Link spre comentariu

Sunt veteran. Duba mea are 26 de ani. Si nu am avut niciodata probleme. Cand merg la inspectie ITP, pun in rezervor combustibil de elicopter (un fel de petrol lampant, am motor diesel) si nu se vede nici un fum si noxele ies sub limita. Motorul este sigilat nu am umblat niciodata nicaieri, doar cureaua de distributie am schimbat-o eu de 3 ori in 16 ani. Nu am nici un fel de intentie de a schimba masina. Am vazut prieteni cu masini noi prin service-uri cu cele mai diverse probleme si m-am speriat. Cred ca i-as asasina pe fabricantii de la care as cumpara o masina noua si dupa 2-3 ani as fi prin vreun service pe bani grei.

Link spre comentariu

Cica la refuz talonul se confisca, deci nu tine treaba.O sa vad ce se intampla daca nu-l prezinti si pe ala. In acel caz nu are ce confisca, sper sa nu fie caz de imobilizare.Scormonel, stii care e treaba? Daca apare un inginer cu capsa pusa ala iti gaseste si defectele care nu le ai. Din cate am inteles au norma cand stau la panda. Te vede ca ai masina veche, hop la inspectie ca ceva tot iti gaseste, chiar daca e nesemnificativ.Ce masina ai de e asa longeviva? :)

Link spre comentariu

Ford Transit 1984 2,5L diesel. Am citit nu mai stiu pe unde ca pe portile uzinelor ies masini de 3 categorii de calitate. A, B si C. Masinile din categoriile A si B nu se comercializeaza in Romania. Deci daca o sa-mi cumpar vreodata masina noua, banii la buzunar si merg in Germania sau Benelux.

Link spre comentariu

MAn, cred ca e dupa noroc.Am lucrat la o firma de distributie farmaceutice si mai toate masinile care au fost luate de noi au tinut mult si bine in ciuda faptului ca erau frecate de tot felul de soferi.Erau si unele scoase la vanzare vai de capul lor, dar mergeau (ma intreb daca le-a luat cineva) tico-uri trecute de 300mii, etc.La fel stiu si caz concret de logan diesel cu injectoare schimbate si cand a rasuflat omul usurat ca a scapat de belea i-a cazut turbina. Omu mai are rate pana in 2012. Culmea si-a luat diesel sa faca economie. Evident toate piesele au cazut dupa ce a expirat garantia.Acu mai sunt tot felul de povesti cu mersul subturat, etc. Dar daca e pana acolo m-am uitat la cateva masini ce au cutie automata. Aia schimba la 1500-1800 ture si n-are motoru nici pe dracu. Unchiumeu are o toyota corolla trecuta de 240mii, luata de noua care asa schimba vitezele. E drept ca masina aia a mers mult pe autostrada si sa zicem ca se compenseaza.Tu cum mergi cu masina ca banuiesc ca nu schimbi tot la 3000 ture.

Link spre comentariu

Nu am turometru dar merg potolit. De pe loc plec de multe ori fara sa accelerez de loc. Fiind motorul mare trage ca soldatul rus, nu se opreste. Este catastrofa cand merg cu masini pe benzina. La fiecare plecare mi se opreste motorul ca uit sa accelerez. Si kilometrajul la 99999 trece prin zero. Nu stiu cat are facut. La mine a trecut de 4 ori prin zero. Dar de cand o am am folosit numai ulei Texaco si consumabile originale Motorcraft. Combustibil am folosit tot ce arde. Am mers cu titei negru (si un filtru de ARO suplimentar), cu ulei de mancat, petrol lampant, ulei de transformator.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări