Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

compresor saviem


philips

Postări Recomandate

biela de raba se potriveste pe arbolele de saviem?

Bielele au lungimi diferite - cilindrul de Raba e mai lung deoarece compresorul de Raba are 300cmc iar cel de Saviem 213cmc, desi alezajul este acelasi de 82mm. Chiulasele in schimb sint identice.Pentru a avea ungere trebuie ca nivelul uleiului in carter sa fie pina la marginea superioara a gaurii de evacuare originala sau sa o depaseasca cu maxim 10mm, in caz contrar aerul comprimat va fi putenic contaminat cu ulei. Sint doua tipuri de cartere, in functie de tipul palierului spate al compresorului - cu bucsa sau cu rulment. Celui cu bucsa i se aplica uleiul de ungere printr-un racord cu filet M12x1,5 (a fost si o varianta cu filet M10x1) in dreptul bucsei pe partea stinga-spate a carterului compresorului iar celui cu rulment i se aplica uleiul prin intermediul unui dozator (un dizpozitiv cu supapa actionat de un excentric al arborelui cotit al compresorului) montat intr-o gaura in zona superioara pe partea stinga a carterului compresorului.Ungerea se poate face prin barbotare si trebuie mentinut un nivel minim in carter astfel incit capacul bielei sa se imerseze in ulei la fiecare cursa. Importatanta este existenta unui aerisitor - daca exista gaura de montare a dispozitivului de ungere din partea stinga, se poate utiliza chiar aceasta, daca nu, in acel loc exista un bosaj din turnare care poate fi gaurit si filetat pentru montarea aerisitorului; in lipsa lui, simeringul capacului din fata va avea o viata foarte scurta (compresorul de Raba are simering 30x40x7 iar cel de Saviem 25x35x6) - preferabil este ca acest simering sa fie de tipul AS (este scris dupa dimensiune) ceea ce inseamna ca are o manseta dubla care il protejeaza de praf.
Link spre comentariu

Acum folosesc compresorul de raba, la care am bagat ulei unpic peste buza de jos a rulmentului.Carterul este aerisit, prin gaura de pe unde venea ulei la bucsa , aici am facut o teava care am racordato la filet prin intermediul unui furtun. In teava am bagat o sarma de spalat vase, pentru ca sa nu scuipe ulei. Deocamdata sunt foarte multumit de cum functioneaza. Singura problema imi este sa nu se gripeze cuzinetul, desi multe persoane cu care am vorbit au zis ca daca este ulei in carter nu se gripeaza, dar mie mi se pare cam greu sa intre ulei intre vilbrochen si cuzinet.

Link spre comentariu

Stai fara grija, daca e ulei in carter, merge. Eu cred c-am vopsit 50 de masini cu el, si merge si acum. S-aude ceva bataie, dar nu ma ingrijoreaza. Ii fac alt cuzinet si, astept popa.

Link spre comentariu

Ii fac alt cuzinet

Se gasesc de cumparat seturi de cuzineti.Daca se vrea imbunatatirea ungerii se poate da o gaura de 3mm in piciorul bielei inclusiv prin cuzinet si se face o mica "poseta" de ungere pe cuzinet in dreptul gaurii.
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Salut ! Cine ma poate ajuta cu un sfat ? Am facut un compresor , folosind un compresor de Saviem , la care am montat un motor de 1.1Kw dar nu in momentul in care atinge 3 bar , mi se opreste motorul . Am schimbat motorul cu unul de 4 Kw , crezand ca motorul este prea mic. La fel se intampla , dar cand atinge 3.5 bar mi se opreste motorul . Mentionez ca fulia compresorului nu este cea originala . Este mai mare in diametru , aproximativ 15-17 cm.Credeti ca asta este problema ? Ar trebui sa pun o fulie mai mica ?

Link spre comentariu

Salut ! Cine ma poate ajuta cu un sfat ? Am facut un compresor , folosind un compresor de Saviem , la care am montat un motor de 1.1Kw dar nu in momentul in care atinge 3 bar , mi se opreste motorul . Am schimbat motorul cu unul de 4 Kw , crezand ca motorul este prea mic. La fel se intampla , dar cand atinge 3.5 bar mi se opreste motorul . Mentionez ca fulia compresorului nu este cea originala . Este mai mare in diametru , aproximativ 15-17 cm.Credeti ca asta este problema ? Ar trebui sa pun o fulie mai mica ?

Nu, categoric nu-i asta problema. Daca pui o fulie mai mica pe compresor, motorul va fi mai solicitat mai ales in perioada de pornire cu aer comprimat in butelie.Ai ceva presostat montat?
Link spre comentariu

Nu am mai pus nici un presostat daca nu urc mai mult de 3,5 bar .Inainte am avut un compresor de tractor cam micut dar care sa stricat iremedibil , si care ducea pana la 6 bar. Nu ma asteptam sa nu functioneze cel putin pana la 6 .tocmai de asta cred ca este altceva . Am uitat , in momentul in care imi blocheaza motorul , imi scoate tot aerul pe la admisie . Chiar si asa ma gandeam, ca nu tine garnitura de la carter sau supapa , dar oricum ar fi nu ar trebui sa'mi blocheze motorul .

Link spre comentariu

Am desfacut tot compresorul inainte sa'l instalez . Am verificat segmenti piston , garnituri carter . Supapele admisie , refulare . cam atat . Nu am verificat nimic pe partea de biela .Am vrut sa pun si o supapa de sens , dar nu am mai avut timp . M'am gandit ca oricum ar fi , chiar supapele compresorului sunt o supapa de sens . Oricum o sa incerc sa'i pun si o supapa de sens .

Link spre comentariu

Am verificat si biela si pare in regula . Care ar trebui sa fie raportul de transmitere între motor și compresor , pt. a avea o eficienta cat mai buna ?

Link spre comentariu

Am verificat si biela si pare in regula . Care ar trebui sa fie raportul de transmitere între motor și compresor , pt. a avea o eficienta cat mai buna ?

Sa nu-l invartesti prea repede, asta e secretul lor. Eu zic ca cel mai bine e sa-l invartesti cu turatia care o are compresorul montat pe motorul cu aprindere interna, turatia de relanti. Cu 1000r/m eu zic ca-i place cel mai mult. Nu uita sa aiba ungere in permanenta.
Link spre comentariu

Cred ca ai dreptate . Am masurat diametrele de la fulli si cred ca aici este problema .La motor am 23 cm , iar la compresor 17 . Fulia de la motor mai are inca una de 14 . Dar pe aceasta inca nu am probato ca trebuie sami iau o alta curea mai mica . Am aceste diametru la compresor pt. l'am achizitionat fara aceasta fulie , nu stiu ce dimensiuni avea cea originala si nici nu am gasit sa cumpar una . Am pus pe motor si compresor ce am avut la momentul respectiv .Dar acum vad ca nu este suficient sa pui orice , doar ca sa se invarta. Probabil . O sa mai incerc sa vad daca gasesc una originala sau poate stie cineva unde pot sa gasesc , ar fi nemaipomenit .

Link spre comentariu

Daca motorul e de 3000rpm il invirti pe ala de`l apuca ameteala , asa din goana calului pe la 4000rpm, prea mult .Sa nu aiba ideea sa se gripeze din cauza asta.GrigP.S. la 2880 are aprox 3900 rpm fara alunecari .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări