Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

compresor saviem


philips

Postări Recomandate

Totusi cred ca cu sudura nu este o varinta prea buna (parerea mea , nu am vazut niciodata). Cred ca cel mai simplu ii sa inclocuiesc biela si pistonul. Apropo biela de raba se potriveste pe arbolele de saviem?

Link spre comentariu

... Alea 2 zgirieturi au ceva de`a face cu boltul sau siguranta lui?Grig

....Da,...se pare ca meseriasul a facut treaba de mantuiala cand a rectificat blocul;nu a verificat canalul pt siguranta de la piston(era doar o urma usoara de 0,5 mm adancime) si a sarit siguranta; de atunci nu am mai dat motoarele de leut(D115) pe mana asazisilor meseriasi,iar canalele de siguranta le adancesc pana la 2 [email protected] incarcare cu material ,in cazul fontei,se face folosind alama,atunci cand se reface(repara) '' linia ''fie ca este vorba de arbore(cel mai des)sau biela ,datorita ''urechii muzicale'' a tractoristilor,care ''aud bataile motorului''numai cand se [duce] definitiv cuzinetul si incepe sa muste din capacul de biela sau arbore. A repara o piesa cu gradul de rugozitate al cilindrului folosind incarcarea cu sudura,este pur si simplu o aberatie,mai ales in cazul fontei.Acest lucru implica recoacere,detensionare etc.....si ca fapt divers...blocurile de motor si cilindrii din fonta stau [in asteptare] pana la prelucrare ceva timp,care in cazul Renault ,inseamna 1-2 ani sub cerul liber.ps.Cer scuze moderatorului pt off...
Link spre comentariu

@pusu...singura incarcare cu material ,in cazul fontei,se face folosind alama,atunci cand se reface(repara) '' linia ''fie ca este vorba de arbore(cel mai des)sau biela ,datorita ''urechii muzicale'' a tractoristilor,care ''aud bataile motorului''numai cand se [duce] definitiv cuzinetul si incepe sa muste din capacul de biela sau arbore. A repara o piesa cu gradul de rugozitate al cilindrului folosind incarcarea cu sudura,este pur si simplu o aberatie,mai ales in cazul fontei.Acest lucru implica recoacere,detensionare etc.....si ca fapt divers...blocurile de motor si cilindrii din fonta stau [in asteptare] pana la prelucrare ceva timp,care in cazul Renault ,inseamna 1-2 ani sub cerul liber.

Gcom61. 1. Aici era vorba de o amarata de camasa care e componenta nu a unui motor cu aprindere ci a unui amarat de compresor. A face teoria sudarii bocurilor motor e ALTA DISCUTIE. Tu spui de recoacere...Noi sudam blocuri motor fisurate si procedam astfel : le incalzim pana la vreo 700 gr C si se sudeaza la aceasta temperatura. Se racesc apoi foarte lent, pana a doua zi tocmai pt detensionare...Procedeul merge!2. N-a zis nimeni ca e urma de bolt. E doar o urma subtire dintr-o gripare. Rezulta ca o trecere scurta cu electrodul nu va deforma camasa. 3. De unde stiti ca camasa in cauza e din fonta? Pe vremuri camasile se faceau din orice. La Cluj se faceau camasi de Dacii (nu de niste biete compresoare) din ce se putea aduce de serviciul aprovizionare. Toate au functionat, ba nici reclamatii n-au fost.
Link spre comentariu

Gcom61. 3. De unde stiti ca camasa in cauza e din fonta? Pe vremuri camasile se faceau din orice. La Cluj se faceau camasi de Dacii (nu de niste biete compresoare) din ce se putea aduce de serviciul aprovizionare. Toate au functionat, ba nici reclamatii n-au fost.

Domnul meu,nici chiar chinezii nu fac camasi de motoare(compresoare) din altceva decat fonta...Va rog dati un singur exemplu,care sa fie confirmat si de altcineva,de cilindru,in interiorul caruia functioneaza un piston(si ma refer strict la compresoare si motoare termice);de asemenea invit absolut orice sudor,sa explice cum poate face o incarcatura pe suprafata cilindrului de fonta fara a face mai mult rau decat bine.Eu nu cred ca,camasile de dacie se faceau chiar din orice,poate din orice material autolubrifiant(adica orice fonta );cunosc si eu cazuri si chiar am asistat la montajul unor camasi facute din teava de sonda(in realitate,din cilindrul de inalta presiune si nu teava)care era...tot din fonta.Specificati va rog ['' Noi sudam blocuri motor ''] unde anume?...este bine de stiut.
Link spre comentariu

Eu nu cred ca,camasile de dacie se faceau chiar din orice,poate din orice material autolubrifiant(adica orice fonta );cunosc si eu cazuri si chiar am asistat la montajul unor camasi facute din teava de sonda(in realitate,din cilindrul de inalta presiune si nu teava)care era...tot din fonta.Specificati va rog ['' Noi sudam blocuri motor ''] unde anume?...este bine de stiut.

- Le-am vazut chiar eu prin anii '86 la IPA (intreprinderea de piese auto, sper sa nu-i fi uitat denumirea) Cluj-N.- Material autolubrifiant? Nu e cazul aici ptr ca exista lubrifierea, si anume prin ulei. Dupa logica dvs, ce s-ar intampla cu blocurile motoare ceramice, la care chiar ca autolubrifierea e departe rau...- Fara sa folosesc diacritice, "sudam" am spus-o la trecut. Se sudau intr-o veselie blocuri motoare fisurate . Unde? La IAIFO Zalau. Prin metoda descrisa, au functionat mult si bine.Eu insumi am sudat prin anii aceia un bloc, insa fara preancalzire si cu electrod de fonta. N-a tinut. Insa cu preancalzire, metoda functiona!Stima.
Link spre comentariu

Stie cineva cati centimetri coboara pistonul in cilindru,? deoarece vreau sa calculez cilindreea.

Desfa jumatate de chiuloasa (din 2 prezoane) scoate supapa si prin orificiul de supapei masori cu subler de adancime, cursa pistonului.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am sunat din nou la metrom si au zis ca biela cu ace nu exista, este doar o biela din Al care are o gaura ptr a asigura ungerea cuzinetului si se numeste biela 6002. Dar mi-a zis doamna de acolo ca sunt 2 tipuri de compresor de raba: cu ungere prin presiune si cu ungere prin barbotare. Al meu de care este?Daca este cu ungere prin presiune este o mare problema deoarece pe o parte se poate gripa lagarul deoarece nu mai are ungere, cealalta parte are rulment si nu este problema.

Link spre comentariu

Am sunat din nou la metrom si au zis ca biela cu ace nu exista, este doar o biela din Al care are o gaura ptr a asigura ungerea cuzinetului si se numeste biela 6002. Dar mi-a zis doamna de acolo ca sunt 2 tipuri de compresor de raba: cu ungere prin presiune si cu ungere prin barbotare. Al meu de care este?Daca este cu ungere prin presiune este o mare problema deoarece pe o parte se poate gripa lagarul deoarece nu mai are ungere, cealalta parte are rulment si nu este problema.

Eu (nu sunt sigur) as zice ca cel prin ungere prin presiune de ulei trebuie sa aiba orificii, una de intrare a presiunii si alta de iesire (retur).
Link spre comentariu

Eu (nu sunt sigur) as zice ca cel prin ungere prin presiune de ulei trebuie sa aiba orificii, una de intrare a presiunii si alta de iesire (retur).

Orificiile sunt in arborele cotit, nu in biela. In schimb, cel cu ungere prin barbotare, din cate am vazut la alt model de compresor, in partea inferioara a bielei are o "excrescenta" care, in functionare, loveste uleiul si creeaza o ceata de ulei. La acesta este posibil sa existe si orificii, astfel incat uleiul sa ajunga si la cuzinet.
Link spre comentariu

Eu (nu sunt sigur) as zice ca cel prin ungere prin presiune de ulei trebuie sa aiba orificii, una de intrare a presiunii si alta de iesire (retur).

Orificiile sunt in arborele cotit, nu in biela. In schimb, cel cu ungere prin barbotare, din cate am vazut la alt model de compresor, in partea inferioara a bielei are o "excrescenta" care, in functionare, loveste uleiul si creeaza o ceata de ulei. La acesta este posibil sa existe si orificii, astfel incat uleiul sa ajunga si la cuzinet.
Poate am fost confuz in exprimare. Eu vorbeam de compresor. Cel prin ungere cu presiune de ulei, presiunea produsa de o pompa, ar trebui (compresorul) sa aiba 2 orificii, una de tur si o alta de retur. Alalalt compresor cu ungere prin barbotare, e clar ca trebuie sa aiba o singura gaura (in blocul compresorului) prin care se introduce ulei. Mai trebuie sa aiba dedesupt un dop filetat ptr golirea uleiului cand acesta (uleiul) e uzat si trebuie inlocuit.
Link spre comentariu

philips, make things better si pune o elice recuperata (de la un dinam auto sau altceva) intre fulia compresorului si compresor, astfel incat sa racesti chiulasa compresorului. La compresorul initial, motorul electric avea o carcasa de plastic ce directiona aerul antrenat de elicea interioara a motorului electric pe chiulasa.

 

De asemenea, ia un contactor si alimenteaza motorul prin el, iar comanda de pornit-oprit ia-o de la presostatul EXISTENT pe butelie. Chestia aia neagra cu buton rosu pe ea (pe care poi apasa ca sa il opresti) pentru asa ceva e facuta. Ala iti oprea motorul in faza initiala. Cordonul de alimentare era legat in el, iar din el pleca alimentarea pentru motorul monofazic (din aia vei alimenta bobina contactorului cu care vei comanda motorul). Nu te baza pe tine ca opresti manual compresorul, deoarece o vei mierli la un moment dat.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

La multi ani tuturor colegilor! Am o nedumerire la ungerea compresorului. Am vorbit cu cineva care mi-a zis ca ii trebuie o pompa servo, care sa il unga. Un mecanic mi-a zis ca doar sa ii fac un rezervor si printr-un furtun sa fie legat la carter, rezervolul sa fie tot timpul plin cu ulei. Voi ce ziceti? Eu ma tem sa nu se gripeze cuzinetul de pe arborele cotit.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări