gcom61 Postat Septembrie 18, 2011 Partajează Postat Septembrie 18, 2011 Fulia de pe compresor este prea mica si va manca cuplu foarte mare.Eu am reusit sa prajesc un motor de 2,2kw,trifazic,alimentat chiar la trifazic,din cauza curentului mare la pornire;acesta a dus la perlarea contactelor de la contactor(tca63A)si in final la mersul in 2 faze.In prezent compresorul functioneaza continuu,iar presiunea este limitata de o supapa de siguranta pe care am reglato la 6 bari,presiune la care evacueaza aerul in atmosfera.Pt ca la biela este cuzinet si nu am avut cum sa fac ungere sub presiune,am practicat o gaura de Φ=6mm in capacul bielei,putin inclinata,astfel incat uleiul ajunge direct pe arbore la balbotarea in ulei.De asemenea la capacul superior(dop)am confectionat un [epurator}separator de ulei care lasa sa circule aerul in functie de cursa pistonului. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 18, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 18, 2011 motorul e unul trifazic si il folosesc tot trifazic, dar cum se leaga contacorul tca? nu stiu cum functioneaza oprirea acestui tca. pornirea o stiu doar un impuls si bobina se inchide iar circuitul se deschide, iar oprirea cum o fac? unde o leg la presostat? Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 19, 2011 Partajează Postat Septembrie 19, 2011 Presostatul se inseriaza cu bobina;contactele normal inchise de la presostat,care se deschid la atingerea presiunii prestabilite. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 20, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2011 am reusit cu oprirea si pornirea automata a compresorului cumparand un contactor tca, bobina caruia am legat-o in serie cu presostatul. Ma intereseaza cum se numeste filtru care colecteaza apa care se face in butelie prin condens , vrea sa-mi cumpar pentru ca sa nu-mi bage apa in vopsea Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 20, 2011 Partajează Postat Septembrie 20, 2011 Eu am folosit un element filtrant pt motorina cu filtru de hartie caruia i-am lasat surubelul pt drenare apa deschis putin,de la capacul inferior(cel de sticla).Am vazut la un atelier de vopsitorie auto,un recipient de stingator P6,in care aerul intra pe la partea mediana si iesea pe la partea superioara;la partea de jos avea un robineet de purjare.Cu toate astea,si eu si acei meseriasi,la care am vazut acel stingator,pot spune ca tot mai apar picaturi de condens,chiar pe pistolul de vopsit ,din cauza condensarii produse chiar la locul de expansiune al aerului,in situatia cand rezervorul tampon are purjarea deschisa. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 21, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 21, 2011 eu caut ceva ce sa pot gasi usor in comert . Am inteles ca aceste filtre su numesc filtru lubrificator Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 21, 2011 Partajează Postat Septembrie 21, 2011 Eu mi-am facut un filtru cu rola de hartie igienica de 50 de bani si pot spune ca este mai bun decat ce aveau niste cunostinte cu service bazat pe vopsitorie, cu cabina speciala de vopsit. Il folosesc la sablat unde imi merge compresorul continuu si 3 ore si nu-mi umezeste deloc nisipul pe care-l refolosesc. Am un cartus de policarbonat - filtru dedurizator cu intrare si iesire de 1/2 in care am bagat rola de hartie igienica. Pe interior am si un filtru din bronz spongios. Dupa ce o folosesc si se flescaieste, o scot si o las la uscat. Simplu si mai ales eficient.Solutia de montaj a unui filtru de dezumidificare este nu imediat la iesirea din compresor ci la distanta pentru ca aerul/apa care iese din butelie sa aiba spatiu sa condenseze pe pereti tevii pana la filtru unde se va decanta. Daca pui filtrul imediat langa compresor, nu o sa ai eficienta foarte mare decat daca filtrul este unul foarte performant. Poti sa montezi filtrul undeva pe perete si sa-l legi la compresor printr-un furtun lung de cel putin 3m. Ideal este sa faci o instalatie completa din teava (de cupru ideal) cu grade de scurgere spre un surub de decantare, etc. Dar asta este alta discutie Link spre comentariu
yo9hrb Postat Septembrie 21, 2011 Partajează Postat Septembrie 21, 2011 Filtrul lubrificator nu e bun pentru ce-ti trebuie tie. Acesta se foloseste in cazul in care ai scule cu aer comprimat, astfel incat sa le asigure si ungerea. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 23, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2011 vreau sa-i fac compresorului o mica butelie la blocul motor, pentru ca sa nu se faca prea mare presiune in blocul motor. ce ziceti ii buna gaura care am insemnat-o in poza pentru o mica butelie, sau ar fi mai bine altundeva? Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 24, 2011 Partajează Postat Septembrie 24, 2011 vreau sa-i fac compresorului o mica butelie la blocul motor, pentru ca sa nu se faca prea mare presiune in blocul motor. ce ziceti ii buna gaura care am insemnat-o in poza pentru o mica butelie, sau ar fi mai bine altundeva?Cel mai indicat este ca acolo sa confectionezi un [pahar]metalic cu rol de palnie, dintr-o teava de Φ=40-50 mm astfel incat sa poata fi folosit la completarea cu ulei si la evacuarea presiunii din carter.In interiorul acestui [pahar] poti pune fie sita cu gauri de 1-5 mm,fie pur si simplu un [bulgare] din sarma de 1,5-2 mm,care sa impiedice [scuiparea] cu ulei in exterior;sita sa fie cat mai sifonata,nu multe straturi ,insa sa fie fixata (intepenita) in pahar.Eu am folosit un astfel de compresor ani in sir ,fara a fi limitat timpul de functionare iar presiunea era in jur de 5-6 bari.Capacul(surubul) pe care il are compresorul poti sa il gauresti,astfel incat gaura sa fie cat mai mare posibil si sa il sudezi direct de pahar;vei observa ,in functionare, o [baleiere] a aerului(un dute-vino) in mod constant in functie de cursa pistonului.Asa cum am mai mentionat,indicat ar fi fost sa folosesti o fulie mare(dubla ca diametru fata de ce ai))lacompresor astfel incat turatia sa fie in jur de 1000 rot/min.Felicitari pt realizare si sper sa merite efortul depus. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 27, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2011 am mai facut un test: 2 butelii de 50 de litri ( toatal 100l) ajung la 6 atmosfere in 2min 16sec. Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 27, 2011 Partajează Postat Septembrie 27, 2011 Felicitari, este destul de bine! Eu scot performanta asta cu un compresor ECR 350 (ce-i drept este luat de la REMAT si cred ca are o mare nevoie de segmenti). Dar este bine si poti folosi si scule pneumatice fara mare bataie de cap. Succes in continuare. Link spre comentariu
pusu Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Am facut si eu 2 compresoare pana acum. Unul cu tot cu compresor de Saviem si altul am confectionat un compresor dintr-un motor pe benzina in 2 cilindrii (de la o motopompa de aia pt pompieri). Esential esta ca, compresorul de Saviem e bine sa fie invartit cu cca 1000 r/m iar motorul sa fie trifazic. Daca vreti debit de aer mai mare decat poate produce compresorul cu acesta turatie, atunci nu-l invartiti mai repede caci viata lui va fi scurta, mai bine cautati un compresor mai mare... Cel confectionat din motorul cu 2 cilindrii, il invart cu numai 200r/m cu motor trifazic de 1,5kw (alimentat trifazic), 2 butelii de Saviem si produce un debit de aer suficient ptr un pistol de vopsit care poate vopsi fara oprire. Acest compresor merge de vreo 25 de ani fara reparatii si a deservit o vopsitorie auto mai modesta. Merge si azi . Bafta la toti. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 28, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 28, 2011 momentan turatia compresorului este de 1940 rpm. la camion merge cu 2000-2500. de la ce provine acest compresor ECR 350 ? Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Compresor facut la Fabrica Timpuri Noi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum