philips Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Salut, am un compresor de saviem la care i-am schimbat segmentii, si rulmentii si vreau sa-l folosesc ca compresor pentru acasa. Dispun de butelie si de presostat si manometre mai imi trebuie doar motorul. Cine imi poate spune ce motor imi trebuie pentru compresor.?Cate turatii ar trebui sa aiba? Link spre comentariu
en Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Si eu am un compresor tot de Saviem; sunt multumit de functionarea lui.Un motor de 1,5Kw, la 1500 rot/min, este suficient, presostatul il am reglat pe 3atm. pentru ca de mai mult nu am nevoie, pentru lucrari de vopsire si suflare cu aer. Eu am majorat diametrul fuliei, desi cred ca ar fi mers multumitor si cu fulia originala.Nu stiu daca face fata si la presiuni de 7-8 atm. Daca folosesti un compresor recuperat, verifica lamelele de pe admisie si refulare, pentru a nu avea surprize.De asemenea si suprafata pe care se aseaza aceste lamele, sa nu aiba cratere,zgarieturi sau impuritati diverse. Link spre comentariu
daredan Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Si eu am facut un compresor echipat cu un compresor de saviem (RABA). Motorul folosit era unul trifazic pe care-l porneam si functionam la 220. Era un motor de peste 3KW dar la 220 aveam un consum de 1400W (probabil puterea scoasa era mult mai mica). Raportul era de 1 la 1,5 motorul avand pana in 1500 rot/min.La randul meu am cautat informatii despre regimul de functionare al compresorului de RABA dar nu am gasit date concrete. La METROM Brasov (unde sunt fabricate compresoarele) au spus ca au un regim de functionare pana la 2500 rot/min. Doar ca trebuie avut grija la ungere: compresoarele auto au ambielajul pe cuzineti si ungere sub presiune; cele special concepute pentru regim de compresor industrial, au ambielajul pe rulmenti cu ace. Compresorul meu (tot auto) a functionat regim intensiv cu ungerea doar prin barbotare si... functioneaza inca! Pentru cat timp insa, nu stiu. Presiunea maxima este in jur de 7bari, mai mult nu o sa bage compresorul. Dar, daca este in stare buna, baga mult aer. In configuratia descrisa mai sus baga in jur de 160l/min ceea ce era mai mult decat suficient pentru vopsitorie in regim hobby. Pentru scule pneumatice trebuia sa astept un pic sa-si revina presiunea. In schimb, cand am trecut pe 380V si aveam putere de 3KW, aveam debit suficient. Umplea butelia de 80l de la 0 la 6bari in 2minute si 15secunde. Suficient pentru a sabla cu el. Succes in realizare. Link spre comentariu
philips Postat August 23, 2011 Autor Partajează Postat August 23, 2011 va multumesc de raspunsuri, incerc sa cumpar un motor monofazic de 2,2kw la 3000ture.Zic 3000 de ture deoarece fulia la motor este mai mica ca la compresor. Eu nu il folosesc mult, doar sa umflu o roata si poate sa vopsesc foarte rar. Totusi dispun de un motor trifazic de 3,8Kw in 2 turatii dar este prea greu, cu toate ca ar putea functiona deoarece nu prea il mut, dar totusi in caz ca am de lucrat cu el undeva sa fie usor de transportat si sa am si alimentarea monofazica. Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Salut! Daca reusesti sa achizitionezi motorul de 2,2KW este mai mult decat suficient pentru compresor. Nu stiu insa cat de portabil o sa-ti iasa compresorul: al meu cantareste in jur de 140kg cu o butelie de 80 sau 90 litrii. Spor la treaba! Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Deocamdata am renuntat la motorul monofazic si l-am pus pe al meu, cel trifazic . Am facut si sistemul de prindere , o sa pun si poze dar mai trebuie sa rezolv intrarea aerului in butelie, voi ce idei imi sugerati? Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Doua lucruri: intrarea aerului de la compresor in butelie si iesirea la consumatori sa se faca pe cai separate si sa folosesti o supapa de sens intre compresor si butelie. Din pacate supapa trebuie sa fie una dedicata pentru presiuni mari, nu de apa pentru ca nu o sa faca fata la peste cinci bari si omori compresorul si motorul. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 am tot ansamblul, doar intrarea aerului in butelie nu o am definitiva, doar un furtun , care la peste 4 atm. sare afara. Am facut rost si de o conducata de aer de compresor, care are cateva spire pentru racirea aerului, si m-am si gandit cum sa o fac. Vreau sa stiu daca se poate lipi cupru pe acea teva prin cositorire? nu stiu din ce material este confectionata, ceva fier zincat sa fie? Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 14, 2011 Partajează Postat Septembrie 14, 2011 In principiu da, se poate si cositori. Creda ca este de fier. Eu am folosit teava de cupru flexibila cu peretele de 1mm si am cositorit conectorii cu cositor normal de instalatii. Compresorul a lucrat la 6 atmosfere si temperaturi de 80 grade celsius. Daca te sperie cositorul, se gaseste si aliaj dur de lipit care este tot un fel de cositor doar cu temperatura mai mare de topire. Link spre comentariu
nelute8 Postat Septembrie 14, 2011 Partajează Postat Septembrie 14, 2011 Adica durafix, pe care trebuie sa-l comanzi, sa astepti, sa platesti... Teava o poti si suda electric. Cu electrozi de 1,6, sudezi si tabla de 0,5 chiar in alternativ. Daca e amperajul mare, pui rezistenta facuta din sarma de 3inainte de clestele de masa. Daca-i faci si mediane, ai reglaj direct al curentului aproape de locul de lucru. Poti si pe primar sa pui rezistenta de 1-2 ohmi, de nichelina fi 2. Ca supapa de sens, o bila cu arc, intre doua mufe cu olendere, asezate corect, sunt de toata isprava. Compresorul de Saviem e unul si e mai mic, are rulmenti la capetele ambielajului, iar cel de raba are cuzineti si la biela si la palier. Se poate modifica palierul (eu am facut), se va pune rulmenti, iar pentru ungerea bielei, un vas de ulei la nivelul chiulasei, din care coboara pe instalatia originala de ungere. Il folosesc de 8 ani la vopsit auto, si n-am schimbat nimic pana acum. Merge si 2 ore continuu, la 6 atm. La intrare, pe langa serpentina, mai am doi cilindrii din tabla facuti, unul in altul, sudati la capete. Deci doi pereti apropiati, intre care circula aerul, pentru a se raci, iar iesire sa nu fie in directia intrarii. Chiar deasupra daca se poate, sa nu prinda ulei si apa dela intrare. Butelia e de 15l (e o prostie sa pui bartai tocitoarea), dupa care iese prin furtun, la alta butelie mai mica, pentru siguranta decantarii uleiului si a apei. La brau, alt decantor de 250g, cu element de bronz spongios, prin care nu trece apa. Dupa ce termin, scurg o suta si ceva de grame de apa din el. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 17, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2011 am reusit sa il termin, cu exceptia presostatului, momentat il pornesc si opresc manual.Am sa cumpar un contactor tca. Atasez cateva poze cu compresorul: Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 17, 2011 Partajează Postat Septembrie 17, 2011 Foarte frumos! Felicitari! Sa-mi spui si mie ce performante are, adica cat de repede incarca butelia, de cat este butelia, etc... Inca o data, felicitari!Am vazut ca ai inchis carterul ermetic?! Sa nu ai probleme cu asta. Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 17, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2011 butelia are 50 de litri. Ajunge la 6 atm in 1min si 7sec . La 8 atm. are butelia o siguranta care se deschide, asa ca mai mult nu pot baga in ea, decat daca schimb acea siguranta. Da, chiulasa am inchis-o ermetic, e vreo problema? am pus si un furtun cam de 3 metri, dar a iesit ulei la capatul lui. Am sa incerc sa ii pun cum a scris si nelute8 o mica butelie la nivelul chiulasei. Voi care ati mai facut si ati avut motor trifazic cum ati facut cu oprirea si pornirea lui automata? Link spre comentariu
philips Postat Septembrie 18, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 18, 2011 este bun un filtru ca acesta http://www.shopmania.ro/accesorii-moto/ ... ff-8410088 montat pe furtun ptr. a colecta apa care rezulta in urma condensului? Link spre comentariu
Vizitator valy 05 Postat Septembrie 18, 2011 Partajează Postat Septembrie 18, 2011 salut cu pornirea si oprirea automat e cam greu daca folosesti un motor trifazic la manofazic ,trebuie sa ii faci neaparat prnire pe condensator cu impuls ,iar asta comlica treburile ,daca ai trifazic treaba e sinpla la comanda de automentinere a TCA-ului faci legatura presostatului si ai rezolvat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum