Dr.L Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Din moment ce franezi,cel care te depaseste o sa aiba loc in fata ta si gata...E mai usor sa termini depasirea decat sa te replieziCei care se baga in depasiri d-astea periculoase stiu ca mai degraba vei frana sa le faci loc si sa eviti accidentul Link spre comentariu
liviu Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 romanii , oamenii din romania , cred ca au nevoie de mai multa rabdare cand se urca la volan , drumuri mai bune si mai putin politai corupti.eu locuiesc in strainatate de 7 ani si diferentele sunt enorm de mari .aici regurile de circulatie sunt destul de respectate . daca e limita e limita (se mai gaseste cate unul care isi permite sa incalce legea, dar sunt prea putini).daca e trecere de pietoni , pai e trecere de pietoni (aici soferii sunt cei care trebuie sa aiba grija cu pietonii , nu invers ). daca e linie continua , pai unu nu calca linia pana nu are linie discontinua . si asa mai departe. la toate astea , parerea mea , principalul motiv e coruptia ( nu merge ca eu sunt basescu si am baut ceva , daca greseti esti sanctionat conform legii )dupa care urmeaza treaba cu drumuriile, ca sunt catastrofale( probabil din cauza asta nu exista rabdare) am facut 4 drumuri spania romania si m-am speriat de stilul de condus de acasa ( imi era si frica sa merg pe banda mea la cate depasiri riscante am vazut). desii dupa 35 de ore de condus , am avut rabdare sa respect limitele de viteze din romania si drumuriile proaste. . Link spre comentariu
paul14 Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Eu am permisul tot de vreo 6 luni si conduc mai ocazional, iar atunci, obisnuiesc sa merg in ritmul traficului. Daca e sa fie probleme, majoritatea o sa mearga mai incet si ma adaptez, iar daca suspectez ceva merg in limita si ma doare`n cur daca ma depaseste un GT550 sau unu cu bicicleta. Probabil ca o sa`l si gasesc oprit pe dreapta cativa km mai departe.In general cei din localitati cunosc zona si stiu pe unde isi fac veacu caschetosii. Sau mai sunt cei care au statie si`i doare la basca.Cat priveste franatu brusc atunci cand esti depasit sau ala din fata nu mai are loc... In primu rand pe tine nu te intereseaza ce face ala din spate, e obligatia lui sa pastreze distanta( tu doar ai grija cand te depaseste). La carte mai scrie ca daca cel din fata nu poate intra in conditii de siguranta pe banda lui, tu trebuie sa incerci sa`i faci loc prin franare si "mers" spre dreapta.Mai rau e cu tiristii care se cred stapanii asfaltului si se baga care cum vor. De multe ori era sa intru sub remorca pentru ca ies cu tiru din parcare sau de pe drum laturalnic ca la ma`sa in curte si te vezi obligat sa`i faci loc. Link spre comentariu
former_Alfred Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Cred că mai eficiente ar fi șeile de măgar (adică denivelările pentru limitarea vitezei). Cînd vine Porsche-ul cu 200 km/h și dă de o denivelare, se rupe-n două. Și asta n-o să-i convină proprietarului, cu siguranță... așa că va încetini, văzînd semnalizarea.Crezi asta pentru ca nu le experimentezi pe cont propriu.Anglia e plina de spinari de magar (speed bumps, cum le numesc ei) si pot sa-ti spun ca nu sunt eficiente decat la viteze reduse: la 30 mph, viteza legala, zici ca se rupe masina in doua cand treci peste ele. La 60-70 mph aproape ca nici nu le simti. Conduc cam 200 de mile pe noapte, iar solutia pentru speed bumps este speeding Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 13, 2011 Partajează Postat Noiembrie 13, 2011 Poate în Anglia sînt rezonabile. Prin Iași speed bumps-urile sînt nesimțite rău. Au o înălțime de vreo 6-7 cm, parcă ai urca o bordură ceva mai mică... Și cred că nu te-ai uitat prea atent la modul de prindere al roților de șasiu... orice denivelare solicită cu atît mai mult cu cît viteza cu care vii e mai mare... și dacă iei denivelările cu viteză mare, îți rupi literalmente șasiu-n două.Pe drumuri cu griblură mă simt cel mai bine la vreo 40 la oră și peste. Dar la 40 la oră o denivelare din aia o resimt în ceafă și îmi aud Dăciuța gemînd din toate încheieturile. Iar Dacia e mașină zdravănă, nu ca bijuteriile occidentale...Nelegat neapărat de topic, simt nevoia să îmi vărs amarul. La urma urmei, e topicul meu, îl trolluiesc cît vreau. :)Cine-i din Iași știe că prin Podul de Fier se formează în fiecare dimineață o coadă mare de pe Tudor Vladimirescu spre oraș. Eu stau pe o străduță unde există un sens unic destul de rezonabil: cei care ar vrea să iasă de pe stradă încălcînd sensul unic ar fi destul de dezavantajați pentru că ar trebui să dea prioritate la cei care vin dintr-o parte de unde nu pot fi văzuți, iar pornirea se face dintr-o pantă destul de abruptă care ar încurca și mai tare socotelile.Buuuun... dar intersecția de care ziceam mai devreme e destul de aglomerată. Însă se poate merge pe ocoliș pe o străduță destul de îngustă, dar foarte puțin circulată, și se poate evita traficul prin intersecție, în care mai cu seamă trec ditamai tirurile și în care mulți fac curba la stînga și trebuie să blocheze mult timp intersecția.Ce fac stimabilii noștri polițai ca să fluidizeze traficul? Pun pe străduța care ar putea fi folosită pentru a decongestiona traficul, preluînd pe cei care fac curba la stînga, sens interzis! Deci, probabil un polițai a remarcat că intersecția e gîtuită și ce și-a zis? ”Hai s-o gîtui și mai tare”.La fel s-a întîmplat cu ieșirea din Păcurari spre Țigarete. Venind dinspre Fundație, puteai face la stînga pe o străduță, încurcînd la minim traficul și nu mai stăteai 3 minute la un semafor așteptînd ca toți cei care intră în Iași prin Păcurari să continue spre centru înainte de a face curba. Soluția polițailor la decongestionarea naturală? Au trîntit un interzis pe strada aia. Și logica e și mai stupidă: în felul ăsta, cine iese de pe strada respectivă, în sensul permis, iese fiind obligat să se uite pe după colț, în timp ce-și ține mașina din ambreiaj, și are vizibilitate fix vreo 10 metri. Numai bun pentru un accident.Ce naiba gîndesc purtătorii de caschetă? Link spre comentariu
former_Alfred Postat Noiembrie 14, 2011 Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 ... orice denivelare solicită cu atît mai mult cu cît viteza cu care vii e mai mare...Asta doar la o constructie de tip caruta Automobilele au amortizoare (shock absorbers) iar acestea se opun preluarii integrale si instantanee a solicitarii mecanice. Intarzierea si atenuarea asigurata de amortizoare fac ca peste o anumita viteza sa fie mai redusa solicitarea la trecerea peste denivelari, in ciuda cresterii vitezei.Exista si solutii mai civilizate decat spinarile de magar, acestea avand marea "calitate" de a nu face discriminari: o ambulanta sau o masina de pompieri trebuie sa se descurce cum pot, iar pe LTN (Luton Airport) poti sa vezi live autocarele si autobuzele articulate trecand cu 3 sau 5 mph peste niste speed bumps nesimtite, desi nu pentru ele sunt destinate, evident. Pe EMA (East Midlands Airport) bunul simt a mers chiar mai departe, acum vreo 2 luni au demontat un speed bump prea nesimtit, au ajuns la concluzia ca amenintarea terorista nu e chiar atat de serioasa Solutia civilizata o reprezinta radarele fixe cu camera video, acolo unde viteza chiar trebuie respectata. Iar in Anglia primesti amenda si 3 puncte de penalizare chiar si pentru 32 sau 33 mph, nu exista nici o toleranta de genul celor 10 km/h din RO. Pentru 31 mph nu am auzit sa fi fost amendat nimeni, acolo unde limita era 30, dar exista si zone cu limita de 20 mph, in fata scolilor, de exemplu.Si chiar si camerele video sunt folosite cu masura: pe M1 poti sa mergi linistit cu 90-100 mph , chiar daca viteza limita legala e 70. camerele video sunt activate numai cand traficul necesita introducerea unor limite inferioare (40 sau 50 mph, de exemplu) iar aceste limite chiar trebuie respectate. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 14, 2011 Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 former_Alfred, eu încerc să gîndesc din punct de vedere al fizicii. Cînd se trece peste un speed-bump cu 5 km/h, atunci în principiu forțele care acționează pot fi aproximate ca fiind doar forța gravitațională, cu direcția în jos, și forța de reacție din partea pămîntului, cu direcția în sus. Însă dacă te gîndești că roata aceea va fi accelerată (din cauză că trebuie să urmeze conturul terenului) cu o accelerație foarte mare (viteza de deplasare mare impune ca roata să-și schimbe direcția de deplasare - ca să treacă peste speed-bump - într-un interval extrem de scurt, ceea ce duce la o accelerație imensă) iar accelerația respectivă se traduce într-o forță extrem de mare care face ca roata să fie forțată să se deplaseze spre spatele mașinii, relativ la șasiul automobilului. Ce anume se opune acestei deplasări? Nu știu cum e la alte mașini, dar la Dacia mea e o simplă bară care are o amărîtă de garnitură de cauciuc de vreo 2 cm grosime. Aia trebuie să preia toată forța longitudinală la care e supusă roata și în principiu e calculată să suporte forța maximă de tracțiune și forța maximă de frînare, depinzînd de coeficientul de frecare a anvelopei cu suprafața plană a drumului. Dar cînd suprafața e denivelată, calculele respective sînt date peste cap, forțele sînt mai mari decît cele prevăzute, și singurul lucru care previne defectarea catastrofală e supradimensionarea. Mai pe scurt, cu cît vii mai repede peste un speed bump, cu atît roata ta va fi mai puternic accelerată (în raport cu sistemul de referință asociat mașinii) în direcție orizontală, spre partea anterioară a mașinii, direcție pe care nu există un amortizor și un arc care să preia și să prelungească acțiunea deformării (astfel micșorînd forța) ci un element destul de rigid de asamblare care va fi suprasolicitat. Că impresia care ți-o lasă e că la viteze mari treci mai ușor peste speed bump, asta-i altceva, la asta contribuie inerția întregii mașini care, evident, va fi mai puțin ”doritoare” să urmărească variația rapidă a suprafeței denivelate a drumului, supunîndu-se ca orice obiect bine crescut primului principiu al mecanicii... cel cu deplasarea rectilinie și uniformă. Dar ce se întîmplă la nivel de roată și de mecanism de stabilizare al ei, nu cred că vrei să experimentezi pe propria-ți piele... Dacă mai e nevoie de explicații suplimentare, sînt gata să fac un desen. Link spre comentariu
former_Alfred Postat Noiembrie 15, 2011 Partajează Postat Noiembrie 15, 2011 Nu știu cum e la alte mașini, dar la Dacia mea e o simplă bară care are o amărîtă de garnitură de cauciuc de vreo 2 cm grosime.Nici eu nu stiu cum e la Dacie, ultima data am condus asa ceva prin 1995.Experientele mele cu speed bumps sunt pe Ford Tourneo si Vauxhall Vivaro, ambele fiind masini destul de grele (8+1) si construite pe sasiu propriu-zis, nu pe semi-lonjeroane ca autoturismele. Sorry ! Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 Poi daca n-ai avea amotizoare socul ar fi preluat treptat de arc. Cu un arc moale rezolvi problema socului elegat numai ca apoi topaie masina ca un iepure.Niste amortizoare care actioneaza intarziat clar te ajuta: impactul initial e folosit sa comprime arcul, iar decomprimarea se face franata de amortizor.Si doi la mana mai preia si anvelopa din soc, mai ales cele "groase".Asa am niste amortizoare noi ieftine, pe ulei pe opel vectra mai vechi de cand alfred n-a mai condus dacia. Daca masina sta linistita vreo 2 minute si apesi pe botul ei face o oscilatie destul de mare in jos si urca pana la nivelul initial destul de repede. Daca repeti experimentul a doua miscare e mult ingreunata de frecarea amortizoarelor.Iar astea sunt niste amortizoare amarate de 150RON. MA si gandesc unul de 600RON specializat pt drumuri proaste e mult mai bine gandit si nu face probleme.Nu stiu ce speedbumpuri sunt in Iasi, dar in Cluj am luat unul proaspat pus si nesemnalizat de am sarit de pe scaun la vreo 30 la ora. Am vazut cu ochii mei cum a trecut unul cu skoda octavia peste un speedbump si avea cel putin 50km/h. N-a patit nimic.Treaba cu sasiul vs caroseria intarita e total irelevanta dpdv al hurducaturilor dupa parerea mea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 Ca să nu mai discut fără suport vizual, am făcut în 5 minute un mic desen foarte rudimentar, dar care ilustrează ceea ce vreau să zic.Ceea ce este în desen: săgeata mare reprezintă sensul de mers, săgețile mici sînt forțele care apar în cazul întîlnirii unui hop.Șeaua de măgar am reprezentat-o destul de blînd, sînt mult mai dure în realitate.După cum se vede în desen, F este forța de reacție din partea asfaltului (transmise prin axul roții sistemului de suspensie/amortizoare) care în cazul unui obstacol mai puțin lin (denivelări pe distanță mare în asfalt sau gropi mici/medii) prezintă un unghi important față de normala la suprafață. În cazul ăsta apare o componentă longitudinală Fl care e cu atît mai mare cu cît viteza cu care se atacă hopul e mai mare. Practic roata e „forțată” să rămînă în urmă față de restul mașinii, așa că suspensia și amortizoarele (care acționează vertical, prin compresiune) nu au cum să preia o sarcină care le „îndoaie” în plan orizontal. Singura piesă care preia o astfel de sarcină este o bară (denumirea îmi scapă) care e comună la toate mașinile și care are o rezistență mecanică mult mai mică decît a suspensiilor.Aceea e piesa care presupun că e supusă la niște sarcini mult prea mari față de cele calculate inițial să reziste și aici e problema pe care o văd eu în cazul atacului șeilor de măgar cu viteze mari. Ruperea unei astfel de piese face ca mașina să fie complet instabilă, iar dacă asta se întîmplă la viteză mare... dezastrul e iminent.În fine, nu mai insist... Sper ca acum să fi fost înțeles mai bine. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 20, 2011 Partajează Postat Noiembrie 20, 2011 Inainte credeam ca te referi la socul pe verticala.Eu am inteles acum unde bati, dar prea simplifici problema.In primul rand forta nu se aplica pe ax, se aplica mai jos in zona anvelopei, ca nu-i denivelarea asa inalta. Roata se invarte, nu sta pe loc (decat daca franezi), iar suspensia ii permite sa se ridice, deci socul transmis este mic.Daca ar fi cum spui tu masina ar trebui sa simti o incetinire, sa te arunce pe volan, fapt care nu se intampla. Singurul soc pe care il simti e ca te arunca in sus.Bara la care te referi cred ca e bara antiruliu.La franare brusca ce crezi ca se intampla? Link spre comentariu
philipo4you Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 F este o forta rezultanta din compunerea fortelor Fn - care este reactia la forta de greutate a masini siFl - care este si ea o rezultanta data de diferenta dintre forta de tractiune si forta de frecare.Acea forta are repercusiuni numai asupra sistemului de suspensie. Ea este cea care va solicita la torsiune prinderea suspensiei in caroserie (bratul fortei fiind lungimea amortizorului) si va solicita la rasucire bratele de prindere ale suspensiei.De aceea daca forta de frecare este mare (cind frinam in momentul trecerii peste spinarea de magar de exemplu!) forta rezultanta F formeaza un unghi ascutit mic in raport cu Fl si atunci solicitarea in prindera amortizorului este mai mare. Sfatul meu(daca-mi este permis) nu frinati niciodata cind ajungeti sa treceti peste spinarile de magar. Numai inaintea lor! Daca viteza este totusi mare ridicati piciorul de pe frina si apoi frinati imediat dupa impactul rotii cu magareatza!Bara stabilizatoare care este prinsa de caroserie si de sistemul de suspensie prin ajutorul unor articulatii flexibile numite bielete antiruliu ajuta la stabilitatea masinii in cazul luarii virajelor.Bara stabilizatoare preia foarte putin din socul dat de forta F, rezultanta, in raport cu sistemul de suspensie la trecerea peste spinarile de magar.Bara stabilizatoare preia tensiunile aparute in sistemul de suspensie si in cel de directie la efectuarea virajelor si mentine paralelismul intre roti.Amortizorul nu face decit sa reduca timpul de miscare oscilatorie a arcului elicoidal. Altfel la primul impact cu un dimb sau groapa, masina va avea o miscare oscilatorie sus - jos amortizata intr-un timp mult mai mare si care va depinde numai de constanta elastica a arcului si de greutatea masinii. Atunci intervin in amortizarea oscilatiei fortele din interiorul amortizorului (asemanatoare cu cele de frecare numai ca sunt date de niste presiuni exercitate asupra unui piston - alta teorie) si reduc timpul acelei miscari oscilatorii. Creste confortul si pasagerii nu mai sunt aruncati de pe scaune sau marfa scuturata suplimentar. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum