Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cît de bine se respectă limita de viteză?


Vizitator

Postări Recomandate

Am carnet de puțin timp, de vreo 6 luni. Am un cazan de Dacie (pentru că e de căpătat n-am putut face pretenții, și nici n-aveam bani de ceva mult mai bun) dar care merge bine în condițiile în care respect în permanență limitele de viteză semnalizate pe drumuri.Am fost de curînd, pentru prima oară, la un drum ceva mai lung, și cu multe deplasări în interurban (am făcut un concediu scurt în Cîmpulung Moldovenesc cu deplasări relativ scurte prin zonă, pentru vizitat diverse obiective turistice).Ce m-a mirat foarte mult era comportamentul șoferilor localnici (bănuiesc că erau localnici, aveau numere de Suceava). În afara localităților hai, să zicem că Dacia nu-i suficient de sprintenă și invită la depășiri, dar mergeam în localități unde limitarea era, evident, 50 km/h, bine semnalizată, iar eu mergeam ca omu', cu maxim 60 (la început chiar respectam strict limitarea, dar spre final am căpătat curaj și am mai împins limita mea spre +10 km/h față de limitarea oficială) însă eram depășit într-o veselie de alții, cu viteze care mergeau (estimativ) pe la vreo 80-90 km/h! Am întîlnit doar puține, foarte puține mașini care să respecte limitele de viteză, și de regulă erau ”non-localnici”: mașini de București, Iași, Cluj, Galați... și nu cazane, ca a mea, ci mașini tari, puternice...Întreb și eu ca neștiutorul, chiar așa se procedează peste tot? Chiar nu e nimeni prezent prin localitățile astea să mai tempereze puțin cheful de viteză? Pentru că nu de puține ori a trebuit să frînez zdravăn ca să-i dau voie zăpăcitului grăbit care mă depășea să se replieze pe dreapta înainte de a intra frontal cu cineva din față de pe contrasens...Din cîte am observat, 70% din șoferii din zona respectivă sînt complet iresponsabili. Și dacă ar fi aplicate pedepsele necesare, cred că s-ar face pustiu pe străzi iar bugetul local ar fi foarte bogat.Comentați, vă rog.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • former_Alfred

    3

  • iuli09

    3

  • Dr.L

    2

  • EFTIMIE

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Eu in mare respect codul rutier ! Nu mi-o place mie prin toate ungherele lui, dar STIU CA N-AM BANI DE AMENZI. Recunosc ca singura abatere pe care o mai fac e sa merg (rar) cu 60-65 prin localitate.PS: Am carnet de 5 ani si am strabatut aproape toata tara cu Dacia mea din 1995

Link spre comentariu

Daca tot spui ca esti incepator evita sa mai franezi cand esti depasit pt. ca asa tu in dorinta de a fi binevoitor ai sanse mult mai mari sa produci un accident ,ar trebui sa ai in minte mai proaspat ca alti soferi, faptul ca la regulament spune ca atunci cand te deplasezi pe un drum public si o alta masina din spatele tau se angajeaza in depasire tu iti continui drumul cu aceeasi viteza fara sa accelerezi sau sa incetinesti .Daca stai si analizezi vezi ca este foarte bine asa uite un exemplu simplu : o masina din spatele tau se angajeaza in depasire tu incetinesti iar el constata ca nu are timp sa efectueze depasirea si franeaza sa intre inapoi in spatele tau dar nu mai poate pt. ca tu in loc sa mergi cu aceeasi viteza cu care mergeai cand s-a angajat el in depasire ai incetinit sau ai franat si-l lasi pe contrasens de aici la accident nu este decat un pas . Daca ti-ai fi continuat drumul cu acceasi viteza el frana si putea reveni in spatele tau asteptanand o noua ocazie sa faca depasirea.Cat despre respectarea limitei de viteza in localitati sau in afara asta se incalca frecvent si cu diferente mari pt. ca respectivii cred ca masina se conduce doar cu acceleratia si cand vor afla ca cel mai greu lucru este sa opresti nu sa accelerezi o masina se poate sa fie prea tarziu ,tu condu in limitele stabilite si nu te lua dupa ei.

Link spre comentariu

Pentru că nu de puține ori a trebuit să frînez zdravăn ca să-i dau voie zăpăcitului grăbit care mă depășea să se replieze pe dreapta înainte de a intra frontal cu cineva din față de pe contrasens...

 

Ai procedat corect, ai evitat sa fi bagat in sant, sau mai rau...Am fost in aceasi situatie ca a ta de ff multe ori in cei 5 ani de cand posed permisul de conducere. Nu pot spune decat atat: INCONSTIENTI

 

Apropos, cei din spatele meu, si al oricarui alt conducator auto ...pastrati distanta regulamentara. Celui din fata noastra oricand i se poate intampla ceva neprevazut si este nevoit sa franeze brusc. Ai intrat in cel din fata ta...nu ai nici o scuza.

Despre depasiri....nu ai vizibilitate , spatiu suficient , timp.. te bagi!! O faci pe barba ta. Stilul de condus al Romanilor este...haotic, groaznic , barbar (nu toti cei drept)...Capeti impresiile acestea dupa ce conduci cateva mii de km afara, Anglia,... Germania.. , mai exact cand ai de-aface cu oameni civilizati.. Este drept ca orice padure a-si are uscaturiile ei, dar la noi... e uscata rau :jytuiyu Trist...

 

Numai bine si multiiii km fara incidente in trafic.

Link spre comentariu

"localnicii" despre care vorbesti cunosteau mai bine decat tine configuratia traseului si stiau unde obisnuiesc sa stea la panda politistii . eu obisnuiesc sa traversez cu 90Km/h localitatile unde stiu ca nu sta politia atunci cand ma grabesc . Din pacate mai mereu ma grabesc asa ca ...

Link spre comentariu

Solutia la aceasta problema ar fi de ordin tehnic, mai degraba decat juridic: echiparea din constructie a tuturor automobilelor cu un modul GPS sau RFID+servomecanism, care sa limiteze automat viteza vehiculului intr-un anumit areal geografic. Degeaba ai masina care "fuge" cu 200 km/h, daca nu te lasa dispozitivul...alta solutie-"asfaltul senzitiv'-te simte soseaua ca fugi peste ea cu viteza prea mare, iti infinge in cauciucuri niste piroane de te saturi... :freaza: -totul automat.

Link spre comentariu

din pacate cred ca solutia este de ordin politic si aici ma refer la constructia autostrazilor. asa se poate reduce numarul de victime cauzate de accidente rutiere nu cu polististi dotati cu radare de multe zeci de mii de euro care pandesc din tufisuri .

Link spre comentariu

Cea mai buna solutie ar fi sa devenim mai responsabili(asta in lipsa altor "sisteme" care sa ne oblige), si nu numai in ceea ce priveste regimul rutier, ci in tot ceea ce intreprindem.In ceea ce priveste MILITIENI din boscheti(acolo le este locul...), pararea mea este ca bine fac(chiar daca "panda" nu este tocmai legala).. Ia sa invatam sa circulam regulamentar tot timpul sa vedeti ca se vor plictisi de stat la panda, neavand pe cine sa mai sanctioneze...In ceea ce priveste drumurile....sunt deacord, este strigator la cer sa faci din Munchen pana in Arad(aproximativ 1100km) 8-9 ore , iar din Arad pana la Brasov(aproximativ 450km) 7-8 ore...Jalnic.

Link spre comentariu
Solutia la aceasta problema ar fi de ordin tehnic, mai degraba decat juridic: echiparea din constructie a tuturor automobilelor cu un modul GPS sau RFID+servomecanism, care sa limiteze automat viteza vehiculului intr-un anumit areal geografic. Degeaba ai masina care "fuge" cu 200 km/h, daca nu te lasa dispozitivul...

 

Asta ar fi ideal, dar e inaplicabil. Orice mecanic cît de cît priceput ar putea să evite sistemul. Cît despre mașinile existente, care nu au dispozitivul respectiv, cum îi convingi pe șoferi să și-l instaleze singuri?

 

 

alta solutie-"asfaltul senzitiv'-te simte soseaua ca fugi peste ea cu viteza prea mare, iti infinge in cauciucuri niste piroane de te saturi... :freaza: -totul automat.

 

Asta e mult mai ușor de aplicat, dar din păcate e cale sigură spre dezastru: din cîte am înțeles, o singură roată cu pană poate trimite autoturismul pe traiectorii imprevizibile la viteze mari; ce să mai zic de patru roți cu pană? E o mică condamnare la moarte, și vina nu mai e a celui care conduce bolidul cu suta de km în zonă de limitare la 50 (poate că își poate controla bine mașina, sînt totuși și șoferi talentați), ci a celui care a făcut/amplasat sistemul în acea zonă.

 

Cred că mai eficiente ar fi șeile de măgar (adică denivelările pentru limitarea vitezei). Cînd vine Porsche-ul cu 200 km/h și dă de o denivelare, se rupe-n două. Și asta n-o să-i convină proprietarului, cu siguranță... așa că va încetini, văzînd semnalizarea.

 

Altă soluție superbă era cu imaginile alea de gropi în asfalt, aplicate pe carosabil astfel încît să fie vizibile din mașină. Să vezi ce frîne s-ar pune pe-acolo, urmate de înjurături cînd omu' trece peste groapă și nu simte nici un hop... :)

 

"localnicii" despre care vorbesti cunosteau mai bine decat tine configuratia traseului si stiau unde obisnuiesc sa stea la panda politistii .

eu obisnuiesc sa traversez cu 90Km/h localitatile unde stiu ca nu sta politia atunci cand ma grabesc . Din pacate mai mereu ma grabesc asa ca ...

 

Indiferent de cît de bine cunoști configurația, faptul că respecți legea doar de frică nu te încadrează în grupa celor cu o dezvoltare morală superioară. Legea se respectă pentru că e lege, nu pentru că ești amenințat că ți se va întîmpla ceva rău dacă o încalci. Dacă te-ai spăla doar de frica unei amenzi date de poliția mirosurilor, știind că o lună nu vei fi verificat, nu te mai speli? Nu, e o necesitate, la fel ca necesitatea ordinii și disciplinei șoferilor. E chestie de încredere. Eu am încredere în ceilalți șoferi că vor respecta regulile și în felul ăsta nu sînt nevoit să micșorez viteza în fiecare intersecție unde eu sînt pe drum cu prioritate pînă la limita de 10 km/h de frică că vreun nebun îmi taie calea, încălcînd legea. Aia e toată treaba. Dacă toți ar respecta regulile n-ar mai exista accidente. Deloc!

 

Daca tot spui ca esti incepator evita sa mai franezi cand esti depasit pt. ca asa tu in dorinta de a fi binevoitor ai sanse mult mai mari sa produci un accident ,ar trebui sa ai in minte mai proaspat ca alti soferi, faptul ca la regulament spune ca atunci cand te deplasezi pe un drum public si o alta masina din spatele tau se angajeaza in depasire tu iti continui drumul cu aceeasi viteza fara sa accelerezi sau sa incetinesti .

 

Mulțumesc pentru că m-ai forțat să recitesc porțiunea respectivă din regulament. Permite-mi să citez:

 

Art. 119. Conducătorul de vehicul care urmează să fie depășit este obligat:

a) să nu mărească viteza de deplasare;

b) să circule cît mai aproape de marginea din dreapta a părții carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

 

Din cîte știu eu, regulamentul e încă în vigoare în forma pe care am copiat-o mai sus. Interpretarea directă este clară: de frînat pot frîna. Nu am voie să accelerez (ca să-l forțez pe cel care intenționează să mă depășească să renunțe - asta este foarte periculos), dar pot frîna. Chiar e recomandabil (cel puțin conform cursului de legislație pe care-l consult și pe care am învățat pentru carnet) să frînezi atunci cînd vezi că cel care depășește a apreciat greșit distanțele și riscă să intre în traficul din sensul opus. Iar eu atunci cînd am frînat, am făcut-o destul de vizibil pentru ca respectivul imprudent să observe clar că i-am lăsat loc să reintre. Cred că o singură dată am primit mulțumiri (avarii aprinse scurt), în restul timpului... numai că nu mi s-a arătat degetul.

 

In ceea ce priveste drumurile....sunt deacord, este strigator la cer sa faci din Munchen pana in Arad(aproximativ 1100km) 8-9 ore , iar din Arad pana la Brasov(aproximativ 450km) 7-8 ore...

 

Aici e o altă problemă. Cît de justificate sînt limitările de viteză impuse uneori de localnici? Un exemplu: un cutare sat este traversat de un drum național-european. Drumul are patru benzi, două pe sens, e ca-n palmă, drept, vizibilitate perfectă. La intrare vezi clar semnul: Satul cutărescu, limitare 50 km/h. Satul e de fapt doar pe o parte a drumului, de cealaltă parte nu e decît tăpșan gol. Care e motivația logică pentru a impune o astfel de restricție? Probabil doar faptul că e mai ieftin să pui o tablă vopsită și un radar din cînd în cînd ca să prindă pe cei neatenți decît să faci un gard mai zdravăn care să prevină puradeii să se joace cu puța-n țărnă la marginea șoselei și să o zbughească exact sub roțile bolizilor care merg cu 90...

 

Sînt multe cazuri cînd sînt puse indicatoare aiurea, cînd vitezele limită sînt gîndite cu picioarele... Aici e de lucrat cu autoritățile care ar trebui să treacă de pe modul ”cum să-i jumulim mai tare” pe ”cum să facem să se circule mai bine”. Dar cum am zis mai sus, e altă problemă...

 

Mulțumesc pentru comentarii. Aștept să văd ce mai zic și alții.

Link spre comentariu

" Dacă toți ar respecta regulile n-ar mai exista accidente. Deloc! "Corect ! dar oare unde se respecta toate regulile de catre toata lumea ? hai sa vedem totusi unde traim si sa vedem ce se poate face (daca se poate) in aceasta lume , nu in universuri paralele unde suntem toti drepti si cinstiti.

Link spre comentariu

Pe vremea cand eu am luat carnetul asa scria la decret si bine scria ti-am sugerat o situatie si crede-ma ca asa se intampla nu te invat de rau daca acum au modificat este la fel de bine cum au scos si poligonul si traseul de noapte pt.ca daca le-ar fi lasat cred ca 80% din vitejii de astazi nu ar mai avea permise iar daca le-ar avea ar sti cum sa circule.Tu conduci cum vrei si actionezi cum crezi de cuvinta tine-o cu franatul si sa dea Dumnezeu sa nu imi dai dreptate.

Link spre comentariu

am carnet de ceva ani de zile si recunosc am aplicat si eu faza cu franatul sa se bage cretinu` cu Q7 ca venea un TIR din fata si nu mai avea loc asta 1 data ca a 2 oara a facut cauciucurile patrate de la frana :))) in rest in localitati 55-65 km/h

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări